Attica: Το χρονοδιάγραμμα των επενδύσεων μετά την ΑΝΕΚ

Η διοίκηση της Attica Group βάζει σε τροχιά επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ μετά και τις χθεσινές αποφάσεις για συγχώνευση δια απορρόφησης της ΑΝΕΚ.

Την Τετάρτη, η Γενική Συνέλευση των μετόχων της Attica αλλά και η αντίστοιχη της ΑΝΕΚ

ενέκριναν το πλάνο για την συγχώνευση δια απορροφήσεως της ΑΝΕΚ από την Attica κι έτσι πλέον ο Όμιλος βαδίζει στη νέα “πράσινη εποχή” με στόχους για επενδύσεις αλλά και οργανική ανάπτυξη.

Μάλιστα η συγχώνευση ενεκρίθη με συντριπτική πλειοψηφία από τις γενικές συνελεύσεις των μετόχων των δυο εταιρειών. Ειδικότερα στη συνέλευση των κοινών μετοχών, το πρωί της Τετάρτης στα Χανιά, παρέστη το 64% των μετόχων της ΑΝΕΚ και υπέρ ψήφισε το 98,89%. Επίσης με μεγάλο ποσοστό ενέκρινε τα παραπάνω και η γενική συνέλευση των προνομιούχων μετόχων. Συμμετείχε το 52,62 % του μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ των σχεδίων και της συγχώνευσης ψήφισε το 99,71 %.

Το απόγευμα πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση των μετόχων της Attica Group, που ενέκρινε

το Σχέδιο Σύμβασης Συγχώνευσης δι’ απορροφήσεως από την Attica της «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.»,

την Έκθεση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρίας και την Έκθεση του Ανεξάρτητου Εμπειρογνώμονα, τη Λογιστική Κατάσταση Μετασχηματισμού της 30.9.2023,

την Έκθεση Γνωμοδότησης του Ανεξάρτητου Εμπειρογνώμονα επί του δικαίου και λογικού της συναλλαγής, τη συγχώνευση δι’ απορροφήσεως από την Attica της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» και τον διακριτικό τίτλο «ΑΝΕΚ» με αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου,

την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Attica κατά το ποσό των €8.207.505 συνεπεία της απορροφήσεως της «ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΚΡΗΤΗΣ Α.Ε.» με εισφορά της αποτιμημένης καθαρής θέσης της απορροφώμενης εταιρίας, με την έκδοση 27.358.350 νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας εκάστης €0,30, που θα διατεθούν στους μετόχους της απορροφωμένης εταιρίας,

την τροποποίηση του άρθρου 2 του Καταστατικού της Attica που τιτλοφορείται «ΣΚΟΠΟΣ», ώστε να προστεθούν στον σκοπό της Εταιρίας η απόκτηση και πλοιοκτησία, η εκμετάλλευση ή πρακτόρευση πλοίων οποιουδήποτε τύπου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, η απόκτηση και εκμετάλλευση ακινήτων, η διοίκηση και διαχείριση επιχειρήσεων στις οποίες συμμετέχει η Εταιρία, ανεξαρτήτως μορφής, εταιρικού τύπου και σκοπού, καθώς και η απόκτηση απαιτήσεων από δάνεια και πιστώσεις.

Η συμμετοχή στη συνέλευση έφτασε στο 97,67% του καταβεβλημένου μετοχικού κεφαλαίου και υπέρ της συγχώνευσης ψήφισε και το 100% των παρισταμένων με δικαίωμα ψήφου..

Ο νέος Όμιλος

Με βάση τα στοιχεία του 2022, πλέον, χτίζεται ένας “εθνικός πρωταθλητής”, που έχει ενοποιημένο τζίρο πάνω από 700 εκατ. ευρώ όντας η δεύτερη εταιρεία στον κόσμο σε διακίνηση επιβατών και πέμπτη στη μεταφορά φορτηγών με βάση υπολογισμού τα γραμμικά μέτρα (lane meters).

Ο όμιλος πλέον θα έχει πέντε θυγατρικές εταιρείες που θα διαχειρίζονται τα 43 πλοία, τη Superfast Ferries, την Blue Star Ferries, τη Hellenic Seaways, την Africa Morocco Links (AML) και βέβαια την ΑΝΕΚ.

Μάλιστα, όπως αναφέρεται, τα 43 πλοία της πραγματοποίησαν πέρυσι 21.000 ταξίδια και «έγραψαν» 2.642.000 μίλια η κάλυψαν 125 φορές τον γύρο της γης. Η νέα Attica Group δραστηριοποιείται σε έξι χώρες (Ελλάδα-Ιταλία, Μαρόκο- Ισπανία, Πουέρτο Ρίκο,- Δομινικανή Δημοκρατία), απασχολεί 2.839 εργαζόμενους, ενώ διακινεί 7,2 εκατ. επιβάτες, μεταφέρει 1,3 εκατ. ΙΧ και 620 χιλιάδες φορτηγά.

Παράλληλα ο Όμιλος, με βάση όσα αναφέρονται, προωθεί ένα μεγάλο επενδυτικό σχέδιο για “πρασίνισμα” του στόλου της ύψους 1 δισ. ευρώ μέχρι το 2030. Περιλαμβάνει, πέρα από νέες ναυπηγήσεις για πλοία μηδενικών εκπομπών ρύπων, άμεσα, δράσεις αναβαθμίσεων στα πλοία της ΑΝΕΚ για εγκαταστάσεις καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers), νέα οικολογικά χρώματα, νέες τεχνολογίες πρόωσης, κ.λ.π. αλλά και συνολικά εγκαταστάσεις ηλεκτροδότησης των πλοίων όταν είναι στα λιμάνια (cold ironing) και άλλα. Να σημειωθεί ότι η διοίκηση της Attica καλωσορίζει την επανεκκίνηση των ελληνικών ναυπηγείων στέλνοντας “σήμα” ότι μέρος του επενδυτικού προγράμματος μπορεί να υλοποιηθεί σε ελληνικά ναυπηγεία.

Πάντως, άμεσα, δηλαδή, μέχρι το 2025 ο Όμιλος που πλέον έχει και την ΑΝΕΚ στην “ομπρέλα” του θα επενδύσει συνολικά 150 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 30 θα κατευθυνθούν σε πλοία της ΑΝΕΚ προκειμένου ο υφιστάμενος στάλος να γίνει πολύ πιο φιλικός προς το περιβάλλον και τα υπόλοιπα για θα προωθηθούν στις άλλες “σημαίες” της Attica.

Με βάση, δε, τη διοίκηση, ήδη, για τα 120 εκατ. για τα πλοία εκτός ΑΝΕΚ υπάρχουν πλάνα, που έχουν ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, ενώ αναμένεται να κατατεθούν στον επόμενο γύρο και προτάσεις για ένταξη της ΑΝΕΚ στο Ταμείο.

Οι στόχοι για ανάπτυξη κερδοφορίας

Όλο αυτό το φιλόδοξο πρόγραμμα, αφενός έχει στόχο, την μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Ομίλου, αλλά και την τόνωση περαιτέρω της κερδοφορίας του, κάτι που προφανώς ενδιαφέρει το βασικό μέτοχο της Attica Group, που είναι η Strix Holdings, εταιρείας που ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς. Η Strix Holdings κατέχει το 94,66% της Attica Group, προ των χθεσινών αποφάσεων. Πλέον, με την συγχώνευση οι μέτοχοι της ΑΝΕΚ θα λάβουν 0,1217 νέες κοινές ονομαστικές μετοχές της Attica Group. Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας οι μέτοχοι της Attica θα συμμετέχουν κατά ποσοστό 88,75% περίπου στο νέο μετοχικό κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της Συγχώνευσης και οι μέτοχοι της ANEK θα συμμετέχουν κατά ποσοστό 11,25% περίπου στο νέο κεφάλαιο που θα σχηματισθεί συνεπεία της συγχώνευσης. Όπως εκτιμάται, στη συνέχεια η Attica θα προχωρήσει σε υποχρεωτικό placement καθώς θα έχει ένα ποσοστό διασποράς στο ΧΑ, λίγο πάνω από το 13,46% και συνεπώς, με βάση και τους κανόνες, του ΧΑ θα υποχρεωθεί σε placement μετοχών προκειμένου να φτάσει στο όριο του 25%. Ενδέχεται, δε, με βάση αναλυτές, να συνδυαστεί και μια γενναία αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της νέας εταιρείας, αύξηση που μπορεί να προσελκύσει ισχυρά κεφάλαια.

Όπως αναφέρεται από πηγές της Attica, σταθερά ο Ομιλος είναι στο “ρανταρ” διεθνών επενδυτικών κεφαλαίων και όσο υλοποιεί επενδύσεις τόσο περισσότερο αναμένεται να προσελκύει ενδιαφέρον, όπως δείχνουν και πολλά παραδείγματα από την Ευρώπη. Να σημειωθεί ότι ο ακτοπλοϊκός κλάδος σε πανευρωπαϊκό επίπεδο τα τελευταία χρόνια προσελκύει το ενδιαφέρον επενδυτών ενόψει και της “πράσινης μετάβασης”, όπως έδειξε και η περίπτωση της Νορβηγικής Fjord1, που εξαγοράστηκε από τις DIF Capital Partners και EDF Invest. του Γαλλικου κολοσσού της ενέργειας.

Η Fjord1, η οποία λειτουργεί με μακροχρόνιες συμβάσεις παραχώρησης και διαθέτει στόλο 81 πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος ακτοπλοϊκός φορέας της Νορβηγίας και ο κορυφαίος ιδιοκτήτης και διαχειριστής ηλεκτροκίνητων ακτοπλοϊκών μεταφορών στη χώρα (περίπου 39 ηλεκτρικά πλοία), στοιχείο που προσελκύει και τους επενδυτές. H εταιρεία άλλαξε χέρια σε μια τιμή 10-12 φορές τα EBITDA και η αποτίμηση αυτή είναι ενδεικτική του τι μπορεί να καταφέρει μια ακτοπλοϊκή με σύγχρονο στόλο.

Η ΑΝΕΚ στην Κρήτη

Πλέον, βέβαια, με σεβασμό στην ιστορία, τέσσερα θα είναι τα πλοία, με χρώματα της ΑΝΕΚ, με τα οποία θα δραστηριοποιείται η Attica Group στις γραμμές της Κρήτης, μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης. Μάλιστα, καθώς η ιστορία και ο σεβασμός στην παράδοση είναι βάση για το αύριο, τα τέσσερα πλοία “θα “βαφτιστούν” με ονόματα “σηματωρούς” της ΜΕγαλονήσου και των Χανίων. Πιο συγκεκριμένα το «Blue Galaxy» θα μετονομασθεί σε «Κίσσαμος», το «Blue Horizon» σε «Λευκά Όρη» και τα δυο αυτά πλοία με τα «Έλυρος» και «Ελευθέριος Βενιζέλος» θα εξυπηρετούν τις γραμμές του Ηρακλείου και των Χανίων αντίστοιχα.

Σύμφωνα, δε, με πληροφορίες, μετά τις αναγκαίες συντηρήσεις, το «Ελευθέριος Βενιζέλος» σύμφωνα με πληροφορίες θα αντικατασταθεί από άλλο πλοίο με μεγαλύτερο γκαράζ, καθώς ο όμιλος Attica Group εστιάζει στην εξυπηρέτηση των φορτηγών οχημάτων από και προς Κρήτη.

Γιώργος Αλεξάκης

#ΑΝΕΚ #ATTICA
Keywords
Αναζητήσεις
attica-to-chronodiagramma-ton-ependyseon-meta-tin-anek.htm
Τυχαία Θέματα