ΑΑΔΕ: Τα βήματα για Μητρώο POS-Οδηγός για επαγγελματίες και επιχειρήσεις

Στη δημιουργία Μητρώου όλων των POS, μέσα από τη λεπτομερή σχετική καταγραφή της ταυτότητάς τους, στοχεύει η φορλογική διοίκηση, ώστε να κλείσει μια από τις βασικές “τρύπες” φοροδιαφυγής. που αφορά στην “παράκαμψη” του ελληνικού τραπεζικού και ελεγκτικού συστήματος, μέσω POS από τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, την Κύπρο, το Λουξεμβούργο κλπ.

Το Μητρώο, σε συνδυασμό με την υποχρέωση για όλους τους κλάδους, από το νέο έτος, να διαθέτουν τερματικά πληρωμών, που θα είναι συνδεδεμένα με τις 450.000 ταμειακές

μηχανές, δίνει τη δυναότητα άμεσης γνώσης της ροής πληρωμών αλλά και της αποκάλυψης, τυχόν" παράμνομων μηχανών" που λειτουγούν ως "Δούρειοι Ίπποι". .

Να σημειωθεί ότι το ηλεκτρονικό Μητρώο POS διαμορφώνεται,σε πρώτη φάση, με βάση τα δεδομένα που θα στείλουν οι πάροχοι. Στη συνέχεια θα μπορούν να επικαιροποιήσουν ή να διορθώσουν οι επιχειρήσεις δηλώνοντας τα POS που τυχόν δεν περιλαμβάνονται στο Μητρώο. Μάλιστα και όσες επιχειρήσεις ή επαγγελματίες υποχρεωθούν από Νοέμβριο ή Δεκέμβριο και μετά να διαθέτουν POS, δηλαδή όλες ανεξαιρέτως δέχονται συναλλαγές και πελάτες λιανικής, θα πρέπει να δηλώνουν τα "μηχανάκια" τους.

Αναλυτικά με βάση το πλαίσιο που ισχύει1. Σήμερα 22 Σεπτεμβρίου 2023 είναι η καταληκτική ημερομηνία, που πρέπει οι Πάροχοι Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirers) να δηλώσουν όλα τα ηλεκτρονικά Μέσα Πληρωμών που ήταν ενεργά στη χώρα κατά την 10η Σεπτεμβρίου 2023. Για όσα ήταν ενεργά από 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, θα πρέπει να γίνει σχετική δήλωση έως και 5η Οκτωβρίου 2023.

2. Μέχρι τις 26 Σεπτεμβρίου, πρέπει και οι Πάροχοι Μέσων Πληρωμών (NSPs) να δηλώσουν τις συσκευές που ήταν ενεργές ως την 10 Σεπτεμβρίου, Για το χρονικό διάστημα από τις 11 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου 2023, θα υποβάλουν δηλώσεις έως και την 5η Οκτωβρίου 2023.

3. Στη συνέχεια οι ίδιοι οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών, δηλαδή οι επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες που τα έχουν εγκαταστήσει ήδη ή θα τα αποκτήσουν τις επόμενες μέρες ή εβδομάδες, θα πρέπει να τα δηλώσουν.Συγκεκριμένα, από τις 29 Σεπτεμβρίου 2023, οι επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν ήδη POS λαμβάνουν γνώση των ενεργών POS τους, όπως έχουν δηλωθεί για αυτές στο Μητρώο POS από τους Παρόχους. Η είσοδος στο Μητρώο γίνεται στην ψηφιακή πύλη myAADE (myaade.gov.gr) στη διαδρομή: Μητρώο και Επικοινωνία/Στοιχεία Επιχείρησης.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ κ.Γιώργου Πιτσιλή (A.1137/6.9.2023) :

· Οι Χρήστες Υπηρεσιών Πληρωμών εφόσον υφίσταται υποχρέωση, υποβάλλουν Δήλωση Μέσου Πληρωμών μέσω της ψηφιακής πύλης της ΑΑΔΕ (myAADE) από την 11η έως και την τελευταία ημέρα του επόμενου μήνα από την ημερομηνία ενεργοποίησης / απενεργοποίησης/ μεταβολής του μέσου.

· Ως πρώτος μήνας εφαρμογής της σχετικής υποχρέωσης ορίζεται ο Οκτώβριος του 2023. Την πρώτη φορά, θα δηλώσουν τα Μέσα Πληρωμών που ήταν εν χρήσει (ενεργά) κατά την 30ή Σεπτεμβρίου 2023, ανεξάρτητα από ποια ημερομηνία τα είχαν ενεργοποιήσει.

Μόλις δημιουργηθεί η ηλεκτρονική αυτή βάση (Μητρώο Μέσω Πληρωμών), οι νέοι υπόχρεοι απόκτησης συσκευές ή μέσα αποδοχής πληρωμών με κάρτες, smartphone κλπ. θα πρέπει να συμπληρώσουνα τα σχετικά στοιχεία.

Επίσης,ι οι Πάροχοι θα πρέπει να γνωστοποιούν, ηλεκτρονικά μέσω διεπαφής API. κάθε αλλαγή κατάστασης της συσκευής.

Η διαβίβαση των στοιχείων από τους Παρόχους θα γίνεται:

α. Έως και την 15η ημέρα εκάστου μήνα, για αλλαγές μεταξύ 1ης έως και 10ης ημέρα του ιδίου μήνα.

β. Έως και την 25η ημέρα εκάστου μήνα για αλλαγές που συντελούνται από την 11η έως και την 20ή ημέρα του ιδίου μήνα.

γ. Έως και την 5η ημέρα του επόμενου μήνα, για αλλαγές από την 21η έως την τελευταία ημέρα του προηγούμενου μήνα.

Τι δηλώνεται

1. Η Δήλωση Μέσων Πληρωμών συναλλαγών μέσω τερματικών αποδοχής καρτών πληρωμών και ανάλογων μέσων, που υποβάλλουν οι Πάροχοι, περιέχει –τουλάχιστον- τα εξής πεδία:

· ΑΦΜ και Επωνυμία Χρήστη (υπόχρεου σε POS)

· Αριθμό λογαριασμού πληρωμών που συνδέεται με κάθε Μέσο Πληρωμών.

· Κωδικό Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών (destination Merchant ID – MID.

· Επωνυμία, ΑΦΜ κλπ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Acquirer), είτε εδρεύει στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό.

· Επωνυμία και ΑΦΜ Παρόχου Μέσων Πληρωμών (NSP) ημεδαπής ή αλλοδαπής.

· στ. Αριθμός αναγνώρισης (destination Terminal ID - TID Acquirer) Μέσου Πληρωμών.

· Ημερομηνία ισχύος σύμβασης Μέσων Πληρωμών μεταξύ του Παρόχου Υπηρεσιών Πληρωμών (Αcquirer) και του Χρήστη Υπηρεσιών Πληρωμών ή εναλλακτικά ημερομηνία δημιουργίας από τον Πάροχο προφίλ μέσου πληρωμών του Χρήστη.

· Ένδειξη Εγγραφής/Μεταβολής/Διακοπής.

· Είδος μέσου πληρωμών (ενσύρματο POS/mobile POS/softPOS/ecommerce POS/unattended POS/Λοιπά).

· Ημερομηνία ενεργοποίησης Μέσου Πληρωμών.

· Ημερομηνία απενεργοποίησης Μέσου Πληρωμών.

Σε κάθε επόμενη υποβολή διαβιβάζονται μόνο τα στοιχεία κάθε προσθήκης, μεταβολής ή διαγραφής εντός του διαστήματος αναφοράς.

Γιώργος Αλεξάκης POSΑΑΔΕΜητρώο
Keywords
Αναζητήσεις
aade-ta-vimata-gia-mitroo-pos-odigos-gia-epangelmaties-kai-epicheiriseis.htm
Τυχαία Θέματα