Βακάκης (Jumbo): Μείωση τιμών 10-15%-Να ακολουθήσει ο ανταγωνισμός-«Παγίδα» η κερδοσκοπία

Έκκληση στον ανταγωνισμό να ρίξει τις τιμές, όπως πράττει και το δίκτυ Jumbo, απηύθυνε ο επικεφαλής του ομίλου Απόστολος Βακάκης, χαρακτηρίζοντας «κοντόφθαλμη» την πολιτική του κέρδους σε βάρος του καταναλωτή.

Όπως επεσήμανε στο περιθώριο της γενικής συνέλευσης των μετόχων της εταιρείας του, ενώ διεθνώς καταγράφεται μια σαφής κατεύθυνση αποπληθωρισμού, στην Ελλάδα παραμένει μια έντονη κερδοσκοπική τάση η οποία μπορεί μεν να μην είναι αδικαιολόγητη ενόψει πιθανής

κλιμάκωσης της γεωπολιτικής κρίσης, είναι δε πρώιμη.

Ο κ. Βακάκης βλέπει αποπληθωριστικές τάσεις και αποφόρτιση των πιέσεων στα περιθώρια κέρδους του λιανεμπορίου και γι’ αυτό καλεί και τον ανταγωνισμό σε μειώσεις τιμών, προχωρώντας ο ίδιος στο δίκτυο Jumbo σε μείωση κατά 10-15% τον Οκτώβριο.

«Βγήκα και παρότρυνα τον κόσμο να κατεβάσει τιμές δεδομένου ότι διάφορες παράμετροι κόστους έχουν υποχωρήσει. Πυροβολείτε τα πόδια σας διαφορετικά», ανέφερε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι οι τάσεις είναι αποπληθωριστικές και στην Αμερική και στην Ευρώπη.

«Να γίνει εθνικός σκοπός η μείωση των τιμών για τον καταναλωτή»

Ο κ. Βακάκης τόνισε ακόμα ότι ο όμιλος Jumbo προσπαθεί να γεφυρώσει το χάσμα που υπάρχει ανάμεσα στο εισόδημα του καταναλωτή και τις τιμές που καλείται να πληρώσει, επισημαίνοντας ότι, όσο αυτό δεν αποτελεί εθνικό σκοπό, δηλαδή να μην υιοθετείται η κοντόφθαλμη πολιτική του κέρδους σε βάρος του καταναλωτή, κινδυνεύουμε να αντιμετωπίσουμε μεγάλα προβλήματα, τα οποία προς το παρόν βλέπουμε αλλά δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη σημασία τους.

«Πρακτικά, θα έπρεπε όλοι να συμπεριφερθούμε με σύνεση και όχι να παρακολουθούμε ποιος θα είναι ο πρώτος που θα πάρει τα λεφτά του καταναλωτή. Δεν μπορεί να λειτουργήσει έτσι η αγορά», υπογράμμισε, αναφερόμενος στην καμπάνια της Jumbo για τη μείωση των τιμών.

«Ανέντιμες προς το παρόν οι αυξήσεις»

Βέβαια, αναγνώρισε ότι, αν ο πόλεμος στη Γάζα γενικευτεί και κατά συνέπεια αυξηθούν οι τιμές των καυσίμων, τα πράγματα αλλάζουν. Προς το παρόν όμως, αφού δεν έχουμε δει αύξηση π.χ. στο πετρέλαιο ή στην ενέργεια, χαρακτήρισε ανέντιμο για τον καταναλωτή να αυξάνονται οι τιμές. Όπως πρόσθεσε, άλλωστε, αυτός που υποφέρει είναι ο εργαζόμενος και ο μόνος τρόπος για να αντιμετωπιστεί η φοβία της κρίσης είναι περισσότερες παροχές στον καταναλωτή.

Ο επικεφαλής του ομίλου Jumbo παραδέχθηκε ακόμα ότι το μέλλον μάλλον δεν θα είναι ευοίωνο, αλλά εξήγησε ότι περιμένει να έρθει αυτό το μέλλον για να το αντιμετωπίσει.

Εξήγησε ότι ως εταιρεία η Jumbo δεν έχει εναλλακτικές, παρά να θέσει τον καταναλωτή στο επίκεντρο, αφού απευθύνεται στο καταναλωτικό κοινό που μετά βίας τα βγάζει πέρα. «Δεν είμαστε φιλάνθρωποι μειώνοντας τιμές. Απλά, το όποιο όφελος πρέπει να επιστρέφεται στον καταναλωτή», τόνισε.

Το guidance και το περιθώριο απωλειών

Ο κ. Βακάκης είπε ότι η μεγαλύτερη ανησυχία του, μεγαλύτερη και από την επιστροφή μετρητών, είναι οι κερδοσκοπικές τάσεις στην ελληνική αγορά, απαντώντας έτσι στα σχόλια μετόχων περί γενναιόδωρης μερισματικής πολιτικής, αφού η γενική συνέλευση αποφάσισε έκτακτη διανομή 200 εκατ. ευρώ εν μέσω αβεβαιότητας στο οικονομικό περιβάλλον.

Πάντως, η διοίκηση της Jumbo θεωρεί ότι θα περάσει καιρός για να εμφανίσει η εισηγμένη έντονα διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, αφού καταγράφεται πίεση στους όγκους πωλήσεων, τόσο από την εγχώρια αγορά όσο και από το εξωτερικό.

Έτσι, όπως εξήγησε και ο κ. Βακάκης, δεν έχει λόγο να κρατάει μετρητά, πέραν του ποσοστού ασφαλείας, χαρακτηρίζοντας τις κινήσεις που κάνει ψύχραιμες σε ένα περιβάλλον όπου οι τιμές είναι υψηλές χωρίς να έχουν εκτοξευθεί πρώτες ύλες και ενέργεια ενώ ταυτόχρονα έχει συγκρατηθεί το μισθολογικό κόστος.

Όσον αφορά το guidance, επεσήμανε ότι αυτό που ενδιαφέρει είναι αν θα υποστεί πλήγμα η κερδοφορία.

Προς το παρόν, η διοίκηση εμμένει στις προβλέψεις που έχει δώσει, ήτοι αύξηση πωλήσεων φέτος κατά +12% περίπου και αύξηση κατά +15% περίπου στα κέρδη του ομίλου. Όπως ανακοίνωσε χθες, στο 9μηνο η αύξηση είναι 17% κι έτσι ουσιαστικά με βάση την πρόβλεψη η Jumbo έχει περιθώριο να... χάσει. Βέβαια, επεσήμανε ότι μακροπρόθεσμα είναι πιθανόν η τάση να ανατραπεί στην περίπτωση γενίκευσης του πολέμου στη Γάζα, ενώ αποτελεί πάγια τακτική της εταιρείας να μην αγοράζει τζίρο.

Επεκτείνεται το δίκτυο- Δύο καταστήματα σε Ρουμανία και Βουλγαρία

Παράλληλα, τηρώντας το χρονοδιάγραμμα στο τελευταίο τρίμηνο της οικονομικής χρήσης, η Jumbo ανοίγει δύο καταστήματα, ένα σήμερα στη Ρουμανία και το άλλο στη Βουλγαρία στις 8 Νοεμβρίου.

Σχετικά με το δίκτυο στην Κύπρο, παρά το γεγονός ότι ο τουρισμός έχει «παγώσει», πλήττοντας και τις κρουαζιέρες, μετά και τον πόλεμο στη Γάζα, η Jumbo σχεδιάζει να συνεχίσει τις επενδύσεις, αφού θεωρεί ότι το θεσμικό πλαίσιο δίνει κίνητρα και η τοπική οικονομία θα συνεχίσει να αναπτύσσεται.

Άλλωστε, η όποια επιβράδυνση είναι ενσωματωμένη στο μπάτζετ της Jumbo, η οποία, όμως, παραμένει σε εγρήγορση για να επιτύχει τους στόχους της.

Σχετικά με τα καταστήματα στη Θεσσαλία που υπέστησαν ζημιές, ο κ. Βακάκης σημείωσε ότι είχαν ασφάλιση, στο πλαίσιο της πολιτικής της εταιρείας να πληρώνει υψηλά ασφάλιστρα για να έχει «το κεφάλι της ήσυχο». «Η ασφάλεια δεν είναι δαπάνη είναι επένδυση», συμπλήρωσε χαρακτηριστικά.

Για την επέκταση στο Ισραήλ εν μέσω διαταραχής, ο κ. Βακάκης σημείωσε ότι μετά από 2-3 ημέρες που έμεινε κλειστό το πρώτο κατάστημα του Fox Group συνέχισε να λειτουργεί και η δραστηριότητα συνεχίζεται κανονικά, χωρίς να ανατρέπεται το επενδυτικό πλάνο. «Είμαστε υπερεθνική εταιρεία», τόνισε ο κ. Βακάκης εξηγώντας το λόγο που αναπτύσσεται εκτός συνόρων με franchise.

Παρόλα αυτά, στην Ελλάδα η εταιρεία ακολουθεί συντηρητικό πλάνο ανάπτυξης, με ένα κατάστημα κάθε 2-3 χρόνια, εκτός κι αν αλλάξουν οι πολιτικές αντιμετώπισης του δημογραφικού.

«Η Ελλάδα κινείται με ρυθμό… παραπληγικού σαλιγκαριού»

Ο κ. Βακάκης αναφέρθηκε και στην προνοητικότητα που απαιτούν οι καιροί, σημειώνοντας ότι θα πρέπει «να προνοεί κανείς με βάση το πώς λειτουργούν οι αισθήσεις και η λογική πάνω στα πράγματα, όχι αέρα πατέρα».

Μάλιστα, παρουσίασε το παράδειγμα της Μυκόνου ως χαρακτηριστική περίπτωση έλλειψης προνοητικότητας όπου η επιτυχία έγινε αποτυχία, εξηγώντας ότι πρόκειται για ένα νησί το οποίο αναπτυσσόταν, με υποδομές που δεν αναπτύσσονταν, με αποτέλεσμα να αρχίσει να γίνεται μη ανταγωνιστικό πρώτα στους Έλληνες και έπειτα στους ξένους.

Ο επικεφαλής του ομίλου Jumbo εξέφρασε επίσης την άποψη ότι οι πολιτικές εφαρμόζονται με αργούς ρυθμούς. «Σήμερα ζητάμε επενδυτική προδιάθεση και αισιοδοξία όταν κινούμαστε με ρυθμό "παραπληγικού σαλιγκαριού". Πρέπει να πηγαίνουν πιο γρήγορα. Να αυξήσουμε την παραγωγικότητα για να μπορούμε να μοιράζουμε πιο εύκολα.

Το να μοιράζεις τα λεφτά των άλλων είναι εύκολο και κάποια στιγμή αυτά τελειώνουν. Σταδιακά, πρέπει να καταλάβουμε ότι η οικονομία πρέπει να είναι έξω από το πολιτικό παιχνίδι», τόνισε.

ΒΑΚΑΚΗΣJumboκερδοσκοπίαΑνταγωνισμός
Keywords
Αναζητήσεις
vakakis-jumbo-meiosi-timon-10-15-na-akolouthisei-o-antagonismos-pagida-i-kerdoskopia.htm
Τυχαία Θέματα