Γιώργος Καρανίκας: Ο ψηφιακός και «πράσινος» πόλεμος του ελληνικού εμπορίου
Ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) γράφει στο Reporter Magazine για τις προκλήσεις του εμπορικού κόσμου.
Ολοκληρώθηκε ένα εξάμηνο γεμάτο από αιφνίδιες γεωπολιτικές και οικονομικές αναταράξεις, οι επιπτώσεις των οποίων «επικάθησαν» πάνω στις σφοδρές συνέπειες της πανδημίας. Με τα έως τώρα δεδομένα, ο ούριος άνεμος στον ελληνικό τουρισμό δείχνει ικανός να συντηρήσει τους ετήσιους ρυθμούς ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στην περιοχή του 3% και να αναθερμάνει τις εισπράξεις χιλιάδων
Η ελληνική εμπορική επιχείρηση θα βρίσκεται για καιρό ακόμα σε «πολεμική ετοιμότητα» για να παραμείνει ζωντανή στο καθημερινό «ναρκοπέδιο» της ισχνής ρευστότητας, του υψηλού λειτουργικού κόστους και της έντονης αβεβαιότητας. Ταυτόχρονα είναι υποχρεωμένη να «εξοπλίζεται» για να βρει θέση στις πρώτες γραμμές του ετέρου, μεγάλου, διαρκώς εξελισσόμενου επιχειρηματικού «πολέμου»: Του πολέμου για την επικράτηση στον ανταγωνιστικό στίβο της ψηφιακής ωριμότητας και της πράσινης μετάβασης κρατών και επιχειρήσεων σε ολόκληρο τον πλανήτη.
Οι τεχνολογίες της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και οι πρακτικές της βιώσιμης ανάπτυξης είναι τα «όπλα» της νέας εποχής που πρέπει να βάλει «χθες» στη φαρέτρα του το ελληνικό εμπόριο. Χωρίς αυτά καμία επιχείρηση δεν μπορεί να ελπίζει σε μακροημέρευση και ανταγωνιστικότητα. Ενόψει αυτής της αδήριτης πραγματικότητας υπάρχουν δύο δεδομένα, ένα δυσάρεστο και ένα ευχάριστο, που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας. Το δυσάρεστο είναι ότι η ψηφιακή υστέρηση του ελληνικού εμπορίου είναι η μεγαλύτερη τόσο σε σχέση με άλλους κλάδους της ελληνικής οικονομίας όσο και συγκριτικά με τις εμπορικές επιχειρήσεις των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ευχάριστο είναι πως οι ελληνικές μικρομεσαίες εμπορικές επιχειρήσεις αναλαμβάνουν ολοένα και περισσότερη «δράση» στο ηλεκτρονικό εμπόριο και – κυρίως υιοθετούν τάχιστα στην επιχειρηματική τους καθημερινότητα την «κουλτούρα» του ψηφιακού και πράσινου μετασχηματισμού.
Αυτό έδειξε και η μεγάλη επιτυχία -με το θετικό απόηχο εντός και εκτός Ελλάδας- του διεθνούς Συνεδρίου Future of Retail 2022 και της Έκθεσης Τεχνολογίας για το Λιανεμπόριο Retail Innovation Lab, τα οποία οργάνωσε η ΕΣΕΕ στην Αθήνα στα τέλη Μαΐου. Συμμετείχαν οι Προέδροι των Εμπορικών Συλλόγων από όλη τη χώρα, οι οποίοι μετέφεραν τον παλμό του Συνεδρίου στα χιλιάδες μέλη τους, τους ιδιοκτήτες των εμπορικών ΜμΕ. Η έντονη δημοσιότητα που έλαβε η εκδήλωση από τα Μέσα Ενημέρωσης και από τα social media «έστειλε» σε ένα πολύ μεγάλο εμπορικό και καταναλωτικό κοινό ολοκληρωμένη πληροφόρηση για τις ομιλίες και τις παρουσιάσεις σχετικά με τα θέματα τεχνητής νοημοσύνης, «έξυπνων» πόλεων, «έξυπνων» συναλλαγών και από όλες τις υπόλοιπες εξειδικευμένες θεματικές ενότητες, καθώς και την ιδιαίτερη «εμπειρία» της γνωριμίας με τις τεχνολογικές καινοτομίες του “Lab”. Η αλληλεπίδραση των συνέδρων πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το «event» και οι συζητήσεις που «άναψαν» μεταξύ τους για το μέλλον του εμπορίου συνεχίζονται μέχρι και σήμερα, παρακινώντας αρκετούς εξ’ αυτών σε αντίστοιχες επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.
Αποδεικνύεται ότι ο εμπορικός κόσμος είναι ετοιμοπόλεμος για να αλλάξει «επίπεδο», χρειάζεται όμως την Πολιτεία «ακοίμητο φρουρό» και σύμμαχο για να βγει νικητής στις πολλαπλές μάχες που εξελίσσονται παράλληλα. Πρώτα και κύρια πρέπει να εξασφαλισθεί η «τροφοδοσία» του στο πεδίο της μάχης με επαρκή ρευστότητα από τον εθνικό προϋπολογισμό, τα κοινοτικά κονδύλια και τις τράπεζες, για όσο διαρκεί η παγκόσμια αναστάτωση στις τιμές ενέργειας και τροφίμων που πλήττουν την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών και των αλλοδαπών επισκεπτών στη χώρα μας. Αλλά και στη συνέχεια, στις περιόδους «κανονικότητας» όποτε και αν έλθουν, η ροή της χρηματοδότησης πρέπει να είναι απρόσκοπτη για να υποστηρίζει τα επενδυτικά σχέδια ψηφιοποίησης και βιώσιμης λειτουργίας των ΜμΕ. Εκ παραλλήλου όμως, τα συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να ανταποκριθούν άμεσα στην ανάγκη χάραξης μιας εθνικής στρατηγικής για την αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων όλων των επαγγελματιών, ιδιοκτητών επιχειρήσεων και εργαζομένων στο λιανικό και το χονδρικό εμπόριο. «Η ισχύς εν τη γνώσει» είναι το σύνθημα που δίνει το στίγμα της ψηφιακής εποχής και το εύρος των αλλαγών που πρέπει να υλοποιηθούν στο εμπόριο, με πλήρη αξιοποίηση των κεφαλαίων του Ταμείου Ανάκαμψης και του ΕΣΠΑ. Από την άλλη πλευρά, «η ισχύς εν τη ενώσει», δηλαδή η συνεργασία της Πολιτείας με την ΕΣΕΕ σε αυτό το τιτάνιο έργο υποστήριξης του εμπορικού κόσμου, είναι μονόδρομος. Μόνο έτσι θα διασφαλίσουμε ότι όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις θα έχουν ίσες ευκαιρίες να οργανώσουν ένα καλύτερο μέλλον για τις ίδιες και τους εργαζόμενους σε αυτές.
Reporter MagazineΕΣΕΕΓιώργος ΚαρανίκαςFUTURE OF RETAIL 2022ΕΜΠΟΡΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣπρώτο εξάμηνο- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Κορωνοϊός: Ποια είναι η νέα παραλλαγή «Κένταυρος» και πώς αλλάζει την εξέλιξη της πανδημίας
- IEA: Οι τιμές του πετρελαίου απειλούν την οικονομία
- Τα «διπλά εμβόλια» ρίχνονται στη μάχη κατά του κορωνοϊού
- Δήμος Αθηναίων: Μια διπλή ανάπλαση στα Κάτω Πατήσια
- Σεισμός 4,1 βαθμών βορειοανατολικά του Αρκαλοχωρίου
- "Τουρισμός για όλους": Έως 21 Ιουλίου οι αιτήσεις για το voucher των 150 ευρώ - Ποιοι οι δικαιούχοι
- Total: Εισαγωγές ντίζελ από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
- Τσίπρας για Uber: Δεν πιστεύω ότι σε όλο τον κόσμο υπήρξαν αθέμιτες πρακτικές αλλά η ΝΔ την υποστήριζε για ιδεολογικούς λόγους
- Πετρέλαιο: «Η κρίση δεν έχει τελειώσει», λέει η ΔΟΕ - Γιατί έπεσαν οι τιμές
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Reporter
- Αγοράζουμε λιγότερα αλλά πιο ακριβά κινητά-Η θέση της Samsung Electronics
- Τουρισμός για Όλους: Βγήκε το ΦΕΚ- Προθεσμίες και αιτήσεις
- UPS Healthcare: Καινοτομεί στις αποστολές ιατρικών και φαρμακευτικών προϊόντων
- Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο έπεσε σε στάση λεωφορείου- Τραυματίστηκαν τρία παιδιά
- ΔΝΤ- ΗΠΑ: Υποβαθμίζει την πρόβλεψη για το ΑΕΠ στο 2,3%
- Μειώθηκαν στα €21,34 δισ. τα υπό διαχείριση από θεσμικούς κεφάλαια
- Οι πυλώνες του ΑΔΜΗΕ ασπίδα πυροπροστασίας στην Πάρνηθα
- Αλκοολούχα ποτά: Συνεισέφεραν €1,75 δισ. στο ελληνικό ΑΕΠ το 2021
- Γιώργος Καρανίκας: Ο ψηφιακός και «πράσινος» πόλεμος του ελληνικού εμπορίου
- Τελευταία Νέα Reporter
- Γιώργος Καρανίκας: Ο ψηφιακός και «πράσινος» πόλεμος του ελληνικού εμπορίου
- Μειώθηκαν στα €21,34 δισ. τα υπό διαχείριση από θεσμικούς κεφάλαια
- Αγοράζουμε λιγότερα αλλά πιο ακριβά κινητά-Η θέση της Samsung Electronics
- Οι πυλώνες του ΑΔΜΗΕ ασπίδα πυροπροστασίας στην Πάρνηθα
- Γερμανία: Σε συζητήσεις με τη Shell για προμήθειες LNG
- Θεσσαλονίκη: Αυτοκίνητο έπεσε σε στάση λεωφορείου- Τραυματίστηκαν τρία παιδιά
- UPS Healthcare: Καινοτομεί στις αποστολές ιατρικών και φαρμακευτικών προϊόντων
- Αλκοολούχα ποτά: Συνεισέφεραν €1,75 δισ. στο ελληνικό ΑΕΠ το 2021
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Μικρές οι καθυστερήσεις στα ελληνικά αεροδρόμια παρά το χάος στην Ευρώπη
- Ο φόβος των lockdowns επιστρέφει στην Κίνα και η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται ξανά σε αναβρασμό
- Τα «διπλά εμβόλια» ρίχνονται στη μάχη κατά του κορωνοϊού
- ΗΠA: Πλαστή η έκθεση για τον πληθωρισμό που κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο
- Μητσοτάκης – νομοσχέδιο για Παιδεία: «Ισότητα δεν είναι η εξίσωση προς τα κάτω»
- Η UPS επεκτείνει την υπηρεσία UPS® Premier
- A. Τσίπρας για Uber: Δεν πιστεύω ότι η ΝΔ την υποστήριζε για ιδεολογικούς λόγους
- Εισαγγελέας: Να απορριφθούν τα ελαφρυντικά που ζητεί ο Λιγνάδης
- Δήλωση απόδοσης τέλους ανακύκλωσης
- Α. Τσίπρας για Uber: H ΝΔ την υποστήριζε για ιδεολογικούς λόγους