«Υπερήλικος» ο στόλος των επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα

Έντονο προβληματισμό προκαλεί το γεγονός ότι η χώρα μας φιγουράρει στις τελευταίες θέσεις της λίστας των κρατών – μελών της ΕΕ που αφορά την ηλικία των επαγγελματικών οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

Η Ελλάδα είναι η χώρα με τα πιο γερασμένα επαγγελματικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Αυτό προκύπτει ρίχνοντας μία ματιά στα δημοσιευμένα στοιχεία. Στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν ακόμα μοντέλα τα οποία έχουν κάνει τον κύκλο τους, οι τεχνολογίες τους είναι ξεπερασμένες με αποτέλεσμα να τίθεται μεγάλο θέμα

ασφαλείας, αλλά και ρύπανσης του περιβάλλοντος.

Σίγουρα, για να μην αδικούμε μόνο τους επαγγελματίες, το παραπάνω δεν ισχύει μόνο για τα επαγγελματικά οχήματα, αλλά και για τα επιβατικά. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΕ, ο μέσος όρος της ηλικίας όλων των οχημάτων στην Ελλάδα ανέρχεται σε 19,9 χρόνια, την στιγμή που στις υπόλοιπες χώρες – μέλη της ΕΕ ο μέσος όρος είναι στα 12,7 χρόνια.

Αν πάμε τώρα στα επαγγελματικά θα δούμε ότι το πρόβλημα είναι εντονότερο, αφού ο στόλος όλων των τύπων αποτελείται από οχήματα με μέσο όρο ηλικίας που ανέρχεται σε 20,8 χρόνια την στιγμή που στην ΕΕ βρίσκεται στα 13 έτη.

Έχουν τα χρόνια τους τα ελαφρά επαγγελματικά

Τα ελαφρά επαγγελματικά ή όπως συνηθίζονται να λέγονται, LCVs, είναι μία από τις πιο σημαντικές κατηγορίες επαγγελματικών αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους. Η χώρα μας όμως έχει την χειρότερη επίδοση μεταξύ των κρατών της ΕΕ, όσον αφορά την ηλικία τους. Για την ακρίβεια ο μέσος όρος ανέρχεται σε 20,8 έτη, αρκετά μεγαλύτερος από τα 12 έτη των αντίστοιχων οχημάτων που υπάρχουν στην ΕΕ. Για την ιστορία, το νεότερο στόλο ελαφρών επαγγελματικών έχει η Αυστρία (6,2 έτη) και ακολουθούν η Γερμανία (8,5 έτη) και η Γαλλία (10,3 έτη).

«Μαθουσάλες» τα ελληνικά φορτηγά

Αποκαρδιωτική είναι εικόνα και στον τομέα των φορτηγών, με τον μέσο όρο ηλικίας του στόλου που κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους να είναι στα 22,7 έτη, την στιγμή που άλλες χώρες τις ΕΕ έχουν να επιδείξουν πολύ καλύτερες επιδόσεις όπως και πάλι της Αυστρίας (6,6 έτη), της Γαλλίας (9,2 έτη) και της Γερμανίας (9,7 έτη).

Σε ανοδική πορεία οι πωλήσεις

Αν και η ηλικία των επαγγελματικών οχημάτων είναι μεγάλη, ενθαρρυντική είναι εικόνα των πωλήσεων καινούριων οχημάτων. Σύμφωνα με τα αρχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκίνητων, το πρώτο εξάμηνο του 2023 οι νέες ταξινομήσεις έχουν σημειώσει αύξηση κατά 18,92% από τον Ιανουάριο ενώ μόνο τον Ιούνιο ανήλθαν σε +13,35%. Ειδικότερα, οι πωλήσεις στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών κατέγραψαν αύξηση κατά 18,9%, των φορτηγών 12,4% των λεωφορείων 18,4% και των Ταξί 40.46%.

Παράλληλα, μέχρι στιγμής φέτος έχουν κυκλοφορήσει συνολικά 607 λεωφορεία (135 καινούργια και 472 μεταχειρισμένα) και 14.877 φορτηγά (5.885 καινούργια και 8.992 μεταχειρισμένα)

Keywords
Αναζητήσεις
yperilikos-o-stolos-ton-epangelmatikon-ochimaton-stin-ellada.htm
Τυχαία Θέματα