Προσωρινή συμφωνία μεταξύ Συμβουλίου – Κοινοβουλίου για τη βελτίωση των απαιτήσεων ευστάθειας για τα πλοία ro-ro

Το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή πολιτική συμφωνία για την τροποποίηση της ισχύουσας νομοθεσίας με σκοπό τη βελτίωση των απαιτήσεων ευστάθειας για τα επιβατηγά οχηματαγωγά πλοία «ro-ro» (roll-on/roll-off).

Η τροποποιημένη οδηγία θα διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εγγύηση της ασφάλειας των εν λόγω σκαφών στην ΕΕ, σύμφωνα με τα νέα διεθνή πρότυπα στον τομέα (σύμβαση SOLAS).

Τα επιβατηγά

οχηματαγωγά πλοία (ro-ro) εκτελούν πολυάριθμα θαλάσσια δρομολόγια στο εσωτερικό των κρατών μελών, μεταξύ κρατών-μελών και από και προς τρίτες χώρες. Ως εκ τούτου, έχουν τεράστια σημασία για τις επιβατικές και τις εμπορευματικές μεταφορές στην Ευρώπη. Επιπλέον, η αναθεωρημένη οδηγία αποτελεί άμεση συνέπεια ενός από τα χειρότερα ναυτικά ατυχήματα στα ευρωπαϊκά ύδατα, τη βύθιση του πλοίου «Estonia» το 1994.

Με τη νέα νομοθετική πράξη διασφαλίζεται, στο μέτρο του δυνατού, συνοχή με τα διεθνή πρότυπα για την ευστάθεια των επιβατηγών πλοίων που έχουν υποστεί ζημίες, τα οποία επικαιροποιήθηκαν πρόσφατα από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΔΝΟ) στο πλαίσιο της Διεθνούς Σύμβασης για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα (σύμβαση SOLAS) του 2020.

Ο ΔΝΟ εισάγει ένα νέο πρότυπο για την αξιολόγηση της επιβιωσιμότητας των επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων που έχουν υποστεί ζημίες, καθώς και νέες απαιτήσεις σχετικά. Ωστόσο, τα νέα αυτά διεθνή πρότυπα φαίνεται να είναι ανεπαρκή υπό το πρίσμα των απαιτήσεων που ισχύουν ήδη στην Ένωση για τα νέα μικρά σκάφη, και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η νέα νομοθετική πράξη προβλέπει τη διατήρηση ισοδύναμου επιπέδου απαιτήσεων ασφάλειας σε σύγκριση με το ισχύον δίκαιο της Ένωσης για τα εν λόγω σκάφη.

Η αναθεωρημένη οδηγία αποσκοπεί επίσης στην ενίσχυση των απαιτήσεων για την ένταξη στον στόλο της Ένωσης υφιστάμενων μεγάλων σκαφών που δεν έχουν ακόμη πιστοποιηθεί στην Ένωση. Το κείμενο της προσωρινής πολιτικής συμφωνίας διατηρεί τον γενικό σκοπό της αρχικής πρότασης της Επιτροπής, με εξαίρεση την παράταση της προθεσμίας μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο από 12 σε 18 μήνες.

Τα επόμενα βήματα

Η σημερινή προσωρινή πολιτική συμφωνία υπόκειται πλέον στην έγκριση των δύο συννομοθετών. Από την πλευρά του Συμβουλίου, η τσεχική Προεδρία προτίθεται να υποβάλει τη συμφωνία στους αντιπροσώπους των κρατών μελών (ΕΜΑ) το συντομότερο δυνατόν με σκοπό την επίσημη έγκρισή της από το Συμβούλιο.

Το άρθρο Προσωρινή συμφωνία μεταξύ Συμβουλίου – Κοινοβουλίου για τη βελτίωση των απαιτήσεων ευστάθειας για τα πλοία ro-ro εμφανίστηκε πρώτα στο Metaforespress.

Keywords
Αναζητήσεις
rss
Τυχαία Θέματα