Τι απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα;
Όσοι πετούν με αεροπλάνο αυτές τις ημέρες, παίρνουν πρόγευση του τί θα γίνει το καλοκαίρι. Οι εταιρείες δεν βρίσκουν προσωπικό. Συνωστισμός, ουρές, ακυρώσεις, ταλαιπωρία.
Το πράγμα είναι οφθαλμοφανές, αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια δεν μπορούν πλέον να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Τα ταξίδια για διακοπές με το αεροπλάνο θα εξελίσσονται σε γερή δοκιμασία για τα νεύρα, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους παρόχους υπηρεσιών.
Σύμφωνα με τη DW, ο κλάδος φαίνεται ότι έχει αποτύχει στο ξεκίνημα
Λιγότερες θέσεις στα αεροσκάφη
Στη Βρετανία η κυβέρνηση και ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών ρίχνει ο ένας το ανάθεμα στον άλλον για το ταξιδιωτικό χάος που έχει ήδη οδηγήσει σε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων και υπερπλήρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς. Και σε αυτήν τη χώρα υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού, που τα τελευταία δύο χρόνια έχει γυρίσει τα νώτα στον συγκεκριμένο κλάδο. «Αυτήν την περίοδο είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί προσωπικό» παραδέχεται εκπρόσωπος του συνδικάτου GMB στο BBC. «Στη Γερμανία πολλοί υπάλληλοι έχουν αλλάξει θέση και πήγαν στο τμήμα logistics», λέει ο Τόμας Ρίχτερ από την Ένωση Παροχής Υπηρεσιών Εδάφους ABL. Λόγω έλλειψης αεροσυνοδών η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet αναγκάστηκε να κάνει ένα δραστικό βήμα. Στο βρετανικό στόλο της θα αφαιρέσει αυτό το καλοκαίρι από όλα τα αεροσκάφη της Airbus A319 την πίσω σειρά καθισμάτων. Έξι λιγότερες θέσεις σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρείας σύμφωνα με τους ισχύοντες κώδικες ασφαλείας μπορεί να χρησιμοποιεί τρεις αντί για τέσσερεις αεροσυνοδούς καμπίνας για τους υπόλοιπους 150 επιβάτες.
Λόγω της αυξημένης κίνησης στον τομέα του τουρισμού παρατηρείται συνωστισμός στους γερμανικούς τερματικούς σταθμούς. Στο Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και τη Φρανκφούρτη παρατηρούνται ήδη μεγάλες ουρές. Ιδιαίτερα στο Ντίσελντορφ το κύριο πρόβλημα είναι οι έλεγχοι επιβατών, τους οποίους έχει αναλάβει για λογαριασμό της ομοσπονδιακής αστυνομίας ένας ιδιωτικός πάροχος. Το συνδικάτο Verdi αναμένει ότι τα προβλήματα θα συνεχιστούν ολόκληρο το καλοκαίρι, γιατί η ένταση και η πίεση στη δουλειά επιδρά σωματικά και ψυχικά στους εργαζόμενους. «Υπάρχει ήδη ένα ποσοστό ασθένειας άνω του 20%» λέει ο ειδικός του Verdi Εζάι Ταρίμ. Η Φρανκφούρτη, όπως ο μόνιμος ανταγωνιστής της, το Άμστερνταμ, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει το σχέδιο πτήσεων διαγράφοντας κάποιους προορισμούς. Όλα αυτά σε στενή συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες κάθε άλλο παρά ευτυχείς είναι και ζητούν αποζημιώσεις. Η ολλανδική KLM μάλιστα διέκοψε την πώληση εισιτηρίων για να πάρει ανάσα στη διαδικασία αλλαγών στις υπάρχουσες κρατήσεις.
Υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας
Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον πληθωρισμό-ρεκόρ, οι άνθρωποι έχουν τεράστια ανάγκη να καλύψουν τα χαμένα ταξίδια μετά από δύο χρόνια, ειδικά για ιδιωτικούς σκοπούς. Σύμφωνα με το Eurocontrol την προπερασμένη εβδομάδα (23 με 29 Μαΐου) έγιναν περισσότερες από 28.100 πτήσεις την ημέρα στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί σχεδόν με το 86% του επιπέδου πριν την κορωνοκρίση. Το καλοκαίρι, για παράδειγμα ο όμιλος Lufthansa σκοπεύει να εξασφαλίσει πτήσεις στο 95% του επιπέδου πριν την πανδημία, ενώ η θυγατρική της Eurowings προσφέρει μάλιστα περισσότερες θέσεις από ότι το 2019. Στην εικόνα βέβαια δεν ταιριάζει ότι ο γαλλικός έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας λόγω της εισαγωγής ενός νέου συστήματος μέχρι τα τέλη Ιουλίου έχει μειώσει τη χωρητικότητά του και οι πτήσεις θα πρέπει να γίνονται μέσω του γερμανικού εναέριου χώρου. Η εταιρεία εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης Fraport περιέκοψε περίπου 4.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχασε απροσδόκητα προσωπικό εδάφους που βρήκε καλύτερες θέσεις εργασίας αλλού. Η εύρεση 1000 νέων ανθρώπων σε μια άδεια αγορά εργασίας στην περιοχή των ποταμών Ρήνου και Μάιν, αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση. «Πάνω από 100 νέες προσλήψεις το μήνα είναι δύσκολο να γίνουν» τονίζει ο Στέφαν Σούλτε, επικεφαλής της Fraport.
Ένα από τα εμπόδια είναι οι υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας για άτομα που εργάζονται με ελάχιστα χρήματα κάτω από τις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες φορτώνοντας αποσκευές και παραδίδοντας φαγητό στα αεροσκάφη. Ο έλεγχος του μητρώου τους στις υπηρεσίες αεροπορικής ασφάλειας του κρατιδίου της Έσης μπορεί να διαρκέσει έως και έξι εβδομάδες. Και όποιος τα τελευταία 5 χρόνια έχει ζήσει στο εξωτερικό πάνω από έξι μήνες πρέπει να προσκομίσει είτε ένα ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, είτε το λεγόμενο πιστοποιητικό απαλλαγής από ποινική δίωξη από τη σχετική χώρα, κάτι που είναι ελάχιστα εφικτό για πολλούς μετανάστες. Η κρίση είναι εδώ και καιρό ένα παγκόσμιο φαινόμενο, γι' αυτό και το θέμα έχει αναλάβει η ΙΑΤΑ, η ένωση αεροπορικών εταιρειών. Αυτό που προτείνει είναι ένα παγκόσμιο τυποποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, ώστε το προσωπικό εδάφους και οι πιλότοι να μπορούν να δουλέψουν οπουδήποτε στον κόσμο. Επιπλέον οι προσλήψεις θα πρέπει να βελτιωθούν και να εξορθολογιστούν οι έλεγχοι ασφαλείας.
αεροπλάνααεροδρόμιαπροσωπικό
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Εξαγωγές: Ποια φρούτα καλπάζουν και ποια μένουν πίσω
- Τι απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα;
- Ουκρανία: Εκρήξεις στο Μικολάιφ - Ποια είναι η κατάσταση στο Σεβεροντονέτσκ
- Μία Toyota Corolla για τον καθένα
- Το Energean Power FPSO εγκαταστάθηκε στην θέση που θα λειτουργήσει στο Ισραήλ
- Έρευνα: Νέα θεραπεία αυξάνει την επιβίωση από τον συχνότερο προχωρημένο καρκίνο του μαστού
- Η ΕΕ ενισχύει την ηλεκτροκίνηση με 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030
- Μητρώο Ιδιοκτησίας και Διαχείρισης Ακινήτων, ηλεκτρονικό δελτίο αποστολής και σύνδεση Ταμειακών και POS ανάμεσα στα έργα της ΑΑΔΕ για την επόμενη τριετία
- Εκτακτο δελτίο επιδείνωσης καιρού: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες - Ποιες περιοχές θα επηρεαστούν
- Ίος: Ανέλαβε τη διοργάνωση του παγκοσμίου πρωταθλήματος Beach Volley
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Reporter
- Επιστρεπτέα προκαταβολή: Στις 10 Ιουνίου η ανάρτηση των εκκαθαριστικών
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωση καιρού ΕΜΥ: Πού θα βρέξει
- Ασμάτογλου για βενζίνη: Τα 3 ευρώ το λίτρο είναι μακριά
- Τούρκος πρώην υπουργός:Το ναυτικό μας να επέμβει στα ελληνικά νησιά
- Virtuals+: Kάθε εβδομάδα και μία νέα προσφορά όλο τον Ιούνιο
- Τι απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα;
- Αναφορές για εμπρησμό στη φωτιά σε Γλυφάδα και Βούλα
- Τελευταία Νέα Reporter
- Τι απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα;
- Έκτακτο δελτίο επιδείνωση καιρού ΕΜΥ: Πού θα βρέξει
- Virtuals+: Kάθε εβδομάδα και μία νέα προσφορά όλο τον Ιούνιο
- Επιστρεπτέα προκαταβολή: Στις 10 Ιουνίου η ανάρτηση των εκκαθαριστικών
- Τούρκος πρώην υπουργός:Το ναυτικό μας να επέμβει στα ελληνικά νησιά
- Ασμάτογλου για βενζίνη: Τα 3 ευρώ το λίτρο είναι μακριά
- Αναφορές για εμπρησμό στη φωτιά σε Γλυφάδα και Βούλα
- Γεωργαντάς: Ενίσχυση της παραγωγής προϊόντων που εισάγουμε
- Χρηματιστήριο: Η προϋπόθεση για την ανακατάληψη των 900 µονάδων
- Μεικτά πρόσημα στις ασιατικές αγορές- Στο επίκεντρο τα μάκρο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Sainsbury's: Οι μέτοχοι ψηφίζουν για "μισθό επιβίωσης"
- Οι νέοι κίνδυνοι για την οικονομία
- Στήριξη από ΕΚΤ σε Ελλάδα και άλλες υπερχρεωμένες χώρες με νέο πρόγραμμα
- Ανεβαίνουν οι τιμές του πετρελαίου στις διεθνείς αγορές
- Το Energean Power FPSO εγκαταστάθηκε στην θέση που θα λειτουργήσει στο Ισραήλ
- Alpha Bank: Ενέργεια και τουρισμός καθορίζουν το ισοζύγιο εξωτερικού τομέα
- Τι απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα;
- Το μεγαλύτερο πείραμα 4ημερης εργασίας μόλις άρχισε
- ΕΕ: Έως και 6,8 εκατ. δημόσια σημεία φόρτισης αυτοκινήτων θα απαιτηθούν έως το 2030