Υπερψηφίστηκε από την Επιτροπή Οικονομικών η παράταση της σύμβασης για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
12:50 8/2/2019
- Πηγή: Dimoprasion
Υπερψηφίστηκε κατά πλειοψηφία από την Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών για την «Κύρωση της από 24 Ιανουαρίου 2019 Σύμβασης Παράτασης της ‘Σύμβασης Ανάπτυξης Αεροδρομίου», που υπογράφηκε στην Αθήνα στις 31 Ιουλίου 1995 και κυρώθηκε με τον ν. 2338/1995 (Α’ 202)».
Είχε προηγηθεί ονομαστική ψηφοφορία που είχε
Υπέρ της αρχής της κύρωσης της σύμβασης τάχθηκαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, η ΝΔ, η ΔΗΣΥ, η Ενωση Κεντρώων και οι ΑΝΕΛ επιφυλάχθηκαν για την ολομέλεια, ενώ το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν.
Νωρίτερα, ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος, απάντησε στη κριτική της ΝΔ και της ΔΗΣΥ, που έκαναν λόγο για μεγάλο σκάνδαλο και σοβαρά ερωτηματικά που υπάρχουν σχετικά με τα 650 εκατ. ευρώ επιπλέον τα οποία ζήτησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, αντί του αρχικού τιμήματος της σύμβασης παραχώρησης που είχε δεχθεί η κυβέρνηση και ήταν 484 εκατ. ευρώ.
«Δεν υπάρχει κανένα θέμα και το ξέρετε ότι δεν ζημιώθηκε κανένας. Αντίθετα διπλασιάστηκε το τίμημα γιατί πήγαμε στην οικονομία πολύ καλύτερα. Αυτή η σύμβαση δείχνει την εμπιστοσύνη των ξένων επενδυτών στην Ελλάδα, και ιδιαίτερα το είδος των επενδυτών που θα θέλαμε να προσελκύσουμε. Είναι πολύ σημαντικό να έχουν πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα οι επενδυτές. Ηταν η καλύτερη συμφωνία που έφερε το καλύτερο αποτέλεσμα», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσακαλώτος και πρόσθεσε:
«Δεν ήταν όρος να πάει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού η σύμβαση παραχώρησης. Δική μας επιλογή ήταν να πάει. Ούτε επί ΝΔ ούτε επί ΠΑΣΟΚ έγινε αυτό. Εμείς το αποφασίσαμε πριν υπογραφεί η σύμβαση να το στείλουμε. Δεν έκανε παρέμβαση η Επιτροπή. Εμείς πήραμε την πρωτοβουλία. Κατηγορούμαστε για σκάνδαλο όταν με δική μας πρωτοβουλία πήγε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού».
«Η οικονομία πήγε τόσο καλά που άλλαξε τα δεδομένα. Η ελληνική οικονομία έχει πια μεγαλύτερη αξιοπιστία έχει πέσει το επιτόκιο, έχει μειωθεί το ασφάλιστρο κινδύνου. Πήρε λοιπόν υπόψη του ο διαχειριστής τις μεγάλες επιτυχίες της ελληνικής οικονομίας όπως και τις αισιόδοξες προβλέψεις για τον τουρισμό, και είπε «άρα μπορούμε να συνεχίσουμε με μεγαλύτερο τίμημα». Με τη δική μας διαπραγμάτευση καταφέραμε να διπλασιάσουμε το τίμημα της παραχώρησης του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος και να φθάσει στο 1,1 δισ. ευρώ. Αυτό δεν το λες «κακές αποφάσεις υπουργών που αποφασίζουν»», επεσήμανε ο κ. Τσακαλώτος. Και συνέχισε: «Ο βασικός επενδυτής είναι καναδέζικο ασφαλιστικό ταμείο και είναι ευτύχημα που γίνεται αυτή η επέκταση και επενδύουν τέτοιου είδους επενδυτές. Οι επενδυτές που επενδύουν μακροπρόθεσμα θέλουν να έχουν ασφάλεια».
Ο κ. Τσακαλώτος είπε ακόμα ότι το ΤΑΙΠΕΔ είναι υπεύθυνο για τον διαγωνισμό, είναι ανεξάρτητη αρχή – και αυτό διαπραγματεύτηκε. Οχι το υπουργείο Οικονομικών. «Με δικό σας νόμο είναι ανεξάρτητη Αρχή το ΤΑΙΠΕΔ και είναι υπεύθυνο για αυτά τα θέματα. Ηταν θέμα του ΤΑΙΠΕΔ να διαπραγματευτεί και να αποφασίσει. Αρα, ο υπουργός Οικονομικών, όχι μόνο δεν διαπραγματεύτηκε, ούτε συζήτησε την τιμή, αφού δεν είναι δικιά μας δουλειά. Γι’ αυτό η δική μας διακυβέρνηση είναι διαφορετική από τη δική σας. Σας καίει που μια κυβέρνηση δέχεται τις αποφάσεις ανεξάρτητων αρχών, γιατί επί ημερών σας δεν υπήρχαν», επεσήμανε.
Ο εισηγητής της ΝΔ, Γιώργος Βλάχος, υποστήριξε μεταξύ άλλων, ότι αν δεν υπήρχε η παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ανταγωνισμού, το ελληνικό Δημόσιο θα ζημιωνόταν κατά 650 εκατ. ευρώ αφού το αρχικό τίμημα ήταν μόλις 484 εκατ. ευρώ.
«Αν δεν νιώθει η κυβέρνηση την ανάγκη να δώσει επαρκείς εξηγήσεις στα ανοιχτά θέματα που υπάρχουν, τότε δίνει και σε εμάς τη δυνατότητα να δώσουμε ένα πολύ βαρύ χαρακτηρισμό σε αυτή τη διαπραγμάτευση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ακόμα, ο κ. Βλάχος υπογράμμισε ότι το 10% των εσόδων που θα πήγαιναν στους δήμους από την αξιοποίηση των 22.000 στρεμμάτων που είναι γύρω από το αεροδρόμιο, είναι ακόμα σε εκκρεμότητα.
«Οι Δήμοι επιβαρύνονται από τη λειτουργία του αεροδρομίου και αυτό που θα εισέπρατταν πήγε στον αέρα. Ολα γίνονται στο πόδι, πρόχειρα. Κάποιος πρέπει να δώσει εξηγήσεις για τη συμφωνία».
Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Νάσος Αθανασίου, έκανε λόγο για πρωτόγνωρα τεχνάσματα ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και «ρυπογραφία». Σημείωσε δε, ότι η αρχική σύμβαση υπεγράφη το 1995, ενώ η παραχώρηση θα γινόταν το 1993, αλλά δεν προχώρησε γιατί η κυβέρνηση Μητσοτάκη έχασε τη δεδηλωμένη.
«Δεν είναι στραγάλια για να ξεφύγουν από την κυβέρνηση τα 650 εκατ. ευρώ», αντέτεινε από την πλευρά του ο εισηγητής της ΔΗΣΥ, Γιάννης Μανιάτης, ενώ υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη σύμβαση είναι ταφόπλακα του ηθικού πλεονεκτήματος του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ηταν υποχρεωτικό να αποσταλεί η σύμβαση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, διαφορετικά δεν θα την επέστρεφε ως χαστούκι αυξάνοντας σημαντικά το τίμημα και να εντέλλεται στην κυβέρνηση να ζητήσει 1,1 δισ. ευρώ. Η κυβέρνηση υπέγραψε την παραχώρηση της σύμβασης για 20 χρόνια έναντι 480 εκατ. ευρώ, όταν τα καθαρά κέρδη της εταιρίας, αυτά που θα εισπράξει ο διαχειριστής, θα είναι 220 εκατ. ευρώ σε λιγότερο από 2,5 χρόνια. Η υποκοστολόγηση της παραχώρησης του αεροδρομίου, είναι ένα κραυγαλέο σκάνδαλο και είναι η ταφόπλακα του ηθικού τάχα πλεονεκτήματος του ΣΥΡΙΖΑ», τόνισε χαρακτηριστικά.
Κατά της σύμβασης παραχώρησης, τάχθηκε η ειδική αγορήτρια της Χρυσής Αυγής, Ελένη Ζαρούλια.
Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ, Διαμάντω Μανωλάκου, δήλωσε ότι το κόμμα της καταψηφίζει την σύμβαση παραχώρησης, που είναι, όπως είπε, «χαρακτηριστικό υπόδειγμα των μνημονιακών δεσμεύσεων στις οποίες η κυβέρνηση σπεύδει ταχύτατα να υλοποιήσει».
Ο ανεξάρτητος βουλευτής, Θανάσης Θεοχαρόπουλος, σημείωσε ότι ενάμιση χρόνο πριν υπογραφεί η παράταση της σύμβασης, είχε καταθέσει ερώτηση σχετικά με το αν η συγκεκριμένη περίοδος ήταν η κατάλληλη, ή αν θα ήταν πιο ευνοϊκοί οι όροι αργότερα, σημειώνοντας ότι «υπήρχε η εντύπωση για απευθείας ανάθεση».
«Η σύμβαση για την 20ετή παραχώρηση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος που υπεγράφη στις 30 Σεπτεμβρίου του 2017 με το ευτελές τίμημα των 484 εκατ. ευρώ, ουδέποτε έφθασε στη Βουλή για κύρωση. Το ερώτημα είναι, γιατί το αυξημένο κατά 131% τίμημα από την αρχική τιμή δεν μπορούσε να επιτευχθεί με τη σύμβαση του 2017 και χρειαζόταν το μαστίγιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής;
Επειδή υπάρχει δυσάρεστη οσμή για την υπόθεση, επιφυλασσόμαστε για τη θέση μας ως προς την παράταση της σύμβασης μέχρι να ξεκαθαρίσει», ανέφερε ο εισηγητής των ΑΝΕΛ, Κώστας Κατσίκης.
Νατάσα Θωμά
Keywords
ελευθέριος βενιζέλος, βενιζελος, αεροδρομιο, χρυση αυγη, βουλη, αθηνα, ψηφοφορία, συριζα, ενωση, ΚΚΕ, ελλαδα, ΠΑΣΟΚ, εκκρεμότητα, νεα κυβερνηση, Καλή Χρονιά, σχεδιο αθηνα, ενωση κεντρωων, βουλευτες, ελενη, αυγη, δουλεια, θεμα, οικονομια, περιοδος, υπουργειο οικονομικων, ασφαλιστικο, βλαχος, γινεται, γινονται, δυνατοτητα, δημοσιο, δικη, δειχνει, δωσει, εγινε, ευρω, ειπε, υπαρχει, εκκρεμότητα, ελευθέριος βενιζέλος, επενδυτης, ευκλειδης, η δικη, ειδος, υποθεση, κυβερνηση, κομμα, λειτουργια, λογο, ξερετε, ορος, τιμη, χρυση, ψηφοφορία, οσμη, ενωση, ιδιαιτερα, υπουργειο, κωστας, θανασης, θεματα
Τυχαία Θέματα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Δημιουργήθηκε χάπι ινσουλίνης με βελόνα
- Αδειάζει η κλεψύδρα: Ποιες είναι οι πιο πιθανές Κυριακές για εθνικές εκλογές
- Καιρός: Έρχονται ξανά χιόνια την επόμενη εβδομάδα
- Ο λόγος πίσω από τη μήνυση του Γούντι Άλεν κατά της Amazon- Ζητά αποζημίωση 68 εκατ. δολάρια
- Πότε θα καταβληθούν οι συντάξεις Μαρτίου
- Μίλησε η Διάσκεψη των Προέδρων – «Μένει» από Κ.Ο. ο Καμμένος με διαγραφή ή παραίτηση Παπαχριστόπουλου
- ΔΕΗ: Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός των λιγνιτικών, δεν κατατέθηκε βελτιωμένη προσφορά
- Η τηλεόραση αυξάνει τον κίνδυνο για καρκίνο του παχέος εντέρου
- Τι σημαίνει το νέο ρεκόρ για το εξωτερικό εμπόριο της Γερμανίας
- Το τελευταίο αντίο στον εφοπλιστή Περικλή Παναγόπουλο
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Dimoprasion
- 8 Φεβρουαρίου 1981: Ο θρίαμβος που έγινε οδυρμός!
- Υπερψηφίστηκε από την Επιτροπή Οικονομικών η παράταση της σύμβασης για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
- Απόκριση στο θαλάσσιο περιβάλλον έχουν οι εκστρατείες ενημέρωσης για τη μείωση της πλαστικής σακούλας
- Η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν θα επαναδιαπραγματευθεί την συμφωνία του Brexit
- Στο «σφυρί» έργα ζωγραφικής που αποδίδονται στον Χίτλερ
- Συνέδριο για το 1821 διοργανώνει το Ιδρυμα της Βουλής
- Σήμερα η ψηφοφορία στη Βουλή για το πρωτόκολλο ένταξης της πΓΔΜ στο ΝΑΤΟ
- Οικογενειακά κειμήλια σε «ρόλο» φωτογράφου της ιστορίας
- Οι βρετανικές εξαγωγές κινδυνεύουν να «εγκλωβιστούν» στα μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο
- Ταυτοποιήθηκε η σορός του Εμιλιάνο Σάλα
- Τελευταία Νέα Dimoprasion
- Υπερψηφίστηκε από την Επιτροπή Οικονομικών η παράταση της σύμβασης για το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος»
- Οικογενειακά κειμήλια σε «ρόλο» φωτογράφου της ιστορίας
- 8 Φεβρουαρίου 1981: Ο θρίαμβος που έγινε οδυρμός!
- Ολοκληρωμένο σχέδιο ένταξης μεταναστών και προσφύγων από τον Δήμο Αθηναίων
- Στο «σφυρί» έργα ζωγραφικής που αποδίδονται στον Χίτλερ
- Μνημείο χαρακτηρίζεται ο κινηματογράφος «Αλκυονίς»
- Οι βρετανικές εξαγωγές κινδυνεύουν να «εγκλωβιστούν» στα μεγάλα λιμάνια ανά τον κόσμο
- Η Ευρωπαϊκή Ενωση δεν θα επαναδιαπραγματευθεί την συμφωνία του Brexit
- Απόκριση στο θαλάσσιο περιβάλλον έχουν οι εκστρατείες ενημέρωσης για τη μείωση της πλαστικής σακούλας
- Σήμερα η ψηφοφορία στη Βουλή για το πρωτόκολλο ένταξης της πΓΔΜ στο ΝΑΤΟ
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Βραζιλία: Τουλάχιστον δέκα νεκροί από πυρκαγιά στο προπονητικό κέντρο της Φλαμένγκο
- Οι ευρωπαϊκές τράπεζες αναζητούν εναγωνίως στελέχη και οι αμερικανικές... χρυσοπληρώνουν
- Δεν αποκλείει τη Huawei από τα δίκτυα 5G η Ευρώπη, παρά τις πιέσεις των ΗΠΑ
- Με ονομαστική ψηφοφορία η κύρωση της ένταξης της ΠΓΔΜ στο ΝΑΤΟ (LIVE)
- Ο λόγος πίσω από τη μήνυση του Γούντι Άλεν κατά της Amazon- Ζητά αποζημίωση 68 εκατ. δολάρια
- Παρακολουθήστε το νέο σποτ της Turkish Airlines σε σκηνοθεσία Ρίντλεϊ Σκοτ και καστ 500 ατόμων
- “Unseen Greece by 20 Mates”: Ολοκληρώθηκε το project της Huawei υπό την αιγίδα του ΕΟT
- Κατά 23,6% αυξήθηκαν οι αφίξεις στα αεροδρόμια τον Δεκέμβριο
- Ημέρα καριέρας της Emirates στην Αθήνα, το Σάββατο 9 Φεβρουαρίου, για πλήρωμα καμπίνας
- Μνημείο χαρακτηρίστηκε ο κινηματογράφος Αλκυονίς