Αποσαφηνίζεται η χρέωση για ανταποδοτικές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις των Επιχειρηματικών Πάρκων
Διατάξεις που αφορούν και τα Επιχειρηματικά Πάρκα εμπεριέχονται στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων για τα «Μέτρα στήριξης των συγγενών των θυμάτων και των πληγέντων του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών».
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 8, πρώτον αποσαφηνίζονται ζητήματα χωροθέτησης της Εταιρείας Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου (ΕΑΔΕΠ) και δεύτερον επανακαθορίζεται το ποσό που θα χρεώνει η ΕΑΔΕΠ, για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις του Επιχειρηματικού Πάρκου.
Στόχος
Επιπλέον, διορθώνεται η ρύθμιση για τη διασφάλιση της έκτασης σε περιπτώσεις μεταβολής των ορίων του Επιχειρηματικού Πάρκου και ορίζεται ότι το ποσοστό διασφάλισης υπολογίζεται επί της αιτούμενης προς επέκταση έκτασης, προκειμένου να μην δημιουργεί αντίθεση από την αντίστοιχη πρόβλεψη της παρ. 7 του άρθρου 47 του ν. 4982/2022, περί μεταβατικών διατάξεων.
Ως προς τις ανταποδοτικές υπηρεσίες που παρέχει έναντι του δήμου, η ρύθμιση προσαρμόζεται για το ποσό που η Ε.Α.Δ.Ε.Π θα χρεώνει, καθώς ο δήμος εφαρμόζει συντελεστή επί κτίσματος, ενώ η Ε.Α.Δ.Ε.Π. κοστολογεί τις κοινόχρηστες δαπάνες επί της συνολικής έκτασης του οικοπέδου, επί του οποίου βρίσκεται εγκατεστημένη η εκάστοτε επιχείρηση.
Άρθρο 8Διασφάλιση έκτασης Επιχειρηματικού Πάρκου – Παροχή ανταποδοτικών υπηρεσιών από την Εταιρεία Ανάπτυξης και Διαχείρισης Επιχειρηματικού Πάρκου -Τροποποίηση παρ. 5 άρθρου 9, παρ. 1 άρθρου 17 και παρ. 3 άρθρου 25 ν. 4982/2022
Στην παρ. 5 του άρθρου 9 του ν. 4982/2022 (Α΄195) περί χωροθέτησης Επιχειρηματικών Πάρκων (Ε.Π.), προστίθεται έκτο εδάφιο, περί συνυπολογισμού των κοινόχρηστων εκτάσεων για τη διασφάλιση της απαιτούμενης έκτασης, και η παρ. 5 διαμορφώνεται ως εξής:«5. Η έκταση στην οποία δημιουργείται το Ε.Π. μπορεί να τέμνεται από υδατορέματα, κάθε κατηγορίας οδικά δίκτυα, φυσικά εμπόδια, σιδηροδρομικά δίκτυα και τεχνικά έργα, εφόσον πληρούνται η λειτουργική συνέχεια της έκτασης και η ασφάλεια της κυκλοφορίας, χωρίς αυτά να συνιστούν κατάτμηση του Ε.Π.. Η ευθύνη συντήρησης των οδικών δικτύων παραμένει στον οικείο φορέα. Για τη διατήρηση του ενιαίου της έκτασης εξασφαλίζεται η δυνατότητα λειτουργικής ενοποίησης των οικοπέδων μέσω γεφύρωσης των υδατορεμάτων ή των οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων ή ενοποίησης των οικοπέδων με κατάλληλο τεχνικό έργο. Τα έργα λειτουργικής ενοποίησης πραγματοποιούνται με δαπάνη της Ε.Α.Δ.Ε.Π., μετά από έγκριση της αρμόδιας υπηρεσίας. Δημοτικοί, κοινοτικοί και αγροτικοί δρόμοι, εφόσον κρίνεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες ότι η διατήρησή τους δεν είναι αναγκαία για την εξυπηρέτηση του κοινού μπορούν να καταργούνται και να ενσωματώνονται στην έκταση του Ε.Π.. Οι εκτάσεις της παρούσας συνυπολογίζονται για τη διασφάλιση της έκτασης του άρθρου 8 υπέρ της Ε.Α.Δ.Ε.Π..».
Στην παρ. 1 του άρθρου 17 του ν. 4982/2022, περί μεταβολών και επέκτασης του Επιχειρηματικού Πάρκου, α) το δεύτερο εδάφιο τροποποιείται, ώστε η έκταση να υπολογίζεται επί της αιτούμενης προς επέκταση και όχι επί της συνολικής έκτασης του Επιχειρηματικού Πάρκου, β) προστίθεται τρίτο εδάφιο για την προστασία των δασικών εκτάσεων, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:«1. Η μεταβολή των ορίων του Επιχειρηματικού Πάρκου (Ε.Π.), καθώς και των λοιπών δεδομένων ίδρυσης και λειτουργίας του, μετά από την έγκριση ανάπτυξής του, επιτρέπεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και του κατά περίπτωση συναρμόδιου Υπουργού, με την προϋπόθεση ότι οι υφιστάμενες χρήσεις γης δεν απαγορεύουν την επέκταση ή μεταβολή της έκτασης του Ε.Π.. Στην περίπτωση αυτή, τα ποσοστά για τη διασφάλιση της έκτασης υπολογίζονται επί της αιτούμενης προς επέκταση έκτασης του Ε.Π.. Επί των εκτάσεων δασικού χαρακτήρα εφαρμόζονται οι προστατευτικές διατάξεις της δασικής νομοθεσίας.».
Στην παρ. 3 του άρθρου 25 του ν. 4982/2022, περί παροχής υπηρεσιών, η περ. β) περί του συντελεστή χρέωσης των ανταποδοτικών τελών στις επιχειρήσεις του Επιχειρηματικού Πάρκου, αντικαθίσταται, και η παρ. 3 διαμορφώνεται ως εξής:«3. Αν η Ε.Α.Δ.Ε.Π. ασκήσει το εν λόγω δικαίωμα και για τις διαχειριστικές χρήσεις στις οποίες αφορά η δήλωση:
α) ο Ο.Τ.Α. α’ βαθμού απέχει από την παροχή των συγκεκριμένων υπηρεσιών στα όρια του Ε.Π. και, αντίστοιχα, από την επιβολή των ανταποδοτικών τελών,
β) το συνολικό ποσό που χρεώνει η Ε.Α.Δ.Ε.Π. για τις ανταποδοτικές υπηρεσίες της παρ. 1 δεν υπερβαίνει το αντίστοιχο συνολικό ποσό που χρέωνε ο Ο.Τ.Α. κατά το προηγούμενο έτος της υποβολής της δήλωσης της παρ. 2 και οι δαπάνες για την παροχή των υπηρεσιών επιμερίζονται στις εγκατεστημένες επιχειρήσεις με τους κανόνες επιμερισμού των κοινοχρήστων δαπανών που προβλέπονται στον Κανονισμό Λειτουργίας,
γ) η Ε.Α.Δ.Ε.Π. εισπράττει τα ανταποδοτικά τέλη:
γα) είτε απευθείας από τις εγκατεστημένες επιχειρήσεις, μαζί με την τιμολόγηση των λοιπών κοινοχρήστων δαπανών. Σε αυτήν την περίπτωση η Ε.Α.Δ.Ε.Π. τιμολογεί και ποσοστό είκοσι τοις εκατό (20%) επί του ποσού των τελών το οποίο, εφόσον εισπράττει, αποδίδει στον οικείο Ο.Τ.Α.,
γβ) είτε μέσω των λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας με ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων και διαδικασιών που εφαρμόζονται για τους Ο.Τ.Α.. Στην περίπτωση αυτή, εφόσον το ποσό που αντιστοιχεί στο ογδόντα τοις εκατό (80%) των καταβαλλόμενων τελών επαρκεί για να καλύψει το κόστος της παροχής των ανταποδοτικών υπηρεσιών από την Ε.Α.Δ.Ε.Π., το υπόλοιπο είκοσι τοις εκατό (20%) των καταβαλλόμενων τελών αποδίδεται στον οικείο Ο.Τ.Α.
Και στις δύο προαναφερόμενες υποπεριπτώσεις είσπραξης των ανταποδοτικών τελών, το ποσό που αποδίδει η Ε.Α.Δ.Ε.Π. στον Ο.Τ.Α. λογίζεται ως αντισταθμιστικό όφελος του Ο.Τ.Α. για τη λειτουργία του Ε.Π. εντός των διοικητικών του ορίων,
δ) στην περίπτωση είσπραξης ανταποδοτικών τελών μέσω λογαριασμών κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας, τα ανταποδοτικά τέλη αποδίδονται απευθείας από τον πάροχο ηλεκτρικής ενέργειας με κατάθεσή του στον ειδικό τραπεζικό λογαριασμό της Ε.Α.Δ.Ε.Π. που έχει γνωστοποιηθεί με τη δήλωση της παρ. 2.».
Το άρθρο Αποσαφηνίζεται η χρέωση για ανταποδοτικές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις των Επιχειρηματικών Πάρκων εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Οι 10 πιο ακριβές ευρωπαϊκές πόλεις για να ζεις
- Συντάξεις Απριλίου: Πότε καταβάλλονται, τι ισχύει ανά Ταμείο
- Κατά 1,45 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων τον Φεβρουάριο
- Νεκρός σε τροχαίο άνθρωπος - κλειδί για την υπόθεση των Τεμπών
- Νεκρός σε τροχαίο ο Διευθυντής Κυκλοφορίας του ΟΣΕ
- Ράλι 25% για την First Republic μετά την εξαγορά των καταθέσεων της SVB
- Τι «βλέπει» η Goldman Sachs για το ελληνικό Χρηματιστήριο -Τιμή-στόχο για τον Γενικό Δείκτη στις 1.075 μονάδες
- Ρήξη χιαστού συνδέσμου στο γόνατο: Τα συμπτώματα και η αποκατάσταση
- Ο Jan Derck van Karnebeek νέος Διευθύνων Σύμβουλος στην FrieslandCampina
- ΤτΕ: «Βουτιά» 1,456 δισ. στις καταθέσεις νοικοκυριών και επιχειρήσεων τον Φεβρουάριο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Η ισπανική Correos αναβαθμίζει τον στόλο της με 100 ηλεκτρικά van
- Αποσαφηνίζεται η χρέωση για ανταποδοτικές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις των Επιχειρηματικών Πάρκων
- Τέλος η υποχρέωση χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- H απόφαση – σταθμός για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Αποσαφηνίζεται η χρέωση για ανταποδοτικές υπηρεσίες στις επιχειρήσεις των Επιχειρηματικών Πάρκων
- Η ισπανική Correos αναβαθμίζει τον στόλο της με 100 ηλεκτρικά van
- Τέλος η υποχρέωση χρήσης μάσκας στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- H απόφαση – σταθμός για την αυτοκινητοβιομηχανία και τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης
- Απομακρύνθηκε το 17ο επικίνδυνο – επιβλαβές πλοίο από τον λιμένα Ελευσίνας
- Ολιγόωρες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον Α/Κ Οινοφύτων
- Tροποποιούνται τα τέλη άδειας και μεταβίβασης ρυμουλκούμενων οχημάτων
- Στο ΦΕΚ οι ώρες οδήγησης, η ανάπαυση οδηγών και ο έλεγχος ταχογράφου
- Ο Κων/νος Φωτιάδης μέλος ΔΣ του ΟΛΘ, αντικατέστησε τον Artur Davidian
- Διατάξεις για τα ταξί. Επεκτείνεται η δυνατότητα μίσθωσης ΕΙΧ με οδηγό στα νησιά από τον Απρίλιο μέχρι τον Οκτώβριο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Κρατικός προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 4,2 δισ. ευρώ στο δίμηνο του 2023
- To Κατά Angsana Corfu Πάσχα
- Τεχνητή νοημοσύνη: Το μέλλον για την αντιμετώπιση των ζιζανίων
- Νεκρός σε τροχαίο ο διευθυντής κυκλοφορίας του ΟΣΕ
- Διχασμός στις Βρυξέλλες για τις εξαγωγές καλίου της Λευκορωσίας, πιέσεις ΟΗΕ για «διάδρομο λιπασμάτων»
- Συντάξεις - Livechat : Απαντήσεις live στις ερωτήσεις των αναγνωστών από τον Δ. Ρίζο
- Τι «βλέπει» η Goldman Sachs για το ελληνικό Χρηματιστήριο -Τιμή-στόχο για τον Γενικό Δείκτη στις 1.075 μονάδες
- ΤτΕ: Μειώθηκαν οι καταθέσεις και τα δάνεια των επιχειρήσεων
- Μιλτ. Βαρβιτσιώτης: Κυβέρνηση χωρίς τη συμμετοχή του πρώτου κόμματος θα έχει πρόβλημα δημοκρατικής νομιμοποίησης