Ξεκινά και ο δεύτερος διαγωνισμός για τη ΛΑΡΚΟ

Την έναρξη του διεθνούς διαγωνισμού για τη μακροχρόνια μίσθωση του δημόσιου μεταλλείου Λάρυμνας, του εργοστασίου, σειράς ακινήτων που ανήκουν στο κράτος και μισθώνονται σήμερα στη ΛΑΡΚΟ.

Είχε προηγηθεί την περασμένη εβδομάδα η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τον ειδικό διαχειριστή για τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων της ΛΑΡΚΟ. Στόχος είναι οι δύο διαγωνισμοί να τρέξουν παράλληλα ώστε τα περιουσιακά

στοιχεία Δημοσίου και εταιρείας να καταλήξουν στον ίδιο επενδυτή και να συνεχιστεί η μεταλλευτική δραστηριότητα. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τη λεγόμενη ρήτρα «εκατέρωθεν πλειοδοσίας», o προτιμητέος επενδυτής σε κάθε έναν από τους δύο διαγωνισμούς θα έχει το δικαίωμα, αλλά όχι την υποχρέωση, να πλειοδοτήσει και στον άλλο διαγωνισμό, εφόσον εκπληρώνει τα σχετικά τεχνικά και οικονομικά κριτήρια επιλογής. Επιδίωξη είναι η διαδικασία να προχωρήσει γρήγορα και οι δεσμευτικές προσφορές να έχουν υποβληθεί εντός του α΄ εξαμήνου του 2021.

Την παραίτησή της στον αρμόδιο υφυπουργό Οικονομικών Γιώργο Ζαββό υπέβαλε το μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του ΤΧΣ κ. Μαρίκα Ιωάννου-Φραγκάκη. Στο κείμενο της παραίτησής της αναφέρει ότι «ήρθε πλέον ο κατάλληλος χρόνος να αποχωρήσω από το Ταμείο, αφήνοντας πίσω μου ελπίζω μια θετική παρακαταθήκη». Η κ. Μαρίκα Φραγκάκη διαθέτει πολυετή εργασιακή εμπειρία στον χρηματοπιστωτικό τομέα. Από το 2015 έως το 2017 διετέλεσε μη εκτελεστικό μέλος του Δ.Σ της Alpha Bank, ενώ υπήρξε μέλος του Γενικού Συμβουλίου του ΤΧΣ. Από τον Μάιο του 2019, υπήρξε μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του Ταμείου.

Περί τα 2,5 εκατ.. ευρώ έχει δαπανήσει για την απόκτηση συμμετοχών 15% σε συνολικά τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, η T.O. Shipping Ltd. Πρόκειται για θυγατρική του ομίλου της Τεχνικής Ολυμπιακής, η οποία εδρεύει στην Κύπρο και αποτελεί το «όχημα» που έχει επιλέξει η διοίκηση Στέγγου για την εμπλοκή της στη ποντοπόρο ναυτιλία. Χθες, ανακοίνωσε την τέταρτη κατά σειράν επένδυση, αποκτώντας το 15% της εταιρείας Kimi Maritime, η οποία συστάθηκε για την αγορά πλοίου μεταφορικής ικανότητας 6.700 TEU, σημαίας Λιβερίας.

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει σε εκπροσώπους των ιατρικών διαγνωστικών κέντρων η πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης να μπει πλαφόν στις τιμές των διαγνωστικών τεστ για την COVID-19. Σε επιστολή τους εκφράζουν την αμφιβολία τους για τις τιμές που ανακοινώθηκαν, επισημαίνοντας ότι μόνο το κόστος αγοράς του αντιδραστηρίου ξεπερνά την τιμή διατίμησης των τεστ. Επίσης, ζητούν, να επιβληθεί ανώτατη τιμή πώλησης σε όλα τα αναλώσιμα που χρησιμοποιούνται στα κέντρα διενέργειας των τεστ σε τιμές προ της πανδημίας (αντιδραστήρια κ.ά.) και απαλλαγή από τον ΦΠΑ στα συγκεκριμένα υλικά. Τέλος, δηλώνουν υπέρ της κάλυψης του εν λόγω κόστους από τον ΕΟΠΥΥ.

Μαθήματα από τα ελληνικά προγράμματα διάσωσης προτρέπει ο ESM να πάρουν η Ε.Ε. και ειδικά οι χώρες που φοβούνται να στιγματιστούν από τη βοήθεια των δανείων του μηχανισμού, όπως εξηγεί στην προαναγγελία του συνεδρίου που διοργανώνει αύριο. Στην ανακοίνωση επισημαίνει τα εξής: Μόλις το Ταμείο Ανάκαμψης λάβει το τελικό πράσινο φως, η Κομισιόν θα γίνει ο πρώτος υπερεθνικός εκδότης χρέους σε έναν κόσμο τόσο χρεωμένο όσο ποτέ από τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Οι υπερχρεωμένες χώρες της Νότιας Ευρώπης σπεύδουν να πάρουν το μερίδιό τους από το πρόγραμμα SURE, αλλά φοβούνται να επωφεληθούν από τον ESM λόγω του στίγματος της βοήθειας προς την Ελλάδα. Είναι καλύτερο λοιπόν για την Ε.Ε. να μάθει το δικό της ελληνικό μάθημα εάν είναι να γίνει Νο 1 παίκτης σε αυτό το παιχνίδι. Είναι η κατάλληλη στιγμή για να εστιάσει, να ακούσει και να συζητήσει τι έχουν να πουν οι ανεξάρτητοι αξιολογητές και πιθανώς για να απαλλαγεί από το «ελληνικό στίγμα».

Keywords
Τυχαία Θέματα