Μία «ξεχασμένη» προσφυγή στον ελληνικό σιδηρόδρομο

Δυστυχώς, οι εξελίξεις στον ελληνικό σιδηρόδρομο ήταν εξόχως δυσάρεστες το 2023, καθώς συντελέστηκε το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών και η κακοκαιρία Daniel.

Η σιδηροδρομική αγορά αναμένει τις αποφάσεις του υπουργείου Μεταφορών σχετικά με τη μετεξέλιξη του ΟΣΕ, με την τυχόν – εκ νέου – ενσωμάτωση της ΕΡΓΟΣΕ και τη διάσπαση της ΓΑΙΑΟΣΕ, αλλά και τα αποτελέσματα των ερευνών της ελληνικής και ευρωπαϊκής Δικαιοσύνης για το δυστύχημα των Τεμπών και τη (μη) υλοποίηση των σιδηροδρομικών έργων.

Επίσης, τη διαπραγμάτευση

του ελληνικού υπουργείου Μεταφορών με το ιταλικό για την πιθανή ενίσχυση των επενδύσεων της Hellenic Train στην Ελλάδα.

Τα ζητήματα στον ελληνικό σιδηρόδρομο είναι πολλά και σύνθετα.

Μια υπόθεση που βρίσκεται σε εξέλιξη είναι η προσφυγή της Rail Cargo Logistics Goldair στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για την τιμολογιακή πολιτική της Hellenic Train στις εμπορευματικές μεταφορές.

Το ιστορικό της υπόθεσης   

Σύμφωνα με την ΗΤ, η εταιρεία παρέλαβε, στις 31.3.2021, το έγγραφο με Αριθ. οικ.2813/30.3.2021 της Ε.Ε.Α., δυνάμει του οποίου ζητείται από την HΤ να παράσχει ορισμένες πληροφορίες και τεκμηρίωση που περιέχονται σε αυτήν και αφορούν κυρίως τη δραστηριότητά της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευματικών προς την Ε.Ε.Α, στοιχεία που ζητήθηκαν στο πλαίσιο της καταγγελίας που είχε υποβληθεί στην Ε.Ε.Α. με την υπ’ αριθμ. 2468/18.3.2021 και η σχετική έρευνα που ξεκίνησε από την Ε.Ε.

Στο πλαίσιο της καταγγελίας, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. υποστηρίζει ότι η ΗΤ έχει υιοθετήσει ανταγωνιστικές πρακτικές εις βάρος των πελατών της, οδηγώντας σε κατάχρηση της δεσπόζουσας θέσης της στην αντίστοιχη αγορά.

Επιπλέον, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. αναφέρεται στο επιχείρημα της διασταυρούμενης επιδότησης για την κατανομή του κόστους συντήρησης για το τροχαίο υλικό που χρησιμοποιείται για εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές (το οποίο συνδέεται με τις διατάξεις ΥΔΥ).

Τέλος, η Rail Cargo Logistics Goldair S.A. αναφέρεται, όπως υποστηρίζει η ΗΤ, σε δήθεν ανταγωνιστικές πρακτικές της εταιρείας σε σχέση με την πρόσληψη μηχανοδηγών.

Η ΗΤ, όπως αναφέρει, υπέβαλε εμπρόθεσμα τις ζητούμενες πληροφορίες και τεκμηρίωση δυνάμει της επιστολής της με αριθμ. 40347/21/Δ2/10.5.2021, απορρίπτοντας επίσης τον ισχυρισμό του καταγγέλοντος.

Βάσει της γραπτής “εντολής διενέργειας ελέγχου”, με αρ. πρωτ. 5374/31-05-2022, και στο πλαίσιο καταγγελίας που διερευνά η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού κατά της HT, κλιμάκιο υπαλλήλων της Ε.Ε.Α επισκέφθηκε αιφνιδιαστικά στις 2.6.2022 τα γραφεία της εταιρείας, προκειμένου να εκτελέσει τα καθήκοντα της Ε.Ε.Α στο πλαίσιο της ανωτέρω εντολής, δηλαδή να διενεργήσει έρευνα/εξέταση/έλεγχο στα φυσικά και ηλεκτρονικά αρχεία και φακέλους της εταιρείας.

Κατόπιν αυτού ορίστηκε ημερομηνία για την αποσφράγιση, όπως προβλέπεται από το νόμο, των συλλεχθέντων στοιχείων ενώπιον της Ε.Ε.Α. στις 19.7.2022.

Η διαδικασία αποσφράγισης πραγματοποιήθηκε στις 19.7.2022 και συνεχίστηκε στις 15.12.2022 ενώπιον της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Η διαδικασία αυτή εκκρεμεί, δηλαδή η Ε.Α. δεν έχει εκδώσει ακόμα την απόφασή της, σύμφωνα με στελέχη της RCLG.

Μάλιστα, από την έκβασή της, ίσως η RCLG επαναπροσδιορίσει τους σχεδιασμούς της.

Το άρθρο Μία «ξεχασμένη» προσφυγή στον ελληνικό σιδηρόδρομο εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.

Keywords
Αναζητήσεις
mia-xechasmeni-prosfygi-ston-elliniko-sidirodromo.htm
Τυχαία Θέματα
Μία,mia