Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για το Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ξεκινά το διαγωνισμό για το έργο «Λειτουργία και Συντήρηση του Μετρό της Θεσσαλονίκης», προϋπολογισμού 292 εκατ. ευρώ μέσω Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, μετά και τη σχετική σημερινή έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή Έργων ΣΔΙΤ.
Η Σύμπραξη θα αφορά στη Λειτουργία και Συντήρηση του δικτύου και των σταθμών του Μετρό Θεσσαλονίκης, τόσο για τη βασική γραμμή όσο και για την επέκταση προς Καλαμαριά,
Η υλοποίηση του έργου μέσω ΣΔΙΤ εξασφαλίζει την παροχή υψηλής ποιότητας υπηρεσιών από τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης, ενώ ο κίνδυνος διαθεσιμότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών μεταφέρεται στον ΙΦΣ, χωρίς καμία ευθύνη και πρόσθετο κόστος να βαρύνει το Δημόσιο.
Η διάρκεια του έργου ΣΔΙΤ είναι συνολικά 12 χρόνια.
Επόμενο βήμα είναι η προκήρυξη του διαγωνισμού στο αμέσως προσεχές διάστημα.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής δήλωσε:
«Πρόκειται για μία σημαντική ημέρα για την πορεία υλοποίησης του Μετρό της Θεσσαλονίκης καθώς εγκρίθηκε ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ για την ίδρυση του Ιδιωτικού Φορέα Λειτουργίας και Συντήρησης. Επιλέγουμε να προχωρήσουμε με αυτό τον τρόπο ο οποίος μας προσφέρει αυστηρό χρονικό ορίζοντα και κλίμακα κόστους σε όλη τη διάρκεια της σύμβασης, ενώ η αμοιβή του αναδόχου θα συνδέεται με την ποιότητα των υπηρεσιών.
Δεν χρειάζεται να αναφερθούμε επί μακρόν στο γεγονός ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση, που έλεγε ότι θα ξεκινούσε το Μετρό Θεσσαλονίκης, δεν είχε κάνει απολύτως τίποτε, ούτε σ’ αυτόν τον τομέα: στο φορέα λειτουργίας του…
Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία στο τέλος του 2023, αλλάζοντας την εικόνα της πόλης, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής των κατοίκων και φέρνοντας νέες θέσεις εργασίας. Στο τέλος του 2023 θα διαψεύσουμε στην πράξη τις δυνάμεις της ακινησίας».
Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης δήλωσε:
«Από την πρώτη ημέρα δεσμευτήκαμε ότι η Θεσσαλονίκη θα έχει ένα πλήρες και λειτουργικό μετρό έως το τέλος του 2023. Η έγκριση του διαγωνισμού ΣΔΙΤ για τον Φορέα Συντήρησης και Λειτουργίας του Μετρό της Θεσσαλονίκης αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο, ένα ακόμα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά και απόδειξη της αποφασιστικότητάς μας να κάνουμε πραγματικότητα την υπόσχεσή μας στους Θεσσαλονικείς. Με πολλή δουλειά και ουσία κάνουμε τα βήματα που δεν είχαν γίνει για χρόνια».
Μετρό Θεσσαλονίκης – ΣτοιχείαΤο Μετρό της Θεσσαλονίκης ξεκινά βορειοδυτικά από το Νέο Σιδηροδρομικό σταθμό, και διασχίζοντας υπόγεια το κέντρο της, καταλήγει νοτιοανατολικα περιλαμβάνοντας 18 σταθμούς συνολικά, στην κεντρική γραμμή μήκους 9,6χλμ. και στην επέκταση προς Καλαμαριά μήκους 4,6 χλμ.
Σημειώνεται ότι, περίπου 360.000 επιβάτες αναμένεται να χρησιμοποιούν το δίκτυο σε καθημερινή βάση όταν θα λειτουργεί με τη μεγίστη χωρητικότητα.
Ήδη έχουν παραληφθεί και εκτελούν δοκιμαστικά δρομολόγια 18 υπερσύγχρονοι, driverless, συρμοί, ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται διαγωνισμός για την προμήθεια με επιπλέον 15 συρμούς.
Σχετικά με την πορεία του έργου, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης ανέρχεται στο 85%. Οι αρχαιολογικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε όλες τις θέσεις του έργου, πλην του σταθμού Βενιζέλου που βρίσκεται στο 97%.
Διαβάστε επίσης:
Στο λιμάνι της Καλαμάτας καταλήγει με πλοία το ρωσικό πετρέλαιο και από εκεί τροφοδοτούνται χώρες της Ασίας
Intralot: Δόθηκε το πράσινο φως για την ΑΜΚ – Σωκράτης Κόκκαλης: Ανοίγονται νέες προοπτικές για την εταιρεία
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Τα 21 προαπαιτούμενα έως τον Οκτώβριο – Μόνιμες οι μειώσεις εισφορών και η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης με τη «βούλα» της Κομισιόν
- Συμβολική κίνηση ή πραγματική απειλή στην Κίνα; Αυτή είναι η νέα εμπορική συμφωνία των ΗΠΑ με χώρες του Ειρηνικού
- Θεσσαλονίκη: Φωτιά σε διαμέρισμα στο κέντρο της πόλης
- Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ: Προσφυγή στο ΣτΕ κατά του «Γιατρός για όλους» - Γιατί αντιδρά
- Η ΕΚΤ σταματά από το τέλος Σεπτεμβρίου τα αρνητικά επιτόκια
- ΓΕΜΗ: Υπόχρεοι εγγραφής, μεταβατικές διατάξεις και νέα Μητρώα
- Τζεντιλόνι: Προσθέσαμε δύο δυσμενή σενάρια για ύφεση στην Ευρώπη -Οχι επιστροφή στις αλόγιστες δαπάνες
- Βρυξέλλες: Η αύξηση μισθών στην Ελλάδα θα επιδεινώσει το εργασιακό κόστος αλλά λιγότερο απ' ό,τι στην Ευρώπη
- Αυτές είναι οι πιο συνηθισμένες οικονομικές απάτες στην Ελλάδα
- Bank of America: Αυξάνει το κατώτατο ημερομίσθιο στα 22 δολάρια
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Τα 21 προαπαιτούμενα έως τον Οκτώβριο – Μόνιμες οι μειώσεις εισφορών και η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης με τη «βούλα» της Κομισιόν
- Νέα συζήτηση για ανασχηματισμό με αφορμή διφορούμενη δήλωση Οικονόμου
- Πλοίαρχοι: Είχαμε εγκαίρως ενημερώσει ότι απαιτείται αύξηση των λειτουργικών βαθών του λιμένα Χίου στα 8,5 μέτρα
- Μητσοτάκης σε νέους εργαζόμενους σε εταιρείες τεχνολογίας: Η Ελλάδα αλλάζει προς το καλύτερο
- Με homeport τον Πειραιά το MSC Lirica ενισχύει την παρουσία της MSC Cruises στην Αν. Μεσόγειο
- Novartis: Αιτήματα από Παπαγγελόπουλο στην ανακρίτρια
- Στο λιμάνι της Καλαμάτας καταλήγει με πλοία το ρωσικό πετρέλαιο και από εκεί τροφοδοτούνται χώρες της Ασίας
- Σε λειτουργία το Ψηφιακό Βιβλιάριο Υγείας Παιδιού και το Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων
- Ουκρανία: Ισόβια κάθειρξη στον Ρώσο στρατιώτη που δικάστηκε για εγκλήματα πολέμου
- Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για το Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Τελευταία Νέα Mononews
- Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για το Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Τα 21 προαπαιτούμενα έως τον Οκτώβριο – Μόνιμες οι μειώσεις εισφορών και η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης με τη «βούλα» της Κομισιόν
- Ζελένσκι στο Νταβός: Ο κόσμος βρίσκεται σε σημείο καμπής
- Ουκρανία: Ισόβια κάθειρξη στον Ρώσο στρατιώτη που δικάστηκε για εγκλήματα πολέμου
- Στο λιμάνι της Καλαμάτας καταλήγει με πλοία το ρωσικό πετρέλαιο και από εκεί τροφοδοτούνται χώρες της Ασίας
- Novartis: Αιτήματα από Παπαγγελόπουλο στην ανακρίτρια
- Νέα συζήτηση για ανασχηματισμό με αφορμή διφορούμενη δήλωση Οικονόμου
- Πλοίαρχοι: Είχαμε εγκαίρως ενημερώσει ότι απαιτείται αύξηση των λειτουργικών βαθών του λιμένα Χίου στα 8,5 μέτρα
- Σε λειτουργία το Ψηφιακό Βιβλιάριο Υγείας Παιδιού και το Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών Παιδιών και Εφήβων
- Μητσοτάκης σε νέους εργαζόμενους σε εταιρείες τεχνολογίας: Η Ελλάδα αλλάζει προς το καλύτερο
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Τροπολογία για επιτάχυνση στην επεξεργασία των αιτήσεων συνταξιοδότησης
- Μ. Βαρβιτσιώτης: Πρέπει να διερευνηθούν τα εγκλήματα πολέμου που έχουν διαπραχθεί στην Ουκρανία
- Γερμανία: Δεν θα σταθεί εμπόδιο στις προτάσεις της Κομισιόν για την δημοσιονομική πολιτική
- Μετρό Θεσσαλονίκης: Εγκρίθηκε ο διαγωνισμός για τον φορέα λειτουργίας του - Τέλος 2023 τα δρομολόγια
- Η ΕΚΤ περιορίζει το «παράθυρο» συλλογής φθηνού χρήματος και για την Ελλάδα
- Εγκρίθηκε και ο διαγωνισμός για το Φορέα Λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης
- Σταϊκούρας: Έκθεση – ορόσημο για τη χώρα η 14η Έκθεση Ενισχυμένης Εποπτείας
- Χρ. Σταϊκούρας για έκθεση Κομισιόν: Κλείνει ένα δύσκολο κεφάλαιο για τη χώρα μας
- Χανιά: Νεκρός 75 χρονος μετά από πτώση του αυτοκινήτου του σε γκρεμό
- Χρ. Σταϊκούρας: Με την έξοδο από την εποπτεία κλείνει το κεφάλαιο της κρίσης