Handelsblatt: Το μεγαλύτερο πλήγμα από τους Χούθι το δέχεται ο Πειραιάς
Τις τελευταίες εβδομάδες οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι έχουν εντείνει τις επιθέσεις τους στα εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, τα οποία βάλλουν με πυραύλους ή μη επανδρωμένα αεροσκάφη.
«Με αυτόν τον τρόπο εκδηλώνουν την αλληλεγγύη τους προς τους Παλαιστινίους και υποστηρίζουν τη Χαμάς»,
Το μεγαλύτερο πλήγμα το δέχεται μάλιστα ο Πειραιάς, «ο οποίος αποτελεί το μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο. […] Ο Πειραιάς είναι και το πρώτο μεγάλο λιμάνι που προσεγγίζουν τα φορτηγά πλοία που φτάνουν στην Ευρώπη, έχοντας διασχίσει τη διώρυγα του Σουέζ». Από τον Πειραιά μεταφέρονται ακολούθως τα εμπορευματοκιβώτια στην Ευρώπη. Το 2023 «ο Πειραιάς ήταν το τέταρτο μεγαλύτερο κέντρο διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης, μετά το Ρότερνταμ, την Αμβέρσα και το Αμβούργο», προσθέτει η γερμανική εφημερίδα.
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα όμως έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα. «Τα πλοία που μεταφέρουν εμπορευματοκιβώτια από την Άπω Ανατολή φτάνουν με καθυστέρηση εβδομάδων ή δεν έρχονται καθόλου στον Πειραιά, διότι ακολουθούν τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας και ξεφορτώνουν τα φορτία τους σε λιμάνια της Βόρειας Θάλασσας».
Προ της κρίσης «το 30% της διεθνούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων περνούσε από την Ερυθρά Θάλασσα και τη διώρυγα του Σουέζ. Σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Οργανισμού Ναυτιλίας (IMO), 18 ναυτιλιακές εταιρείες αποφεύγουν πλέον τη συγκεκριμένη διαδρομή – μεταξύ αυτών και η Hapag-Lloyd, η μεγαλύτερη γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία. Η γαλλική CMA CGM, η κινέζικη Cosco Container Lines, η Evergreen Line από την Ταϊβάν και η OOCL από το Χονγκ Κονγκ έχουν διαγράψει τον Πειραιά ως ενδιάμεσο σταθμό στα περισσότερα από τα εβδομαδιαία δρομολόγιά τους από την Ασία προς την Ευρώπη, επιλέγοντας και αυτές τη διαδρομή γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας προς τη Βόρεια Ευρώπη».
Φορτηγά πλοία άλλων εταιρειών προσεγγίζουν τον Πειραιά «ως τελευταίο λιμάνι, προτού επιστρέψουν ξανά γύρω από την Αφρική πίσω στην Άπω Ανατολή. Στην Ελλάδα και σε άλλες χώρες της Μεσογείου υπάρχουν ήδη καθυστερήσεις στις παραδόσεις ρούχων, υποδημάτων, οικιακών και ηλεκτρονικών συσκευών και αυτοκινήτων από την Ασία».
Το δίλημμα της Κίνας
Οι εξελίξεις αυτές θέτουν υπό πίεση και την Κίνα, η οποία «από τη μια πλευρά δεν θέλει να σταθεί στο πλευρό της Δύσης όσον αφορά τη σύγκρουση στη Γάζα. Από την άλλη όμως το Πεκίνο, που είναι ο φορέας εκμετάλλευσης του λιμένα του Πειραιά και ο προμηθευτής πολλών αγαθών που διακινούνται εκεί, έχει συμφέρον να επανέλθει κατά το δυνατόν συντομότερα στην κανονικότητα η ναυσιπλοΐα στην Ερυθρά Θάλασσα». Γι’ αυτοί και δυτικοί διπλωμάτες εκτιμούν πως «το Πεκίνο προσπαθεί στο παρασκήνιο να θέσει τέλος στις επιθέσεις των ανταρτών».
Πάντως υπάρχουν και κάποιοι που επωφελούνται από τα νέα δεδομένα. Όπως εξηγεί η Handelsblatt, «οι μεγαλύτεροι χρόνοι που απαιτούνται για τις διαδρομές συνεπάγονται μικρότερη διαθέσιμη χωρητικότητα και ως εκ τούτου αυξημένα ναύλα. […] Και οι ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνται απ' αυτό. Από τα μέσα Δεκεμβρίου η μετοχή της AP Moller-Maersk έχει ανέβει κατά 30%, ενώ της Hapag-Lloyd ακόμη και κατά 51%. Από την κρίση επωφελούνται ακόμη και οι Έλληνες πλοιοκτήτες, οι οποίοι ελέγχουν το 1/5 της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt)».
ΠΗΓΗ: DEUTSCHE WELLE
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- ΑΑΔΕ: Πρεμιέρα του «μεγάλου αδελφού» στις κινήσεις χρήματος
- Γερμανία: Μουσουλμάνοι μαθητές φέρονται να ζήτησαν επιβολή της Σαρία στο σχολείο τους στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία
- Οι Χούθι εκτόξευσαν πύραυλο απαντώντας στα πλήγματα ΗΠΑ και Βρετανίας κατά θέσεών τους
- Νέες συντάξεις: Κάτω από 700 ευρώ ο μέσος όρος στον ιδιωτικό τομέα
- ΒΙΑΝΕΞ: Στόχος να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία υγείας στα Βαλκάνια
- Οι Χούθι στόχευσαν κατά λάθος τάνκερ με ρωσικό πετρέλαιο
- Ομόφυλα ζευγάρια: Ο Κασσελάκης απειλεί τους βουλευτές του με… αποφάσεις
- Νορβηγία: Ο «μακελάρης» Μπρέιβικ παραμένει «πολύ επικίνδυνος»
- Αυγενάκης: Με πράξεις στηρίζουμε την κτηνοτροφία
- ΔΕΔΔΗΕ: «Παραμένουν στα ίδια επίπεδα οι Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου» – Οι εξηγήσεις για τα δημοσιεύματα περί αυξήσεων
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Businessnews
- Τελευταία Νέα Businessnews
- Handelsblatt: Το μεγαλύτερο πλήγμα από τους Χούθι το δέχεται ο Πειραιάς
- Σε δημοπρασία πωλείται πίνακας που ζωγράφισαν οι Beatles σε περιοδεία τους στην Ιαπωνία
- Σε υψηλά 10 ετών το Χρηματιστήριο Αθηνών - Εβδομαδιαία κέρδη 3,12%
- Χρηματιστήριο: Άνοδος 0,35% - Κλείσιμο με τον τζίρο στα 87,18 εκατ. ευρώ
- CNL Capital: Προχώρησε στην έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως €700.000
- Isoplus ΑΕ: Παρουσίασε το επαναλανσάρισμα της μάρκας myelements
- Alpha Bank: Έκτακτη ενίσχυση έως 1.200 ευρώ στο προσωπικό της
- ΥΠΟΙΚ: 10 ερωτήσεις - απαντήσεις για το νοσμοσχέδιο που αφορά τον αιγιαλό
- Λ. Αυγενάκης: Με πράξεις στηρίζουμε την κτηνοτροφία
- ΔΕΔΔΗΕ: Παραμένουν στα ίδια επίπεδα οι Χρεώσεις Χρήσης Δικτύου
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ευρωπαϊκό Ταμείο: 100 δισ. ευρώ για την άμυνα της ΕΕ
- Χαρίτσης: Στόχος του νέου φορέα είναι να δημιουργήσει ένα «νέο υπόδειγμα πολιτικής»
- Νορβηγία: Ο «μακελάρης» Μπρέιβικ παραμένει «πολύ επικίνδυνος»
- Μήνυμα Αυγενάκη στα κυκλώματα της αγοράς: «Δεν θα χαριστούμε σε κανέναν. Τίποτα δεν θα μείνει ατιμώρητο»
- Οι Χούθι εκτόξευσαν πύραυλο απαντώντας στα πλήγματα ΗΠΑ και Βρετανίας κατά θέσεών τους
- LVMH – TikTok: Σύναψαν συμμαχία στη μάχη με τα προϊόντα «μαϊμού»
- Πόλεμος στην Ουκρανία: Οι δυτικές κυβερνήσεις εμφανίζονται διστακτικές καθώς φοβούνται κλιμάκωση
- ΒΙΑΝΕΞ: Στόχος να γίνει η μεγαλύτερη εταιρεία υγείας στα Βαλκάνια
- Γιατί οι επενδυτές στις ΗΠΑ έχουν πια ξεπεράσει τον φόβο της ύφεσης
- Χακάν Φιντάν: Τηλεφωνική επικοινωνία με Ντέιβιντ Κάμερον – Ζήτησε αποκλιμάκωση στον Κόλπο του Άντεν