Η «πικρή» αλήθεια για τα υδροπλάνα. 2,5 οι σημερινές άδειες, πως «χάθηκαν» της AirSea Lines

Έχουν περάσει σχεδόν 10 χρόνια από τον νόμο που έβαλε τις “βάσεις” για την ανάπτυξη υδατοδρομίων στην Ελλάδα και η χώρα διαθέτει έως σήμερα… 2,5 άδειες υδατοδρομίων.

Του Φώτη Φωτεινού 

Από τη ψήφιση του νόμου 4146/2013, πλήρως αδειοδοτημένα υδατοδρόμια είναι της Κέρκυρας και των Παξών, τα οποία αδειοδοτήθηκαν με τον νόμο του 2013 και στη συνέχεια έλαβαν «Βεβαίωση Συμμόρφωσης», σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νόμου 4663/2020.

«Βεβαίωση Συμμόρφωσης» εκκρεμεί για το υδατοδρόμιο της Πάτρας, κάτι το οποίο

σημαίνει ότι πλήρως αδειοδοτημένα θα είναι 3 υδατοδρόμια.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που συνέλεξε το metaforespress.gr, από την ψήφιση του νέου νόμου για τα υδατοδρόμια (4663/2020) έχουν εκδοθεί τρεις άδειες ίδρυσης υδατοδρομίων στον Βόλο, το Ρέθυμνο και την Ίο.

Αυτό σημαίνει ότι Βόλος, Ρέθυμνο και Ίος είναι «κοντά» στο να αποκτήσουν άδεια λειτουργίας, αφότου τοποθετηθούν οι υλικοτεχνικές εγκαταστάσεις.

Σε πιο πρώιμο στάδιο είναι οι διαδικασίες για την αδειοδότηση ακόμα 29 υδατοδρομίων σε Ηγουμενίτσα, Σκύρο, Αλόννησο, Σκόπελο, Αμφιλοχία, Πάτμο, Τήνο, Θεσσαλονίκη, Καλαμάτα, Σητεία, Χίο, Λαύριο, Σίφνο, Πύλο, Καβάλα, Ηράκλειο, Αγ. Μαρίνα Γραμματικού, Οθωνοί, Ερεικούσα, Μαθράκι, Κυλλήνη, Αιδηψό, Αλιβέρι, Κάρυστο, Κύμη, Χαλκίδα, Ψαρά, Άλιμο και Οινούσες.

Το μεγάλο ερώτημα είναι «γιατί» καθυστερούν οι άδειες για τα υδατοδρόμια; Σίγουρα, η εμπλοκή πολλών υπηρεσιών δημιουργεί πρόσθετες δυσκολίες, εάν και η ασφάλεια των πτήσεων και των επιβατών είναι αδιαπραγμάτευτη.

Ωστόσο, η καθυστέρηση οφείλεται και σε έναν άλλο λόγο. Οι άδειες υδατοδρομίων που είχαν εγκριθεί για τη λειτουργία της AirSea Lines (2004 – 2008) στο Ιόνιο ήταν ιδιωτικές, ανήκαν δηλαδή στην εταιρεία.

Όταν έπαυσε να λειτουργεί, αυτομάτως «ακυρώθηκαν», οπότε η διαδικασία έπρεπε να εκκινήσει από την αρχή.

Γι’ αυτό το λόγο, οι περισσότερες άδειες υδατοδρομίων θα ανήκουν στα Λιμενικά Ταμεία.

Ωστόσο, θα υπάρχουν και ιδιωτικές άδειες υδατοδρομίων, με πλεονέκτημα την επίσπευση των διαδικασιών χορήγησής τους (στα ιδιωτικά αεροδρόμια απαιτείται 1 κοινή άδεια λειτουργίας και ίδρυσης).

The post Η «πικρή» αλήθεια για τα υδροπλάνα. 2,5 οι σημερινές άδειες, πως «χάθηκαν» της AirSea Lines appeared first on Metaforespress.

Keywords
Τυχαία Θέματα
AirSea Lines,