Δοκιμάζουμε Royal Enfield Interceptor 650 (2023)

Το Royal Enfield Inteceptor 650 είναι ένα γνήσιο κλασικό roadster της παλαί ποτέ αγγλικής σχολής, με τα εκτυφλωτικά του χρώμια που συγκέντρωσαν πληθώρα κολακευτικών σχολίων στις ημέρες που το είχα στα χέρια μου, την ισορροπημένη του απόδοση και τα μεγάλα περιθώρια πρακτικότητας που προσφέρει. Μαζί του θα βρεις ένα στυλάτο και αποτελεσματικό εργαλείο για την καθημερινότητα, χωρίς συμβιβασμούς και παραχωρήσεις, μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να γυρίσει όλον τον κόσμο με λογικές ταχύτητες και πολύ χαμηλή κατανάλωση, αξιόπιστη και πάνω απ’ όλα υπέροχα

απολαυστική σε κάθε μέτρο που διανύει.

Η Royal Enfield έφτιαξε μια οικογένεια μοτοσυκλετών που ξεχωρίζουν από την εξαιρετική ποιότητά τους, η οποία σε πολλά σημεία μπορεί να σταθεί με αυτοπεποίθηση σε συγκρίσεις ακόμη και με τα κορυφαία μοντέλα της νεοκλασικής αγοράς.

Η λογική του Interceptor 650 – όπως ακριβώς και του Continental GT 650 – είναι η αναβίωση της κλασικής οδηγικής αίσθησης και είναι ξεκάθαρο πως οι Ινδοί δεν έψαξαν για κοφτερές σύγχρονες σπορ ικανότητες, μα την εμφάνιση με την ανάλογη συμπεριφορά.

Η μέγιστη ονομαστική ισχύς των 47 ίππων έρχεται λίγο μετά τις 7,000 rpm, ενώ τα 5.3 kgm κορυφώνονται μόλις μετά τις 5,000 και αμφότερα αυτά τα νούμερα μας δείχνουν λίγο-πολύ τι θέλει να κάνει αυτός ο δικύλινδρος.

Εκκινώντας το πρώτο που προσέχει κανείς είναι το μεταξένιο δούλεμα του μοτέρ, η απουσία κραδασμών και ο υπέροχα απαλός τρόπος που ανεβάζει στροφές. Η δύναμη που βγαίνει στον δρόμο δεν είναι συναρπαστική, αλλά η χορταστική ροπή χαμηλά κάνει τις εκκινήσεις πανάλαφρες και τις επιταχύνσεις ζωηρές και ολίγον πικάντικες. Έχει όλα όσα χρειάζεται για να κινηθεί σβέλτα στην πόλη, με ακαριαία επιτάχυνση και ακριβέστατη αίσθηση από τον ψεκασμό της Bosch.

Το Interceptor 650 επιταχύνει γρήγορα και αποφασιστικά, δίχως τρύπες, κενά ή ανισορροπίες μέχρι το κοντέρ να δείξει 140, με τη βελόνα του στροφομέτρου να είναι ακόμη κάτω από τις 5,000 rpm, ωστόσο κάπου εκεί η απόδοση πέφτει απότομα και γρήγορα.

Από τα 140 και μετά η βελόνα του κοντέρ επιβραδύνει αισθητά και χρειάζεται υπομονή για να φτάσει κανείς στη γειτονιά των 160 km/h που είναι η πιο ρεαλιστική προσέγγιση στην τελική του ταχύτητα. Λέω “προσέγγιση” γιατί στις απόπειρές μου να βγάλω το τελευταίο απόθεμα ταχύτητας που διαθέτει αυτός ο κινητήρας έβρισκα μονίμως το ίδιο εμπόδιο: το ανέβασμα πάνω από τις 6,000 rpm βρίσκει τον δικύλινδρο ιδιαίτερα απρόθυμο, αποπνέοντας μιαν αίσθηση πως πλησιάζω σε κάποιο απαγορευτικό όριο γραμμικής ταχύτητας πιστονιών, πως του πίνω το αίμα δίχως λόγο και σε κάθε περίπτωση η δυστροπία του στο κυνήγι κόκκινων ορίων στο στροφόμετρο είναι κάτι παραπάνω από εμφανής, τόσο με πέμπτη όσο και με έκτη στο κιβώτιο.

Μικρό το κακό, καθώς ως εκεί το Interceptor 650 έχει όλα όσα χρειάζεται για να εξυπηρετεί ξεκούραστα και απολαυστικά στην καθημερινότητα, ενώ μπορεί να ταξιδεύει ολημερίς με ταχύτητες έως τα 140 χωρίς το παραμικρό ζόρι.

Το πιο ωραίο έρχεται με την κατανάλωσή του: σχεδόν μόνιμα κάτω από τα 5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, εύκολα και χωρίς ποτέ να σκεφτώ τι κάνει το δεξί μου χέρι. Η οικονομία καυσίμου είναι δομικό χαρακτηριστικό αυτού του κινητήρα, μια μάλλον συνειδητή επιλογή των Ινδών για τη μοτοσυκλέτα τους.

Τα δύο αμορτισέρ δεν αρέσκονται σε απότομες αλλαγές κλίσεων και εμφανίζουν μικρές πλεύσεις όταν ζορίζονται πέραν της λογικής τους, ενώ και τα κλασικίζοντα λάστιχα Zoom Cruz της CEAT δεν απολαμβάνουν το ψάξιμο των ορίων κλίσης τους χαρίζοντας μικρά γλιστρήματα και ασαφή αίσθηση όταν πιέζεις το Interceptor πέρα από τη λογική χρήσης για την οποία φτιάχτηκε. H τιμή από 7.290-7..7.790 ανάλογα το χρώμα.

ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΑΣ

Δοκιμάζουμε Royal Enfield Interceptor 650 (2023) on BLUE SKY.

Keywords
Τυχαία Θέματα