Την τελική μορφή της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας παρουσίασε ο δήμος Αθηναίων
Την τελική μορφή της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, που αποτελεί τον «πυρήνα» του σχεδίου ενοποίησης των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας παρουσίασε ο Δήμος Αθηναίων.
Πρόκειται για την εικόνα που θα αποκτήσει η λεωφόρος με βάση τη μελέτη πεζοδρόμησης, η οποία εκπονήθηκε την περίοδο 2011-2014, σύμφωνα με το πρόγραμμα Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων της εταιρείας «Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων και Αναπλάσεις» (ΕΑΧΑ).
Η πεζοδρόμηση, που έχει εγκριθεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό
Η ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας αποτελεί, όπως αναφέρεται, την προμετωπίδα των αλλαγών που γίνονται στην πόλη, απελευθερώνοντας περισσότερα από 4.000 τ.μ. πολύτιμου, δημόσιου χώρου.
Ο φωτισμός του πεζοδρόμου θα προσομοιάζει με αυτόν της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, ενώ δεξιά κι αριστερά από την άξονα της πύλης του Αδριανού προβλέπεται να τοποθετηθούν φωτιστικά στον πεζόδρομο, που θα αναδεικνύουν το μνημείο και την κίνηση από την πύλη προς τον χώρο του ναού του Ολυμπίου Διός.
Ολόκληρη η περιοχή του πεζόδρομου της Βασ. Όλγας θα εμπλουτισθεί με πιο πολύ πράσινο. Προβλέπεται να φυτευτούν περισσότερα από 150 νέα δέντρα, πάνω από 5.500 θάμνοι και περίπου 3.500 πολυετή φυτά.
Τι καινούργιο φέρνει η ανάπλαση της Βασιλίσσης Όλγας, σύμφωνα με το δήμο Αθηναίων:
-Ανάμεσα στον αρχαιολογικό χώρο και στη νεοκλασική γεωμετρία του Ζαππείου, πραγματοποιούνται παρεμβάσεις που αντιστοιχούν σε σύγχρονες κατασκευές με απόλυτο σεβασμό στην ιστορία και τον πολιτιστικό πλούτο της περιοχής.
Τοποθετούνται μαρμάρινοι πάγκοι και χαμηλές κυλινδρικές κατασκευές που σχηματίζουν τον άξονα της διαδρομής από την Βασ. Όλγας, την Διονυσίου Αρεοπαγίτου και τον λόφο του Αρδηττού.
-Η Λεωφόρος Αμαλίας και η Λεωφόρος Βασιλέως Κωνσταντίνου, στην συμβολή τους με την Βασ. Όλγας, αλλάζουν μορφή με πλούσιες φυτεύσεις, για να προκύψει η εικόνα ενός ενιαίου χώρου.
-Οι δύο είσοδοι από την Βασιλίσσης Όλγας προς τους κήπους του Ζαππείου, διαμορφώνονται με πράσινο και επιστρώσεις επιφανειών που αλλάζουν εντελώς την εικόνα της διαδρομής.
-Η διαμόρφωση των φυτευτικών επιφανειώνσε όλο το μήκος του πεζοδρόμου γίνεται με τρόπο ώστε να αναδειχθούν τα υφιστάμενα μεγάλα δέντρα, όπως τα κυπαρίσσια και οι ελιές που βρίσκονται στην κεντρική νησίδα της Λεωφόρου. Δημιουργούνται νέες επιφάνειες με φυτά της αττικής χλωρίδας, συμβατά με την υπάρχουσα βλάστηση, με σκοπό να δοθεί έμφαση στον φυσικό χαρακτήρα της διαδρομής.
-Χρησιμοποιούνται σχιστολιθικές πλάκες, ως βασικό υλικό, οι οποίες εμπλουτίζονται από μαρμάρινες λωρίδες ή λωρίδες από επιμελημένο σκυρόδεμα, για την ανάδειξη της διαδρομής και των βασικών σημείων της, όπως η Πύλη του Αδριανού, το άγαλμα του Λόρδου Βύρωνα, το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου και τον άξονα του Ζαππείου.
Με τις παρεμβάσεις στην Βασιλίσσης Όλγας θα διατηρηθούν, όπως υποστηρίζει ο δήμος:
-Οι γραμμές ανόδου και καθόδου του Τραμ από και προς το Σύνταγμα. Η λωρίδα καθόδου, που θα χρησιμοποιείται επίσης για την είσοδο και έξοδο Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων προς και από τον Όμιλο Αντισφαιρίσεως Αθηνών και για τη διέλευση οχημάτων κοινής ωφέλειας.
-Μια λωρίδα εισόδου των Ε.Ι.Χ. αυτοκινήτων προς το χώρο στάθμευσης της «Αίγλης» στο Ζάππειο. Η έξοδός τους θα γίνεται από το μικρό δρομάκι που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό άκρο του γυμναστηρίου του Φωκιανού.
-Η στάση του Τραμ στην κατεύθυνση προς το Σύνταγμα που βρίσκεται στη Λεωφόρο Αρδηττού, θα μετακινηθεί στον πεζόδρομο της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, απέναντι από τη στάση της αντίθετης κατεύθυνσης, μπροστά από την είσοδο του Εθνικού Γυμναστικού Συλλόγου.
Με αφορμή την παρουσίαση της τελικής μορφής της Βασ. Όλγας, ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, δήλωσε: «Η Βασιλίσσης Όλγας είναι ο πνεύμονας του Μεγάλου Περιπάτου. Με την ανάπλασή της, μετατρέπεται από ένα δρόμο διέλευσης σε τόπο προορισμού.
Γίνεται ο άξονας μίας περιοχής που φωτίζεται, αποκτά ελεύθερο χώρο με πράσινο, φέρνει ισορροπία στις μετακινήσεις αλλά επιτυγχάνει και κάτι σπουδαίο. Δημιουργεί μία ιστορική διαδρομή που αναδεικνύει τα μνημεία και μετατρέπει την επίσκεψη σε εμπειρία.
Αυτό αλλάζει στην Αθήνα. Αυτή είναι η επόμενη μέρα της Αθήνας,. Όλη η πόλη, μία ξεχωριστή εμπειρία, στην καθημερινότητά της. Κάθε γωνιά της, προορισμός. Η Βασιλίσσης Όλγας είναι η απόδειξη ότι ένα όραμα δεκαετιών μπορεί να γίνει πράξη».
The post Την τελική μορφή της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας παρουσίασε ο δήμος Αθηναίων appeared first on Metaforespress.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Γιατί ο «μονόκερος» με τη μεγαλύτερη αποτίμηση αξίας σνομπάρει την είσοδό του στο αμερικανικό χρηματιστήριο;
- Γιατί το Netflix ακύρωσε τουρκική τηλεοπτική σειρά;
- Προκαταρκτική - Δ. Μαρκόπουλος: Επιχειρήθηκε σπίλωση μελών της επιτροπής για να μην ασκήσουν το καθήκον τους
- Γεννηματά : Ήρθε η ώρα για το Συμβούλιο των αρχηγών – Επίθεση σε Μητσοτάκη και Τσίπρα
- RND: «Tο παρελθόν προλαβαίνει τον πρώην πρωθυπουργό της Ελλάδας»
- Ρωσία: Η σημερινή φύση του ΝΑΤΟ αποκλείει το ενδεχόμενο της ένταξης της χώρας στη συμμαχία
- Την τελική μορφή της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας παρουσίασε ο δήμος Αθηναίων
- Κορωνοϊός: 3 νέοι θάνατοι - 32 νέα κρούσματα
- Φωτιά στο Κοντοδεσπότη της Εύβοιας
- Φώφη Γεννηματά κατά Τσίπρα: Αδιανόητο να παζαρεύει την στήριξη του στα εθνικά θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις metaforespress
- Τελευταία Νέα metaforespress
- Την τελική μορφή της πεζοδρόμησης της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας παρουσίασε ο δήμος Αθηναίων
- Κέρδη 719.118 ευρώ κατέγραψε, στο α’ 6μηνο του 2020, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου
- Η PostNL αντικαθιστά 1.000 βενζινοκίνητα σκούτερ με 600 ηλεκτρικά
- GAC fortifies foothold with acquisition of Ahlers Singapore container
- Έρευνα από τον ΟΣΕΘ για τις μετακινήσεις των πολιτών στην εποχή του κορωνοϊού
- Στο χέρι των Iberia και Air Europa αν θα προχωρήσουν με τη συγχώνευση, τονίζει το υπ. Βιομηχανίας της Ισπανίας
- Ζυμώσεις λιμένων – σιδηροδρόμων – μεταφορικών εταιρειών / logistics για τα περιφερειακά λιμάνια
- Τα ελάχιστα προσόντα των επενδυτών για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας: Θα πρέπει να διαθέτουν κεφάλαια 15 – 20 εκατ. ευρώ
- Αυξήθηκε η επιδότηση στα φθηνότερα ηλεκτρικά οχήματα: “Οροφή” τα 6.000 ευρώ. Στα ταξί έως 10.500 ευρώ
- Σε ελέγχους ποινικού μητρώου θα υποβάλλονται οι οδηγοί ταξί στη Μεγάλη Βρετανία
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Άνθονι Φάουτσι: Μπορεί να μην εξαλειφθεί ποτέ πλήρως ο κορονοϊός
- Συλλυπητήρια της ΝΔ για την απώλεια του πρώην βουλευτή του κόμματος Ανέστη Λώρα
- Φωτιά στο Κοντοδεσπότη της Εύβοιας
- Γιατί ο «μονόκερος» με τη μεγαλύτερη αποτίμηση αξίας σνομπάρει την είσοδό του στο αμερικανικό χρηματιστήριο;
- Κ. Κυρανάκης - μέλος προανακριτικής: Σκευωρία ΣΥΡΙΖΑ κατά 10 πολιτικών αντιπάλων του με γελοίες καταθέσεις μαρτύρων
- Συνεχίζεται η μάχη με τις φλόγες στις Κεχριές - Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στη Δαμνόνι
- ΑΔΜΗΕ: Νέα μέλη στο Διοικητικό του Συμβούλιο
- Μπαράκ Ομπάμα: Στο πλευρό του «φίλου» του Τζο Μπάιντεν
- Κορονοϊός- Ελλάδα: Τρεις ακόμη θάνατοι και 32 νέα κρούσματα
- Περέιρα (ΟΟΣΑ): Σινιάλο μεταρρυθμίσεων (χωρίς λιτότητα) στην Ελλάδα