«Βουτιά» των μετοχών του ναυπηγείου Hyundai Mipo- Που οφείλεται

Οι μετοχές του νοτιοκορεάτικου ναυπηγείου Hyundai Mipo Dockyard παραμένουν αδύναμες, σε πλήρη αντίθεση με τη μεγάλη άνοδο των μετοχών άλλων ναυπηγείων μέσα στο 2023, κυρίως λόγω του γεγονότος ότι μέσα στη χρονιά ακόμα ολοκληρώνει παραγγελίες από το 2022 και μάλιστα με πολύ χαμηλό κέρδος.

Χαρακτηριστικά οι μετοχές του Hyundai Mipo κατέγραψαν «βουτιά» κατά 16,21% μέσα στο 2023 μέχρι και τις 6 Μαρτίου. Η πτώση προκαλεί μεγάλη εντύπωση δεδομένου ότι άλλα δύο Νοτιοκορεάτικα

ναυπηγεία το Daewoo και το KSOE σημείωσαν εντυπωσιακή άνοδο 26,65% και 13,86% αντίστοιχα την ίδια περίοδο.

Έχουμε σημειώσει αρκετές φορές και σε παλαιότερα ρεπορτάζ ότι τα κορεάτικα ναυπηγεία σημειώνουν μεγάλη άνοδο, ενώ πρόσφατα μέσα στο Φεβρουάριο ανακατέλαβαν την πρώτη θέση παγκοσμίως αντιπροσωπεύοντας το 74% των νέων παγκόσμιων παραγγελιών σε νεότευκτα πλοία.

Την θετική αυτή πορεία δε φαίνεται να ακολουθεί επί του παρόντος το Huyndai Mipo, που μάλιστα είχε λειτουργικές απώλειες 42 εκατ. δολαρίων στο δ' τρίμηνο του 2022, ρίχνοντας αρκετά έξω τις προβλέψεις των αγορών που προέβλεπαν συγκέντρωση κερδών 20 εκατ. γουόν.

Τι προβλέπεται για το 2023

Ωστόσο κακή παραμένει και η εικόνα για τα έσοδα του πρώτου τριμήνου του 2023.

Ο Financial Market tracker FnGuide προέβλεψε ότι η ναυπηγική εταιρεία θα καταγράψει λειτουργική ζημία 11,2 δισεκατομμυρίων γουόν για την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου. Πρόβλεψη αρκετά μακριά από την αντίστοιχη του Ιανουαρίου, που σημειώνε ότι η Hyundai Mipo θα σημειώσει κέρδη 46,4 δισεκατομμυρίων γουόν το πρώτο τρίμηνο.

Τα αδύναμα κέρδη προέρχονται από παραγγελίες σε χαμηλές τιμές που ανέλαβε η Hyundai Mipo στο παρελθόν. Η ναυπηγική εταιρεία ξεκίνησε την κατασκευή των πλοίων για παραγγελίες που ελήφθησαν το πρώτο εξάμηνο του 2021. Πολλά από τα πλοία που παραδόθηκαν είναι πλοία σε χαμηλές τιμές με χαμηλή κερδοφορία.

Αναλυτές της ναυπηγικής βιομηχανίας σημειώνουν ότι το 70% των πλοίων που κατασκευάστηκαν το τέταρτο τρίμηνο του περασμένου έτους ήταν για παραγγελίες σε χαμηλές τιμές.

«Η τιμή των πλοίων μικρού και μεσαίου μεγέθους που κέρδισε το Hyundai Mipo το 2021 αυξήθηκε με μικρότερο περιθώριο από τα πλοία μεγάλου μεγέθους», δήλωσε ο Lee Bong-Jin, αναλυτής της Hanwha Investment & Securities Co. «Οι τιμές των πλοίων πιθανότατα δε θα ανακάμψουν σημαντικά μέχρι το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους».

Το Hyundai Mipo, ωστόσο, θα είναι σε θέση να βελτιώσει τα κέρδη στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς τα περισσότερα από τα πλοία σε χαμηλές τιμές θα παραδοθούν φέτος.

Η Samsung Securities ανέμενε ότι το 82% των παραγγελιών πλοίων σε χαμηλές τιμές που ολοκληρώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2021 θα ολοκληρωθεί φέτος.

Hyundai MipoναυπηγείοΝότια Κορέαμετοχές
Keywords
Τυχαία Θέματα