Η... ακτινογραφία της ελληνικής ναυτιλίας- Οι παγκόσμιες διακρίσεις

Πρόσφατη έκθεση της Vesselsvalue παρουσιάζει το «χάρτη» της ελληνικής ναυτιλίας για το 2022, μελετώντας τους τύπους πλοίων στα οποία επενδύουν οι εφοπλιστές, τη θέση της ανάμεσα στα κράτη σε όρους πλοιοκτησίας, τις αγοραπωλησίες, την πορεία της όσον αφορά την απανθρακοποίηση, αλλά και τα ελληνικά πλοία με τη μεγαλύτερη αξία.

Συνολικά λοιπόν, οι Έλληνες πλοιοκτήτες κατέχουν 4,709 πλοία εκ των οποίων:

Τα 2.272 είναι bulkers (μεταφοράς χύδην φορτίου)Τα 1450 είναι δεξαμενόπλοιαΤα 430 είναι πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίωνΤα 137 πλοία μεταφοράς LNG

Τα δεξαμενόπλοια είναι η πιο πολύτιμη

κατηγορία για την Ελλάδα καθώς η αξία τους ανέρχεται σε 61,03 δις.

Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα κατέχει μόλις 137 πλοία μεταφοράς LNG, αυτά είναι αξίας 30,50 δις δολαρίων, λόγω της αυξημένης ζήτησης σε LNG των τελευταίων μηνών, ειδικότερα μετά τον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας και το μπλόκο στο ρωσικό φυσικό αέριο.

Τέλος η συνολική αξία του στόλου των 2.272 bulkers ανέρχεται στα 42,10 δις δολάρια.

Η Ελλάδα στο top 3 των κορυφαίων κρατών σε όρους πλοιοκτησίας

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η Ελλάδα βρίσκεται στο νούμερο τρία στην κατάταξη σε επίπεδο πλοιοκτησίας, πίσω από την Ιαπωνία (5.974 πλοία) και την Κίνα (7.714 πλοία) με 4,709 πλοία, συνολικής αξίας 152,69 δις δολάριων.

H Ελλάδα δεύτερη σε όρους αγοραπωλησίας σε παγκόσμιο επίπεδο

Σε αυτό τον τομέα η Ελλάδα ήταν ο δεύτερος κορυφαίος πωλητής second hand πλοίων το 2022, με συνολικό αριθμό 428 πωλήσεων, συνολικής αξίας 11,7 δις δολαρίων.

Πρώτη στη λίστα η Κίνα, της οποίας οι πλοιοκτήτες πούλησαν 532 πλοία συνολικής αξίας 12,93 δις δολαρίων.

Επιπλέον η Ελλάδα καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση και στην αγορά πλοίων το 2022, δίνοντας συνολικά 9,77 δις για την αγορά 376 πλοίων.

Επίσης και σε αυτή την κατηγορία «τερματίζει» πίσω από την Κίνα, που αγόρασε 542 πλοία έναντι 14,92 δις δολαρίων.

Στη λίστα της VesselsValue βρίσκουμε ακόμα τους πέντε κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές σε όρους αξίας στόλου, τους οποίους παρουσιάσαμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ.

Η θέση της Ελλάδας στον δείκτη έντασης άνθρακα

Για την ελληνική ναυτιλία, η απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα είναι πολύ υψηλή προτεραιότητα.

Ένα μεγάλο ποσοστό του ελληνόκτητου στόλου κατατάσσεται ψηλά στις νέες υποχρεωτικές αξιολογήσεις ενεργειακής απόδοσης από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (IMO).

Πάνω από το ένα τέταρτο του στόλου έχει επιτύχει εκτιμώμενη βαθμολογία CII «A» και το 64% του στόλου έχει λάβει εκτιμώμενη βαθμολογία μεταξύ A-C.

Yπενθυμίζεται, όπως είχαμε αναδείξει πολύ πρόσφατα, ότι η ελληνική Olympic Shipping and Management (OSM), έγινε η πρώτη ελληνική εταιρεία που συνεργάζεται με το Παγκόσμιο Κέντρο για την απανθρακοποίηση στη ναυτιλία (GCMD), με τον CEO του Κέντρου να δηλώνει την ελπίδα του «ότι αυτή η συνεργασία σηματοδοτεί την αρχή μιας μεγαλύτερης συνεργασίας με την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα».

Tα ελληνικά πλοία με την υψηλότερη αξία

Η λίστα της VesselsValue τερματίζει με την παρουσίαση των ελληνικών πλοίων με την υψηλότερη αξία, που καθορίζεται κατά βάση από το έτος κατασκευής, τον τύπο πλοίου, αλλά και τη χωρητικότητα.

Έτσι λοιπόν το πλοίο με τη μεγαλύτερη αξία είναι το νεότευκτο «Clean Copano», χωρητικότητας 199,830 CBM, κατασκευασμένο τον Ιούλιο του 2022 στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries και ιδιοκτησίας της Dynagas του εφοπλιστή Προκοπίου.

Το συγκεκριμένο πλοίο μεταφοράς LNG έχει εκτιμώμενη αξία στα 286,11 εκατ. δολάρια.

Από την άλλη στον τομέα των επιβατηγών πλοίων το πλοίο με την υψηλότερη αξία είναι το Blue Star Patmos, κατασκευασμένο το 2012 στο ναυπηγείο Daewoo με την αξία του να υπολογίζεται στα 63,28 εκατομμύρια δολάρια.

ναυτιλιακή χρηματοδότησηΝΑΥΤΙΛΙΑπλοιοκτήτες
Keywords
Αναζητήσεις
rss
Τυχαία Θέματα