Mini Electric: Έχει ρεύμα!

Διαπιστώσαμε από πρώτο χέρι την απήχηση, τη συμπεριφορά και την αυτονομία του ηλεκτρικού Mini.

Το ηλεκτρικό Mini δεν απευθύνεται σε μένα, δεν είμαι ο τυπικός πελάτης της μάρκας: Οικογενειάρχης, πενηντάρης με κοιλιά, καράφλα, υποχρεώσεις, συνεχή ταξίδια και καθόλου χρόνο για socializing. Παραταύτα διαθέτει πολλά στοιχεία που με συγκίνησαν: Η επιτάχυνσή του, η άνεση με την οποία κινείται στην πόλη, η

έλλειψη θορύβου, το στυλ του, τα χαμόγελα που εισέπραξα από αιθέριες υπάρξεις (σ.σ: να ‘ταν τα νιάτα δυο φορές, τα γηρατειά καμία), η οικονομία ενέργειας και εν τέλει η αμεσότητά του.

Το ηλεκτρικό Mini έχει μοναδικό χαρακτήρα. Προσπάθησα για αρκετή ώρα να σκιαγραφήσω το προφίλ του υποψήφιου χρήστη/αγοραστή. Είναι σίγουρα μοδάτος/μοδάτη συχνάζει στα πιο in μαγαζιά, η παραλία που πάει διαθέτει χώρο στάθμευσης αλλά και δυνατότητα κράτησης ξαπλώστρας και συνήθως οι μετρ/πορτιέρηδες τον/την προσφωνούν με το μικρό του/της όνομα. Κατοικεί βόρεια/νότια προάστια ή Λυκαβηττό και οι καθημερινές του/της διαδρομές είναι γυμναστήριο, καφέ, εταιρεία, εστιατόριο, κέντρο αισθητικής, παραλία. Άντε και καμιά απόδραση για Σπέτσες, Μύκονο, Πάρο. Τα ημερήσια km δεν ξεπερνούν τα 20, άντε το πολύ 30… αν προκύψει το ζητούμενο. Κυκλοφορεί με παλιό Smart, Mini, 500σαρακι που το έχει βαρεθεί και ψάχνει κάτι διαφορετικό. Το ηλεκτρικό Mini φτιάχτηκε γι’ αυτόν/την, συμφωνείτε;

Καταρχάς η απόδοση του ηλεκτροκινητήρα με τα 184PS παραπέμπει σε Cooper S, πλέον SE, όπου E electric. Είναι όμως η συνεχής σταθερή ροπή του ηλεκτροκινητήρα που δίνει μια εξωπραγματική επιτάχυνση ειδικά μέχρι τα για τα 0-60km/h σε 3.9sec. Βιώνοντάς την για πρώτη φορά ο οδηγός του Cooper S, νιώθει όπως ο κάτοχος του Mini One όντας πρωτάρης σε Cooper Works.  Δεν είναι όμως μόνο η αδιάκοπη εθιστική επιτάχυνση, ρόλο παίζει και η απουσία κιβωτίου ταχυτήτων.

Δεν εννοώ ότι έχει αυτόματο κιβώτιο, αλλά ότι δεν έχει καθόλου κιβώτιο, δεν υπάρχουν αλλαγές ταχυτήτων μόνο (RNPD). Το ηλεκτρικό Mini έχει ένα γρανάζι 1:1 με τελική σχέση μετάδοση 3.069 και χάρη στη σταθερή ροπή επιταχύνει σταθερά μέχρι τα 150km/h της τελικής του ταχύτητας. Η οποία περιορίζεται ηλεκτρονικά για να μην εξαντλείται η μπαταρία.

Με το Mini Cooper SE κινήθηκα κυρίως εντός πόλης, πήγα όμως μια βόλτα και μέχρι το Speed Park στον Ασπρόπυργο. Στην πίστα καρτ χωρίς να πιέσω οριακά διαπίστωσα ότι η συνεννόηση του λογισμικού που ελέγχει το τιμόνι με το λογισμικό που ελέγχει τον ηλεκτροκινητήρα, είναι άψογη ακόμη και όταν στρίβεις καρτίστικα. H αλήθεια είναι όμως πως το Mini Cooper SE δεν έχει φτιαχτεί για να γράψει ιστορία με αντίπαλο το χρονόμετρο ούτε για να προκαλέσει έκρηξη συναισθημάτων με τη γραμμικότητα της απόκρισής του.

Κομίζει τη διαφορετικότητα, έχει τον τρόπο του να σε παρασέρνει στην αυτοκίνηση του μέλλοντος. Από τη στιγμή που αποκτάς αυτή την αίσθηση δυο είναι οι δρόμοι: Το Cooper S μπαίνει για πάντα στο χρονοντούλαπο της ιστορίας ή στοιχειώνει για πάντα το μυαλό σου. Αν ρωτάτε για μένα επιλέγω ηλεκτρικά με κλειστά μάτια και ο λόγος απλός: Το Cooper SE δεν κοπανάει και για ανθρώπους στην ηλικία μου, αυτό είναι πρωτεύον.

Αν ψάχνετε για ανταγωνισμό απλά δεν υπάρχει το Mini Cooper SE παίζει μόνο του στην κατηγορία σπορ ηλεκτρικά πόλης. Προφανώς υπάρχουν φθηνότερες ηλεκτρικές επιλογές, αλλά το κρατικό πεντοχίλιαρο μειώνει τις διαφορές. Αν έχετε πρόσβαση σε ιδιωτικό χώρο στάθμευσης με παροχή ρεύματος υπολογίστε πως για φυσιολογική κίνηση εντός πόλης θα χρειαστείτε δυο φορτίσεις τη βδομάδα. Εμείς διανύσαμε μια φορά 167km με μια φόρτιση, 192km με τη 2η φόρτιση. Ο ρυθμός ανάκτησης ενέργειας ενοχλεί όσους – όπως εγώ – αρέσκονται σε ρολαριστή οδήγηση, αλλά υπάρχει δυνατότητα να τον μεταβάλλεις από το σχετικό κουμπί στην κονσόλα. Αν καταφέρεις να τον συνηθίσεις, τον εκμεταλλεύεσαι και δεν πατάς καθόλου φρένο.

Το σημαντικά χαμηλότερο κόστος συντήρησης σε σχέση με το αντίστοιχο συμβατικό Cooper S είναι ένα ακόμη «+» του ηλεκτρικού Mini. Χοντρά υπολογίστε εξοικονόμηση δυο χιλιάδων ευρώ σε ετήσια βάση από καύσιμο, συντήρηση και τέλη κυκλοφορίας. Εν τέλει τι το θες το Mini; Για να διαφέρεις, σωστά; Ε αυτό το Mini διαφέρει απ’ όλα τα άλλα!

Εδώ αν θέλετε μπορείτε να διαβάσετε την παρουσίαση με όλα τα τεχνικά στοιχεία του ηλεκτρικού Mini.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Mini Electric

Κινητήρας: Ηλεκτροκινητήρας με ενσωματωμένα ηλεκτρονικά και γεννήτρια
Ισχύς: 184PS/ 7.000 rpm
Ροπή: 27,5 kgm/100 -1000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μιας σχέσεως
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 7,3 sec
Τελική ταχύτητα: 150 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 18kwh/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.365 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3845/1.727/1.432 mm
Μεταξόνιο: 2.495 mm
Χώρος αποσκευών: 211 lt (731lt σε διθέσια διαμόρφωση)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Τιμή: από 33.900€ (επιδοτείται με 5100χ οπότε 28.800)

Keywords
Τυχαία Θέματα