Οδηγούμε το 7θέσιο Dacia Jogger LPG

18:51 2/5/2024 - Πηγή: Mononews

Το πιο προσιτό και οικονομικό 7θέσιο της αγοράς με κινητήρα διπλού καυσίμου και υψηλή αυτονομία.

Η Dacia είναι δημοφιλής για την προσιτή τιμή και την ευχρηστία των μοντέλων της. Ένα από αυτά είναι το Jogger, το οποίο προσφέροντας μια προσιτή επιλογή για πολυμελείς οικογένειες καθώς διατίθεται με εργοστασιακή εγκατάσταση υγραερίου. Ανανεωμένη εμφάνιση εστιάζοντας στην λειτουργικότητα

και αισθητική με μια δόση μοντέρνας κομψότητας.

Στο εμπρός μέρος η γρίλια με το νέο έμβλημα της εταιρίας δίνει μια επιβλητική παρουσία, ενώ οι δυναμικές γραμμές στο καπό και στον προφυλακτήρα σε συνδυασμό με τις καθαρές μεγάλες επιφάνειες προσδίδουν έναν σύγχρονο αέρα. Φωτιστικά σώματα led τα οποία ενσωματώνουν την νέα φωτιστική υπογραφή της εταιρίας σε σχήμα Y, κυψελοειδείς εισαγωγές αέρα πάνω και κάτω από την πινακίδα, στρογγυλοί προβολείς ομίχλης και μια ποδιά γκρι χρώματος στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα η οποία προσδίδει έναν πιο περιπετειώδη χαρακτήρα που παραπέμπει σε SUV.

Οι πόρτες είναι αρκετά μεγάλες για πρακτικούς λόγους με λεπτομέρειες που δίνουν χρώμα στις μεγάλες επιφάνειες, όπως για παράδειγμα τα καλύμματα των πλαϊνών καθρεπτών σε ματ χρώμα καφέ Copper και μερικά διακοσμητικά στο ίδιο χρώμα στις ράγες οροφής, στα εμπρός φτερά, λογότυπο Dacia στα καπάκια των τροχών και πλαϊνά προστατευτικά θυρών με ειδικό σχεδιασμό Extreme για την έκδοση της δοκιμής μας. Μαύρου χρώματος ζάντες αλουμινίου 16″ Mahalia και μαύρη κεραία τύπου πτερύγιο καρχαρία.

Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά σώματα κάθετης σχεδίασης δημιουργούν μεγαλύτερο χώρο για την 5η πόρτα, αυτή του χώρου αποσκευών βελτιστοποιώντας την πρόσβαση και κάτω από τον μεγάλο προφυλακτήρα ποδιά ίδιας σχεδίασης με την μπροστινή.

Λιτό και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό το οποίο προσφέρει άνετο χώρο για τους επτά επιβάτες. Η ευελιξία των καθισμάτων επιτρέπει εύκολη προσαρμογή με διαμόρφωση είτε για μεταφορά ατόμων είτε για αποσκευές. Τα καθίσματα της τρίτης σειράς στην 7-θεσια έκδοση είναι αφαιρούμενα, η έδρα του καθίσματος 3 θέσεων στη δεύτερη σειρά είναι αναδιπλούμενη (1/3-2/3) και προσφέρει τη δυνατότητα πολλαπλών διαμορφώσεων ανάλογα με τις ανάγκες σας παρέχοντας πρακτικές επιλογές!

Η 3η σειρά καθισμάτων επίσης αναδιπλώνεται δημιουργώντας μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στα 565 lt. Το ταμπλό είναι φαρδύ και φιλοξενεί τον αναλογικό πίνακα οργάνων, με μια μικρή οθόνη στην μέση με τις απαραίτητες πληροφορίες ταξιδιού, όπως και μια οθόνη αφής 8″ για το σύστημα ψυχαγωγίας. Μέσω USB υπάρχει δυνατότητα φόρτισης αλλά και κατοπτρισμού  κινητού τηλεφώνου (Android auto & Apple car play).

Το σύστημα του αυτόματου κλιματισμού διαθέτει περιστροφικούς διακόπτες για τον χειρισμό ενώ οι αεραγωγοί κομψής σχεδίασης κατευθύνουν τον αέρα προς όπου εμείς επιλέξουμε. Αρκετοί αποθηκευτικοί χώροι (23 lt) για αντικείμενα/μπουκάλια και τραπεζάκια αεροπορικού τύπου στις πλάτες των καθισμάτων οδηγού και συνοδηγού, εξυπηρετούν τις ανάγκες όλων των επιβατών για καθημερινή χρήση. Τα ανατομικά ρυθμιζόμενα καθίσματα  για τους εμπρός επιβάτες υπόσχονται ξεκούραστα ταξίδια, ενώ οι επενδύσεις MicroCloud είναι εύκολες στον καθαρισμό και οι ραφές σε απόχρωση καφέ Copper δείχνουν την προσοχή που έχει δοθεί στις λεπτομέρειες.

Το Jogger διαθέτει τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.0lt/100ps με ροπή 17.2kgm. Στην περίπτωση του αυτοκινήτου δοκιμής η εγκατάσταση συστήματος υγραερίου έχει γίνει εργοστασιακά, εξασφαλίζοντας οικονομία στο κόστος μετακίνησης καθώς η τιμή του υγραερίου αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα είναι αρκετά πιο χαμηλή από την βενζίνη, περίπου στα 0,80€/lt. Οι υποψήφιοι αγοραστές μάλλον δεν θέλγονται από τις επιδόσεις, παρότι δεν είναι απογοητευτικές. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων με «κοντή» κλιμάκωση, ταιριάζει απόλυτα στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και χαρίζει άνετες επιταχύνσεις έχοντας διαθέσιμη την μέγιστη ροπή στρέψης περί τις 2000rpm.

Η κατανάλωση καυσίμου παρέμεινε υψηλά (8,9 lt/100km) σε συνθήκες μετακίνησης εντός αστικού ιστού κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, όπου να σημειώσουμε πως κινηθήκαμε με μέγιστο αριθμό επιβατών τα 2 άτομα, οπότε ενδεχομένως να αυξηθεί ελαφρώς όταν επιβιβαστούν άλλα 5 άτομα (7θέσιο). Ο όγκος του αυτοκινήτου (αυξημένες αεροδυναμικές αντιστάσεις) και το βάρος του στα 1.252kg, δικαιολογούν την υψηλή κατανάλωση καυσίμου αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μιλάμε για υγραέριο με αρκετά χαμηλή τιμή αγοράς (περίπου 7€/100km) και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Με το κουμπί eco αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα με αποτέλεσμα να μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου, όμως είναι μειωμένη και η απόδοση.

Στον τομέα της άνεσης η ρύθμισης της ανάρτησης είναι μαλακή, ενδοτική στις ανωμαλίες του οδοστρώματος όπου τις ξεπερνά με άνεση χωρίς πλεύση, ενώ οι επιβάτες πιθανόν και να μην τις αντιληφθούν καθόλου. Δεν είναι αυτοκίνητο επιδόσεων, οπότε υπάρχουν κλίσεις στις απότομες εναλλαγές πορείας, αναμενόμενες και όχι ενοχλητικές. Το σύστημα διεύθυνσης έχει μαλακή αίσθηση, προσφέρει ευελιξία στην κίνηση εντός πόλεως και ευκολία στο παρκάρισμα και δεν μας προβλημάτισε στις συνθήκες που συναντήσαμε. Ο κύριος στόχος για άνετα και ξεκούραστα ταξίδια έχει επιτευχθεί και μάλιστα περισσότερο από αυτό που περιμέναμε. Λαμβάνει υπόψη τις ανάγκες όλων, προσφέροντας το ίδιο επίπεδο άνεσης σε όλες τις σειρές καθισμάτων.

Τα συστήματα ασφάλειας δεν είναι μόνο τα βασικά αλλά πολλά παραπάνω. Διαθέτει όλα τα σύγχρονα βοηθήματα που ξεκουράζουν τον οδηγό και παρέχουν ασφάλεια. Μερικά από αυτά είναι:

– Προειδοποίηση τυφλού σημείου.

– Σύστημα σταθερής ταχύτητας.

– Εμπρός και πίσω αισθητήρες στάθμευσης.

– Κάμερα οπισθοπορείας.

– Αυτόματη πέδηση έκτακτης ανάγκης.

– Υποβοήθηση εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση.

– Keyless – είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί.

Ανήκει στην κατηγορία των οικογενειακών MPV (οχημάτων πολλαπλών χρήσεων) αλλά παράλληλα καλύπτει και το αγοραστικό κοινό που θέλει ένα ψηλό αυτοκίνητο, με απόσταση από το έδαφος (200mm) και άπλετους χώρους για όλη την οικογένεια και τις αποσκευές τους. Κινείται και σε χωμάτινες διαδρομές μέχρι εκεί που του επιτρέπουν τα ελαστικά του και διαθέτει και σύστημα υποβοήθησης σε αυξημένης κλίσης κατηφορικά κομμάτια (hill decent) όπου όταν η πρόσφυση είναι μειωμένη και το φρένο δεν επαρκεί, χρησιμοποιεί αυτό το σύστημα για να το κρατάει σταθερό και εντός δρόμου.

Αρκετές επιλογές στο επίπεδο εξοπλισμού αλλά και μια μεγάλη παλέτα εξωτερικών χρωμάτων με ζωντανές αποχρώσεις. Απέναντί του τα Toyota Proace Verso VW Caddy και Citroen Berlingo. Το Jogger είναι το πιο προσιτό αλλά και το μόνο με εργοστασιακή εγκατάσταση συστήματος υγραερίου.

Τεχνικά χαρακτηριστικά Dacia Jogger 1.0 TCe 100ps EXTREME LPG 7-S

Κυβισμός: 999 cc

Ισχύς: 100 PS

Ροπή: 170 Nm

Κίνηση: Στους εμπρός τροχούς

Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

Μήκος/Πλάτος/Ύψος: 4.547 / 1.848 / 1.674 mm

Μεταξόνιο: 2.897 mm

Χώρος αποσκευών: 160 lt 7θέσια διαμόρφωση, 565 lt 5θέσια διαμόρφωση, 1807 lt διθέσια διαμόρφωση

Βάρος: 1.252 kg

Επιτάχυνση 0-100km/h: 13 sec

Τελική ταχύτητα: 175 km/h

Μέση κατανάλωση δοκιμής: 8,9 lt/100km

Εκπομπές CO2: 118 gr/km

Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ

Τιμή: 27.180 ευρώ (αυτοκίνητο δοκιμής)

Διαβάστε επίσης

F1 Μαϊάμι: Πάσχα στη ζώνη του Ισημερινού!

Ιδού τα νέα Cupra Formentor και Leon!

O Νιούι φεύγει από τη Red Bull!

Keywords
Αναζητήσεις
odigoume-to-7thesio-dacia-jogger-lpg.htm
Τυχαία Θέματα