Χανιά: Αυτή είναι η εισήγηση του Δ/ντή Δευτεροβάθμιας για το Πειραματικό Λύκειο – Αγωνία για την απάντηση από το υπουργείο

Στην Επιτροπή Πειραματικών και Προτύπων του υπουργείου Παιδείας απεστάλη τις προηγούμενες ώρες η Εισήγηση του Διευθυντή της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων Εμμανουήλ Χριστοδουλάκη, για το πώς επιθυμείται να λειτουργήσει από την νέα σχολική περίοδο το Πειραματικό Λύκειο στα Χανιά. Πρόκειται για την πρόταση του δήμου Χανίων που συζητήθηκε μαζί με τον κ. Χριστοδούλάκη, πριν μερικές μέρες στο δημαρχείο Χανίων και “προκρίθηκε” ως λύση

για να μην υπάρξει καμία κατάργηση υπάρχοντος ΓΕΛ.

Η εισήγηση δηλαδή αφορά τη συστέγαση Πειραματικού Γυμνασίου και Λυκείου από τη νέα χρονιά και από τη μεθεπόμενη η αξιοποίηση και του κτήριου Παπαδόπετρου επί της οδού Τζανακάκη.

Αναλυτικά η Εισήγηση του Διευθυντή της Β’ βάθμιας εκπαίδευσης Χανίων που κοινοποιήθηκε στο δημοτικό συμβούλιο Χανίων και στην Σχολική Επιτροπή Χανίων:

Η ανάγκη να ολοκληρωθεί το δίκτυο των Πειραματικών Σχολείων στην πόλη των Χανίων  χωρίς όμως να προκαλέσει αφενός ανυπέρβλητα εμπόδια στη λειτουργία των άλλων ΓΕΛ κι  αφετέρου «εμφύλιες» αντιπαραθέσεις μεταξύ σχολείων, γονέων και μαθητών/τριών δημι ουργώντας την αίσθηση στην κοινωνία των Χανίων ότι προτεροποιείται το Πειραματικό Λύκειο  έναντι των άλλων ΓΕΛ κατά ένα τρόπο προκλητικό. 

Ως μεταβατική λύση προτείνεται η συστέγαση, αλλά και η χρήση του παραπλήσιου ανεξάρτητου κτηρίου «ΠΑΠΑΔΟΠΕΤΡΟΥ», από το σχολικό έτος 2025-26 και για το διάστημα που θα χρειαστεί έως ότου ανεγερθεί το νέο κτήριο στο οικόπεδο που παραχωρεί το Πολυτεχνείο Κρήτης και αν έως τότε οι ανάγκες της εκπαιδευτικής κοινότητας των Χανίων, δεν έχουν αλλάξει.

Γι αυτό ως Διευθυντής της Δ.Δ.Ε. Χανίων καταθέτω την εξής επικαιροποιημένη πρόταση: Ε Ι Σ Η Γ Η Σ Η

Να προχωρήσει άμεσα η έκδοση ΦΕΚ ίδρυσης Πειραματικού Λυκείου δεδομένου ότι θα αποφορτιστεί η κοινωνική αντιπαράθεση και ταυτόχρονα θα συμβάλει προς την οριστικοποίηση μιας μόνιμης λύσης για τη στέγαση του Πειραματικού Λυκείου.

Στον παρακάτω Πίνακα φαίνεται η κτηριακή υποδομή του Πειραματικού Γυμνασίου, όπως είναι καταχωρημένη στο myschool:

Κτίριο Ονομασία χώρου Χωρητικότητα Επιφάνεια Χρήση ΑίθουσαςΑΙΘΟΥΣΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 1 31 46,4 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 2 31 47,8 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Σελ.1 από 3

ΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 3 30 51 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 4 20 31 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 5 27 41 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 6* 20 31 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 7 28 43 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 8 25 38,2 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΙΣΟΓΕΙΟ ΑΙΘΟΥΣΑ 9** 22 36 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 10 26 39,5 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 11 26 39,6 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 12 30 45,6 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 13 30 45,6 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 14 27 40,5 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΟΡΟΦΟΣ ΑΙΘΟΥΣΑ 15*** 28 42.63 ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΟΡΟΦΟΣΕργαστήριο Πληροφορικής 20 37,6Εργαστήριο ΠληροφορικήςΙΣΟΓΕΙΟΕργαστήριο Φυσικής και Χημείας 20 43,29Εργαστήριο Φυσικών ΕπιστημώνΙΣΟΓΕΙΟΕργαστήριο Τεχνολογίας 20 43,52Εργαστήριο Τεχνολογίας & ΜουσικήςΙΣΟΓΕΙΟΕργαστήριο ΚαλλιτεχνικώνΕργαστήριο Καλλιτεχνικών & ΒιβλιοθήκηΓΡΑΦΕΙΑΟΡΟΦΟΣΓραφείο Διεύθυνσης Γυμνασίου 4 25.22Γραφείο Διευθυντή/ντριας – Υποδ/ντή/ντριας ΓυμνασίουΟΡΟΦΟΣΓραφείο Διεύθυνσης Λυκείου 4 25Γραφείο Διευθυντή/ντριας – Υποδ/ντή/ντριας ΛυκείουΟΡΟΦΟΣΓραφείο Καθηγητών 25 38 Γραφείο ΕκπαιδευτικώνΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΧΟΡΟΙΟΡΟΦΟΣ Κουζίνα 2 11.5Γραφείο Διευθυντή/ντριας ΛυκείουΙΣΟΓΕΙΟ Αποθήκη ΣΔΕ 8 12,54 Βοηθητικός ΧώροςΙΣΟΓΕΙΟΧώρος Υλικού γυμναστικής 0 48 Βοηθητικός ΧώροςΙΣΟΓΕΙΟΑποθήκη Σχολικού Υλικού 0 16,64 Βοηθητικός ΧώροςΤΟΥΑΛΕΤΕΣΤουαλέτες μαθητών/τριών 10 84,21 WCΤουαλέτες καθηγητών/τριών 2 7,32 WC

(Πίνακας 4 – κτηριακές υποδομές 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Χανιών, πηγή: myschool)

Οι χώροι που χαρακτηρίζονται στον ανωτέρω πίνακα ως ΙΣΟΓΕΙΟ έχουν υψομετρική διαφορά. Βρίσκονται χαμηλότερα (2-3 σκαλοπάτια) μεν σε σχέση με το επίπεδο του προαύλιου χώρου,

Σελ.2 από 3

αλλά στο ίδιο επίπεδο (ισόγειο) με την Οδό Τσουδερών που βρίσκεται στην βόρεια πλευρά του κτηρίου με αντίστοιχη είσοδο/έξοδο.

*) Η Αίθουσα 6 μετατράπηκε σε αίθουσα διδασκαλίας και η βιβλιοθήκη μεταφέρθηκε στο Ισόγειο με το εργαστήριο καλλιτεχνικών.

**) Η Αίθουσα 9 είχε διατεθεί στην ΕΛΜΕ και θα χρησιμοποιηθεί ως αίθουσα διδασκαλίας.

***) Στην Αίθουσα 15 στεγαζόταν το εργαστήριο Φυσικών Επιστημών που μεταφέρθηκε σε αίθουσα του Ισογείου ίδιας χωρητικότητας.

Η προτεινόμενη μεταβατική λύση απαιτεί προφανώς

α) την άριστη συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη στο πλαίσιο της Σχολικής Κοινότητας του 1ου Πειραματικού Γυμνασίου Χανίων και

β) η χρήση του Κτηρίου Παπαδόπετρου όπως αποτυπώνεται στο Υπόμνημα του Δήμου Χανίων θα χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο τρόπο κατά το σχολικό έτος 2025-26 και μετά.

ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΣΧ. ΕΤΟΣ Α΄ΓΥΜΝ Β΄ΓΥΜΝ Γ΄ ΓΥΜΝ Α΄ΛΥΚ Β΄ΛΥΚ Γ΄ΛΥΚ ΣΥΝΟΛΟ2024-25 3 4 3 3 132025-26 3 3 4 3 3 162026-27 3 3 3 4 3 3 19

Από το σχολικό έτος 2025-26 και μετά θα χρησιμοποιείται το κτήριο Παπαδόπετρου ως ένας χώρος που θα στεγάζεται μόνο η Ο.Π. Ανθρωπιστικών σπουδών που δεν χρειάζεται εργαστήριο και όλα τα μαθήματα μπορούν να γίνονται στον ίδιο χώρο, εκτός από τη Γυμναστική που θα μεταφέρονται οι μαθητές με τους γυμναστές τους στο χώρο του Πειραματικού Γυμνασίου ή στο Εθνικό Στάδιο Χανίων που είναι σε πολύ μικρή απόσταση από το προαναφερθέν κτήριο. Εάν παραστεί ανάγκη χρήσης από περισσότερα τμήματα τότε θα γίνει η καλύτερη διευθέτηση σε συνεργασία με τη ΔΔΕ Χανίων.

Keywords
Τυχαία Θέματα