Ifo: Ανισότητες στην Γερμανική εκπαίδευση εξαιτίας της ψηφιοποίησης

Η ψηφιοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε μεγαλύτερη ανισότητα στο εκπαιδευτικό σύστημα της Γερμανίας σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ινστιτούτου ifo για την εκπαίδευση.

Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήχθη σε συνολικά 5.636 άτομα από τις 17 Μαΐου έως τις 5 Ιουνίου 2023, από την Talk Online Panel GmbH,

οι εκπαιδευτικές ανισότητες στο Γερμανικό εκπαιδευτκό σύστημα ανησυχούν περίπου το 53% των πολιτών, καθώς θεωρούν πως επηρεάζεται άμεσα απο την ψηφιοποίηση.

Μόνο το 14% πιστεύει ότι αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα, ενώ στον αντίποδα το 62% θεωρεί ότι οι άνισες ευκαιρίες μεταξύ παιδιών με και χωρίς μεταναστευτικό υπόβαθρο αποτελούν μείζον πρόβλημα.

«Οι ανησυχίες σχετικά με τα παιδιά από διαφορετικό κοινωνικό υπόβαθρο που δεν έχουν τις ίδιες ευκαιρίες στο εκπαιδευτικό σύστημα έχουν αυξηθεί τα τελευταία χρόνια», λέει ο Ludger Wößmann, διευθυντής του Κέντρου Οικονομικών της Εκπαίδευσης του ifo.

«Οι Γερμανοί θέλουν να γίνει κάτι γι' αυτό».

Πώς θα λυθεί το πρόβλημα

Στο ερώτημα πώς θα καταπολεμηθεί η εκπαιδευτική ανισότητα, το 69% των ερωτηθέντων τάσσεται υπέρ της στοχευμένης οικονομικής στήριξης των σχολείων με μεγάλο αριθμό μειονεκτούντων παιδιών, με τη μορφή ενός «προϋπολογισμού ευκαιριών». Ενώ, περίπου το 20% δεν συμφωνεί.

Ακόμη, ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (69%) πιστεύει ότι το ποσοστό των μαθητών με ξένη υπηκοότητα και ανεπαρκείς γλωσσικές δεξιότητες θα πρέπει να περιοριστούν ανά τάξη, με κάποιους να είναι αντίθετοι με αυτό.

Σχεδόν το 65% των Γερμανών υποστηρίζει την εισαγωγή ενός δείκτη που θα δείχνει αν τα σχολεία αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα λόγω του κοινωνικού περιβάλλοντος του μαθητικού σώματος.

Ταυτόχρονα, στήριξη υπάρχει και προς τους εκπαιδευτικούς, καθώς το 55% υποστηρίζει τα μισθολογικά επιδόματα για τους εκπαιδευτικούς σε σχολεία με πολλούς μαθητές από μειονεκτούντα περιβάλλοντα.

#IFO_INSTITUTE #Γερμανία #ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ #μεταναστευτικό #Ψηφιοποίηση
Keywords
Τυχαία Θέματα