DBRS: Πόσο επηρεάζουν τον Πειραιά οι επιθέσεις των Χούθι
Τις επιπτώσεις στα ευρωπαϊκά λιμάνια από τις πολεμικές συγκρούσεις στην Ερυθρά αναλύει ο διεθνής οίκος και φυσικά διαπιστώνει... μπελάδες και για την Ελλάδα.
«Στην Ελλάδα, για το λιμάνι του Πειραιά, το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, οι όγκοι των εμπορευματοκιβωτίων, μέχρι στιγμής, ήταν αρκετά σταθεροί, με μικρή επίπτωση από τις διαταραχές.«Οι κολοσσοί της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων CMA CGM, Cosco Container Lines, η Evergreen Line και η Orient Overseas Container Line, αποφάσισαν να σταματήσουν τα δρομολόγιά τους από την Ασία προς τον Πειραιά, που αποτελούσε ενδιάμεσο σταθμό για τη βόρεια Ευρώπη. Την ίδια στιγμή, η Maersk και άλλες ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν αλλάξει δρομολόγια προς το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, και δεν εισέρχονται στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο Θάλασσα. Η είσοδος στο κέντρο της Μεσογείου προσθέτει επιπλέον ημέρες στην ήδη μακρύτερη διαδρομή», συμπληρώνει.
Σύμφωνα με την DBRS, αναμένεται ότι:
οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες του χειμώνα στη Βόρεια Ευρώπη και η τρέχουσα κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχουν προσωρινά αρνητικές επιπτώσεις στη λειτουργία των λιμένων εμπορευματοκιβωτίων σε όλη την Ευρώπη η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα έχει μεγαλύτερο αντίκτυπο στα λιμάνια της Ανατολικής και Νότιας Μεσογείου, με κάποια προσωρινή μείωση των όγκων, ενώ τα κύρια λιμάνια προσέγγισης στη Βόρεια Ευρώπη αναμένεται να έχουν περιορισμένο αντίκτυπο και ενδέχεται να δουν ακόμη και σταδιακή πίεση στη χωρητικότητα των λιμανιών, δεδομένων των καθυστερήσεων λόγω των μεγαλύτερων ταξιδιών αντισταθμιστικά στις πιθανές μειώσεις του όγκου, τα λιμάνια γενικά έχουν ένα ποσοστό των εσόδων τους βάσει μακροπρόθεσμων συμβάσεων, γεγονός που τα προστατεύει από περαιτέρω αστάθεια των εσόδων. Συνολικά, αναμένουμε ότι αυτές οι πιέσεις θα επιλυθούν βραχυπρόθεσμα, με πιο αισθητό αντίκτυπο να παρατηρείται από τα μέσα Φεβρουαρίου και μετά, όταν τα επαναδρομολογημένα πλοία αρχίσουν να φτάνουν στους τελικούς τους προορισμούςΗ Morningstar DBRS αναμένει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα και οι τρέχουσες καιρικές συνθήκες στη Βόρεια Ευρώπη και τον Παναμά θα έχουν βραχυπρόθεσμο και ήπιο αντίκτυπο σε μεμονωμένα λιμάνια. Τα πρωτεύοντα λιμάνια προσέγγισης αναμένεται να έχουν ηπιότερες επιπτώσεις και ταχύτερη ανάκαμψη, λόγω των πιο σταθερών ταμειακών ροών από μακροπρόθεσμα συμβόλαια. Οι καθυστερήσεις λόγω της κίνησης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα οδηγήσουν σε περαιτέρω προσωρινές λειτουργικές ανεπάρκειες, όμως η κατάσταση θα επιλύεται σταδιακά. Παρά τις προκλήσεις, αναμένει ότι τα πιστωτικά προφίλ των αξιολογούμενων εκδοτών θα εξακολουθήσουν να υποστηρίζονται από τα θεμελιώδη μεγέθη.
«Αναμένουμε ότι τα λιμάνια στην Ανατολική και Κεντρική Μεσόγειο θα δουν προσωρινή μείωση στους όγκους τους, μέχρι οι αλυσίδες εφοδιασμού να επανέλθουν στην κανονικότητα. Αναμένουμε ότι αυτά τα λιμάνια δυνητικά θα επηρεαστούν περισσότερο από την επαναδρομολόγηση προς την Ευρώπη, με κάποια πιθανή συμφόρηση από τον Φεβρουάριο, καθώς αναμένουμε ότι ο αριθμός των μεγάλων πλοίων θα μειωθεί.
Προβλέπουμε ότι αυτή η περιοχή της Μεσογείου θα εξυπηρετείται από περισσότερες μεταφορτώσεις από δυτικούς κόμβους. Με περίπου το 40% των διεθνών μεταφορών της Ιταλίας να βασίζεται στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας, βλέπουμε κινδύνους ιδίως σε σχέση με τα ιταλικά λιμάνια.
Μέχρι στιγμής, ο αριθμός των φορτηγών πλοίων στο λιμάνι της Γένοβας (Ιταλία) έχει μειωθεί κατά 40% περίπου τις τελευταίες εβδομάδες, έχοντας ανακάμψει τώρα σε μείωση 20% από την 1η Νοεμβρίου», καταλήγει η Morningstar DBRS.
#DBRS #MORNINSTAR_DBRS #ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ_ΧΟΥΘΙ #Ερυθρά_Θάλασσα #Πειραιάς #λιμάνι_Πειραιά- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Qatargate: Επιβλήθηκε όρος στην Εύα Καϊλή να μη μιλάει σε μέσα ενημέρωσης
- Νέα γκάφα του Μπάιντεν: «Γνώρισα τον Μιτεράν το 2021»
- Οι αγρότες κατεβαίνουν στην Αθήνα
- Στρεπτόκοκκος: Τα συμπτώματα που πρέπει να θορυβήσουν γονείς και ασθενείς – Πότε πρέπει να σπεύσουν σε νοσοκομείο
- Προσωπικός Αριθμός: Οι παρατηρήσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων
- ΕΝΦΙΑ – Χατζηθεοδοσίου: «Να μην δυναμιτιστεί το μέτρο έκπτωσης στις ασφαλισμένες κατοικίες»
- Κ. Σκρέκας: «Ίδρυση 12 νέων μορφών επιχειρήσεων σε μόλις 10 λεπτά»
- DBRS: “Θα μειωθούν 30% τα φορτία στον Πειραιά από τις επιθέσεις των Χούθι”
- Η Office Line μοναδικός JumpStart Microsoft 365 Copilot συνεργάτης στην Ελλάδα
- Realme c67 mid-range τιμή, υψηλές αποδόσεις!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Reporter
- Χατζηδάκης: Οι εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά μοχλός οικονομικής ανάπτυξης
- DBRS: Πόσο επηρεάζουν τον Πειραιά οι επιθέσεις των Χούθι
- UBS: Έρχεται νέα άνοδος στις τιμές του πετρελαίου
- Αγρότες: «Άνοιξε» ο δεύτερος κύκλος της πρώτης αρωγής στο arogi.gov.gr
- ΟΛΠ- Σταϊκούρας για car terminal: Βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα του λιμένα
- Μητσοτάκης-Κάρολος: Εύχομαι σε έναν πραγματικό φίλο της Ελλάδας ταχεία ανάρρωση
- Τελευταία Νέα Reporter
- DBRS: Πόσο επηρεάζουν τον Πειραιά οι επιθέσεις των Χούθι
- Χατζηδάκης: Οι εξελίξεις στο λιμάνι του Πειραιά μοχλός οικονομικής ανάπτυξης
- ΟΛΠ- Σταϊκούρας για car terminal: Βελτιώνεται η ανταγωνιστικότητα του λιμένα
- UBS: Έρχεται νέα άνοδος στις τιμές του πετρελαίου
- Αγρότες: «Άνοιξε» ο δεύτερος κύκλος της πρώτης αρωγής στο arogi.gov.gr
- Μητσοτάκης-Κάρολος: Εύχομαι σε έναν πραγματικό φίλο της Ελλάδας ταχεία ανάρρωση
- Ο Τεμπονέρας... αναστατώνει ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ
- Τραπεζικά ομόλογα: Αποστολή εξετελέσθη κατά 60% σε ένα μήνα…και κάτι
- Euroxx: Overweight για την ΤΙΤΑΝ με τιμή-στόχο τα €36
- Think Tank Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: Οι έξι «εκλεκτοί» Κασσελάκη
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Προσωπικός Αριθμός: Οι παρατηρήσεις της Αρχής Προστασίας Δεδομένων
- Κ. Σκρέκας: «Ίδρυση 12 νέων μορφών επιχειρήσεων σε μόλις 10 λεπτά»
- Νέα γκάφα του Μπάιντεν: «Γνώρισα τον Μιτεράν το 2021»
- Υποχρεωτική η προσυμπλήρωση εσόδων-εξόδων κατά την υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ από 1.1.2024
- Γιατί αναμένεται φέτος «έκρηξη» φοροεσόδων
- Realme c67 mid-range τιμή, υψηλές αποδόσεις!
- Εγκαινιάστηκε η επέκταση του car terminal του ΟΛΠ, με χωρητικότητα 5.100 οχημάτων. Επένδυση 20 εκατ.
- Εξεταστική για Τέμπη: Απορρίφθηκε το αίτημα συγγενών θυμάτων για διακοπή των εργασιών της Επιτροπής
- ΑΔΜΗΕ: Ολοκληρώνεται η διασύνδεση της Πελοποννήσου στο σύστημα υπερυψηλής τάσης
- Χρηματιστήριο: Ράλι άνω του 17% για την Attica Group