Επίκαιρη ερώτηση από Π. Πέρκα για την επιλογή του ΣΔΙΤ αντί για δημόσια έργα και στο σιδηρόδρομο
Η ανεξάρτητη βουλευτής Φλώρινας, Πέτη Πέρκα, κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών & Μεταφορών με θέμα την προκήρυξη του έργου ΣΔΙΤ για την ανάταξη, αναβάθμιση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη.
Η ερώτηση είχε κατατεθεί αρχικά στις 02.10.2023
Η κα Πέρκα εξέφρασε τον έντονο προβληματισμό της σε ό,τι αφορά την επιλογή της κυβέρνησης για ΣΔΙΤ αντί για δημόσιο έργο, αφού φαίνεται ότι δεν έχει γίνει σωστός επιμερισμός των κινδύνων μεταξύ δημοσίου και ιδιώτη, σύμφωνα με τη βασική αρχή των ΣΔΙΤ.
Έκανε ξεχωριστή αναφορά στο δίκτυο της Φλώρινας -όπου μάλιστα έχει διακοπεί η κυκλοφορία των συρμών έπειτα από το δυστύχημα των Τεμπών- διότι είναι ιδιαίτερο κρίσιμο για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της περιοχής.
Το περιεχόμενο της Επίκαιρης ΕρώτησηςΟ προγραμματισμός του ΟΣΕ σχετικά με την προκήρυξη του έργου ΣΔΙΤ για την ανάταξη, αναβάθμιση και συντήρηση του δικτύου Φλώρινα-Πλατύ και Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη μας προκαλεί μεγάλη ανησυχία. Πρώτον, διότι φαίνεται να αγνοούν την πρόσφατη ανάλυση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου, με βάση την οποία η επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ πρέπει να βασίζεται σε τεκμηριωμένες συγκριτικές αναλύσεις, όσον αφορά στη βέλτιστη μέθοδο ανάθεσης των σχετικών συμβάσεων. Κυρίως όμως, διότι αδυνατούμε να καταλάβουμε ποιος είναι ο κίνδυνος που αναλαμβάνει ο ιδιώτης, όπως ορίζει η βασική αρχή των ΣΔΙΤ για επιμερισμό των κινδύνων μεταξύ δημοσίου και ιδιωτικού τομέα.
Επιπλέον, προκύπτει ότι μόνο το Δημόσιο θα διαθέσει χρήματα, οπότε αναρωτιόμαστε, για ποιο λόγο τα προβλεπόμενα κονδύλια να μην κατευθυνθούν στον ΟΣΕ, που έχει 120 χρόνια εμπειρία στη συντήρηση του δικτύου; Ακόμα όμως κι αν ο ιδιώτης διαθέσει τελικά χρήματα, τα έσοδα που θα λαμβάνει από τα τέλη χρήσης υποδομής είναι ελάχιστα. Οπότε, θα απαιτήσει κι άλλα χρήματα.
Το σχήμα που θα προκύψει καθορίζει σαφώς ότι ο ιδιώτης θα εισπράττει μόνο τα έσοδα, ενώ όλες οι ευθύνες θα συνεχίσουν να βαραίνουν τον ΟΣΕ, ο οποίος πλέον δε θα είναι ο Διαχειριστής Υποδομής για τα τμήματα της ΣΔΙΤ. Άγνωστο παραμένει τι θα γίνει με τους εξειδικευμένους μηχανικούς και τα στελέχη του ΟΣΕ που σήμερα έχουν αυτές τις αρμοδιότητες, ενώ παράλληλα, μετά από 20 χρόνια ΣΔΙΤ, όλη η τεχνογνωσία του ΟΣΕ θα χαθεί και ο Οργανισμός δε θα μπορέσει ποτέ ξανά να εκτελέσει έργα συντήρησης και ανάταξης, με τα έργα αυτά να περνούν στους ιδιώτες και δη στους μεγάλους εργολάβους.
Ανησυχούμε επίσης ιδιαίτερα και για το ότι είμαστε 1.5 χρόνο μετά την ανακοίνωση του έργου ΣΔΙΤ και ο διαγωνισμός δεν έχει ακόμα ξεκινήσει, ενώ όπως έχει παραδεχτεί η διοίκηση του ΟΣΕ, μέχρι να γίνει το έργο η συντήρηση γίνεται με πολύ περιορισμένους πόρους, «πυροσβεστικά». Έτσι εξηγείται και η συχνότητα των ατυχημάτων τα τελευταία 4 χρόνια, η οποία φαίνεται ότι θα συνεχιστεί για καιρό ακόμα.
Ειδικά για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Φλώρινας, από το δυστύχημα των Τεμπών σταμάτησε η κυκλοφορία των συρμών και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δρομολογεί λεωφορεία. Πληροφορούμαστε ότι στο πλαίσιο ελέγχων που έγιναν αμέσως μετά το δυστύχημα, εντοπίστηκε πρόβλημα στατικότητας σε γέφυρα στο Ξινό Νερό, χωρίς όμως να υπάρχει μέχρι σήμερα κάποια επίσημη ενημέρωση γι’ αυτό, ούτε για το πότε προβλέπεται η επανέναρξη των δρομολογίων.
Πρόκειται για μια γραμμή κρίσιμη για τις καθημερινές μετακινήσεις των κατοίκων της Φλώρινας, πολλοί εκ των οποίων δε διαθέτουν ίδιο μεταφορικό μέσο και χρησιμοποιούν το σιδηρόδρομο για να μετακινηθούν. Ήδη υπήρχαν πολλά παράπονα για τις συνεχείς καθυστερήσεις, ακόμα και ακυρώσεις δρομολογίων, οπότε και η αλλαγή αυτή έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στον προγραμματισμό τους.
Ερωτάται ο κ. υπουργός:
Ποιες είναι οι τεκμηριωμένες συγκριτικές αναλύσεις που έγιναν για την επιλογή της μεθόδου ΣΔΙΤ ως βέλτιστη λύση για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Φλώρινα-Πλατύ και Στρυμόνας-Αλεξανδρούπολη; Ποιος είναι ο λόγος που τα προβλεπόμενα κονδύλια δε διατίθενται στον ΟΣΕ, που έχει διαχρονικά την τεχνογνωσία στη συντήρηση του δικτύου; Μέχρι να γίνει το έργο ΣΔΙΤ, ποιος είναι ο σχεδιασμός του ΟΣΕ για τη συντήρηση του δικτύου;Ισχύει ότι υπάρχει πρόβλημα στατικότητας σε γέφυρα στο Ξινό Νερό, με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας των συρμών στο δίκτυο της Φλώρινας; Πότε προγραμματίζεται η επανέναρξη των δρομολογίων;Η ερωτώσα Βουλευτής
Πέρκα Θεοπίστη (Πέτη)
Το άρθρο Επίκαιρη ερώτηση από Π. Πέρκα για την επιλογή του ΣΔΙΤ αντί για δημόσια έργα και στο σιδηρόδρομο εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Δημοσκόπηση Prorata: Κυριαρχία ΝΔ, δεύτερο το ΠΑΣΟΚ, μάχη με το ΚΚΕ για τρίτη θέση ο ΣΥΡΙΖΑ
- Πώς η γλυκοπατάτα μπορεί να σας φτάσει μέχρι τα 100
- Το instacar δημιουργεί τη νέα υπηρεσία instaride, προωθώντας τη μικροκινητικότητα και την πράσινη μετακίνηση στην Ελλάδα
- Πρώτος προϋπολογισμός μετά την επενδυτική βαθμίδα – Ανάπτυξη 2,4% το 2023 και 2,9% το 2024
- Ανοδική κίνηση στο Χρηματιστήριο με το βλέμμα στην Εθνική
- Τουρκία: Μια ομάδα μουσουλμανικών χωρών θα πιέσει για εκεχειρία στη Γάζα
- Πορτοκάλια: Διπλάσια φέτος η τιμή στην Ηλεία
- Ενας στους τρεις εργαζόμενους οδεύει προς παραίτηση
- ΟΠΕΚΕΠΕ: Πλήρωσε 60 εκατ. ευρώ για τα Βιολογικά του 2022
- Περισσότερες ποικιλίες σπόρων θέλει να βάλει στο παγκόσμιο καλάθι τροφίμων ο FAO
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Επίκαιρη ερώτηση από Π. Πέρκα για την επιλογή του ΣΔΙΤ αντί για δημόσια έργα και στο σιδηρόδρομο
- Αυξήσεις 10% – 15% στους μισθούς των ναυτικών, με τάσεις σταθεροποίησης το 2024
- ΓΑΙΑΟΣΕ: Περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη από την εκποίηση scrap σε Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη
- Ο Δακτύλιος αύξησε τις ταχύτητες των ΜΜΜ σε κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας
- Χρ. Σταϊκούρας: Ενεργοποιούμε 7 πηγές χρηματοδότησης για αναβάθμιση των υποδομών και μεταφορών
- Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου: Στο +16,7% οι πωλήσεις στο 10μηνο, στο 14% τα ηλεκτρικά οχήματα
- Π. Ξενοκώστας: Προσωπική ελπίδα η περαιτέρω ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας – Κορέας
- Μείωση εσόδων 8,44% για την Easy Mail το 2022. Η πορεία του 2023
- Η έλλειψη οδηγών φορτηγών θα διπλασιαστεί τα επόμενα 5 χρόνια, σύμφωνα με την IRU
- Αναδιαμορφώθηκε ο προϋπολογισμός του ΟΣΕ για το 2023, αρνητικό το ισοζύγιο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Γ. Στουρνάρας: Η ευρωπαϊκή οικονομία χρειάζεται μεγαλύτερη και ευρύτερη δημοσιονομική ενοποίηση
- Γ. Στουρνάρας: Οι επενδύσεις βιωσιμότητας δεν αρκούν- Χρειάζεται η τραπεζική ένωση και η Ένωση Κεφαλαίων
- Οι φοροελαφρύνσεις και οι εισοδηματικές ενισχύσεις του νέου Προϋπολογισμού - Τι ισχύει για το ΦΠΑ
- "Embodying Pasolini": Η Τίλντα Σουίντον στη Στέγη με μία τελετουργική περφόρμανς
- EY: Ένας στους τρεις εργαζόμενους σκέφτεται να αλλάξει δουλειά
- Γ. Στουρνάρας: Οι επενδύσεις βιωσιμότητας δεν αρκούν- Χρειάζεται η τραπεζική ένωση κα η Ένωση Κεφαλαίων
- Επιστημονικοί & επαγγελματικοί φορείς: Όχι στη στοχοποίηση και τον αφανισμό των ελευθέρων επαγγελματιών και των ΜμΕ
- Προϋπολογισμός: Αυξήσεις μισθών στο Δημόσιο μετά από 14 χρόνια – Όλα τα μέτρα για ενίσχυση των εισοδημάτων
- Στουρνάρας: «Χωρίς την Ελλάδα, το ευρώ δεν θα υπήρχε σήμερα»
- Thessaloniki Summit: Στο επίκεντρο οι γεωπολιτικές εξελίξεις και ο ρόλος της Ελλάδας στη νέα πορεία της ΝΑ Ευρώπης