Στρατιωτικά Νοσοκομεία: Γιατί ο ΥΦΕΘΑ επιδιώκει την ενοποίηση τους; Παν. Δημητριάδης

Γιατί ο κ. ΥΦΕΘΑ ξέθαψε από το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ του 2017 την ενοποίηση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων ;

Γράφει ο Παναγιώτης Δημητριάδης

Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α

Με δικαιολογία την εξέταση/δημιουργία Κοινού Υγειονομικού Σώματος ΕΔ, ο σημερινός  ΥΦΕΘΑ επαναφέρει από την πίσω πόρτα την πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ του 2017 για τη Διακλαδική Ενοποίηση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων.

Στις 16 Ιουν 2017 το γραφείο

του τότε   ΥΦΕΘΑ εξέδωσε  ανακοίνωση για το ίδιο θέμα , αναφέροντας ότι  «  τέτοια ή παρόμοια σχέδια δεν απασχόλησαν ποτέ την ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, γιατί απλά δεν υπάρχουν. Σταθερός στόχος είναι η ενδυνάμωση και η συνεχής βελτίωση της λειτουργίας των νοσοκομείων προς όφελος των δικαιούχων και η διαρκής αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών».

Ωστόσο και σχέδιο υπήρχε και  το θέμα  είχε απασχολήσει το ΥΠΕΘΑ . Συγκεκριμένα η πρόταση ήταν για  ένα Ενιαίο διακλαδικό Νοσοκομείο μεταξύ 401ΓΣΝ, ΝΝΑ και 251ΓΝΑ τα οποία βάφτισαν ΕΔΣΝΑ . Ακολούθησαν βαρύγδουπες πολιτικές δηλώσεις  όπως: « απόφαση σταθμός», που θα αποτελέσει τομή με ευρύτερες ευεργετικές επιπτώσεις, όσον αφορά την εμπέδωση της διακλαδικότητας στο χώρο των Ε.Δ. «Τρία Επιτελεία ένα νοσοκομείο» «ένα νοσοκομείο – ένας διευθυντής» «κανένας φράχτης μεταξύ 401ΓΣΝΑ και 251ΓΝΑ» «ο χώρος που στεγάζεται σήμερα το ΝΝΑ, θα αξιοποιηθεί με άλλους τρόπους, δεδομένου ότι είναι σε μια περιοχή με υψηλή αξία γης που ωστόσο έχει πολλά μειονεκτήματα για νοσοκομειακή χρήση» ΄¨ το ΝΝΑ έκανε  για όλα τα άλλα εκτός από νοσοκομείο¨ τι άλλο θα ακούσουμε  «  η ωφέλεια που θα έχει η επαρχιακή επάνδρωση των ΕΔ, σε ιατρικό και όχι μόνο προσωπικό, δε θα χει προηγούμενο, καθώς η εξοικονόμηση από τόσο "βαρείς" οργανισμούς όπως τα ΣΝ μεταφράζεται σε δεκάδες παρεμβάσεις για την  στρατιωτική ζωή της επαρχίας». Αυτά διέρρεαν τότε τα ΜΜΕ.

Οι σκοποί που παρουσιάσθηκαν το 2017  με άλλον μανδύα  αφορούσαν;     Οικονομίες κλίμακας με ταυτόχρονη εξοικονόμηση πόρων!!!.     Δημιουργία μιας μεγάλης, ανταγωνιστικής νοσοκομειακής μονάδας η οποία θα μπορεί να ανταγωνίζεται μεγάλα κέντρα του εξωτερικού,.!!!!     Πλήρης αξιοποίηση των διαθέσιμων μέσων!!!     Από τους πόρους που θα εξοικονομηθούν θα ενισχυθεί όλο το οικοδόμημα της μέριμνας του προσωπικού Ενόπλων Δυνάμεων!!!.     Ενίσχυση των περιφερειακών στρατιωτικών νοσοκομείων!!!.     Θα ευνοηθεί η συνεργασία και ο συντονισμός των τριών επιτελείων σε διακλαδικό επίπεδο τόσο στα νοσοκομεία όσο και ευρύτερα. “ Ειδικά  το τελευταίο  το είδαμε στην πράξη τα 4 τελευταία χρόνια όπου παρ λίγο να βλέπαμε τα Γενικά Επιτελεία να ανάγονται σε διευθύνσεις όπλων χωρίς  το θέμα να έχει κλείσει, αφού την θέση του Α/ΓΕΕΘΑ κατέχει ο ΣΞ για τρίτη φορά μέσα σε μια δεκαετία.

Το έντυπο που είδε το φως της δημοσιότητας του σημερινού  ΥΦΕΘΑ δεν διαφέρει από αυτά που έλεγε ο ΣΥΡΙΖΑ το 2017 με στόχο την αναβάθμιση των Υγειονομικών Υπηρεσιών . Οι υπόψη παρεμβάσεις όπως αναφέρονται αφορούν :

α. Το κοινό υγειονομικό σώμα υπαγόμενο στο ΓΕΕΘΑ το οποίο φυσικά  θα ντυθεί στο χακί και κατ επέκταση θα υπαχθεί στο ΜΤΣ όπως έγινε με τα Κοινά Σώματα  αλλά και τον σχεδιασμό του  Σώματος  πληροφορικής.

Πέφτει βαρύ φαίνεται στο ΓΕΕΘΑ αν το Σώμα της πληροφορικής ενταχθεί στο ΓΕΑ ή στο ΓΕΝ. Αλήθεια σε ποιό κράτος του ΝΑΤΟ έχουν καταργηθεί τα νοσοκομεία των όπλων ;. Σε ποιο κράτος του κόσμου το scrap  και τα ελαιολιπαντικά των Ε.Δ δημοπρατούνται  με υπογραφή του Α/ΓΕΕΘΑ;. Ποια κέντρα αποφασίζουν τη δημιουργία  Ανώνυμη Επιχείρηση εντός των Ε.Δ αξιώνοντας τη διαχείριση της περιουσίας αυτών εις βάρος των μετόχων και μερισματούχων σε αντίθεση με τα καταστατικά των Μ.Τ;. Η νομοθετική ρύθμιση που αναφέρεται θα επιφέρει αλλαγές και στους Ιδρυτικούς νόμους  των Μ.Τ, και με ποιο τίμημα ;. Μήπως   τελικά ο στόχος είναι να αποκτήσει  το ΜΤΣ  αυξημένα έσοδα για να πληρωθούν τα  6-10 bonus των στρατηγών που έδωσε ο κ Παναγιωτόπουλος  με τον νόμο 5018/23, ή αποσκοπεί στην υφαρπαγή της περιουσίας των Ε.Δ στερώντας από τα Γ.Ε αναγκαίους πόρους.

β. Τη μελέτη λειτουργία των τεσσάρων Νοσοκομείων των Ε.Δ ως ενιαίο λειτουργικό σχήμα με ανεξάρτητο προϋπολογισμό και έσοδα . Αυτά είναι copy paste τα όσα έλεγε ο ΣΥΡΙZΑ το 2017 μάλιστα εκεί  είxαν κοστολογήσει και το κέρδος  που θα είχαν τα νοσοκομεία, χωρίς να γίνεται αναφορά για εξυγίανση όπως και στα χρέη του ΕΟΠΠΥ υπέρ των Στρατιωτικών Νοσοκομείων. Από τα τέσσερα Νοσοκομεία αυτά που έχουν επιχορηγηθεί από το κράτος με πακτωλό εκατ. είναι το 401 ΓΣΝ και το ΝΙΜΤΣ  ενώ το ΝΝΑ και το 251 ΓΝΑ ουδέποτε έτυχαν χρηματοδότησης .

γ. Την κατάργηση χρηματοδότησης τρίτων φορέων από έσοδα των νοσοκομείων. Σε ποιους τρίτους φορείς αναφέρεται ο κ ΥΦΕΘΑ  και ποιες θα είναι οι  επιπτώσεις εις βάρος των μετόχων και μερισματούχων ; Αλήθεια γιατί δεν καταργούνται και  οι εισφορές από τους μερισματούχους υπέρ ΝΙΜΤΣ ;. Ποιους τρίτους  χρηματοδοτεί  το ΝΙΜΤΣ το οποίο έχει πάγια έσοδα δύο εκατ ευρώ από του μερισματούχους της Πολεμικής Αεροπορίας και μάλιστα εισφορές  σε τριπλάσιο ποσοστό απ ότι οι συνάδελφοι του ΣΞ και της ΕΛ.ΑΣ;.   Μετά τη γενική κατακραυγή για την  επί πλέον εισφορά  1%   εκ της βασικής σύνταξης  υπερ ΝΙΜΤΣ πέραν του 3% εκ του μερίσματος  φαίνεται ότι κάποιοι παραμύθιασαν την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ  για ενοποίηση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων  χωρίς ωστόσο να αναφέρουν  ότι αυτό ήταν στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ , το οποίο και απεσύρθη  δια στόματος του τότε ΥΦΕΘΑ.

δ. Την επίλυση  θεμάτων νοσοκομείων με ΕΟΠΠΥ. Δηλαδή γίνεται ενοποίηση  βάζοντας   τα χρέη  και όποια προβλήματα υπάρχουν σε κοινό κουβά  αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες των όπλων αλλά  και την ευταξία και ιδιαιτερότητα των νοσοκομείων Αεροπορίας και Ναυτικού .

ε. Την επανεξέταση τρόπου  λειτουργίας του ΝΙΜΤΣ.  Επ αυτού αναμένεται η κατάργηση της αντισυνταγματικής εισφοράς 3% υπερ ΝΙΜΤΣ που αποδίδουν οι μερισματούχοι απόστρατοι,  ανεξάρτητα της πρόθεσης για ενοποίηση των Στρατιωτικών Νοσοκομείων.

Το ΥΠΕΘΑ ασφαλώς και θα πρέπει να γνωρίζει, ότι σε όλα τα κράτη του   ΝΑΤΟ, τα Στρατιωτικά Νοσοκομεία Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας έχουν την αυτοτέλειά τους με τις ιδιαιτερότητές παροχής υγειονομικής περίθαλψης με εξιδανικευμένο προσωπικό και με βάσει τις επιχειρησιακές απαιτήσεις σε ειρήνη και πόλεμο του κάθε νοσοκομείου χωριστά. Ενοποιημένος φορέας δεν μπορεί να παρέχει αεροπορική προληπτική ιατρική.

Ο κ ΥΦΕΘΑ θα πρέπει να γνωρίζει ότι σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογείται να αδικεί τις παρεχόμενες υπηρεσίες από το υγειονομικό προσωπικό των Ε.Δ που βρίσκεται επί ποδός 24 ώρες το 24ώρο, σε περιόδους πολέμου , ειρήνης και πανδημίας. Το υγειονομικό προσωπικό είναι υπερήφανο και έχει  ταυτισθεί με την ιστορία του κάθε όπλου και χαίρει εκτίμησης και σεβασμού όλων των στελεχών των Ε.Δ αλλά και του Ελληνικού λαού.  Το  μεγαλείο της προσφοράς των υγειονομικών συναδέλφων αξίζει πολύ περισσότερο από τις στημένες μελέτες των τεχνοκρατών και των επιτροπών.

The post Στρατιωτικά Νοσοκομεία: Γιατί ο ΥΦΕΘΑ επιδιώκει την ενοποίηση τους; Παν. Δημητριάδης appeared first on Militaire.gr.

Keywords
Τυχαία Θέματα