Απάντηση του Υπουργείου Παιδείας για το Πειραματικό Λύκειο Χανίων: «Κατατέθηκε πρόταση ίδρυσης και όχι χαρακτηρισμού μιας υφιστάμενης σχολικής μονάδας»

Μέσα από ερώτηση του Βουλευτή Α’ Ανατολικής Αττικής, Φωτόπουλου Στυλιανού, προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, με θέμα «Αιτήματα των μαθητών και γονέων του 2ου Γυμνασίου Χανίων», η Υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μάκρη απαντά στο ζήτημα του Πειραματικού Λυκείου, το οποίο έχει απασχολήσει σε μεγάλο βαθμό τους μαθητές, καθηγητές και γονείς των Χανίων.

Όπως αναφέρει η Υφυπουργός «παρ’ ότι ο χαρακτηρισμός σχολικής μονάδας σε πειραματικό σχολείο

δεν αποτελεί κατάργηση ή κλείσιμο, στην περίπτωση των Χανίων προτάχθηκε από τους αρμόδιους φορείς και κατατέθηκε η σχετική πρόταση προς την αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. η διαδικασία ίδρυσης και όχι χαρακτηρισμού μιας υφιστάμενης σχολικής μονάδας.

Ειδικότερα, με την αρ. πρωτ 561/26-1-2024 εισήγηση, ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Χανίων προτάθηκε η ίδρυση Πειραματικού Λυκείου το οποίο θα λειτουργήσει από το 2024-2025 με την Α’ Λυκείου».

Παρακάτω η ερώτηση του Βουλευτή και η απάντηση της Υφυπουργού:

«Κύριε Υπουργέ,
Σύμφωνα με ενημέρωση γονέων του 2 ου Γυμνασίου Χανίων, σφοδρές είναι οι αντιδράσεις των γονέων και μαθητών του σχολείου τους για τη μετατροπή του 2ου ΓΕΛ Χανίων σε Πειραματικό Λύκειο.

Καταγγέλλουν οι ως άνω ότι είναι αδιανόητο τρία χρόνια μετά την ίδρυση του Πειραματικού Γυμνασίου να μην υπάρχει μέριμνα και σχεδιασμός για τη στέγαση του Πειραματικού Λυκείου και σήμερα, στο παρά πέντε, οι αρμόδιοι φορείς να προσπαθούν να καλύψουν τη δική τους ολιγωρία,
καταφεύγοντας στην εύκολη λύση, να καταργήσουν δηλαδή ένα υφιστάμενο λύκειο της πόλης τους, της αντίστοιχης γειτονιάς, προκειμένου να στεγάσουν το Πειραματικό Λύκειο, διαταράσσοντας συνολικά τη σχολική κοινότητα των Χανίων. Θεωρούν οι ως άνω ότι είναι απαράδεκτο να βρίσκεται ακόμα υπό συζήτηση η κατάργηση και μετατροπή υφιστάμενου λυκείου και να μη βγαίνουν δημόσια όλοι οι εμπλεκόμενοι να πάρουν ξεκάθαρη θέση επί του θέματος, αποκλείοντας την περίπτωση αυτή.

Κανένας γονιός δεν μπορεί να αντιληφθεί πως είναι δυνατόν να συζητείται η κατάργηση ενός υφιστάμενου σχολείου, προκειμένου να ιδρυθεί ένα άλλο. Πώς είναι δυνατόν να συζητείται να μετατραπεί το 2 ο ΓΕΛ σε Πειραματικό Λύκειο, να καταργηθεί δηλαδή το λύκειο της γειτονιάς και τα παιδιά του 2ου Γυμνασίου να πρέπει να κατανεμηθούν και να διασκορπιστούν μακριά από το σπίτι τους και τη γειτονιά τους στα υπόλοιπα ήδη κορεσμένα λύκεια της πόλης, στη Ν. Χώρα, στην Αμπεριά, στον Κουμπέ και πιθανόν και παραπέρα. Μας μετέφεραν οι ως άνω γονείς και κηδεμόνες τις αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου τους που μεταξύ άλλων αναφέρουν τα εξής:

«Εκφράζουμε την καθολική αγωνία και αντίθεση των γονιών του 2ου Γυμνασίου Χανίων στην τυχόν μετατροπή του 2ου ΓΕΛ Χανίων σε Πειραματικό Λύκειο. Ζητάμε από τους αρμόδιους φορείς και την Πολιτεία:

Να μη προχωρήσει στην κατάργηση
ενός υφιστάμενου σχολείου, προκειμένου να ιδρυθεί ένα άλλοΤη συμμετοχή της σχολικής κοινότητας στις συζητήσεις μεταξύ των αρμοδίων φορέων για τη μετατροπή του σχολείου σε πειραματικό, ώστε να μη βρεθούμε προ τετελεσμένου, χωρίς καν να
έχουν συζητηθεί οι εύλογες αντιδράσεις των μαθητών και γονέων της περιοχής μας».

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω, Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, ώστε να γίνουν αποδεκτά τα αιτήματα των μαθητών και των γονέων του 2ου Γυμνασίου Χανίων προς όφελος της τοπικής κοινωνίας;
Ο ερωτών Βουλευτής,
ΦΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ»

«Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμ. πρωτ.2685/19-1-2024»

«Σε απάντηση του ανωτέρω Μέσου Κοινοβουλευτικού Ελέγχου, πλέον των ειρηθέντων κατά τη συζήτηση στις 2-02-2024 των με αριθμ. 631/26-1-2024 και 623/24-1-2024 Επίκαιρων Ερωτήσεων στη Συνεδρίαση της Ολομέλειας ϟΑ'(το απόσπασμα πρακτικών της οποίας επισυνάπτεται), κάνουμε γνωστά τα ακόλουθα:

Η λύση του χαρακτηρισμού μιας σχολικής μονάδας σε ΠΕΙ.Σ. σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί κατάργηση ή κλείσιμο, αντιθέτως αποτελεί αναβάθμιση και απαρχή διαρκούς βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη συγκεκριμένη σχολική μονάδα. Σύμφωνα με τις ισχύουσες νομοθετικές ρυθμίσεις, σε περίπτωση χαρακτηρισμού μιας υφιστάμενης σχολικής μονάδας σε Πειραματικό Σχολείο, οι μαθητές που ήδη φοιτούν σε αυτή κατά το χρόνο χαρακτηρισμού της, εξακολουθούν να φοιτούν σε αυτή και κατά την λειτουργία της ως ΠΕΙ.Σ. Παράλληλα, εφόσον τα αριθμητικά δεδομένα που αφορούν στην κατανομή του μαθητικού πληθυσμού στα Λύκεια της πόλης και οι κτηριακές υποδομές της σχολικής μονάδας το επιτρέπουν, με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. μετά από εισήγηση του ΕΠ.Ε.Σ. του οικείου ΠΕΙ.Σ. δίνεται η δυνατότητα σε μαθητές που δεν είναι απόφοιτοι του συνδεδεμένου Πειραματικού Γυμνασίου να αιτηθούν την εισαγωγή και φοίτηση στο ΠΕΙ.Σ. Κατά συνέπεια σε μια τέτοια περίπτωση οι μαθητές δεν διαχέονται σε άλλα σχολεία της πόλης ώστε να προκαλείται επιβάρυνση και συνωστισμός σε αυτά αλλά ανακατανέμονται στις σχολικές μονάδες της πόλης ανάλογα με την επιλογή τους να φοιτήσουν ή όχι σε ΠΕΙ.Σ.

Εν τέλει, στην συγκεκριμένη περίπτωση για την πόλη των Χανίων, προτάχθηκε από τους αρμόδιους φορείς και κατατέθηκε η σχετική πρόταση προς την αρμόδια υπηρεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. η διαδικασία ίδρυσης και όχι χαρακτηρισμού μιας υφιστάμενης σχολικής μονάδας. Ειδικότερα, με την αρ. πρωτ 561/26-1-2024 εισήγηση ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων και με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου Χανίων προτάθηκε η ίδρυση Πειραματικού Λυκείου το οποίο θα λειτουργήσει από το 2024-2025 με την Α’ Λυκείου. Με βάση την παραπάνω εισήγηση η ΔΕΠΠΣ και το ΙΕΠ εισηγήθηκαν θετικά προς την πολιτική ηγεσία και τελικά, με την αριθ. 10731/Δ6/31-1-2024 (Β’748) Υπουργική απόφαση «Ίδρυση Πρότυπων και Πειραματικών σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης» (ΑΔΑ: Ψ45Χ46ΝΚΠΔ-6ΒΔ) ιδρύθηκε το Πειραματικό Λύκειο Χανίων με έδρα τα Χανιά.

Για την ίδρυση ενός νέου ΠΕΙ.Σ. ή Π.Σ. ακολουθούνται οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθ. 13 του ν. 4692/2020 σε συνδυασμό με τις διατάξεις των παρ. 4 και 5 του άρθρου 5, της παρ. 1 του άρθρου 8 και της παρ. 1 του άρθρου 59 του Ν. 1566/1985 «Δομή και λειτουργία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις» (Α΄167) σε συνδυασμό με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 11 του Ν. 1966/1991 «Μετεγγραφές φοιτητών Α.Ε.Ι., σπουδαστών Τ.Ε.Ι. και άλλες διατάξεις» (Α’ 147), όπως ισχύουν.

Όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς διατύπωσαν τη γνώμη τους και έκαναν τις εισηγήσεις τους, κατά την προβλεπόμενη διαδικασία, με γνώμονα τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας δικτύου, συνδεμένων πειραματικών σχολείων στη πόλη των Χανίων που θα λειτουργεί προς όφελος όχι μόνο της μαθητικής κοινότητας των Πειραματικών Σχολείων αλλά και του συνόλου της μαθητικής κοινότητας της πόλης των Χανίων. Επίσης η λειτουργία των ως άνω σχολικών μονάδων θα συμβάλλει στην αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τις σχολικές μονάδες της πόλης όπως προβλέπεται και από τους σκοπούς των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων».

Keywords
Τυχαία Θέματα
Απάντηση, Υπουργείου Παιδείας, Πειραματικό Λύκειο Χανίων, Κατατέθηκε,apantisi, ypourgeiou paideias, peiramatiko lykeio chanion, katatethike