Ακάλυπτα και λειτουργικά δημοτικά και νηπιαγωγεία – 119 οργανικά κενά στα σχολεία της Κρήτης

«Οι λίστες με τα οργανικά κενά δεν αποτυπώνουν το πραγματικό μέγεθος των ελλείψεων σε εκπαιδευτικούς στα σχολεία της Κρήτης», διαμηνύουν οι συνδικαλιστές – 119 είναι τα οργανικά κενά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε δασκάλους και νηπιαγωγούς στην Κρήτη, όπως αναρτήθηκαν στους πίνακες οι οποίοι συγκροτήθηκαν μετά τις οριστικές μετατάξεις

Εκατόν δεκαεννέα είναι τα οργανικά κενά της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε δασκάλους και νηπιαγωγούς

στην Κρήτη, όπως αναρτήθηκαν στους πίνακες οι οποίοι συγκροτήθηκαν μετά τις οριστικές μετατάξεις.

Οι 119 αυτές οργανικές ελλείψεις αποτελούν προάγγελο των διορισμών που θα επακολουθήσουν, όπως επισήμανε το προηγούμενο χρονικό διάστημα η κ. Κεραμέως.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, τα προβλήματα είναι βαθύτερα και πρέπει να δημιουργηθούν νέες οργανικές θέσεις. Την ίδια στιγμή, πιεσμένοι είναι οι εκπαιδευτικοί της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με φόντο τις εκλογές της 21ης Μαΐου, αφού όλα είναι ρευστά και ένεκα των εκλογών η πρώτη ημέρα των ενδοσχολικών εξετάσεων χάνεται.

Τα κενά ανά ειδικότητα

Ειδικότερα, προχθές εκδόθηκαν οι εγκύκλιοι των μετατάξεων. Στην εγκύκλιο προσδιορίστηκαν τα οργανικά κενά ανά ειδικότητα. Συνολικά, η Κρήτη σε επίπεδο πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει 119 οργανικά κενά και αφορούν δασκάλους (ΠΕ70) και νηπιαγωγούς (ΠΕ60).

Πιο συγκεκριμένα, σε επίπεδο δασκάλων, τα οργανικά κενά με την ανακοίνωση των μετατάξεων προκύπτουν ως εξής: 18 οργανικές θέσεις στον ν. Ηρακλείου, 25 οργανικές θέσεις στον ν. Χανίων και 35 οργανικές θέσεις στον ν. Λασιθίου.

Την ίδια στιγμή, υπάρχουν σημαντικά κενά στους νηπιαγωγούς και ειδικότερα: 16 στον ν. Ηρακλείου, 9 στον ν. Χανίων, 1 στον ν. Ρεθύμνου και 15 στον ν. Λασιθίου. Τα κενά αυτά ενδεχομένως θα καλυφθούν από τους διορισμούς που αναμένεται να υπάρξουν, όπως είχε διαμηνύσει σε τηλεοπτική της συνέντευξη η υπουργός Παιδείας, κ. Νίκη Κεραμέως, και πιο συγκεκριμένα είχε κάνει λόγο για 3.700 διορισμούς τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, το πρόβλημα είναι ακόμα μεγαλύτερο. Δεν αποτυπώνουν το πραγματικό μέγεθος του προβλήματος, υποστήριξε ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Σητείας “Ο Μύσων” και αιρετός ΠΥΣΠΕ Λασιθίου, Αλέξανδρος Αλεξάκης, ο οποίος ανέφερε: «Τα πραγματικά οργανικά κενά στον ν. Λασιθίου είναι 68 στους δασκάλους και 22 θέσεις στους νηπιαγωγούς. Επίσης, έχουμε ακόμα και άλλες 7 θέσεις στην ειδική αγωγή. Αυτό σημαίνει πρακτικά πως εμείς ως Σύλλογος θα ζητήσουμε να γίνουν διορισμοί στα πραγματικά κενά και όχι στα κενά που έχουν περικοπεί. Πρέπει να γίνουν διορισμοί, αφού γίνουν οι ιδρύσεις των νέων οργανικών θέσεων και ειδικοτήτων, αλλά και των τμημάτων ένταξης στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση».

«Βγήκαν τα οργανικά κενά μετά τις μετατάξεις. Σίγουρα, υπάρχει πρόβλημα. Θεωρώ όμως πως το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο. Και γι’ αυτόν τον λόγο, πιστεύω πως είναι αναγκαίο αίτημα να συσταθούν νέες οργανικές θέσεις. Οι οργανικές θέσεις αυτές αποτελούν τον οδηγό για τους διορισμούς.

Αυτό που ευελπιστώ είναι να υπάρξει διαβούλευση μεταξύ υπουργείου Παιδείας και εκπαιδευτικών συνδικάτων και ομοσπονδιών, ώστε να καταρτιστούν νέες οργανικές θέσεις ανά περιφέρεια και ειδικότητα. Υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που πρέπει να ρυθμιστούν όσο γίνεται πιο άμεσα», σημείωσε από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης “Δομήνικος Θεοτοκόπουλος”, Γιώργος Μακράκης.

Την ίδια στιγμή, αρκετά συμπιεσμένος είναι ο χρόνος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, λαμβάνοντας υπόψη πως με αφορμή τις εκλογές που θα λάβουν χώρα στις 21 Μαΐου, ούτε την Παρασκευή 19 Μαΐου ούτε τη Δευτέρα 22 Μαΐου θα λειτουργήσουν τα σχολικά συγκροτήματα της χώρας μας.

Όπως υποστήριξε ο μαθηματικός και διευθυντής του Γενικού Λυκείου Ασημίου, Παναγιώτης Σάπιος, υπάρχει συμπίεση χρόνου καθώς μέσα σε μιάμιση εβδομάδα θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι ενδοσχολικές εξετάσεις των μαθητών της Γ’ Λυκείου.

«Υπάρχει πίεση. Φέτος ήταν η πρώτη χρονιά όπου το πρόγραμμα των Πανελλαδικών Εξετάσεων βγήκε σχετικά νωρίς και όχι την άνοιξη, όπως συνέβαινε κάθε χρόνο. Με βάση τις αναγγελίες του πρωθυπουργού, εκλογές θα έχουμε την Κυριακή 21 Μαΐου. Τη Δευτέρα κανονικά θα είχαμε τις ενδοσχολικές εξετάσεις, οι οποίες δε θα πραγματοποιηθούν ως είθισται.

Όπως επίσης μάθημα δε θα γίνει ούτε την τελευταία ημέρα του σχολικού έτους. Το υπουργείο Παιδείας να γνωστοποιήσει τι είδους μέτρα θα λάβει, ώστε να λειτουργήσουν ομαλά τα εξεταστικά κέντρα.

Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν σημαντικά ζητήματα τα οποία πρέπει να προσδιοριστούν για να μην υπάρξουν ασάφειες την περίοδο που οι μαθητές θα δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις», υποστήριξε ο κ. Σάπιος. Είναι άξιο αναφοράς πως χθες με απόφαση που δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ και αναρτήθηκε στα Μέσα Ενημέρωσης, τροποποιείται η ημερομηνία λήξης των μαθημάτων στα γυμνάσια και τα λύκεια.

Σύμφωνα με τη νέα απόφαση, τα μαθήματα θα ολοκληρωθούν το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, και όχι το τελευταίο δεκαήμερο, όπως ίσχυε.

Παρότι δεν αναφέρεται συγκεκριμένη ημερομηνία στο ΦΕΚ, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι τα μαθήματα σε γυμνάσια και λύκεια θα ολοκληρωθούν την Πέμπτη 18 Μαΐου, ενώ οι ενδοσχολικές εξετάσεις θα αρχίσουν την Τρίτη 23 Μαΐου.

Δεν αλλάζει κάτι για τα δημοτικά και τα νηπιαγωγεία. Όσον αφορά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, αυτές ξεκινούν κανονικά στις 2 Ιουνίου με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας και ολοκληρώνονται στις 12 Ιουνίου με τους μαθητές να εξετάζονται στα μαθήματα της Ιστορίας, Οικονομίας και Φυσικής. Από τις 16 Ιουνίου μέχρι τις 27 Ιουνίου θα ξεκινήσει και η εξέταση των ειδικών και μουσικών μαθημάτων.

neakriti.gr

The post Ακάλυπτα και λειτουργικά δημοτικά και νηπιαγωγεία – 119 οργανικά κενά στα σχολεία της Κρήτης appeared first on zarpanews.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα