Οι Ανσάρ Αλλάχ / Χούθι Ταυτότητα , δράσεις, συνέπειες -Μαργαρίτα Ι. Γεωργιάδου

Της Μαργαρίτας Ι. ΓεωργιάδουΟικονομολόγου διεθνών θεμάτων, ΒΑ, University of London -Royal Holloway.Πολιτική & διακυβέρνηση - Διεθνείς σχέσεις - Σπουδές Ανατολικής Μεσογείου, Πανεπ. Λευκωσίας.     Οι Ανσάρ Αλλάχ (μτφ.υποστηρικτές του Αλλάχ), γνωστοί ως Χούθι είναι μια Ζαϊντί θρησκευτική αντάρτικη ομάδα που δραστηριοποιείται στην βόρεια Υεμένη.Αντλεί την ονομασία της από τον Χουσεΐν Μπαντρεντίν αλ-Χούθι, της φυλής Χούθι, που σκοτώθηκε το 2004.Στην συνέχεια καθοδηγούμενοι από τον Αμπντούλ-Μαλίκ αλ-Χούθι, πέτυχαν το 2014/2015, ν' αποκτήσουν τον έλεγχο εδαφών της πρωτεύουσας Σαναά και του Κοινοβουλίου της Υεμένης.     Οι Ζαϊντί είναι μια τάση του Σιιτισμού, με ανοχή προς τους Σουνίτες , εν τούτοις τα όρια συνεργασιών με Σιίτες και Σουνίτες , είναι αλά καρτ και αναλόγως της περιόδου και των συμφερόντων τους ( πχ υπέρ Χεζμπολλάχ, αλλά πλέον και υπέρ της Σουνιτικής Χαμάς ).     Οι Χούθι έχουν χαρακτηριστεί τρομοκρατική οργάνωση από τις ΗΠΑ , όχι όμως από την Ε.Ε.    Για τις δράσεις τους και προς αποφυγή επαναλήψεων, παραπέμπω στοhttps://www.militaire.gr/tag/choythi/    Ως ηθικοί αυτουργοί , πίσω από τις δράσεις τους , και δη τις πρόσφατες , " φέρονται " το Ιράν , η Ρωσία, η Κίνα , η Χεζμπολλάχ , η Χαμάς, κ.ά, χωρίς βέβαιες αποδείξεις, πλην των ΗΠΑ που είναι πεπεισμένες.    Οι δηλώσεις τους ότι, τα εμπορικά πλοία που θα περνούν από την Ερυθρά θάλασσα, θα κινδυνεύουν να βληθούν - πλην των Κινεζικών Ρωσικών και Ιρανικών - ενισχύουν την πιθανολογούμενη άποψη περί ηθικής αυτουργίας των χωρών αυτών και την χειροπιαστή de facto βοήθειά τους.     Η αύξηση του ρίσκου πλεύσης στην Ερυθρά θάλασσα , λόγω Χούθι και Σομαλών πειρατών στην απέναντι αφρικανική ακτή των στενών , εκτίναξε έτι περαιτέρω τ' ασφάλιστρα πλοίων / εμπορευμάτων, που πλέουν κυρίως στο Νότιο στενό της Ερυθράς θάλασσας στην Υεμένη (Άντεν).Δεδομένου ότι ένα πλοίο χρειάζεται περίπου 4 ημέρες για να διαπλεύσει την Ερυθρά θάλασσα, εδώ και χρόνια υπάρχουν επάνω τους , ένοπλες έμμισθες φρουρές. Ειδάλλως οι ασφαλιστικές εταιρείες, δεν ασφαλίζουν πλοίο/ εμπόρευμα ( εκναυλωτή/ ναυλωτή) , ή ζητούν υπερπολλαπλάσια ασφάλιστρα , με συνέπεια να εκτινάσσονται οι τιμές, με μετακύληση στον τελικό αποδεκτή καταναλωτή .Το ίδιο συμβαίνει και εάν το πλοίο κάνει τον χρονοβόρο περίπλου της Αφρικής για να αποφύγει την Ερυθρά θάλασσα, βλ. σχετ. Threats to vessels in the Red Sea - Important factors for Members to consider.Οι δράσεις των Χούθι στην περιοχή, μετά το χτύπημα της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου 2023, έχουν ενταθεί , σε σημείο που χρειάστηκε η ενεργοποίηση και στρατιωτικής προστασίας των εμπορικών πλοίων από διεθνείς δυνάμεις, της Ελλάδας συμπεριλαμβανομένης, αφού είναι από τις μεγαλύτερες ναυτιλίες του κόσμου.    Τα πλοία που μεταφέρουν κοντέινερς (πχ Maersk), περιπλέουν την αφρική, κάτι που έχει εκτινάξει ασφάλιστρα και τιμές. Τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου, εξακολουθούν να διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα.Οι επιθέσεις των Χούθι δεν θα σταματήσουν σύντομα και ειδικά όσο προσελκύουν τη διεθνή προσοχή. Περαιτέρω , δείχνουν τη δύναμή τους στο εσωτερικό της χώρας και αποσπούν την προσοχή του πληθυσμού της Υεμένης από την αδυναμία των Χούθι να παρέχουν βασική φροντίδα στην εξαθλίωση των συμπατριωτών τους.Βλ.https://www.csis.org/analysis/global-economic-consequences-attacks-red-sea-shipping-lanes* Ο Θεός είναι μέγαςΘάνατος στην ΑμερικήΘάνατος στο ΙσραήλΚατάρα στους ΕβραίουςΝίκη στο Ισλάμ.

The post Οι Ανσάρ Αλλάχ / Χούθι  Ταυτότητα , δράσεις, συνέπειες -Μαργαρίτα Ι. Γεωργιάδου appeared first on Militaire.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα