Golden Goose: Το Luxury brand με τα «dirty» sneakers έρχεται στην Ελλάδα

Η θυγατρική στην χώρα μας, η IPO του 1 δισ. ευρώ και το άλμα σε τζίρο 500 εκατ. ευρώ μέσα σε λίγα χρόνια.  

Στην ίδρυση θυγατρικής εταιρείας στην Ελλάδα έχει προχωρήσει από τα μέσα του φετινού Ιανουαρίου η ιταλική Golden Goose, γνωστή για τα sneakers της με το «ταλαιπωρημένο» και «dirty» στιλ

τα οποία πωλούνται μεταξύ 350 και 600 ευρώ. Με μοναδικό μέτοχο την Golden Goose S.P.A. που εδρεύει στο Μιλάνο της Ιταλίας, η Golden Goose Hellas Μονοπρόσωπη ΙΚΕ έχει σαν δραστηριότητα την εμπορία ρούχων, παπουτσιών, υφασμάτων, γυαλιών, αρωμάτων, καλλυντικών, ειδών ομορφιάς, κοσμημάτων, αξεσουάρ, κεριών και κάθε άλλων συναφών προϊόντων και ειδών καθώς και η επισκευή και μεταποίηση των ανωτέρω προϊόντων. Δηλώνει έδρα στο κέντρο της Αθήνας στην οδό Φιλελλήνων και διαχειριστής της την δεδομένη στιγμή είναι ο λογιστής Χρήστος Παπανδρέου.

Στα σκαριά IPO ύψους 1 δισ. ευρώ

Όπως φαίνεται πρόκειται για το πρώτο βήμα εισόδου στην χώρα μας, της εταιρείας που όπως ανέφερε πρόσφατα το Reuters ετοιμάζεται για την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο του Μιλάνου. Η εξέλιξη αυτή αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024 και εκτιμάται πως θα αποτελέσει μια από τις σημαντικότερες ΙPOs της χρονιάς, συγκεντρώνοντας πάνω από 1 δισ ευρω. Σύμφωνα πάντα με το Reuters, η Permira, η ιδιοκτήτρια του πλειοψηφικού πακέτων μετοχών της Golden Goose, έχει ξεκινήσει συνεργασία με 7 τράπεζες για τις ανάγκες της IPO. Συγκεκριμένα συνεργάζεται με τις Bank of America, JPMorgan, Mediobanca , UBS, BNP Paribas, Citigroup και UniCredit.

Το άλμα στα 500 εκατ. τζίρο

Η Golden Goose, που έχει γίνει διεθνώς γνωστή ειδικά για το μοντέλο sneakers της με την επωνυμία Superstar, ξεκίνησε το 2000 στην Βενετία από τους σχεδιαστές και παντρεμένο ζευγάρι Alessandro Gallo και Francesca Rinaldo και το 2017 πέρασε στην ιδιοκτησία του Carlyle Group, μέσω των funds Carlyle Europe Partners IV (CEP IV) και Carlyle Asia Growth Partners V (CAGP V). Όσο ανήκε στο Carlyle Group που έχει επενδύσει και σε άλλα παγκόσμια brands του χώρου της ένδυσης και υπόδησης όπως τα Moncler, Twinset και Hunkemöller, η Golden Goose κατόρθωσε να αυξήσει τον τζίρο της από τα 100 εκατ. ευρώ στα 260 εκατ. ευρώ το 2019.

Ακόμη καλύτερα όμως τα πήγε από το 2020 και μετά όταν η Permira που επίσης έχει επενδύσει και σε άλλα σημαντικά brands του χώρου της μόδας (Dr. Martens, Reformation, Hugo Boss και Valentino) προχώρησε στην εξαγορά της πλειοψηφικής συμμετοχής του Carlyle Group στην εταιρεία. Αξίζει να σημειωθεί πως το 2022, η Golden Goose, που πλέον διαθέτει περισσότερα από 100 καταστήματα (Directly Owned Stores -DOS) σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία κατέγραψε αύξηση τζίρου 30% και ξεπέρασε τα 501 εκατ. ευρώ. Επίσης, σύμφωνα με report της Fitch Ratings διπλασίασε τα EBITDA της σε σχέση με το 2022. Πολύ σημαντική παράμετρος ως προς αυτή την ανάπτυξη θεωρείται και η εξαγορά της εταιρείας Italian Fashion Team, που αποτελούσε τον βασικό προμηθευτή της.

Eπίσης ο οίκος Moody’s, σε report του στις αρχές του Δεκεμβρίου της προηγούμενης χρονιας, ανέφερε πως η Golden Goose παρουσίασε ισχυρές επιδόσεις το 2023, ενώ έχει μειώσει σημαντικά τον δανεισμό της, γεγονός που αντανακλά τις ισχυρές λειτουργικές επιδόσεις της, με τις πωλήσεις και τα EBITDA να αυξάνονται με διψήφια ποσοστά, κατά +19% και +22% αντίστοιχα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023.Η Moody’s εκτιμά ότι η ανάπτυξη της εταιρείας θα μετριαστεί τους επόμενους 12 έως 18 μήνες αλλά προβλέπει στη χειρότερη περίπτωση υψηλή μονοψήφια ανάπτυξη τόσο για τις πωλήσεις όσο και για τα EBITDA το 2024,.

Οι έμπειροι Maureen Chiquet και Silvio Campara στο τιμόνι

Στο πλαίσιο της εξαγοράς από την Permira Funds, Πρόεδρος της Golden Goose (Non-Executive Chairwoman) έχει τοποοθετηθεί η Maureen Chiquet. Πρόκειται για την πρώτη Global CEO της Chanel, στην οποία εργάστηκε για περισσότερα από περισσότερα από 12 χρόνια έχοντας διατελέσει και President & Chief Operational Officer. Έχει υπάρξει επίσης President της Banana Republic (της Gap Inc.) και EVP Merchandising, Production & Planning στην Old Navy. Η καριέρα της ξεκίνησε απο την L’Oréal,

CΕΟ της εταιρείας είναι ο Silvio Campara, ο οποίος εντάχθηκε το 2013 στο δυναμικό της Golden Goose αρχικά ως Chief Commercial Officer. Η επαγγελματική του καριέρα ξεκίνησε από τον οίκο του Alexander McQueen και συγκεκριμένα στο κομμάτι του retail ενώ αργότερα μετακινήθηκε στην Giorgio Armani, όπου σχεδίασε και δόμησε το σύστημα λιανικών πωλήσεων της εταιρείας σε Ασία και Αυστραλία για τα brands των Armani Junior και Armani Jeans. Πριν ενταχθεί στην Golden Goose συνεργάστηκε με το fund της Style Capital, έχοντας αναλάβει την γεωγραφική επέκταση του brand Sundek ως Brand & Export Manager.

Keywords
Αναζητήσεις
golden-goose-to-luxury-brand-me-ta-dirty-sneakers-erchetai-stin-ellada.htm
Τυχαία Θέματα