“ Τρώνε καλά” τα σούπερ μάρκετ
Τόνωση του τζίρου στα σούπερ μάρκετ έφερε ο πληθωρισμός το 2023, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών Circana (πρώην IRI).
Συγκεκριμένα η αξία των πωλήσεων της αγοράς των καταναλωτικών προϊόντων ανήλθε στα 11,794 δισ. ευρώ έναντι 10,717 δισ. ευρώ το 2022, αυξημένη κατά 10%. Σημειώνεται ότι από αυτές τις πωλήσεις τα 9,180 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία των τροφίμων. Ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 2,5% σε σχέση με το 2022.
Τη δυναμική τους πορεία συνέχισαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο
Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις κατηγορίες των τροφίμων και στα είδη νοικοκυριού, όπου περιλαμβάνονται τα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά σπιτιού. Στα τρόφιμα το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 25,3% και στη δεύτερη κατηγορία σε 25,3%. Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25,3% το 2023 από 22,5% το 2022.
Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι η μεγαλύτερη αύξηση αξίας πωλήσεων το 2023 καταγράφηκε στην κατηγορία των ειδών νοικοκυριού (απορρυπαντικά, καθαριστικά, χαρτικά κ.ά) και ήταν 9,5%. Στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,3% και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 8,6%. Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,6%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 2% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,9%.
Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων στις παρακάτω κατηγορίες: συσκευασμένα τρόφιμα (0,8%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (3,4%), στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,9%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (2%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,92%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,8%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (1,0%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα υλικά μαγειρικής (1,6%).
Πρωταθλητές των ανατιμήσεων το 2023 αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 8,8% και τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8%. Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,2%) .
Τα στοιχεία της Circana δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,2%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,5%. Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,0% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,6% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,5% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,4%. Επίσης, αύξηση 6,9% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.
Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων εμφανίζει η Κρήτη (16,3%). Ακολουθούν η Βόρεια Ελλάδα (11,1%), η Πελοπόννησος (11,0%), η Κεντρική Ελλάδα (9,0%), η Θεσσαλονίκη (8,4%) και η Αττική (7,7%).
Μ.Τσ.
Το άρθρο “ Τρώνε καλά” τα σούπερ μάρκετ εμφανίστηκε πρώτα στο Εφημερίς Δημοπρασιών & Πλειστηριασμών.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Τα επιτόκια που δίνουν οι τράπεζες στις προθεσμιακές καταθέσεις
- Convert Group: Αύξηση 4% του τζίρου των ηλεκτρονικών φαρμακείων το 2023
- KPMG – AdvantAge: Επιμορφωτικά σεμινάρια για έμπειρους επαγγελματίες άνω των 50 ετών
- Η ΕΙΙΡΑ προσκαλεί τη ραδιοφωνική, διαφημιστική & media αγορά, στις 13/2
- “ Τρώνε καλά” τα σούπερ μάρκετ
- Η OCM με πιστοποίηση Gold Standard του IAB UK
- Το Rural Toolkit προσφέρει ευκολότερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση της ΕΕ για τις αγροτικές περιοχές
- Αττική Οδός: Κλειστός ο συνδετήριος κλάδος από Αεροδρόμιο για Μαρκόπουλο το βράδυ στις 8/2
- Σύσκεψη γεωτεχνικών της Ιεράπετρας την Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου
- Χρηματοδότηση ΕΣΠΑ: Καμπανάκι για τον κίνδυνο να μείνουν μικρομεσαίοι εκτός των προγραμμάτων που «τρέχουν»
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Dimoprasion
- Τελευταία Νέα Dimoprasion
- “ Τρώνε καλά” τα σούπερ μάρκετ
- Ενεργοποιείται πλατφόρμα σε κάθε πολίτη που θα ενημερώνει για την πορεία των έργων σε κάθε περιφέρεια
- AVAX: Φωτογραφικό υλικό από το εργοτάξιο της γραμμής 4 του μετρό
- Πρόγραμμα «Αλλάζω συσκευή για επιχειρήσεις»
- Κ. Χατζηδάκης: Στην Ελλάδα υπάρχει πλέον ένα περιβάλλον φιλικό για τις επενδύσεις
- Πιερρακάκης: Όποιος δεν μπορεί να εισαχθεί στο δημόσιο πανεπιστήμιο δεν θα μπορεί και στο μη κρατικό
- Ταινίες Πρώτης Προβολής: Γυναικεία ψυχογραφήματα και σιδερένιες γροθιές
- Τέμπη: Διαψεύδει ο Άρειος Πάγος τα περί παραλείψεων και καθυστερήσεων
- Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της Αθήνας λόγω του πανεκπαιδευτικού συλλαλητηρίου
- Στα 50,9 δισ. ευρώ έκλεισαν οι ελληνικές εξαγωγές το 2023
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Ο Μαρινάκης τονίζει πως «κοντά 7 στους 10 εργαζόμενους στην Ελλάδα έχουν αποδοχές πάνω από τον βασικό μισθό»
- Η ΕΙΙΡΑ προσκαλεί τη ραδιοφωνική, διαφημιστική & media αγορά, στις 13/2
- Η εταιρεία που βάζει χρώμα στη βιωσιμότητα
- Mικτή ασφάλεια αυτοκινήτου: Αυξημένο κατά 63% το ποσοστό των οδηγών που την επέλεξαν το 2023
- Ηλεκτρονικά φαρμακεία: Αύξηση 4% στον τζίρο – Σε ποια προϊόντα σημειώθηκαν οι υψηλότερες ανατιμήσεις (πίνακες)
- ΕΑΕΕ: Νέο εργαλείο “NatCat Monitor” και έρευνα για καταστροφικά γεγονότα 1993 – 2023
- Χατζηδάκης: Έργο-ορόσημο κατά της φοροδιαφυγής η διασύνδεση POS με ταμειακές
- Τρ. Πειραιώς: Νέος κύκλος των δράσεων της EQUALL για μια κοινωνία ισότιμων ανθρώπων
- Tesla: Σε ποια χώρα πούλησε μόλις 1 αυτοκίνητο σε 1 μήνα
- BAT: Σε υψηλό τετραετίας οι μετοχές μετά το σχέδιο πώλησης μεριδίου στην ITC