F1: Όσα μάθαμε από τις δοκιμές εξέλιξης στο Σακχίρ!
Για πρώτη φορά η F1 είχε τόσο μικρής διάρκειας δοκιμές, προφανώς για λόγους κόστους.
Από τη στιγμή που αποφασίστηκε για λόγους κόστους να μην φτιαχτούν φέτος νέα σασί, ήταν αναμενόμενο να οδηγηθούμε σε οικονομίες κλίμακος σε όλα τα επίπεδα. Για πρώτη φορά στην ιστορία είχαμε τόσες λίγες μέρες δοκιμών, δικαιολογημένα. Λίγο τα νέα ελαστικά, λίγο οι επιβεβλημένες αλλαγές στην αεροδυναμική, λίγο οι αλλαγές οδηγών και στελεχών, έδωσαν τόνο στο τριήμερο που
Η πρώτη εκ των τριών ημερών δοκιμών εξέλιξης επηρεάστηκε από τον αέρα και την αμμοθύελλα. Με ταχύτητα που έφτασε τα 47km/h ο αέρα επηρέαζε την αεροδυναμική απόδοση του σχήματος. Η υψηλή θερμοκρασία και η άμμος έπαιξαν επίσης ρόλο. Την δεύτερη μέρα ο άνεμος παρέμεινε ισχυρός και γι’ αυτό έπεσε η θερμοκρασία. Έτσι οι ομάδες μπόρεσαν να δουλέψουν στο σετάρισμα των μονοθεσίων. Ως επί το πλείστον επικεντρώθηκαν σε σετ λίγων γύρων. Ο άνεμος έπεσε την 3η μέρα, αλλά ανέβηκε η θερμοκρασία οδοστρώματος. Η πλειοψηφία των ομάδων έκανε δοκιμές με τις μεσαίες γόμες C2, C3, C4, που θα χρησιμοποιηθούν στον επικείμενο αγώνα. Πολύ δύσκολα μπορούν να γίνουν συγκρίσεις με τον αγώνα στις 29/11/2020 στην ίδια πίστα χωρίς να υπάρχει σαφή εικόνα για το φορτίο καυσίμου και το σετάρισμα που δοκίμαζε η κάθε ομάδα.
Τούτων δοθέντων μια ματιά στον συνολικό πίνακα χρόνων του 3ημέρου μάλλον μπερδεύει. Οι δυο ομάδες της Red Bull, βρίσκονται στις δυο πρώτες θέσεις με ελάχιστη διαφορά μεταξύ τους και απέχουν 6 δέκατα από τον τρίτο. Ταυτόχρονα ο ταχύτερος χρόνος είναι 1 sec πιο πάνω από την pole στα τέλη Νοεμβρίου. Προφανώς δυσκολεύομαι να δεχτώ ότι ο ρούκι στη F1 και στην Alpha Tauri, Γιούκι Τσουνότα είναι 1.4sec ταχύτερος του Γκασλί. Ή ο Σάινθ 8 δέκατα ταχύτερος του Λεκλέρκ με τη Ferrari. Οι ομάδες όπως ήταν λογικό χώρισαν προγράμματα και αρμοδιότητες ώστε να μαζέψουν όσα περισσότερα δεδομένα γίνεται.
Διαβάζω την 4η θέση του Ράικονεν στους χρόνους, ως μια προσπάθεια να αξιολογηθεί η βελτίωση της υβριδικής μηχανής της Ferrari και η αξιοπιστία της μετά από πολλούς γύρους. Ο Φινλανδός ήταν ξεκάθαρος πως υπάρχει σημαντική βελτίωση. Ο επικεφαλής της Scuderia, Ματία Μπινότο πήγε ένα βήμα παραπέρα, τονίζοντας πως ήρθη η υστέρηση σε τελική ταχύτητα στις ευθείες και λόγω αναβάθμισης της υβριδικής μηχανής και λόγω αναβάθμισης της αεροδυναμικής απόδοσης του σχήματος που προκαλεί λιγότερες αντιστάσεις. Σίγουρα η SF21 ξεκινάει από καλύτερη βάση σε σχέση με το περσινό μονοθέσιο. Βέβαια από την 6η θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών πέρυσι, έχεις να υπερκεράσεις McLaren, Aston Martin, Alpine για να επιστρέψεις στην 3αδα.
Η Mercedes μας είχε συνηθίσει σε δοκιμές χωρίς προβλήματα. Αυτή τη φορά εμφανίστηκαν τόσο στους πρωταθλητές όσο και στην Aston Martin που έχει πολλά κοινά μέρη όπως η υβριδική μηχανή και το κιβώτιο. Πρόβλημα στο κιβώτιο αντιμετώπισαν και οι δυο ομάδες. Αντίθετα η συνήθης εικόνα προβλημάτων στο στρατόπεδο της Red Bull δεν υπήρχε φέτος. Όπως δεν υπήρχε και το έντονο rake (διαφορά απόστασης από το έδαφος του εμπρός και του πίσω μέρους) στην RB16B, έμεινε μόνο η Alpha Tauri να θυμίζει με το rake της, την περσινή ακραία επιλογή του Άντριαν Νιούι. Στην αυστριακή ομάδα υπάρχουν χαμόγελα και είναι ευχαριστημένοι από την απόδοση της υβριδικής μηχανής της Honda και την βελτίωση του μονοθεσίου. Ο Φερστάπεν έκανε λόγο για το καλύτερο τεστ που έχει κάνει η ομάδα στην υβριδική εποχή της F1.
Αντίθετα στη Mercedes υπάρχει προβληματισμός καθώς φαίνεται πως η W12 δεν έχει στις κατατακτήριες δοκιμές την υπεροχή που είχε πέρυσι. Ο Χάμιλτον τόνισε πως δεν είναι αρκετά γρήγοροι και έχουν πολύ δουλειά ενόψει της πρεμιέρας. Ο Μπότας από την άλλη ήταν πιο ευχαριστημένος. Όπως και ο Φέτελ παρότι δεν έβαλε αρκετούς γύρους. Ο Γερμανός αρνήθηκε να κάνει σύγκριση ανάμεσα στην υβριδική μηχανή της Mercedes και αυτή της Ferrari, από σεβασμό στους κατασκευαστές όπως είπε.
Οι δυο ομάδες που έβαλαν τα περισσότερο km ήταν η Alpha Tauri και η Alfa Romeo προφανώς βοηθώντας τις Red Bull και Ferrari αντίστοιχα. Η επιστροφή του Αλόνσο με τα χρώματα της Alpine συζητιέται, αλλά θεμελιώδες για την ομάδα είναι πως έχει δεδομένα μόνο από ένα μονοθέσιο. Αυτό οριοθετεί την προσπάθεια για σετάρισμα και βελτίωση.
Η McLaren φάνηκε ανταγωνιστική, έχει γίνει η καλύτερη δυνατή δουλειά στην ενσωμάτωση της υβριδικής μηχανής της Mercedes. Το μονοθέσιο είχε ρυθμό και καλή ισορροπία. Είναι άγνωστο τι συμβιβασμοί έχουν γίνει για να χωρέσει η γερμανική υβριδική μηχανή σε ένα σασί που σχεδιάστηκε για μηχανή Renault. Καθότι η πίστα του Σακχίρ δεν έχει γρήγορες καμπές δεν μπορεί να εκτιμηθεί πόσο έχει επηρεαστεί η σταθερότητα σε τέτοιες συνθήκες και πόσο καλή είναι η απαγωγή θερμότητας από το χώρο του κινητήρα. Δεν μπορεί να γίνει καμία εκτίμηση για προβλήματα υπερθέρμανσης, για το πόσοι συμβιβασμοί απαιτούνται και για τι περιθώρια βελτίωσης υπάρχουν κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Μετά από τρεις μέρες δοκιμών είναι σαφές ότι υπάρχουν 3 βασικά γκρουπ: Red Bull vs Mercedes για βάθρο, Alpha Tauri, McLaren, Aston Martin, Alpine, Ferrari για τις θέσεις πίσω από το βάθρο, Alfa Romeo, Haas, Williams για την ουρά. Είναι ξεκάθαρο ποια ομάδα θα είναι τελευταία (Haas λόγω καθόλου εξέλιξης) παρά ποια θα είναι πρώτη (Mercedes;). Καλή χρονιά να έχουμε.
Συνολικοί χρόνοι 3ημέρου:
ΟδηγόςΟμάδαΧρόνοςΓόμαVerstappenRed Bull1m28.960s (3η μέρα)(C4)TsunodaAlphaTauri1m29.053s (3η μέρα)C5SainzFerrari1m29.611s (3η μέρα)(C4)RaikkonenAlfa Romeo1m29.766s (3η μέρα)C5HamiltonMercedes1m30.025s (3η μέρα)C5RussellWilliams1m30.117s (3η μέρα)C5RicciardoMcLaren1m30.144s (3η μέρα)(C4)PerezRed Bull1m30.187s (3η μέρα)(C4)BottasMercedes1m30.289s (2η μέρα)C5AlonsoAlpine1m30.318s (3η μέρα)(C4)GaslyAlphaTauri1m30.413s (2η μέρα)C5StrollAston Martin1m30.460s (2η μέρα)C5LeclercFerrari1m30.486s (3η μέρα)(C3)NorrisMcLaren1m30.586s (2η μέρα)(C4)GiovinazziAlfa Romeo1m30.760s (2η μέρα)C5OconAlpine1m31.146s (1η μέρα)(C4)MazepinHaas1m31.531s (3η μέρα)(C4)LatifiWilliams1m31.672s (2η μέρα)(C4)SchumacherHaas1m32.053s (3η μέρα)(C3)VettelAston Martin1m33.742s (1η μέρα)Πρωτότυπη γόμαNissanyWilliams1m34.789s (1η μέρα)(C3)Διαβάστε επίσης:F1, Σακχίρ: 1η μέρα δοκιμών, ταχύτερος ο Φερστάπεν!
F1, Σακχίρ: 2η μέρα δοκιμών, ταχύτερος ο Μπότας!
Ανάλυση: Να τι φταίει για το τροχαίο δυστύχημα στη Βουλή!
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Γαλλία: Παρενέργειες σε πυροσβέστη μετά το εμβόλιο της AstraZeneca- Η υπηρεσία ανέστειλε τους εμβολιασμούς
- Η Ισπανία γίνεται η πρώτη χώρα που θα δοκιμάσει την τετραήμερη εργασία
- «Γυρίστε σε lockdown» φωνάζουν οι ειδικοί στη Γερμανία- Αναμένεται κορύφωση
- Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έως 19 Μαρτίου
- Ισπανία: Ο επικεφαλής των Podemos Πάμπλο Ιγκλέσιας ανακοίνωσε ότι αποχωρεί από την κυβέρνηση
- F1: Όσα μάθαμε από τις δοκιμές εξέλιξης στο Σακχίρ!
- Κοντά στα $70 έφτασε το brent με ώθηση από την Κίνα
- Γερμανία: Τριγμοί στο Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα μετά τη χθεσινή εκλογική ήττα
- Τα πρώτα deals του 2021 και οι κινήσεις που αλλάζουν τον «χάρτη» της πληροφορικής
- Τι καταβάλλεται από e-ΕΦΚΑ και ΟΑΕΔ έως τις 19 Μαρτίου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- F1: Όσα μάθαμε από τις δοκιμές εξέλιξης στο Σακχίρ!
- Επίσημο αίτημα στην DG Comp για παράταση του «Ηρακλή»
- Χ. Θεοχάρης στο Politico: «Να υπάρξει πολιτική βούληση από την ΕΕ ώστε το πιστοποιητικό εμβολιασμού να καθιερωθεί το συντομότερο»
- Βιωσιμότητα στην εποχή του κορονοϊού: Πώς να βοηθήσετε το περιβάλλον από τον καναπέ σας
- Τελευταία Νέα Mononews
- F1: Όσα μάθαμε από τις δοκιμές εξέλιξης στο Σακχίρ!
- Βιωσιμότητα στην εποχή του κορονοϊού: Πώς να βοηθήσετε το περιβάλλον από τον καναπέ σας
- Επίσημο αίτημα στην DG Comp για παράταση του «Ηρακλή»
- Χ. Θεοχάρης στο Politico: «Να υπάρξει πολιτική βούληση από την ΕΕ ώστε το πιστοποιητικό εμβολιασμού να καθιερωθεί το συντομότερο»
- Σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό: Ανοιχτό το ενδεχόμενο ενίσχυσης της συνεργασίας του ΕΣΥ με τον ιδιωτικό τομέα – Τι φοβίζει φορείς και ειδικούς
- Alexandra Ford English: Μετά από 118 χρόνια γυναίκα της οικογένειας Ford εντάσσεται στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας
- AstraZeneca: «Έσβησε» 60χρονη μετά τη χορήγηση του εμβολίου – Καθησυχάζει ο EMA
- «Made in Europe» το ρωσικό εμβόλιο Sputnik V για τις αγορές της Ευρώπης
- MARKET-IN: Σε στενό οικογενειακό κύκλο το «τελευταίο αντίο» στον ιδρυτή της εταιρείας, Θωμά Ράμμο
- Ολική επαναφορά για τον ευρωπαϊκό δείκτη Ταξιδίων-Αναψυχής: «Απογειώθηκε» σε προ πανδημίας επίπεδα
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Αυξήθηκε η δύναμη του ελληνόκτητου στόλου στα 4.038 πλοία το 2021
- Βρετανία: Ο πρωθυπουργός Τζόνσον διαβεβαιώνει ότι το εμβόλιο της AstraZeneca είναι ασφαλές
- Oxford Vaccine Group: Πολύ καθησυχαστικά τα στοιχεία για την ασφάλεια του εμβολίου της AstraZeneca
- Ν. Μηταράκης: Η συμφωνία με την Τουρκία είναι θέμα ΕΕ-Τουρκίας, όχι διμερές
- BCL: Τρεις αναβολές αγώνων λόγω κορωνοϊού
- Τύπος Αργεντινής: «Ο Μαραντόνα ήταν δεμένος»
- Μ. Τζόνσον: Mπορώ να διαβεβαιώσω ότι το εμβόλιο της AstraZeneca είναι ασφαλές
- Γερμανία: Να συνεχιστεί η συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας για το προσφυγικό
- Αυστρία: Σε 33,5 δισ. ευρώ ανέρχεται η βοήθεια στο πλαίσιο στήριξης της οικονομίας από την πανδημία
- Απόφαση-έκπληξη του Πάμπλο Ιγκλέσιας- Αποχωρεί από την κυβέρνηση Σάντσεθ ο ηγέτης των Podemos