Ο Σπύρος Αλμπέρτης στο Reporter: Πώς θα κερδίσουν οι τοπικές κοινωνίες από την κρουαζιέρα

15:08 7/8/2023 - Πηγή: Reporter

Κλειδί είναι η “πράσινη μετάβαση” για τη νέα πορεία του κλάδου της κρουαζιέρας, αλλά και των προορισμών της με βάση όσα αναφέρει ο Σπύρος Αλμπέρτης, Αντιπρόεδρος, στις Λιμενικές Λειτουργίες, στο Σχεδιασμό Δρομολογίων και τη Διαχείριση Καυσίμων, της Crystal Cruises στο Reporter.gr.

“Αυτή

τη στιγμή, όλες οι εταιρείες κρουαζιέρας εργάζονται σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε καινούργια πλοία με καινούργιους πόρους ενέργειας αλλά και προορισμών που κινούνται σε αυτές τις κατευθύνσεις με γρήγορους ρυθμούς” αναφέρει και τονίζει ότι είναι ένα δύσκολο εγχείρημα που απαιτεί πόρους αλλά και τη συνδρομή της ΕΕ.

Παράλληλα, θέτει, επί τάπητος το ζήτημα των υποδομών αλλά και της ανάγκης να γίνει σωστή διαχείριση προορισμών, σε μια χρονιά που αναμένεται να πάει πολύ καλά.

Ολόκληρη η συνέντευξη στο Reporter.gr και το δημοσιογράφο Γιώργο Αλεξάκη:

Ποιες οι προοπτικές της σεζόν ;

Ο κλάδος ενισχύεται συνέχεια και σίγουρα θα περάσει τις τιμές του 2019.

Έχει πλέον χτιστεί η εμπιστοσύνη πάλι με τους επιβάτες και τα πλοία έχουν ανεβάσει το ποσοστό πληρότητας, που κάποιες εταιρείες ακόμα κρατούσαν χαμηλά, περί του 60% λόγω της μεταβατικής κατάστασης από τον covid-19.

Eκτός των άλλων στη Μεσόγειο και ειδικά στην Ελλάδα η τουριστική σεζόν συνέχεια μεγαλώνει.

Έχουμε εταιρείες που έχουν ξεκινήσει χειμερινές κρουαζιέρες, άρα σίγουρα οι αριθμοί στο τέλος του 2023 θα είναι πολύ ανεβασμένοι σε σχέση με το 2019.

Αυτή τη στιγμή, τα στατιστικά της κρουαζιέρας δείχνουν μια αύξηση της τάξεως του 10% με 15%, με πλοία στο 80% με 85% της πληρότητας.

Βιωσιμότητα προορισμών - Πράσινη μετάβαση : Είναι δύσκολο το στοίχημα για την κρουαζιέρα ;

Η Ευρώπη και οι κοινωνίες θεωρούν την κλιματική αλλαγή ως ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα με τα οποία βρίσκεται αντιμέτωπος ο πλανήτης σήμερα και βεβαίως η CLIA και όλη η βιομηχανία της κρουαζιέρας δε θα μπορούσαν να μείνουν αμέτοχοι σε αυτό.

Η κλιματική αλλαγή σιγά σιγά διαμορφώνει ένα νέο τοπίο για τον τουρισμό, την κρουαζιέρα και βεβαίως τον ελληνικό τουρισμό.

Οι φυσικές της επιπτώσεις σίγουρα θα επηρεάσει μακροπρόθεσμα τον τουρισμό, αλλά συγχρόνως θα αναπτύξει και δυνατότητες, που θα χαράξουν ένα νέο κλάδο του τουρισμού και ειδικά της κρουαζιέρας.

Όπως έχει ανακοινωθεί, ο IMO αλλά και η CLIA έχουν δεσμευτεί να μειώσουν στο μισό τις εκπομπές ρύπων του ναυτιλιακού τομέα και της κρουαζιέρας μέχρι το 2050.

Αυτή τη στιγμή, όλες οι εταιρείες κρουαζιέρας εργάζονται σε αυτό το πλαίσιο, βλέπουμε καινούργια πλοία με καινούργιους πόρους ενέργειας αλλά και προορισμών που κινούνται σε αυτές τις κατευθύνσεις με γρήγορους ρυθμούς.

Βεβαίως δε θα είναι εύκολο αυτό το εγχείρημα μια και ακόμα πολλοί προορισμοί δεν είναι σε θέση να υποστηρίξουν τη μετάβαση στην πράσινη ενέργεια ,επομένως και η ΕΕ θα πρέπει να βοηθήσει με οικονομικούς πόρους προορισμούς, που δεν έχουν τη δυνατότητα να πάνε σε αυτή την κατεύθυνση, αλλά και τις εταιρείες να παραγγείλουν πλοία με καινούργιους πόρους ενέργειας σε ευρωπαϊκά ναυπηγεία.

Τελικά η κρουαζιέρα σε μια Ελλάδα που στοχεύει σε «μπουτίκ» τουρισμό πολυτελείας «χωράει»; Έχει ουσιαστικό αποτύπωμα ;

Η Ελλάδα είναι μπουτίκ τουριστικός προορισμός για όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας.

Βεβαίως υπάρχουν προορισμοί που είναι μοναδικοί και ακόμα ανεξερεύνητοι και αυτό φέρνει ένα luxury destination για εταιρείες, που ανταποκρίνονται στο κορυφαίο επίπεδο κρουαζιέρας, όπως είναι η Crystal Cruises.

Ωστόσο υπάρχουν και προορισμοί που κρατάνε ακόμα τον όρο μπουτίκ προορισμός, αλλά έχει παρατηρηθεί ότι σιγά σιγά υπάρχουν θέματα συνωστισμού και πρέπει να υπάρχει μια συνεννόηση μεταξύ των τοπικών φορέων και των εταιρειών κρουαζιέρας , ώστε να μη χαθούν ή καταστραφούν αυτοί οι προορισμοί από το χάρτη της κρουαζιέρας.

Υποδομές στην Ελλάδα - Ποσό δυσκολεύουν την ανάπτυξη του κλάδου ;

Μεγάλη συζήτηση, λιμάνια που χρησιμοποιούνται για home porting αλλά και κάποια μεγάλα νησιά, έχουν τις απαραίτητες προϋποθέσεις για ικανοποιητικές παροχές απέναντι στις εταιρείες κρουαζιέρας και τους επιβάτες τους, αλλά υπάρχουν και πολλοί προορισμοί που ακόμα δε μπορούν να στηρίξουν την κρουαζιέρα και βεβαίως όταν μιλάμε για luxury service δε μπορούν οι εταιρείες να επενδύσουν σε αυτούς τους προορισμούς.

Βλέπουμε ότι οι εταιρείες θέλουν να προσχωρήσουν σε νέους προορισμούς, αλλά με ελλειπείς υποδομές δε μπορεί να γίνει ακόμη αυτό.

Πρέπει να υπάρξει μία συζήτηση από τοπικούς παράγοντες και εταιρείες κρουαζιέρας, ώστε να μπορέσουν οι εταιρείες να επισκεφτούν αυτούς τους προορισμούς και να μην έχουμε στους παραδοσιακούς προορισμούς το συνωστισμό, που παρατηρείται τελευταία, με συνέπεια να είναι όλοι χαμένοι, ντόπιοι, προορισμοί, επιβάτες και εταιρείες κρουαζιέρας.

Σπύρος Αλμπέρτηςκρουαζιέρα
Keywords
Τυχαία Θέματα