Το CEO branding είναι πολλά περισσότερα από ένα παιχνίδι εγωϊσμού

Με περισσότερα από ένα τρισεκατομμύριο δολάρια να δαπανώνται, κάθε χρόνο, σε πρωτοβουλίες εταιρικής επωνυμίας, είναι ξεκάθαρο ότι οι CEOs σχεδόν στο σύνολό τους κατανοούν εύκολα την ανάγκη δημιουργίας brand σε εταιρικό ή προϊοντικό επίπεδο. Ωστόσο, ενώ οι καιροί αλλάζουν, εξακολουθούν να υπάρχουν πολύ λίγοι ηγέτες που αντιλαμβάνονται τα ουσιαστικά οφέλη που προκύπτουν από την επένδυση στην προσωπική τους επωνυμία.

Η έννοια του executive branding/CEO branding δεν είναι καινούργια. Έκανε την εμφάνισή της στα μέσα της δεκαετίας του '90, χωρίς όμως να αποτελεί προτεραιότητα για τους ηγέτες

της προηγούμενης γενιάς. Η νέα ψηφιακή εποχή και η αντίληψη του κοινού για τους διευθύνοντες συμβούλους -που βρίσκεται στα πιο χαμηλά επίπεδα όλων των εποχών- έχουν αλλάξει τα δεδομένα, επαναφέροντας το CEO branding όχι απλώς ως μία επιλογή, αλλά ως αναγκαιότητα για τον σύγχρονο ηγέτη.

Στις μέρες μας, το executive branding δεν αφορά μόνο την προσωπική φήμη ενός ηγέτη, αλλά τη φήμη της εταιρίας, συνολικά. Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, το 48% της φήμης μιας εταιρίας αποδίδεται στη φήμη του διευθύνοντος συμβούλου της. Αυτό όμως δεν είναι το μοναδικό όφελος. Η θετική φήμη ενός CEO βοηθάει στην προσέλκυση επενδυτών (87%), στον θετικό αντίκτυπο της εταιρίας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης (83%), στην διαχείριση των κρίσεων (83%), στην προσέλκυση ταλέντων (77%) και στη διατήρηση των εργαζομένων (70%).

Για να πετύχει όμως μία τέτοια προσπάθεια, απαιτείται από τον CEO σταθερή προσπάθεια και συνέπεια. Το χτίσιμο του personal brand για έναν ηγέτη δεν ένας αγώνας σπριντ, αλλά ένας μαραθώνιος. Προϋποθέτει αφοσίωση, δημιουργικότητα και μία διαρκή δέσμευση που αρχικά φαντάζει τρομακτική για τους ηγέτες των επιχειρήσεων. Ωστόσο η ανταμοιβή που προσφέρει αξίζει τον κόπο, καθώς ο CEO μέσα από αυτή την επένδυση όχι μόνο θα συνδεθεί με περισσότερους πελάτες, αλλά θα παρακινήσει τους εργαζομένους της εταιρίας του, θα γίνει πιο ορατός σε πιθανούς επενδυτές και θα μπορέσει να αξιοποιήσει νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες.

Αναμφίβολα το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα επιτυχημένου executive branding είναι αυτό του Elon Musk. Είτε συμφωνεί κανείς μαζί του είτε όχι, οφείλει να παραδεχτεί ότι συνδυάζοντας επενδυτικές συμβουλές με πολιτικά σχόλια και μία έντονη προσωπικότητα καταφέρνει να βρίσκεται συνεχώς στην επικαιρότητα ως ο πιο καινοτόμος ηγέτης της εποχής. Με περισσότερους από 100 εκατομμύρια followers στο twitter το ισχυρό personal brand που έχει κτίσει, κάνει την εταιρία του αναγνωρίσιμη, σε όλο τον πλανήτη.

Φυσικά δεν είναι απαραίτητο ένας ηγέτης να επενδύσει σε ένα τόσο επιθετικό προφίλ είναι όμως απαραίτητο να μην αφήσει αυτή την ευκαιρία για ένα ισχυρό στρατηγικό personal brand, να χαθεί.

Υπάρχουν δύο τύποι CEO branding:

-To personal brand που δημιουργείτε από τον χαρακτήρα, τη δουλειά και τη φήμη ενός CEO και

-To personal brand που επινοείται για να αναπληρώσει την έλλειψη των παραπάνω στοιχείων.

Στην πρώτη περίπτωση πρόκειται για μια προσωπική επωνυμία που είναι αυθεντική, βιώσιμη και πολύτιμη, ενώ στη δεύτερη απλώς για μία διαφημιστική καμπάνια, χωρίς ουσία που αργά ή γρήγορα θα χαθεί μέσα στην πληθώρα των πληροφοριών του διαδικτύου.

Οι ηγέτες πρέπει να κατανοήσουν ότι το personal branding είναι πολλά περισσότερα από ένα παιχνίδι εγωϊσμού. Αφορά στη δημιουργία μιας έξυπνης επιχείρησης, όπου συνυπάρχουν αρμονικά το personal και το corporate brand, προσθέτοντας αξία το ένα στο άλλο.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, οι άνθρωποι δεν αγοράζουν προϊόντα, αλλά brands και οι επενδυτές δεν επενδύουν σε εταιρίες αλλά στα πρόσωπα που τις εκπροσωπούν!

Μίνα Μπαγιώτα

CEO Branding & LinkedIn Expert

Managing Partner MB Branding Company

CEO
Keywords
Αναζητήσεις
rss
Τυχαία Θέματα