6 τεχνολογικά trends που έφεραν… τα πάνω κάτω στο λιανεμπόριο

Τεχνολογικές τάσεις και καινοτομίες επηρεάζουν συνεχώς τον τρόπο που λειτουργούν τα καταστήματα, και αλλάζουν τελείως την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και τη συνολική εμπειρία αγοράς. Αυτή η εξέλιξη, όπως είναι αναμενόμενο, έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες για τους λιανεμπόρους και έχει αλλάξει τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών.

Παρακάτω λοιπόν θα δούμε και θα μελετήσουμε έξι από τα σημαντικότερα τεχνολογικά trends που υιοθετήθηκαν από την αγορά και αναδιαμόρφωσαν τον κόσμο του retail.

1.  Κανάλια επικοινωνίας

Τα

τελευταία χρόνια, πολλές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα διάφορα κανάλια επικοινωνίας για να έρθουν σε προσωπική επαφή με το κοινό τους. Έχουν λοιπόν τη δυνατότητα να παρέχουν στους πελάτες τους άμεση υποστήριξη και να τους ενημερώνουν για την αγορά που έχουν πραγματοποιήσει στον ελάχιστο χρόνο. Επιπλέον, μπορούν να χρησιμοποιούν πολλαπλές αποστολές, όπως τα μαζικά μηνύματα Viber, για την προώθηση μιας καμπάνιας ή προσφοράς σε πλήθος καταναλωτών. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να χτίσουμε μια πιο ουσιαστική σχέση με την εταιρεία της αρεσκείας μας, που θα διατηρηθεί στο χρόνο.

2.  Social commerce

To social shopping ή αλλιώς social commerce φαίνεται να ήρθε για να μείνει και αποτελεί ένα είδος ηλεκτρονικού εμπορίου που γίνεται μέσα από τις διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης. Το κοινό γνωρίζει τα προϊόντα της κάθε εταιρείας μέσα από τα social media της και μπορεί να πραγματοποιήσει αγορές. Κάπου εδώ να επισημάνουμε ότι μέχρι στιγμής η δυνατότητα checkout σε Facebook, Instagram και Tik Tok είναι διαθέσιμη μόνο στις ΗΠΑ, αλλά όπως όλα δείχνουν, δε θα αργήσει να φτάσει και στην Ευρώπη.

3.  IoT συσκευές

Οι Internet of Things (IoT) συσκευές έχουν επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που λειτουργεί το λιανεμπόριο, δημιουργώντας ένα περιβάλλον που είναι πιο έξυπνο, αποδοτικό και στραμμένο προς τις ανάγκες των καταναλωτών. Οι συσκευές αυτές συνδέονται στο διαδίκτυο και ανταλλάσσουν δεδομένα, επιτρέποντας στους λιανεμπόρους να παρακολουθούν και να διαχειρίζονται τα αποθέματά τους σε πραγματικό χρόνο, να προβλέπουν τη ζήτηση των προϊόντων και να προσφέρουν εξατομικευμένες εμπειρίες αγοράς. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομείται σημαντικός χρόνος με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητα.

4.  Ψηφιακές πληρωμές

Τα ψηφιακά πορτοφόλια, όπως είναι το Apple Pay και το PayPal, έχουν κερδίσει την πλειοψηφία των καταναλωτών, καθώς προσφέρουν ασφάλεια και αμεσότητα. Η νέα τεχνολογία μας επιτρέπει να έχουμε όλους τους λογαριασμούς μας σε μία ψηφιακή εφαρμογή στο κινητό και έτσι μπορούμε να τους κουβαλάμε πάντα πάνω μας. Αυτή η καινοτομία βάζει τέλος στη χρήση των απλών καρτών και ανοίγει το δρόμο για μεγαλύτερες ανακαλύψεις και ευκολίες.

5.  Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence)

Η AI τεχνολογία συζητιέται όλο και περισσότερο, καθώς πλέον εμπλέκεται σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής. Το λιανεμπόριο δε θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση και οι διάφορες επιχειρήσεις βλέπουν στην Τεχνητή Νοημοσύνη την πρόοδο και την ανάπτυξη στον κλάδο τους. Προσωποποιημένες εφαρμογές που μας επιλέγουν το μακιγιάζ online, μας διαλέγουν το κατάλληλο νούμερο για τον σωματότυπό μας και μας αφήνουν να περιηγηθούμε σε ένα κατάστημα, είναι λίγες από τις πολλές καινοτομίες που αλλάζουν σημαντικά την εμπειρία αγοράς.

6.  AR & VR

Οι τεχνολογίες Augmented Reality (AR) και Virtual Reality (VR) έχουν μετασχηματίσει τον τομέα του λιανεμπορίου, επιτρέποντας στους καταναλωτές να ζήσουν μια εντελώς νέα εμπειρία κατά την αγορά. Πιο συγκεκριμένα, οι τεχνολογίες αυτές μας επιτρέπουν να αλληλεπιδράσουμε online με προϊόντα και υπηρεσίες πριν ακόμα φτάσουμε στο checkout.

Αναλυτικότερα, η AR χρησιμοποιείται για την επαύξηση της πραγματικότητας με επιπρόσθετες ψηφιακές πληροφορίες και εικόνες, ενώ αντίθετα η VR δημιουργεί εντυπωσιακές εικονικές εμπειρίες. Μας δίνεται λοιπόν η δυνατότητα να δοκιμάσουμε διάφορα προϊόντα σε εικονικό περιβάλλον και να αποφασίσουμε αν ταιριάζουν στις ανάγκες μας, βιώνοντας παράλληλα την απόλυτη εμπειρία shopping.

Όπως είδαμε οι διάφορες τεχνολογικές τάσεις έχουν επαναπροσδιορίσει το λιανεμπόριο και έχουν τονώσει την ανταγωνιστικότητα μεταξύ των επιχειρήσεων. Η ικανότητα των εταιρειών να προσαρμόζονται στις πολλές αλλαγές και να αξιοποιούν την τεχνολογία για την βελτίωση της εμπειρίας των πελατών είναι καθοριστική για την επιτυχία τους.

Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να εξελίσσεται, αναμένουμε ακόμη περισσότερες καινοτομίες που θα (ανα)διαμορφώσουν το μέλλον του λιανεμπορίου. Ο επόμενος σταθμός είναι να δούμε πώς οι επιχειρήσεις θα αξιοποιήσουν αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις για να δημιουργήσουν πιο έξυπνα, συνδεδεμένα και επιτυχημένα καταστήματα, που θα μας προσφέρουν την απόλυτη εμπειρία αγοράς!

Keywords
Τυχαία Θέματα