F1 Βαρκελώνη δοκιμές 1η μέρα: Ταχύτερος ο Νόρις!

Η νέα εποχή της F1 ξεκίνησε, Ferrari και McLaren δείχνουν σε σωστό δρόμο στη σχεδίαση των μονοθεσίων τους.

Ο Βρετανός Λάντο Νόρις με τη McLaren Mercedes σημείωσε σήμερα πρώτη μέρα δοκιμών εξέλιξης για το 2022 τον ταχύτερο χρόνο στην πίστα της Βαρκελώνης. Ο χρόνος του ήταν στο 1:19.568. Για

να έχουμε μια τάξη μεγέθους η pole πέρυσι στο Ισπανικό GP από το Χάμιλτον ήταν στο 1:16.7.

Η Alfa Romeo θα παρουσιαστεί επίσημα την Κυριακή 27/2 οπότε χρησιμοποιεί καμουφλάζ.

Βέβαια δεν υπάρχει τίποτα να συγκρίνεις καθώς τα νέα μονοθέσια είναι τελείως διαφορετικά, τα ελαστικά είναι 18 ιντσών το βάρος έχει αυξηθεί σημαντικά φτάνοντας στα 795kg (+43kg). Τα μονοθέσια σήμερα ήταν αρκετά νευρικά με πολλές αναπηδήσεις καθώς έχει αλλάξει δραματικά το αεροδυναμικό ζύγισμα και οι μηχανικοί ψάχνουν να βρουν το σωστό σετάρισμα. Δεδομένου ότι τα ελαστικά παίζουν ρόλο ανάρτησης στη F1 η μείωση του πλαϊνού λόγω των 18 ιντσών έχει μεταβάλλει τα δεδομένα και δεν έχει ιδιαίτερη αξία η βάση που έχουν οι ομάδες από το παρελθόν.

Η Red Bull με το Νο 1 στα χέρια του Φερστάπεν.

Πιο σημαντικό λοιπόν από το χρόνο που έχει πετύχει το κάθε μονοθέσιο είναι η αξιοπιστία που επέδειξε αυτή την πρώτη μέρα. Βλέποντας λοιπόν τον αριθμό των γύρων της Red Bull με το Νο 1 στα χέρια του Φερστάπεν (147) αντιλαμβάνεται κανείς πως είναι πολύ σημαντικό να βάλουν χιλιόμετρα για να αρχίσουν να κατανοούν το τι γίνεται στις ομάδες. Σήμερα ήταν η πρώτη μέρα που είδαμε την πραγματική εικόνα της Red Bull η αυστριακή ομάδα είχε επιλέξει στην παρουσίαση να δείξει μόνο τα χρώματα του νέου μονοθεσίου σε συμβατικό σχήμα.

Ο Ολλανδός πρωταθλητής συμπλήρωσε 700km ενώ ένα GP διαρκεί μόλις 305km (66 γύρους. Ενδεικτικό της προσπάθειας που κατέβαλλε: «Όλα κύλισαν ομαλά, το μονοθέσιο είναι γρήγορο, στόχος μας σήμερα ήταν να συμπληρώσουμε όσα περισσότερα km ήταν δυνατόν. Όλοι ξεκινάμε από το μηδέν, θα παίξει ρόλο πόσο γρήγορα θα προσαρμοστούμε και πόσο γρήγορα θα εξελιχθούμε».

Ο Λεκλέρκ ήταν ταχύτερος του Σάινθ.

Η Ferrari συμπλήρωσε 153 γύρους πάνω από 700km δηλαδή στα χέρια των Λεκλέρκ και Σάινθ. Ο Μονεγάσκος οδηγός ήταν ταχύτερος όλων το πρωί προτού ο Νόρις σημειώσει το απόγευμα, τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας. Αντίστοιχα η Mercedes στα χέρια των Ράσελ και Χάμιλτον συμπλήρωσε 127 γύρους, όσους και η Alpine στα χέρια του Αλόνσο. Οι Άλμπον και Λατίφι έβαλαν 132 γύρους με τη Williams, ενώ ο Νόρις 103 γύρους με την McLaren. Μόνο η Alfa Romeo και η Haas δεν κατάφεραν να σπάσουν το φράγμα των 100 γύρων την πρώτη μέρα.

Πιεζοηλεκτρικοί αισθητήρες σε πλέγμα πίσω από τα εμπρός ελαστικά δίνουν στους μηχανικούς της Mercedes μια αίσθηση για τη μορφοποίηση του αέρα σ’ αυτή την κρίσιμη αεροδυναμικά περιοχή.

Ένα πρώτο δείγμα λοιπόν είναι πως τα νέα μονοθέσια έχουν την απαραίτητη αξιοπιστία. Προφανώς οι Alfa Romeo και Haas δεν ξεκίνησαν καλά. Οι οδηγοί δεν διαμαρτυρήθηκαν ιδιαίτερα για την ορατότητα με τους μεγαλύτερους τροχούς, λογικά γρήγορα θα συνηθίσουν. Οι δοκιμές συνεχίζονται αύριο και θα ολοκληρωθούν μεθαύριο.

Οι σημερινοί χρόνοι ήταν:

Keywords
Τυχαία Θέματα