Δεκτό επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ και ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, οι τοποθετήσεις των φορέων
Δεκτό έγινε επί της αρχής από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή, το νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, με τίτλο «Διατάξεις για τις δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών. Αναδιοργάνωση των εταιρειών ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ και λοιπές διατάξεις».
Υπέρ τάχθηκαν οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας, επιφυλάχθηκαν οι βουλευτές των ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής και Ελληνικής Λύσης, ενώ καταψήφισαν οι βουλευτές ΚΚΕ
Νωρίτερα, τις θέσεις τους επί του νομοσχεδίου είχαν καταθέσει προς τα μέλη της επιτροπής Παραγωγής & Εμπορίου, οι ενδιαφερόμενοι φορείς, τόσο από τον χώρο των οδικών μεταφορών επιβατών, όσο και από το χώρο του σιδηροδρόμου.
«Πολύ σημαντικό για τον σιδηροδρομικό τομέα», χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας. «Διακρίνει ρόλους και αρμοδιότητες μεταξύ του διαχειριστή της υποδομής (ΟΣΕ) και του διαχειριστή κατασκευής έργων (ΕΡΓΟΣΕ), ενώ δημιουργεί τις προϋποθέσεις, μέσω των υπουργικών αποφάσεων, που θα ακολουθήσουν, για να διευκρινιστούν οι διαδικασίες με τις οποίες παραλαμβάνονται και παραδίδονται τα έργα μεταξύ των δύο φορέων, δηλαδή του κατασκευαστικού βραχίονα και του χρήστη της υποδομής», είπε ο κ. Πατέρας.
Στην ανάγκη ενίσχυσης των Περιφερειών με προσωπικό, οικονομικούς πόρους και τεχνογνωσία, αναφέρθηκε ο Φάνης Σπανός, μέλος του ΔΣ και πρόεδρος της Επιτροπής Χωροταξίας, Υποδομών και Μεταφορών της Ένωσης Περιφερειών Ελλάδας (ΕΝ.ΠΕ.). «Το νομοσχέδιο υπηρετεί μια θετική στόχευση, ωστόσο, η μεταφορά αρμοδιοτήτων για τις οδικές μεταφορές στην αυτοδιοίκηση, πρέπει να συνοδεύεται με πρόβλεψη για τα ανθρώπινα και υλικά εργαλεία, με τα οποία οι υπηρεσίες μεταφορών θα μπορέσουν να τις διαχειριστούν», είπε ο κ. Σπανός.
Ο πρόεδρος της Γενικής Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ), Άρης Μαρίνης είπε ότι το νομοσχέδιο «βρίθει φωτογραφικών διατάξεων, που ούτε το ίδιο το ΚΤΕΛ να είχε συνδράμει ή να το είχε γράψει, δεν θα το είχε πετύχει τόσο καλά».
Τη συμπερίληψη προβλέψεων που να διασφαλίζουν την προσβασιμότητα των αναπήρων στα συστήματα μεταφορών ζήτησε ο γενικός γραμματέας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (ΕΣΑμεΑ), Β. Κουτσιάνος.
Την εκτίμηση ότι το νομοσχέδιο δεν θα λύσει το πρόβλημα των απορροφήσεων στην ΕΡΓΟΣΕ εξέφρασε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), Παναγιώτης Παρασκευόπουλος. Επίσης, για το θέμα του εκπροσώπου των εργαζομένων είπε ότι δεν μπορεί να μπαίνει στην κρίση της εκάστοτε διοίκησης ή της κυβέρνησης.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ), Θεμιστοκλής Αμπλάς έθεσε θέμα διατήρησης των θέσεων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων του ήδη υπάρχοντος προσωπικού στα αστικά και υπεραστικά ΚΤΕΛ, εκτίμησε ότι η κατάργηση Ρυθμιστικής Αρχής Επιβατικών Μεταφορών δεν λειτούργησε ποτέ επειδή δεν χρηματοδοτήθηκε ποτέ και επειδή τα ΚΤΕΛ δεν ήθελαν να είναι υπό τον έλεγχο της, ενώ τάχθηκε υπέρ του να τεθεί η δημόσια συγκοινωνία υπό τον απόλυτο έλεγχο του δημοσίου.
Ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων του ΟΣΕ, Ν. Τσικαλάκης είπε ότι κρατά «μικρό καλάθι» για την υπόθεση διαχωρισμού ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ. «Για να μειωθεί επιτέλους η λεγόμενη γραφειοκρατία πρέπει να υπάρξει μία εταιρεία υποδομής, η οποία θα αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος κατασκευή και συντήρηση» είπε ο κ. Τσικαλάκης, ο οποίος ζήτησε την απόσυρση της διάταξης για τον εργασιακό εκπρόσωπο που «διορίζει» η εκάστοτε κυβέρνηση.
Η πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, Δήμητρα Τσερπελή είπε ότι πρέπει να διασφαλιστεί η ποιοτική και ποσοτική αξιοποίηση του υφιστάμενου προσωπικού και η αποφυγή ανισοτήτων μεταξύ υφιστάμενου και νέου προσωπικού, καθώς και να εξασφαλιστεί ότι -κατά προτεραιότητα- θα γίνεται αξιοποίηση του υφιστάμενου προσωπικού στη διοίκηση και στον συντονισμό των πάσης φύσεως δραστηριοτήτων της ΕΡΓΟΣΕ.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Πρακτόρων Τουρισμού και Ιδιοκτητών Λεωφορείων Βορείου Ελλάδος, Π. Χαραλάμπους είπε ότι το νομοσχέδιο φωτογραφίζει το έργο των ΚΤΕΛ και δεν δίνει τη δυνατότητα να συμμετέχει στον διαγωνισμό αυτό, ως προς την μεταφορά γενικά επιβατικού κοινού, καμία άλλη εταιρεία, πλην των εταιρειών των ΚΤΕΛ.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Ελληνικών Συνδέσμων Γραφείων Ταξιδιών και Τουρισμού (FedHATTA), Λύσανδρος Τσιλίδης είπε ότι ο νομοθέτης, καλά κάνει και φτιάχνει νόμο (με βάση την ευρωπαϊκή οδηγία για την απελευθέρωση των αγορών) για την εξυπηρέτηση των συγκοινωνιών αλλά «θα επιθυμούσα σήμερα τον διαχωρισμό του κλάδου των τουριστικών λεωφορείων από τα αυτοκίνητα ΚΤΕΛ». «Με ποιο δικαίωμα», πρόσθεσε, «θέλουν τα ΚΤΕΛ να έχουν τη δυνατότητα να κάνουν και εκδρομές στο εξωτερικό; Με ποιο δικαίωμα εκτελούν και οποιοδήποτε συγκοινωνιακό έργο απαξιώνοντας οποιονδήποτε επιχειρηματία του Τουρισμού να ασχοληθεί με το έργο; Σε καμία χώρα της Ευρώπης δεν υπάρχουν αποκλεισμοί», είπε ο κ. Τσιλίδης.
Εκ μέρους των αυτοκινητιστών-μετόχων των αστικών ΚΤΕΛ, ο πρόεδρος της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΣ), Μ. Σακελλαρίου χαιρέτισε επί της αρχής τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης εξέφρασε ωστόσο «δυσαρέσκεια» για την κατάργηση ενός «νομοθετικού κεκτημένου των Αστικών ΚΤΕΛ» που προέβλεπε ό,τι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνισμών, οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να διαθέτουν μεταξύ άλλων προϋποθέσεων τον προβλεπόμενο αριθμό λεωφορείων. Πρότεινε, δε, την εξής διατύπωση:
«Οι διαγωνιζόμενοι κατά την ημερομηνία διενέργειας των διαγωνιστικών διαδικασιών πρέπει να διαθέτουν, α΄ τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων υπεραστικού ή αστικού ή ημιαστικού τύπου και τις απαιτούμενες εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης, συμπεριλαμβανομένων των αμαξοστασίων. Και β΄ την απαιτούμενη στελέχωση, την εμπειρία, την εκτέλεση των αστικών και υπεραστικών οδικών επιβατικών μεταφορών, την οργάνωση, συστήματα της τηλεματικής και νέας πληροφόρησης και νέας έκδοσης εισιτηρίων, όπως αυτά καθορίζονται στις προκηρύξεις των διαγωνιστικών διαδικασιών».
Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητήριου (ΤΕΕ), Γ. Στασινός είπε ότι το προτεινόμενο νομοσχέδιο κάνει μια σημαντική προσπάθεια να επιλύσει το αξίωμα ως προς την παράδοση των σιδηροδρομικών έργων, και σημείωσε ότι ο διαχωρισμός ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ θα έχει αποτέλεσμα να προχωρήσουν πολύ πιο γρήγορα τα έργα κάθε εταιρείας.
Ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επιχειρηματιών Τουρισμού και Ιδιοκτήτων Τουριστικών Λεωφορείων, Απ. Εμμανουηλίδης εξέφρασε «την κάθετη διαφωνία και την έντονη αγανάκτηση» του κλάδου για το νομοσχέδιο που είναι «φωτογραφικό υπέρ ενός φορέα».
Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών (ΠΟΑΥΣ), Σοφοκλής Φάτσιος εξέφρασε τη συμφωνία του με το νομοσχέδιο και σημείωσε ότι ήταν αδύνατον να γίνει σχεδιασμός των γεωγραφικών περιοχών των υπεραστικών και των αστικών οδικών μεταφορών από δύο διαφορετικές αρμόδιες αρχές (υπ. Μεταφορών και ΡΑΕΜ) σε οποιαδήποτε Περιφέρεια και Περιφερειακή Ενότητα με διαφορετικά κριτήρια. Μόνη «ένστασή» του, στο άρθρο του νομοσχεδίου με βάση το οποίο οι διαγωνιζόμενοι πρέπει να παρέχουν εγγυήσεις ότι θα έχουν και κατά την υπογραφή της σύμβασης τον απαιτούμενο αριθμό λεωφορείων και τους απαραίτητους σταθμούς επιβίβασης-αποβίβασης επιβατών.
Ζήτησε, αυτές οι εγγυήσεις να συμπεριληφθούν στο συγκεκριμένο άρθρο «ώστε κάθε επενδυτής να γνωρίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις που πρέπει να έχει για να μετάσχει στο διαγωνισμό και να επενδύσει για να διαθέτει το χώρο κατασκευής σταθμού εντός του αστικού ιστού της πόλης ώστε να μην απαιτείται δεύτερη μετακίνηση των επιβατών.
Γιατί αν σε κάποιο νομό ο μειοδότης κριθεί κάποιος επενδυτής – ο οποίος δεν θα είναι το ΚΤΕΛ, που έχει τις αντίστοιχες υποδομές – μέχρι να αποκτήσει τα ποιοτικά και ποσοτικά κριτήρια που προβλέπει ο νόμος για να εκτελέσει τη σύμβαση πώς θα εξυπηρετηθεί συγκοινωνιακά ο συγκεκριμένος νομός;» αναρωτήθηκε ο κ. Φάτσιος.
Σχολιάζοντας τα όσα ακούστηκαν από εκπροσώπους τουριστικών λεωφορείων είπε ότι «το νομοσχέδιο δεν αποκλείει κανέναν, αλλά βάζει προϋποθέσεις και αναφέρει ότι πρέπει να γίνουν επενδύσεις που μπορείτε να κάνετε για να έρθετε να συμμετάσχετε».
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρ. Βίνης χαιρέτησε τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης «να λύσει χρόνιες παθογένειες τουλάχιστον της τελευταίας εικοσαετίας, διεπιφάνειες αρμοδιοτήτων μεταξύ των δύο εταιρειών που έφεραν ως αποτέλεσμα όλες αυτές τις μακροχρόνιες καθυστερήσεις ολοκλήρωσης και υλοποίησης των έργων, πολλές εμπλοκές στις χρηματοδοτήσεις κ.λπ.».
Για το θέμα του εκπροσώπου των εργαζομένων που θα συμμετέχει στις διοικήσεις, είπε ότι προβλέπονται να υπάρχουν κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα κριτήρια, αλλά η διαδικασία επιλογής και εκλογής τους θα συνεχίσει να γίνεται από το σύνολο των εργαζομένων. Ενώ βεβαίωσε ότι «δεν υφίσταται ζήτημα στο να παρακάμψει κάποιος κάποιον από τους υφιστάμενους υπηρεσιακούς».
The post Δεκτό επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ και ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, οι τοποθετήσεις των φορέων appeared first on Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Ποια είναι τα δύο νέα ξενοδοχεία που ανοίγει η Radisson στο κέντρο της Αθήνας
- Ζώδια: Οι προβλέψεις για σήμερα Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2022
- Ποιοι δικαιούνται δωρεάν καυσόξυλα
- Πρωτιά για την ανθρωπότητα: Η NASA χτύπησε αστεροειδή για να τον εκτρέψει από την πορεία του
- Γιατί οι χώρες της ΕΕ δυσκολεύονται να συμφωνήσουν για την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο
- Σε Αύξηση Μετοχικού Κεφαλαίου 9 εκατ. ευρώ προχώρησε η Nova
- Ιω. Σμυρλής: Ρεκόρ άμεσων ξένων επενδύσεων το 2021 - Άγγιξαν τα 5 δισ.
- Στην κορυφή το Χαμογέλα και Πάλι
- Politico: «Πάρα πολλές συμπτώσεις» με τους ρωσικούς αγωγούς
- Οι πωλήσεις επενδυτικών προϊόντων στήριγμα στα έσοδα των ασφαλιστικών
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Νέα προσπάθεια για το Θριάσιο ΙΙ, επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός
- (Και) η MSC στην αγορά των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών με την MSC Air Cargo
- Δεκτό επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ και ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, οι τοποθετήσεις των φορέων
- «Άλλος» με ιδιωτικό jet; Αύξηση 62,95% των ιδιωτικών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε σχέση με το 2019
- Έως τα τέλη του έτους η ΑΝΕΚ θα συγχωνευτεί από την Attica
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Δεκτό επί της αρχής το νομοσχέδιο για τα ΚΤΕΛ και ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ, οι τοποθετήσεις των φορέων
- (Και) η MSC στην αγορά των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών με την MSC Air Cargo
- Νέα προσπάθεια για το Θριάσιο ΙΙ, επαναπροκηρύσσεται ο διαγωνισμός
- Έως τα τέλη του έτους η ΑΝΕΚ θα συγχωνευτεί από την Attica
- «Άλλος» με ιδιωτικό jet; Αύξηση 62,95% των ιδιωτικών πτήσεων στο αεροδρόμιο της Αθήνας σε σχέση με το 2019
- Maersk increases its warehousing capabilities in UK and Ireland
- Μεγάλη μείωση στο φυσικό αέριο κίνησης από τη ΔΕΠΑ: Από 1,75 ευρώ σε 1,3 ευρώ ανά κιλό το Fisikon
- Διεθνές Συνέδριο ΟΦΑΕ – ΠΕΕΔ με θέμα «Βόρεια Ελλάδα – “Γέφυρα” μεταφορών Ανατολής – Δύσης» στις 7 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη
- Η Nissan ξεκινά την Ευρωπαϊκή παραγωγή του αμιγώς ηλεκτρικού Townstar
- Το επιβατικό κοινό βαθμολογεί: Ποιες είναι οι καλύτερες αεροπορικές εταιρείες του 2022;
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Στο στόχαστρο των κερδοσκόπων η στερλίνα μετά τη Μαύρη Δευτέρα – Πού «βλέπουν» την ισοτιμία
- Ιωάννης Σμυρλής: Ρεκόρ προσέλκυσης άμεσων ξένων επενδύσεων το 2021, άγγιξαν τα 5 δισ. ευρώ
- Κάμψη στα κέρδη της βιομηχανίας στην Κίνα για το 8μηνο του 2022
- Trafigura: Πώς η Κίνα μπορεί να ανεβάσει τις τιμές στο πετρέλαιο
- Μικτά πρόσημα στις ασιατικές αγορές
- Νέο «ψαλίδι» 13% στην κατανάλωση ρεύματος λόγω της ακρίβειας
- Πέτσας: Θα εξασφαλίσουμε την θέρμανση στα σχολεία – Έκτακτη χρηματοδότηση €50 εκατ. στους Δήμους
- Μια ακόμα σημαντική βράβευση για την ADUS στα Supermarket Awards ‘22 στην κατηγορία "Προωθητικές Ενέργειες / Υπηρεσίες"
- Ρεύμα: Νοικοκυριά και ΜμΕ μείωσαν 13% την κατανάλωση τον Αύγουστο - «Φρένο» και στη βενζίνη