Γραμμή 4: Ποια ερείσματα δίνουν δικαίωμα στην ΑΒΑΞ να ζητά μείωση των ωραρίων στα εργοτάξια

00:02 9/4/2024 - Πηγή: Mononews

Σε νέες καθυστερήσεις οδηγείται η κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό Αθήνας, καθώς η κατασκευαστική κοινοπραξία που είναι το σχήμα ΑΒΑΞ-Ghella-Alstom ζητά την μείωση των βαρδιών στα εργοτάξια Κατεχάκη και Βεΐκου, από τα οποία έχουν ξεκινήσει να «σκάβουν» οι δύο μετροπόντικες.

Πιο συγκεκριμένα, όπως έχει ήδη γράψει το mononews και επιβεβαιώνουν πολύ καλά ενημερωμένες πηγές,η ΑΒΑΞ

ζήτησε μέσω επιστολής της στην Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ο μετροπόντικας της Κατεχάκη (σ.σ. Αθηνά) να «βρίσκεται εν λειτουργία» για δύο 8ωρα αντί τριών και το μηχάνημα από το εργοτάξιο Βεΐκου (σ.σ. Νίκη) να λειτουργεί για μόλις ένα 8ωρο.

Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές με το παραπάνω αίτημα ο ανάδοχος προσπαθεί να κερδίσει χρόνο ώστε να συνδυάσει τη διάνοιξη των σηράγγων με την κατασκευή των σταθμών.

Αυτό συμβαίνει καθώς αποτελεί κοινή παραδοχή πλέον ότι η εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ που έχει αναλάβει τις πρόδρομες εργασίες, έχει καθυστερήσει περίπου ενάμιση χρόνο στην παράδοση των εργοταξίων στον κατασκευαστή, καθώς αυτά θα έπρεπε να βρίσκονται στη διάθεση της ΑΒΑΞ από τις αρχές του 2023.

Επομένως, το μόνο που μπορεί να κάνει ο Όμιλος είναι να ανοίγει τις σήραγγες αλλά να πρέπει να επιστρέψει για το άνοιγμα των ορυγμάτων και την τοποθέτηση των «καλουπιών» των σταθμών.

Πρόκειται για μία διαδικασία, η οποία πρέπει να γίνεται ταυτόχρονα, αλλά έχει μείνει αρκετά πίσω.

Τονίζουν, δε, ότι από το σύνολο των 15 σταθμών της Γραμμής 4 (Βεΐκου – Γαλάτσι – Ελικώνος – Κυψέλη – Δικαστήρια – Αλεξάνδρας – Εξάρχεια – Ακαδημίας – Κολωνάκι -Ευαγγελισμός – Καισαριανή – Πανεπιστημιούπολη – Ιλίσια – Ζωγράφου – Γουδή) έχουν παραδοθεί πλήρως στο σύνολό τους και θα μπορούσαν να τοποθετηθούν τα κουτιά μόνο στους σταθμούς Κολωνάκι και Δικαστήρια.

Επιπλέον, οι ίδιες πηγές παραδέχονται ότι το αίτημα αυτό δεν αποκλείεται να συνδεθεί με νέες καθυστερήσεις και αιτήματα για αποζημιώσεις εκ μέρους της ΑΒΑΞ, ενώ αμφιβάλλουν για την έγκαιρη παράδοση του έργου το καλοκαίρι του 2029, δηλαδή κατά το συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης της Γραμμής 4.

Το γεγονός αυτό δημιουργεί σημαντικά προβλήματα όσον αφορά το πριμ έγκαιρης υλοποίησης των 57 εκατ. ευρώ που έχει πάρει ο Όμιλος ΑΒΑΞ, καθώς όπως φαίνεται το έργο μένει σημαντικά πίσω, και όπως έχει αναφέρει αρκετές φορές στο παρελθόν ο υφυπουργός υποδομών Νίκος Ταχιάος, εάν το έργο δεν παραδοθεί στην ώρα του.

Από την πλευρά του, ο Όμιλος ΑΒΑΞ προχώρησε χθες στη δημοσίευση ανακοίνωσης στην οποία αναφέρει ότι ο μετροπόντικας ΑΘΗΝΑ έχει διανύσει το πρώτο του χιλιόμετρο από το εργοτάξιο της Κατεχάκη και βρίσκεται στο 20% της διάνοιξης του πρώτου τμήματος σηράγγων.

Σε σχετικό ερώτημα του mononews σχετικά με το αίτημα για τη μείωση των ωραρίων στα εν λόγω εργοτάξια, η ΑΒΑΞ απάντησε ότι η κατασκευή των σηράγγων προχωρά γρήγορα, παρά τις απεργίες και τις κινητοποιήσεις κατά των νομίμων υπερωριών. Σε κάθε περίπτωση, από την αρχή του έργου ο Όμιλος δίνει λύσεις σε όλα τα θέματα που άπτονται δικών του ενεργειών και έτσι θα συνεχίσει.

Έρμαιο των διπλών συμβάσεων και των προσφυγών η Γραμμή 4

Ο σχεδιασμός της Γραμμής 4 με τις δύο ξεχωριστές συμβάσεις για τις πρόδρομες εργασίες και την κατασκευή μαζί με τις προσφυγές που έχουν γίνει για τα εργοτάξια Εξαρχείων και του Πάρκου Ριζάρη, δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για καθυστερήσεις.

Αυτές έχουν ως αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρό έρεισμα για αιτήματα αποζημιώσεων εκ μέρους των αναδόχων, όπως ήδη γίνεται με τις ΕΡΕΤΒΟ και ΑΒΑΞ.

Επίσης, μεταθέτουν την ευθύνη από τους αναδόχους για τις καθυστερήσεις στην παράδοση των εργοταξίων και την εκκίνηση των μετροποντίκων με αποτέλεσμα να μην υπάρχει προς το παρόν κίνδυνος για την απώλεια του πρίμ έγκαιρης υλοποίησης καθώς την ευθύνη για τις καθυστερήσεις την αναλαμβάνει το Δημόσιο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η προσφυγή του Νίκου Πατέρα για το εργοτάξιο του Πάρκου Ριζάρη, η οποία υπεβλήθη από το Μάιο του 2022 και η σχετική απόφαση βγήκε στα τέλη του 2023, ενώ μέχρι και σήμερα δεν έχει γίνει κάποια κίνηση εκ μέρους της Ελληνικό Μετρό για να βρεθεί μία βιώσιμη λύση.

Διαβάστε επίσης:
Ανάλυση ΤτΕ: Οι αγορές αναβάθμισαν τη χώρα πριν από τους οίκους

Ηράκλειο: Κακουργηματική δίωξη σε 13χρονο για πορνογραφία ανηλίκων

Υπογραφή σύμβασης με ΕΛ.ΤΑ. ύψους 82 εκατ. ευρώ – Εξοικονόμηση έως 40 εκατ. ευρώ για Δημόσιο και φορολογούμενους

Keywords
Αναζητήσεις
grammi-4-poia-ereismata-dinoun-dikaioma-ston-avax-na-zita-meiosi-ton-orarion-sta-ergotaxia.htm
Τυχαία Θέματα