Δακτύλιος αλλιώς από 25 Οκτωβρίου: Το μεγάλο «καψώνι»

Από τις 25 Οκτωβρίου 2021 ο δακτύλιος επιστρέφει στην Αθήνα, αλλά κάνει αιφνιδιαστικά έξωση ακόμη και σε νέα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που μέχρι χθες είχαν «ελευθέρας» για να κυκλοφορούν καθημερινά και χωρίς απαγόρευση στο κέντρο της πρωτεύουσας.

Το σκηνικό για το δακτύλιο αλλάζει φέτος μετά τις δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, με τις οποίες ανάβει το πράσινο φως

για κατ΄εξαίρεση είσοδο στο δακτύλιο αποκλειστικά στα ηλεκτρικά οχήματα. Έτσι ακόμη και όσοι αγόρασαν τους τελευταίους μήνες ένα αυτοκίνητο τελευταίας αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, αλλά δεν ήταν ηλεκτρικό, πλέον δε θα κυκλοφορούν ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας, αλλά όπως όλοι, δηλαδή μονά – ζυγά.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Μονά – ζυγά δικά τους

Ξεχάστε τον Δακτύλιο στην Αθήνα όπως τον ξέρατε. Επανέρχεται με μεγάλο «καψώνι» για χιλιάδες που πλέον δεν θα κυκλοφορούν ελεύθερα, ακόμη και για αυτοκίνητα «αντιρυπαντικής τεχνολογίας» όπως τα τελευταίου τύπου υβριδικά. Πλέον θα αποκλείονται από την ελεύθερη είσοδο στο δακτύλιο όσα οχήματα κινούνται με αέρια καύσιμα, είναι κατηγορίας Euro 5 και Euro 6 ή εντελώς καινούρια με ημερομηνία ταξινόμησης από 1η Ιανουαρίου 2021 και χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Πρόκειται για τις κατηγορίες, στις οποίες βάσει της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, επιτρεπόταν να εισέρχονται στο δακτύλιο. Το γεγονός αυτό μάλιστα είχε αποτελέσει για πολλούς κατοίκους του λεκανοπεδίου κίνητρο για την αγορά συγκεκριμένου τύπου οχήματος.

Διεύρυνση στα όρια του δακτυλίου

Την ίδια ώρα που το υπουργείο μελετά διεύρυνση των ορίων του δακτυλίου, όπως αποκάλυψε ο κ. Καραμανλής, επεκτείνοντάς τον και σε άλλες περιοχές της Αθήνας.

Ο «καθαρός δακτύλιος», σύμφωνα με τον υπουργό, θα είναι η νέα φιλοσοφία του δακτυλίου, η οποία θα καταργεί όλα τα «παραθυράκια» και τις εξαιρέσεις, ενώ εντάσσεται στο πρόγραμμα «Ανάσα για την Αθήνα», το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια λήψης μέτρων: άμεσα, μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

«Αυτός ο δακτύλιος θα βασίζεται σε πρώτη φάση στη λογική των μονών – ζυγών. Αλλά με μία θεμελιώδη διαφορά: Τέρμα οι χιλιάδες εξαιρέσεις και κομμένα όλα τα “παραθυράκια”. Μέχρι σήμερα υπάρχουν πάρα πολλά αυτοκίνητα τα οποία εξαιρούνται από το δακτύλιο. Αυτό θα λήξει. Ο μόνος τύπος αυτοκινήτων που θα εξαιρούνται θα είναι τα ηλεκτρικά, για αυτό θα το ονομάσουμε ‘‘Καθαρό Δακτύλιο’’», δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Σωρεία αντιδράσεων για το νέο δακτύλιο

Οι δηλώσεις έχουν ήδη προκαλέσει σωρεία αντιδράσεων, ενώ από πλευράς του υπουργείου δεν έχει διευκρινιστεί εάν τα εξαιρούμενα οχήματα θα τρώνε …κόκκινη κάρτα από την πρώτη μέρα επανεφαρμογής του δακτυλίου, την 25η Οκτωβρίου.

Η απόφαση που δεν εφαρμόστηκε

Με την απόφαση του Απριλίου, η οποία ανακοινώθηκε αλλά δεν πρόλαβε σχεδόν καθόλου να εφαρμοστεί εξαιτίας των αλλεπάλληλων αναστολών του δακτυλίου, επιτρεπόταν η ελεύθερη κυκλοφορία χωρίς κανέναν περιορισμό:

των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων και των οχημάτων που πληρούν εκ κατασκευής τις διατάξεις του Κανονισμού 715/2007 (Euro 5 και Euro 6) ή μεταγενέστερου, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου, σύμφωνα με το NEDC), ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιούν (βενζίνη, πετρέλαιο, υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.των ηλεκτρικών υβριδικών οχημάτων και των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την κίνησή τους αέρια καύσιμα (υγραέριο ή συμπιεσμένο φυσικό αέριο) και είναι τεχνολογίας Euro 4, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 g/km (τιμή συνδυασμένου ή σταθμισμένη συνδυασμένου κύκλου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης, ή συνδυασμένου κύκλου του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα δύο καυσίμων Bi-fuel, σύμφωνα με το NEDC), αν έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της Ε.Ε. ως και την 31/12/2020.των οχημάτων, τα οποία ταξινομούνται για πρώτη φορά σε κράτος-μέλος της ΕΕ από την 01/01/2021 και εφεξής, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 175 g/km (τιμή συνδυασμένου κύκλου ή σταθμισμένου, αν πρόκειται για υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης ή του αερίου καυσίμου για αυτοκίνητα διπλού καυσίμου Bi-fuel, σύμφωνα με την Παγκοσμίως Εναρμονισμένη Διαδικασία Δοκιμής Ελαφρών Οχημάτων WLTP.

Όλα τα παραπάνω που αναφέρονταν στην απόφαση αποτελούν παρελθόν καθώς από 25 Οκτωβρίου με την εφαρμογή του νέου δακτυλίου στην Αθήνας, χιλιάδες οδηγοί ακόμα και καινούργιων αυτοκινήτων δεν θα μπορούν να κυκλοφορούν όποτε θέλουν στο κέντρο της πρωτεύουσας. Εκτός κι έχουν ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αλλά πόσοι πλέον είναι αυτοί. Οι υπόλοιποι; Μονά – ζυγά αν δεν θέλουν να το πληρώσουν ακριβά.

Πρόστιμο για παράβαση Δακτυλίου

Η παράβαση του δακτυλίου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 200 ευρώ σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 52, παράγραφος 6) ενώ μπορεί να επιβληθεί και φυλάκιση μέχρι ενός έτους για τους παραβάτες που δε συμμορφώνονται με τις υποδείξεις των αστυνομικών οργάνων για άμεση έξοδο από τον δακτύλιο.

Όλες οι ειδήσεις

Ο Ερντογάν ανακοίνωσε “εκκαθαρίσεις” στη βόρεια Συρία!

Κοινό μέτωπο της αντιπολίτευσης για τις λίστες Πέτσα και τις δημοσκοπήσεις! Ναι στην εξεταστική

Στο κόλπο της “ανακήρυξης ΑΟΖ” στη Μεσόγειο και η τουρκική αντιπολίτευση!

The post Δακτύλιος αλλιώς από 25 Οκτωβρίου: Το μεγάλο «καψώνι» appeared first on Militaire.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα