Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα
«Η Κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητα την περάτωση των εμβληματικών και μικρότερων – ανά την επικράτεια
· Οι πόροι, από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου.
· Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από την υφιστάμενη κατανομή πόρων και την ανακατανομή ποσών.
· Το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αποκατάσταση ζημιών που υπέστησαν οι πληγείσες περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
· Η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και από την Αναπτυξιακή Τράπεζα του Συμβουλίου της Ευρώπης.
· Η χρηματοδότηση των έργων μέσα από ένα πιο υγιές και σταθερό – σήμερα – τραπεζικό σύστημα.
· Η αξιοποίηση πόρων μέσα από τον υφιστάμενο και τον μελλοντικό Μηχανισμό υπό τον τίτλο «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility).
· Και φυσικά, η άντληση πόρων από τον ίδιο τον Κρατικό Προϋπολογισμό, μέσα από την αξιοποίηση δημοσιονομικού χώρου, που σταθερά δημιουργείται τα τελευταία χρόνια.
«Μέσα από αυτά, τις επτά χρηματοδοτικές πηγές, έχουμε την ευκαιρία και τη δυνατότητα, πολιτεία και ιδιωτικός τομέας, να αναβαθμίσουμε σημαντικά τον τομέα υποδομών και μεταφορών στη χώρα μας», τόνισε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Διοργάνωση Σύνδεσμος Βιομηχανιών Ελλάδος (ΣΒΕ) και το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Η επένδυση στην κατασκευή έργων υποδομής δημιουργεί ένα πάγιο εθνικό κεφάλαιο, δίνει πολλαπλάσια απόδοση στην οικονομική ανάπτυξη, και προσφέρει καλύτερη ποιότητας ζωής σε όλους τους πολίτες.
Για να δούμε πόσο σημαντικό ρόλο παίζουν τα έργα υποδομών στην οικονομία και στην κοινωνία, αρκεί να κάνουμε μια απλή σύγκριση.
Να συγκρίνουμε την υφιστάμενη κατάσταση της Αθήνας σε σχέση με το παρελθόν, με και χωρίς Μετρό και Αττική Οδό.
Και να μεταφέρουμε αυτή τη σύγκριση στη μελλοντική κατάσταση της Θεσσαλονίκης, με και χωρίς Μετρό και “Flyover”.
Γιατί το παρελθόν, πολλές φορές, είναι οδηγός για το μέλλον!
Και γιατί τα έργα υποδομής, παρά τις πρόσκαιρες δυσκολίες και ταλαιπωρίες, μένουν και «χτίζουν» ένα καλύτερο αύριο!
Αποδεδειγμένα και διαχρονικά, η συνεισφορά των υποδομών στη δημιουργία του Εθνικού Εισοδήματος είναι αξιοσημείωτη.
Αυτή εκτιμάται στα 180 δισ. ευρώ, σωρευτικά, από το 2000.
Έχει ευθεία σχέση με την οικονομική μεγέθυνση της χώρας και δυναμική αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους κλάδους της οικονομίας.
Συγκεκριμένα, κάθε ευρώ που αξιοποιείται στις κατασκευές αποφέρει σχεδόν διπλάσια αξία (1,7 ευρώ) στη συνολική οικονομική δραστηριότητα.
Ταυτόχρονα, για κάθε 1 εκατ. ευρώ που παράγουν οι κατασκευές, δημιουργούνται 51 θέσεις εργασίας στην οικονομία.
Ενισχυτικά, τα τελευταία 4 χρόνια αυξάνεται σταθερά η δραστηριότητα του κατασκευαστικού τομέα, με αποτέλεσμα, το 2022, αυτός να κατέχει την πρωτιά μεταξύ των επιμέρους κλάδων της οικονομίας στη συμβολή της αύξησης του πραγματικού Εθνικού Προϊόντος (0,5% στο συνολικό 5,9% της αύξησης το 2022, έκθεση ΕΛΣΤΑΤ).
Ρίχνοντας μια γρήγορη ματιά στο παρελθόν, οι υποδομές που δημιουργήθηκαν τις τελευταίες δεκαετίες στην Ελλάδα αποτέλεσαν, ίσως, την ισχυρότερη μεταβλητή εκσυγχρονισμού της χώρας.
Αναπτύχθηκε ένα δίκτυο οδικών αρτηριών συνολικού μήκους 2,5 χιλιάδων χιλιομέτρων, με σύγχρονους αυτοκινητόδρομους, όπως η ΠΑΘΕ, η Εγνατία Οδός, η Ιόνια Οδός, ο Μορέας, η Αττική Οδός, ενώ παραδίδεται τμηματικά ο Ε65 και έπεται ο δρόμος Πάτρα – Πύργος, Μπράλος – Άμφισσα, Λαμία – Καρπενήσι και Γιάννενα – Κακαβιά.
Υλοποιήθηκαν εμβληματικά έργα, όπως η γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και το Μετρό της Αθήνας, το οποίο σταδιακά επεκτείνεται.
Η Θεσσαλονίκη, μέσα στο 2ο εξάμηνο του 2024, θα αποκτήσει Μετρό, ενώ ξεκίνησε η κατασκευή του “Flyover”.
Δημιουργήθηκε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το αεροδρόμιο «Μακεδονία» αναβαθμίστηκε σημαντικά, όπως και πολλά άλλα αεροδρόμια σε πόλεις και νησιά της χώρας.
Προχωρά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι και του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης.
Σε όλες τις περιφέρειες, έγιναν εκατοντάδες παρεμβάσεις αναβάθμισης λιμένων και κτιριακών εγκαταστάσεων, καθώς και πλήθος αντιπλημμυρικών και αγροτικών έργων.
Ο ρόλος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών σε αυτή τη συλλογική προσπάθεια είναι καθοριστικός, είναι πρωταγωνιστικός.
Έχουν προγραμματιστεί, από το 2019, έργα που ξεπερνούν τα 15 δισ. ευρώ, πολλά από τα οποία σήμερα είτε έχουν παραδοθεί, είτε υλοποιούνται, είτε δημοπρατούνται, είτε συμβασιοποιούνται, είτε δρομολογούνται, αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, με τη συμμετοχή και συμβολή και του ιδιωτικού τομέα, μέσω – μεταξύ άλλων – των παραχωρήσεων και των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα.
Αυτή η υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδίου για την Ελλάδα του 2030, απαιτεί σκληρή δουλειά, μεθοδικότητα και αποφασιστικότητα.
Γιατί, μεταξύ άλλων, τα έργα υλοποιούνται σε ένα περιβάλλον μεγάλων, νέων, κυρίως εξωγενών προκλήσεων, όπως είναι αυτό του επί μακρόν υψηλού πληθωρισμού και των επιτοκίων, η έλλειψη ανθρωπίνου κεφαλαίου για την κατασκευή υποδομών και οι δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, που καθιστά αδήριτη ανάγκη την πράσινη μετάβαση στις μεταφορές και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας στις υποδομές.
Ταυτόχρονα όμως, είμαστε και σε ένα περιβάλλον προσκλήσεων για υλοποίηση νέων έργων, ενώ υφίσταται στις κατασκευαστικές εταιρίες και μεγάλο ανεκτέλεστο έργο.
Με βάση αυτά τα δεδομένα, η Κυβέρνηση θέτει ως προτεραιότητα την περάτωση των εμβληματικών και μικρότερων – ανά την επικράτεια – δημοσίων έργων και ενεργοποιεί όλες τις διαθέσιμες πηγές χρηματοδότησης και τους χρηματοδοτικούς μηχανισμούς.
Πηγές, όπως είναι:
· Οι πόροι, από το εθνικό και συγχρηματοδοτούμενο σκέλος, της νέας προγραμματικής περιόδου.
· Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από την υφιστάμενη κατανομή πόρων και την ανακατανομή ποσών.
· Το Ταμείο Αλληλεγγύης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για την αποκατάσταση ζημιών που υπέστησαν οι πληγείσες περιοχές των Περιφερειών Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας.
· Η δανειοδότηση – με καλούς όρους – από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων
Το άρθρο Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα εμφανίστηκε πρώτα στο Εφημερίς Δημοπρασιών & Πλειστηριασμών.
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Θεσσαλονίκη: Ληστεία με την απειλή σύριγγας
- Ηλεκτρικό ρεύμα: τα τιμολόγια του Δεκεμβρίου
- Επιστημονική έρευνα μετά τις αντιδράσεις για τη σχεδιαζόμενη χωροθέτηση φωτοβολταϊκών στο Μενοίκιο όρος
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Σταθερές ή χαμηλότερες χρεώσεις ανακοίνωσαν οι προμηθευτές
- Tourism Minister: Targeted interventions to upgrade maritime tourism
- Θεσσαλονίκη: Λήστεψαν περαστικούς με την απειλή σύριγγας
- Κατατίθεται στη Βουλή ο κρατικός προϋπολογισμός του 2024 – Αυξήσεις στο Δημόσιο μετά από 14 χρόνια
- HSBC: Πότε και πόσο αναμένεται να μειώσουν τα επιτόκια οι κεντρικές τράπεζες
- "Εξαιρετική" η υγεία του Ντόναλντ Τραμπ, σύμφωνα με τον γιατρό του
- Τα τιμολόγια του ηλεκτρικού ρεύματος τον Δεκέμβριο – Τέλος οι επιδοτήσεις
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Dimoprasion
- Κατατίθεται στη Βουλή ο κρατικός προϋπολογισμός του 2024 – Αυξήσεις στο Δημόσιο μετά από 14 χρόνια
- Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα
- Μητσοτάκης: Οι ευρωεκλογές το επόμενο μεγάλο μας στοίχημα
- ΗΒ: „Ερντογάν, πότε παρίας, πότε εταίρος”
- Επιταχύνονται, οι συνομιλίες για κήρυξη κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και την απελευθέρωση ομήρων
- Τελευταία Νέα Dimoprasion
- Επτά πηγές χρηματοδότησης για την υλοποίηση των έργων σε όλη την Ελλάδα
- ΗΒ: „Ερντογάν, πότε παρίας, πότε εταίρος”
- Μητσοτάκης: Οι ευρωεκλογές το επόμενο μεγάλο μας στοίχημα
- Κατατίθεται στη Βουλή ο κρατικός προϋπολογισμός του 2024 – Αυξήσεις στο Δημόσιο μετά από 14 χρόνια
- Επιταχύνονται, οι συνομιλίες για κήρυξη κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας και την απελευθέρωση ομήρων
- Χριστούγεννα στο Μέγαρο με την «Τοσοδούλα»
- Eurostat: Ποια ευρωπαϊκή χώρα μεγαλώνει περισσότερα από ένα παιδί
- Μουσείο Μπενάκη: Προκήρυξη Φιλοξενίες εργασίας στην Οικία Leigh Fermor
- Γάζα: Τουλάχιστον 70 Παλαιστίνιοι πέθαναν σε νοσοκομείο μετά τον βομβαρδισμό της Χαν Γιούνες
- Κασσελάκης για ομάδα Αχτσιόγλου: Αν είναι να αποφασίσουν κάτι, ας το αποφασίσουν τώρα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Άνοιξε το βιβλίο προσφορών της Eurobank – Στόχος η άντληση 500 εκατ., στο 6,25% το αρχικό επιτόκιο
- Γ. Στουρνάρας: Η συγκυρία των πολλαπλών κρίσεων δεν πρέπει να επιβραδύνει τις παγκόσμιες προσπάθειες για βιώσιμη ανάπτυξη
- Δημοσιονομικό Συμβούλιο για προϋπολογισμό: Αύξηση 2,4% του ΑΕΠ το 2023 – Οι προκλήσεις για την οικονομία
- Θεσσαλονίκη: Ληστεία με την απειλή σύριγγας
- EPSILON ΝΕΤ: Σημαντική αύξηση μεγεθών στο εννεάμηνο - Τι αναμένει η διοίκηση
- Το ευρώ ενισχύεται 0,11%, στα 1,0958 δολάρια
- ΓΑΙΑΟΣΕ: Περιβαλλοντικά και οικονομικά οφέλη από την εκποίηση scrap σε Θεσσαλία και Θεσσαλονίκη
- Ντοκιμαντέρ για τον Έντι Χολ, τον «πιο δυνατό άνδρα»
- Ελληνικό Δημοσιονομικό Συμβούλιο: Τρεις «κίνδυνοι» για τον προϋπολογισμό του 2024
- Eurobank: Άνοιξε το βιβλίο προσφορών για το senior ομόλογο – Στο 6,25% το αρχικό επιτόκιο