Malls: Ελ Ντοράντο το 2022, θετικός ρυθμός ανάπτυξης το 2023-H digital εποχή και η Black Friday

Ανεβασμένη επισκεψιμότητα στη Black Friday

Θετικό έδαφος βρήκαν και συνεχίζουν να βρίσκουν τα malls στην Αττική, με την προηγούμενη χρονιά να κλείνει με ανοδικό πρόσημο για τα περισσότερα από αυτά στην Αττική.

Σε ό,τι αφορά τα εμπορικά κέντρα της Lamda Development, όπως Mall Athens και Golden Hall, αλλά και

το Mediterrenean Cosmos, ο συνεχιζόμενος ισχυρός ρυθμός αύξησης της λειτουργικής κερδοφορίας EBITDA οφείλεται κυρίως στην αύξηση των εσόδων από μισθώματα (14% σε συγκρίσιμη βάση έναντι του 2022 για τα 3 eμπορικά kέντρα) και των εσόδων στάθμευσης (21% σε συγκρίσιμη βάση έναντι του 2022 για τα τρία εμπορικά κέντρα λόγω της σημαντικής αύξησης της επισκεψιμότητας).

Τα κέρδη €61,6 εκ αποτελούν νέο ιστορικό ρεκόρ σε εννεάμηνη βάση (αύξηση 15% έναντι των κερδών €53,8εκ σε συγκρίσιμη βάση για τα 3 Εμπορικά Κέντρα το Εννεάμηνο 2022), ενώ τα κέρδη EBITDA των εμπορικών κέντρων (Retail EBITDA), συμπεριλαμβανομένου του Designer Outlet Athens (ενοποίηση από 06.08.2022 για περίπου 2 μήνες το εννεάμηνο 2022), το εννεάμηνο 2023 αυξήθηκαν 28% στα €61,6εκ, καταγράφοντας, κατά την εταιρεία, νέο ιστορικό ρεκόρ λειτουργικής κερδοφορίας σε εννεάμηνη βάση.

Κατά τη διοίκηση της εταιρείας, οι κύριοι παράγοντες της ενίσχυσης των κερδών EBITDA των 3 Εμπορικών Κέντρων είναι (α) η αύξηση των εσόδων από μισθώματα και (β) η αύξηση των εσόδων στάθμευσης.

Υπενθύμίζεται ότι τα έσοδα από μισθώματα είναι στην πλειοψηφία τους συνδεδεμένα με ρήτρα αναπροσαρμογής σε σχέση με τη μεταβολή του δείκτη τιμών καταναλωτή (ΔΤΚ) πλέον περιθωρίου περίπου 1,5-2 ποσοστιαίες μονάδες.

Ανοδικό πρόσημο βλέπει και ο Γενικός Διευθυντής του Athens Metro Mall Γιώργος Καρίβαλης για το 2023, μιλώντας στο BusinessNews.gr, με αύξηση 15% σε σχέση με το 2022, με την οικογένεια Κωνσταντίνου να έχει προχωρήσει μάλιστα καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς σε διάφορες επενδύσεις για την αναβάθμιση του εμπορικού κέντρου που αγγίζουν, κατά πληροφορίες του BusinessNews.gr, το 1,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η ανανέωση θα συνεχιστεί και το 2024, στο ακόμα πιο digital, κάτι το οποίο έχει ξεκινήσει ήδη από φέτος, καθώς πριν από λίγες ημέρες τοποθετήθηκε στο Mall μία τεράστια οθόνη, 3 επί 5 μέτρα, στην οποία περνούν τα μηνύματα των καταστήματων.

Ως προς τις οικονομικές επιδόσεις, η Ταλίμα ΑΕ, η εταιρεία πίσω από το εν λόγω maill, έκλεισε την χρήση του 2022 με καθαρές πωλήσεις συνολικού ύψους 13,86 εκατ ευρώ, έναντι πωλήσεων 10,1 εκατ ευρώ το 2021, ενώ τα μικτά της κέρδη ανήλθαν σε 9,64 εκατ ευρώ, ήτοι ποσοστό 69,58% των πωλήσεων, έναντι 7,36 εκατ ευρώ το προηγούμενο έτος. Έτσι, η εταιρία, υπερδιπλασίασε τα κέρδη χρήσεως σε 1,25 εκατ ευρώ το 2022, από 555.925 ευρώ το 2021, επανερχόμενη σε επιδόσεις προ των πανδημικών περιορισμών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάμεσα στις νέες προσθήκες στους χώρους του εμπορικού κέντρου είναι ένα κατάστημα της αμερικανικής εταιρείας ένδυσης Calvin Klein, ένα κατάστημα Ale της εταιρείας Attrativo, αλλά και ένα κατάστημα εστίασης Myyugo. Για το 2024, εξάλλου, αναμένεται, άλλο ένα κατάστημα εστίασης στον τέταρτο όροφο.

Με αυξημένο τζίρο κατά 19% προχωρά στο εννιάμηνο του 2023 το εμπορικό κέντρο Avenue επί της Λεωφ. Κηφισίας. Σύμφωνα με με την διεθύντρια Marketing Λίλα Καλαϊτζή, εξάλλου, «προσέλκυσε νέα brands για όλη την οικογένεια, όπως η Pepco που προστέθηκε στις προτάσεις της, αυτή τη χρονιά. Μέσα, δε, στο 2023 έλαβαν χώρα πολλές νέες προσθήκες όπως η διεθνής αλυσίδα Lili Drogerie, το κατάστημα παιδικών DPAM, το Pink Woman και τέλος τα καταστήματα SEMIOLOGY& URBAN».

Για την κ. Καλαϊτζη, αυτή η θετική τάση θα συνεχιστεί: «Η εκτίμησή μας είναι ότι η πορεία θα συνεχιστεί ανοδική καθώς και η επισκεψιμότητά μας ακολουθεί ανοδική πορεία, η οποία στο 9μηνο είναι πάνω από 10% σε σχέση με το αντίστοιχο 9μηνο 2022. Πιστεύουμε ότι το ποσοστό αυτό θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο με τις ενέργειες που ετοιμάζουμε μέχρι το τέλος του χρόνου. Θεωρούμε ότι το 2023 θα «κλείσει» με τουλάχιστον +15% σε τζίρο».

Περισσότεροι ήταν και οι επισκέπτες στην Black Friday: «Σε ό,τι αφορά στη Black Friday, όπως γνωρίζουμε, παραδοσιακά ευνοεί την τεχνολογία και τα ψηφιακά gadgets που δεν εκπροσωπούνται στο εμπορικό μας κέντρο. Εν τούτοις η περυσινή Black Friday προσείλκυσε 21% περισσότερους επισκέπτες από μια συνήθη Παρασκευή, καθώς έχουμε πολύ δημοφιλή καταστήματα που επενδύουν στην ημέρα αυτή με εντυπωσιακές προσφορές. Φέτος, το τετραήμερο της Black Friday παρουσίασε αυξημένη επισκεψιμότητα σε σχέση με την αντίστοιχη περσυνή περίοδο».

Σε πορεία ανόδου κινούνται και τα Αττικά Πολυκαταστήματα, έχοντας πλέον περάσει στο χαρτοφυλάκιο της Ideal Holdings, τα οποία έκλεισαν το φετινό εννεάμηνο του 2023 με αύξηση πωλήσεων κατά 14%, στα 146,4 εκατ ευρώ, ενώ τα κέρδη προ φόρων ενισχύθηκαν κατά 146%, στα 11,4 ευρώ και τα κέρδη μετά τους φόρους εκτινάχθηκαν κατά 133%, στα 8,4 εκατ ευρώ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του ομίλου Ideal το τρέχον έτος εκτιμάται ότι θα κλείσει με τζίρο κοντά στα 210 εκατ ευρώ, για να ενισχυθεί σε 220 εκατ. ευρώ το 2024, σε 226,8 το 2025, -εκείνη τη χρονιά είναι που αναμένεται να λειτουργήσει και το νέο πολυκατάστημα στους χώρους του Ελληνικού επί της λεωφόρου Βουλιαγμένης- σε 233 εκατ. ευρώ το 2026 και σε 240 εκατ ευρώ το 2027.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα κέρδη EBITDA αναμένεται να ανέλθουν σε 23,5 εκατ. ευρώ φέτος, και να ενισχυθούν σε 24,5 εκατ ευρώ το 2024, σε 25,5 εκατ ευρώ το 2025, σε 26,5 εκατ το 2026 και σε 27,6 εκατ ευρώ το 2027, οπότε θα έχει περατωθεί και το δεύτερο πολυκατάστημα στους χώρους του Marina Galleria στην υπό κατασκευή ανάπτυξη του Ελληνικού.

Keywords
Αναζητήσεις
malls-el-ntoranto-to-2022-thetikos-rythmos-anaptyxis-to-2023-h-digital-epochi-kai-i-black-friday.htm
Τυχαία Θέματα