Επιβεβαιώνεται η πορεία προς τον ενεργειακό και διατροφικό γκρεμό-Βασίλης Κουμπάκης

Γράφει ο

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΥΜΠΑΚΗΣ

Δεν πέρασε καιρός από την έγκριση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου της ‘’Γερμανικής Ευρώπης’’ συμφωνίας με το Συμβούλιο του, για την απαγόρευση πωλήσεων καινούργιων οχημάτων (επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά) με θερμικούς κινητήρες μετά το 2035 στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η Γερμανία έκανε εισήγηση για άρση της απόφασης με την προϋπόθεση ότι οχήματα με θερμικούς κινητήρες μπορεί να πωλούνται μόνο εάν χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, δηλαδή συνθετική βενζίνη. Η εισήγηση για απαγόρευση

των πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες επίσης ήταν της Γερμανίας και τώρα θέτει το θέμα άρσης της. Εμφανίζεται μία φαινομενική διαμάχη μεταξύ Ευρωπαϊκής Επιτροπής και Γερμανία σχετικά με την Ευρωπαϊκή πολιτική για το κλίμα. Το Γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών μπλόκαρε την Ευρωπαϊκή Ένωση να απαγορεύσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα CO2 μετά το 2035, απαιτώντας την εξαίρεση για οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργούν με συνθετικά καύσιμα και έτσι φαίνεται η Γερμανία να νοιάζεται περισσότερο για το κλίμα από την Επιτροπή της ‘’Γερμανικής Ευρώπης’’.

Πρόσφατο άρθρο στο militaire.gr που φωτίζει την υπόθεση είναι στην διεύθυνση  https://www.militaire.gr/empros-olotachos-pros-to-gkremo-v-koympakis/.

Ναι, το εγχείρημα είναι δύσκολο να πεισθεί για τα παράλογα η κοινή γνώμη και οι Ευρωπαίοι βουλευτές των κρατών που εκφράζουν. Έγινε πολύ δουλειά για να πιστέψουν οι Ευρωπαίοι πολίτες τις κατηγορίες για τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα CO2, χωρίς αντίλογο, προς όφελος προώθησης της ηλεκτρικής κίνησης στα αυτοκίνητα και τώρα πρέπει να δεχθούν οι Ευρωπαίοι πολίτες τα συνθετικά καύσιμα που και αυτά εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα. Όμως τι είναι τα συμβατικά-κλασσικά καύσιμα και τα συνθετικά καύσιμα; Τα κλασικά καύσιμα είναι υδρογονάνθρακες, διάφορες οργανικές ενώσεις του άνθρακα C και του υδρογόνο Η2 , οι απλούστεροι υδρογονάνθρακες παρουσιάζονται στον παρακάτω πίνακα.

Καύσιμα

Μεθάνιο

Αιθάνιο

Προπάνιο

Βουτάνιο

Βενζίνες

Χημικός τύπος

CΗ4

C2Η6

C3Η8

C4Η10

C5Η12  έως C10H22

% άνθρακα C και υδρογόνο Η2

C20%  Η280%

C25%  Η275%

C27%  Η273%

C29%  Η271%

C30%  Η270%

C32%  Η268%

Οι κηροζίνες, πετρέλαια τύπου Diesel και μαζούτ είναι καύσιμα με παρόμοιους χημικούς τύπους και υψηλότερο περιεχόμενο σε άνθρακα C. Από τον άνω πίνακα διαπιστώνεται ότι από τις χημικές ουσίες που δύναται να χρησιμοποιούνται ως καύσιμα δεν μπορεί να υπάρχουν κάποιες που δεν θα εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα CO2. Το φτωχότερο σε άνθρακα C καύσιμο και πλουσιότερο σε υδρογόνο Η2 είναι το μεθάνιο (φυσικό αέριο) που περιέχει υδρογόνο Η2 ~ 80%. Χημική ένωση που δεν περιέχει άνθρακα C είναι η αμμωνία ΝΗ4, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο όμως η αμμωνία δεν είναι ούτε φθηνή ούτε ακίνδυνη για μαζική χρήση ως καύσιμο αυτοκινήτων. Οι αλκοόλες, μεθανόλη, αιθανόλης κλπ, επίσης είναι καύσιμα, παράγονται με ζύμωση και ήδη χρησιμοποιούνται ως τέτοια.

Καύσιμα

Μεθανόλη

Αιθανόλη

Χημικός τύπος

C1Η3ΟΗ

C2Η5ΟΗ

% άνθρακα C ,  υδρογόνο Η2 και οξυγόνο Ο

C 17%   Η2 66%  Ο 17%

C 22%  Η2 67%   Ο 11%

Καύσιμο είναι και το καθαρό υδρογόνο Η2 που δεν υπάρχει στη φύση, η παραγωγή του απαιτεί ενέργεια, έχει υψηλό κόστος, έτσι ώστε μένει μόνο η ιδέα παραγωγής των συνθετικών καυσίμων.

Η ιδέα των συνθετικών καυσίμων δεν είναι καινούργια και στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο η Γερμανία παρήγαγε συνθετική βενζίνη για να καλύψει τις μεγάλες ανάγκες καυσίμων των πολεμικών της μηχανών (κυρίως άρματα μάχης και αεροσκάφη) υποχρεώνοντας κάθε αυτοκίνητο της Βερμαχτ να φέρει από ένα 20λιτρο δοχείο συνθετικής βενζίνης μαζί του. Είναι τα γνωστά μεταλλικά δοχεία καυσίμων που σχεδιάστηκαν για το σκοπό αυτό. Όμως ακόμα και με τη δικιά της παραγωγή καυσίμων, τη συνθετική βενζίνη, η Γερμανία έχασε τον πόλεμο, διότι δεν είναι μόνο η ενέργεια που παίζει ρόλο στην έκβαση ενός πολέμου.

Γιατί συνθετικά καύσιμα e-fuel αντί τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα, ποια η διαφορά τους;

Τα e-fuel παράγονται με τη διαδικασία Fischer–Tropsch καταλήγοντας με την χημική αντίδραση 8CO+17H2 →C8H18 +8H2O στην παραγωγή C8H18 , υδρογονάνθρακας σε υγρή μορφή, με ποσοστά του υδρογόνου H2 ~ 69% και του άνθρακα C ~ 31%. Η διαδικασία έχει αναπτυχθεί το 1925 στη Γερμανία, από δύο επιστήμονες, των οποίων ονόματα φέρει και χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Θεωρείται ότι η διαδικασία Fischer–Tropsch δεσμεύει τον άνθρακα C και μαζί με το υδρογόνο H2 από το νερό H2O παράγει τον υδρογονάνθρακα C8H18, μια μορφή βενζίνης πλασάροντας την για οικολογική λύση και πράσινη τεχνολογία, κάτι που στην πραγματικότητα δεν είναι, με τους ορισμούς της Ε.Ε. με τους οποίους κατηγορούνται τα ορυκτά καύσιμα. Ευνόητο είναι ότι η διαδικασία είναι δύσκολη και γι΄ αυτό το τελικό προϊόν είναι ακριβό, με τιμή που εκτιμάται ότι στη Γερμανία θα είναι στην αντλία του βενζινάδικου σε τιμή 2,8 Ευρώ/λίτρο. Τα συνθετικά καύσιμα είναι μία γερμανική ιδέα που χρησιμοποιήθηκε, απέτυχε και σήμερα μας προτείνεται ως λύση της ενεργειακής κρίσης που προκάλεσαν οι φωστήρες ηγέτες της Γερμανίας και της ‘’Γερμανικής Ευρώπης’’.    

Λεπτομέρειες για το e-fuel καύσιμο μπορεί να αντλήσει κάποιος από τη διεύθυνση https://fleetnews.gr/osa-prepei-na-gnorizete-gia-ta-synthetika-kaysima/ .

Για να είναι όμως όλο αυτό το σύστημα διανομής αυτής της συνθετικής βενζίνης Γερμανικής παραγωγής σύννομο, έχουν φροντίσει έγκαιρα να υπάρχει και η σχετική νομική κάλυψη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το 2021 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάνει πρόταση για Οδηγία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου για την ενεργειακή απόδοση, (Βρυξέλλες, 14.7.2021 COM(2021) 558 final 2021) στην οποία η Αιτιολογική της Έκθεση ξεκινά με το ‘’Με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, τον Δεκέμβριο του 2019, η Επιτροπή παρουσίασε «μια νέα αναπτυξιακή στρατηγική η οποία αποσκοπεί στον μετασχηματισμό της ΕΕ σε μια δίκαιη και ευημερούσα κοινωνία με οικονομία σύγχρονη, ανταγωνιστική και αποδοτική ως προς τη χρήση των πόρων, στην οποία έως το 2050 θα έχουν μηδενιστεί οι καθαρές εκπομπές αερίων θερμοκηπίου και στην οποία η οικονομική ανάπτυξη θα έχει αποσυνδεθεί από τη χρήση των πόρων.’’

Ή έκθεση χρησιμοποιεί τα σύνηθες γενικόλογα για ‘’αναπτυξιακή στρατηγική’’ και ‘’ευημερούσα κοινωνία’’ και καταλήγει στην αποσύνδεση από τη ‘’χρήση των πόρων’’.

Ποιών πόρων; Αφού οι Ευρώπη και ειδικά η Γερμανία δεν έχει πόρους υγρών ορυκτών υδρογονανθράκων, άρα αναφέρεται η Ευρωπαϊκή Οδηγία στους φυσικούς ενεργειακού πόρους που χρησιμοποιούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, οι οποίοι είναι κυρίως από τη Ρωσία και τον Περσικό κόλπο. Αυτό σημαίνει σε απλά ελληνικά ότι η απόφαση για τις κιρρώσεις προς την Ρωσία ‘’…αποσυνδεθεί από τη χρήση των πόρων’’ ήταν προαποφασισμένες σε εποχή που ο ‘’πόλεμος στην Ευρώπη’’ δεν ήταν στην ημερήσια διάταξη των ειδήσεων.

Μήπως ο πόλεμος ήταν χρήσιμος για την Γερμανία, τη ‘’Γερμανική Ευρώπη’’ και τις ΗΠΑ ;

Αντί να προσανατολισθεί η αγορά οχημάτων προς χρήση των αέριων καυσίμων (προπάνιο, βουτάνιο και μεθάνιο) που εκπέμπουν τις μικρότερες ποσότητες διοξείδιο του άνθρακα CO2 αφού αυτό είχαν βάλει ως στόχο, υπάρχουν και οι υποδομές των αγωγών μεταφοράς φυσικού αερίου για τις οποίες επενδύθηκαν τεράστια κεφάλαια που δεν είναι σίγουρο εάν αποπληρώθηκαν ή να προσανατολισθεί η αγορά στη χρήση και άλλες γνωστές τεχνολογίες, μη Γερμανικής έμπνευσης, για τα αυτοκίνητα, θα οδηγηθούμε πάλι στις βενζίνες με περιεχόμενο του άνθρακα C πάνω από 30%, από τις οποίες θέλανε υποτίθεται να απεμπλακούν. Αυτός ο παραλογισμός για την κατάργηση των υδρογονανθράκων και την μετέπειτα υιοθέτηση τους, εξηγείται εύκολα μόνο εάν κατανοηθεί ότι ο κατηγορούμενος άνθρακας C του μεθανίου CΗ4 που χρησιμοποιείται στην Ευρώπη είναι Ρωσικός (άρα κακός) ενώ ο άνθρακας C από την χρήση των συνθετικών καυσίμων θα είναι Γερμανικός (άρα καλώς). Μία λογική που δεν εμπίπτει στην έννοια της ελεύθερης οικονομίας που χρησιμοποιείται ως βάση της ιδεολογίας του συστήματος στο οποίο ζούμε. Όπως εξηγείται και στο άρθρο του militaire που αναφέρθηκε παραπάνω, ο σκοπός αυτής της προπαρασκευής που οργανώθηκε από πολύ καιρό, φαίνεται ότι είναι οι ροές χρημάτων για την ενέργεια που ρέουν προς την Ρωσία να κατευθυνθούν να ρέουν προς την Γερμανία. Αυτό απαιτεί η γερμανική οικονομία διότι έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες της για περεταίρω ανάπτυξη με το αναμενόμενο ύψος κερδών και αναζητά νέους τομείς δραστηριότητας. Όσο για το αφήγημα που χρησιμοποιείται έως σήμερα για την κατηγορία του διοξείδιο του άνθρακα CΟ2 ως βλαπτικό για το περιβάλλον μπορεί να θυμηθεί κανείς την φράση του υπουργού προπαγάνδας της ναζιστικής Γερμανίας Joseph Goebbels, ότι “ένα ψέμα που επαναλαμβάνεται χίλιες φορές φαίνεται ως αλήθεια”.

Σε αυτό το πλαίσιο αναζήτησης νέων δραστηριοτήτων της γερμανικής οικονομίας ήταν και η σχεδιασμένη στις αρχές του 21ου αιώνα αύξηση του ναυτικού εμπορικού γερμανικού στόλου. Η επιθυμία της Γερμανικής οικονομίας και του ίδιου του υπουργού της Wolfgang Schäuble  ήταν για σημαντική αύξηση του ποσοστού συμμετοχής της στις θαλάσσιες μεταφορές, αποσπώντας μέρος κυρίως από το μεταφορικό έργο των ελλήνων εφοπλιστών. Τα όνειρα για τη ‘’θαλασσοκράτειρα Γερμανία’’ διαλύθηκαν με την κρίση που ακολούθησε την κατάρρευση της Lehman Brothers το 2008, κρίση που έριξε τα ναύλα των θαλάσσιων μεταφορών σε επίπεδα στα οποία οι γερμανικές ναυτιλιακές εταιρίες δεν μπορούσαν να λειτουργήσουν και χρεοκοπούσαν η μία μετά την άλλη.

Η Γερμανία έχει αποδείξει ιστορικά ότι οι μεγαλομανίες της διοίκησης της οδηγούν τη χώρα και τους συμμάχους της στην καταστροφή, όπως δύο φορές στον 20ο αιώνα (Α’ και Β’ Παγκόσμιους Πολέμους) σήμερα πάλι οδεύει προς την καταστροφή παρασέρνοντας και την Ευρωπαϊκή Ένωση στην πορεία της. Γενικός κανόνας για τους Γερμανούς και όχι μόνο είναι , ‘’ότι οι μεγάλες ιδέες μικραίνουν τα σύνορα της χώρας’’, στα Βαλκάνια το ξέρουμε καλά αυτό.   

Πως θα γίνει ‘’ευημερούσα η κοινωνία’’ η Ευρωπαϊκή όπως αναφέρει η Αιτιολογική Έκθεση με τιμή της βενζίνης που θα είναι περίπου στα 3 Ευρώ/λίτρο; Ποιος ακριβώς θα ευημερήσει; Ποιοι αγρότες θα οργώσουν χωράφια και θα βγάλουν σοδειά και εισόδημα; Πόσο θα αυξηθούν οι μεταφορές και θα επιβαρύνουν με το κόστος τους τις τιμές όλων των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή; Ποια φυτική παραγωγή θα έχουμε στην Ευρώπη όταν με τα ηλεκτρικά οχήματα που σχεδιάζουν να μας πωλήσουν και βγάλουν κέρδος οι αυτοκινητοβιομηχανίες, θα μειωθούν οι ποσότητες εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα CO2 στην ατμόσφαιρα μειώνοντας τη φωτοσύνθεση που κάνουν τα φυτά; Τροφή των φυτών είναι το ατμοσφαιρικό διοξείδιο του άνθρακα CO2. Οι γεωπόνοι γνωρίζουν από την εμπειρία στα θερμοκήπια ότι η αύξηση διοξειδίου του άνθρακα CO2 από τα 300 ppm στα 1000 ppm αυξάνει διπλάσια την παραγωγή του θερμοκηπίου, ενώ η μείωση της την μειώνει. Εάν μειωθεί η φυτική παραγωγή δεν θα αυξηθούν οι τιμές των τροφών ; Και πόσο θα αυξηθούν;

Μήπως η σχεδιαζόμενη άρση της απαγόρευσης πωλήσεων αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες είναι διορθωτική κίνηση της Γερμανίας και της ‘’Γερμανικής Ευρώπης’’ κατανοώντας την πορεία προς το γκρεμό που σχεδίαζαν; Ή είναι σχεδιασμένος από καιρό ο αναπροσανατολισμός των χρημάτων για την ενέργεια που πηγαίνανε στη Ρωσία, αλλάζοντας τον τελικό αποδέκτη να είναι η Γερμανία η οποία θα μας παράγει τα συνθετικά καύσιμα και θα μας πουλά καύσιμα και τεχνολογία; 

Οι κοντόφθαλμοι ηγέτες της Γερμανίας και της ‘’Γερμανικής Ευρώπης’’ επιβάλουν  κυρώσεις στην Ρωσία δήθεν για την επέμβαση της στην Ουκρανία ενώ ουσιαστικά είναι για να προσανατολίσουν τις ροές χρημάτων για ενέργεια προς τη Γερμανία. Αποτέλεσμα των κυρώσεων προς τη Ρωσία είναι η αύξηση των τιμών σε όλα τα είδη της Ευρωπαϊκής αγοράς. Την ίδια εποχή η Ρωσία, ο αποδέκτης των κυρώσεων μείωσε τον πληθωρισμό της κάτω από το 3% για το 2023, έχει ιστορικό χαμηλό ρεκόρ στην ανεργία και ανατίμησε το νόμισμα της το ρούβλι, το οποίο χρησιμοποιείται ποια σε διεθνείς εμπορικές συναλλαγές. Το Δ.Ν.Τ. είχε προβλέψει αύξηση του ΑΕΠ της Ρωσίας κατά 0,3% για τις αρχές του 2023 ενώ σήμερα ανακοινώνει ότι η αύξηση του ΑΕΠ της καταγράφεται υπερδιπλάσια, στα 0,7% και βάση αυτών των στοιχείων προβλέπει ανάπτυξη 1,3% της Ρωσίας, υπό τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σήμερα η Ρωσία με τις κυρώσεις παραμένει ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου προς την Ευρώπη και Ασία και με τη αύξηση της τιμής του πετρελαίου, αποτέλεσμα των κυρώσεων, αυξάνει σημαντικά τα έσοδα της ενώ η Ευρωπαϊκή Ένωση με την πολιτική της αναγκάζεται να πληρώνει ακριβά τα καύσιμα που χρησιμοποιεί, καταλήγοντας σε μείωση της ανάπτυξης της και το βιοτικό επίπεδο των πωλητών της. Συνέπειες αυτής της πολιτικής στους πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης φαίνεται να διατηρηθούν για πολλά χρόνια.

Ο γερμανός καγκελάριος Bismarck έλεγε ότι ‘’με τη Ρωσία ή θα παίζεις τίμια ή δεν θα παίζεις.’’ κάτι που Γερμανοί και Ευρωπαίοι ηγέτες δεν λάβανε υπόψη τους και πληρώνουμε εμείς οι Ευρωπαίοι πολίτες τις συνέπειες τις πολιτικές τους.      

The post Επιβεβαιώνεται η πορεία προς τον ενεργειακό και διατροφικό γκρεμό-Βασίλης Κουμπάκης appeared first on Militaire.gr.

Keywords
lehman brothers, καιρος, https, diesel, λύση, βρυξέλλες, νέα, ρωσία, σημαίνει, ηπα, εξηγείται, αεπ, πετρελαιο, γερμανος, Καλή Χρονιά, θεμα εκθεσης 2012, εκλογες ηπα, κοινωνια, βουλευτες, φωτοσυνθεση, υιοθετηση, χωρες, ρωσία, το θεμα, αεπ, αυτοκινητα, αυτοκινητο, γερμανια, γνωμη, δουλεια, ημερησια, ηπα, θεμα, οικονομια, ονειρα, ονοματα, οξυγονο, ουκρανια, πλαισιο, υδρογονο, υψος, ψεμα, diesel, αγορα, αυξηση, αρθρο, αμμωνια, ανεργια, αντλια, απλα, ασια, ατμοσφαιρα, βαλκανια, βενζινη, βιοτικο επιπεδο, γινει, διευθυνση, δοχεια, εγινε, εγχειρημα, ευκολα, υπαρχει, εκβαση, εκθεση, ενεργεια, εννοια, εξηγείται, εποχη, επιθυμια, ευρωπη, τεχνολογια, ιδεα, ιδεες, ιδια, υποθεση, θερμοκηπια, ιστορικο, κινηση, κλιμα, λύση, μεθανιο, μειωση, μορφη, νερο, νομικη, ορυκτα, ορυκτα καυσιμα, ουσιαστικα, ουσιες, οφελος, οχηματων, οχηματα, περιβαλλον, πρασινη, πωλησεις, ρεκορ, ροες, ρολο, σιγουρο, σοδεια, τιμη, τι ειναι, φυση, ειδη, εκπομπες, ελληνικα, ενωση, fuel, ηγετες, https, χωρα, υπουργειο, lehman brothers, σημαίνει
Τυχαία Θέματα