Ποια είναι η ιταλική εταιρεία που θα φέρει 200 λεωφορεία στην Ελλάδα – Η σχέση με το «διαπλεκόμενο» Τούρκο μεγιστάνα
Έκλεισε χθες και επίσημα η Α΄ Φάση του διαγωνισμού για την απόκτηση 550 νέων πράσινων λεωφορείων καθώς υπεγράφη η συμφωνία με την ιταλική εταιρεία Industria Italiana Autobus, η οποία θα φέρει στην Αθήνα 200 λεωφορεία που θα χρησιμοποιούν συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG).
Τα οχήματα αυτά μαζί με τα υπόλοιπα 100 της IVECO
Με την προσθήκη των λεωφορείων της ιταλικής εταιρείας κλείνει ένας διαγωνισμός που ξεκίνησε από τα τέλη του 2021 και πέρασε από τα σαράντα κύματα, καθώς είχε μοιραστεί σε πέντε υπό-έργα και από αυτά τα δύο βγήκαν άγονα. Το πρώτο αφορούσε στην απόκτηση 100 υβριδικών λεωφορείων καθώς είχε κολλήσει στις προσφυγές των Mercedes και Solaris να προσφεύγουν κατά των όρων διακήρυξης στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ) και το ΣτΕ. Το δεύτερο αφορούσε στην προμήθεια 100 ηλεκτρικών για το οποίο είχε δώσει τη μοναδική προσφορά η κινεζική BYD αλλά αποκλείστηκε, καθώς παρά το χρόνο που της δόθηκε για να δώσει διευκρινίσεις για το τεχνικό της φάκελο και παρά το γεγονός ότι είχε αποκλειστεί σε άλλο τμήμα του διαγωνισμού, δεν κατάφερε να πείσει την επιτροπή αξιολόγησης του υπουργείου.
Ποια είναι η ιταλική Industria Italiana AutobusΜπορεί η ιταλική εταιρεία να συμμετείχε σε διαγωνισμό που αφορούσε κατά βάση ιδιώτες προμηθευτές, αλλά η ίδια δεν είναι ιδιωτική καθώς οι μέτοχοι πλειοψηφίας της είναι ιταλικές δημοτικές επιχειρήσεις. Πιο συγκεκριμένα, η Ιnvitalia που είναι ένα κρατικό επενδυτικό ταμείο κατέχει το 42,76% του μετοχικού κεφαλαίου, ενώ και η κρατική Leonardo που δραστηριοποιείται στην αεροναυτιλία την άμυνα και την ασφάλεια κατέχει το 28,65%.
Το υπόλοιπο 28,6% ανήκει σε ιδιώτη και πρόκειται για την τουρκική Karsan του ομίλου KoC Holdings με ιδιοκτήτη τον τούρκο μεγιστάνα Inan Kirac.
Μάλιστα, όπως έχει γραφτεί στο διεθνή τύπο για να ορθοποδήσει η εταιρεία χρειάστηκε να γίνει το 2023 αύξηση κεφαλαίου, η οποία ήταν η αρχή ενός προγράμματος επαναχρηματοδότησης 25 εκατ. ευρώ καθώς υπήρξαν μεγάλες αντιδράσεις από εργατικά σωματεία, ενώ υπήρξαν και διαρροές για το ενδεχόμενο πώλησης της με τρεις ενδιαφερόμενους.
Ποιος είναι ο ιδιώτης Τούρκος μεγιστάναςO Inan Kirac είναι ένας από τους πιο ισχυρούς άνδρες της Τουρκίας. Πρόκειται για έναν ισχυρό άνδρα της γείτονος χώρας, ο οποίος μέσω του γάμου του με την κόρη του πατριάρχη του μεγαλύτερου Holding της Τουρκίας, Vehbi Koc, αλλά και της δουλειάς του στον Όμιλο έχει καταφέρει να ανελιχθεί στην επιχειρηματική ιεραρχία, και να αποτελεί ίσως το σημαντικότερο παίκτη και εκτός του βασικού τομέα δραστηριόητάς του. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Koc Holding έχει ιδρυθεί το 1926 και περιλαμβάνεται στις λίστα Fortune 500 από το 2016.
Από το 1998 o Inan Kirac έχει ιδρύσει την Kiraca Holdings, με την εξαγορά των πλειοψηφικών πακέτων μετοχών των KARSAN και KIRPART, ενώ παραμένει σε καίριες θέσεις στην Koc Holding. Πιο συγκεκριμένα, η Kiraca Holdings που δραστηριοποιείται στους τομείς της αυτοκινητοβιομηχανίας και της ενέργειας, κατέχει το 63,4% της Karsan που τροφοδοτεί με ηλεκτρικά λεωφορεία την Ισπανία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ισπανία, το Βέλγιο, τη Βουλγαρία και την Ουκρανία.
Οι σκιώδεις επιχειρηματικές τακτικές – Η παρασκηνιακή πολιτική και στρατιωτική δράσηΒέβαια, η επιτυχία του Τούρκου επιχειρηματία, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το σουηδικό Nordic Research Monitoring Network (Nordic Monitor), που εξειδικεύεται στα θέματα που αφορούν την Τουρκία δεν ήρθε μόνο με καθαρές μεθόδους, καθώς ο Inan Kirac έχει χρησιμοποιήσει σκιώδεις επιχειρηματικές τακτικές, ενώ το όνομα του εμπλέκεται σε παρασκηνιακές δραστηριότητες σε παρασκηνιακό πολιτικό και στρατιωτικό επίπεδο.
Μάλιστα, όπως έχει αποκαλύψει το σουηδικό Nordic Research Monitoring Network (Nordic Monitor), που εξειδικεύεται στα θέματα που αφορούν την Τουρκία το όνομα του έχει εμφανιστεί στα Pandora Papers και φέρεται να εμπλέκεται.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο δημοσιογράφος Abdullah Bozkurt «Ο Inan Kirac, που αποκαλείται Άρχοντας του Σκότους στους κύκλους του οργανωμένου εγκλήματος, διέφυγε από την Τουρκία καθώς φέρεται να εμπλέκεται στη δολοφονία του ακαδημαϊκού Necip Hablemitoğlu (σ.σ. Πρόκειται για έναν ιστορικό που δολοφονήθηκε το Δεκέμβριο του 2002 μπροστά από το σπίτι του και παρόλο που δεν έχουν βρεθεί ακόμα οι δολοφόνοι του)».
Και συνεχίζει: «Ο δισεκατομμυριούχος επιχειρηματίας, ο οποίος επηρέαζε παρασκηνιακά για αρκετές δεκαετίες τους μηχανισμούς της πολιτικής, του στρατού, αλλά και των υπηρεσιών πληροφοριών, μπορεί να βρεθεί αντιμέτωπος με ποινικές διώξεις καθώς το δεξί του χέρι, ο Mustafa Levent Göktaş (σ.σ. Έχει εργαστεί ως δικηγόρος του Kirac), που έχει υπηρετήσει ως μέλος των Τουρκικών Ειδικών Δυνάμεων και αποστρατεύτηκε με τον βαθμό του συνταγματάρχη, κατηγορείται από τους εισαγγελείς για τη δολοφονία. Εθεάθη τελευταία φορά στο γραφείο του Kirac και έκτοτε εξαφανίστηκε, ενώ η αστυνομία έχει ξεκινήσει ανθρωποκυνηγητό».
Η εξέλιξη αυτή θορύβησε τον 86χρονο επιχειρηματία, ο οποίος σύμφωνα με τα όσα γράφονται στο ρεπορτάζ «Χρησιμοποίησε το υπερπολυτελές γιοτ του SIRMA III, το οποίο πλέει υπό τουρκική σημαία, για να ταξιδέψει τη 1η Αυγούστου του 2022 στη Ρόδο, και στη συνέχεια διέφυγε στην Ιταλία, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Deniz».
Επισημαίνεται, δε, ότι «ο Ιnan Kirac διέφυγε από την Τουρκία τρεις ημέρες ύστερα από τις αποκαλύψεις του καταδικασμένου αρχηγού της μαφίας, Sedat Peker, ο οποίος ήταν συνεργάτης του Τούρκου Προέδρου, Recep Tayyip Erdoğan και στήριζε την κυβέρνηση, τον απείλησε με tweet του ότι θα αποκαλύψει τις παράνομες δραστηριότητές του. Ο Sedat Peker έχει διαφύγει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για να αποφύγει κατηγορίες και έχει ξεκινήσει να αποκαλύπτει τα “‘άπλυτα” των συνεργατών του στο οργανωμένο έγκλημα. Επίσης, αποκαλύπτει το ρόλο του στις μυστικές επιχειρήσεις που πραγματοποιούταν με έγκριση της τουρκικής κυβέρνησης ».
Όσον αφορά την πολιτική του δράση το ρεπορτάζ του Abdullah Bozkurt συνεχίζει τις αποκαλύψεις για την παρασκηνιακή πολιτική δράση του ισχυρού άνδρα καθώς τονίζει ότι: «το όνομά του (σ.σ. Inan Kirac) ήρθε στο προσκήνιο το 2009 όταν αποκαλύφθηκε ότι μία μυστική συμβουλευτική επιτροπή ονόματι Encümen-i Daniş, που αποτελείται από γραφειοκράτες, απόστρατους και πρώην διπλωμάτες, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο σε μία απόπειρα καθοδήγησης της πολιτικής ζωής της χώρας. Ο Kirac ήταν εκείνη την εποχή ο ηγέτης της οργάνωσης και “έκανε κουμάντο” στη διαμόρφωση της τουρκικής πολιτικής».
Και συνεχίζει: «Οι εκθέσεις της Encümen-i Daniş, χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 για τη χάραξη εθνικών πολιτικών και ενσωματώθηκαν στην ατζέντα του Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας, τα μέλη του οποίου εκείνη την περίοδο ήταν στρατιωτικοί».
Επιπλέον, η εμπλοκή της εν λόγω οργάνωσης στην πολιτική ζωή της χώρας ήταν τόσο ισχυρή, καθώς όπως αναφέρεται στο ρεπορτάζ του Nordic Monitor «η μυστική οργάνωση είχε σημαντικό ρόλο στην ανατροπή της κυβέρνησης το Φεβρουάριο του 1997 (σ.σ. Αναφέρεται στην κυβέρνηση συνασπισμού του Νετσμετίν Ερμπακάν)». Επίσης, ο Inan Kirac και η Επιτροπή, όπως γράφει ο Abdullah Bozkurt, «έχουν εμπλακεί σε τρεις ακόμα απόπειρες πραξικοπήματος κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 2000».
Εκτός, όμως, από τη δράση του στην παραπάνω επιτροπή o Inan Kirac είχε σύμφωνα με τα όσα γράφονται στο ρεπορτάζ του Nordic Monitor, «επαφές με σημαντικούς αξιωματούχους όπως στρατιωτικοί και πρώην υπουργοί», ενώ αναφέρεται ότι «ακόμα και αν ο Kirac δεν κατέχει πλέον ηγετική θέση και παρά το γεγονός ότι η επιρροή της Encümen-i Daniş έχει μειωθεί, ο επιχειρηματίας παραμένει ισχυρός παίκτης καθώς μπορεί να επηρεάσει άτομα που έχουν θέση ισχύος στην κυβέρνηση, όπως ο Τούρκος υπουργός άμυνας, Hulusi Akar, και ο υπουργός Εσωτερικών, Süleyman Soylu».
Διαβάστε επίσης
Υπογραφή σύμβασης για την προμήθεια 200 νέων λεωφορείων φυσικού αερίου
Τούρκικη εταιρεία πίσω από την Industria Italiana Autobus που φέρνει νέα λεωφορεία σε ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ
Inan Kirac: Ο Τούρκος «άρχοντας του σκότους» που θα φέρει 200 νέα λεωφορεία στην Ελλάδα
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Οικονομία
- Αστυνομικό… Black Mirror στην Ισπανία: Ρομποτικά σκυλιά σε περιπολία στους δρόμους της Μάλαγα
- Όλη η αλήθεια για την AEGEAN και τους Π. και Θ. Λασκαρίδη, γιατί ΓΕΚ και Intrakat πάνε καλά, η κόντρα Καραβία – Μυλωνά, ο πανικός του Σταθόπουλου, ο πόλεμος τραπεζιτών με Χατζηδάκη και οι business Καραμούζη
- Ουκρανία: «Σοκαρισμένη» από την καθυστέρηση της αμερικανικής βοήθειας
- CapsuleT: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τον 5ο νεανικό διαγωνισμό «Idea Platfrom»
- Δημοσκόπηση Euronews για ευρωεκλογές: Υπεροχή της ΝΔ στην Ελλάδα, άνοδος της ακροδεξιάς στην ΕΕ
- «Αθηναϊκή Ενεργειακή Συμμαχία» δημιουργούν 8 δήμοι της Αττικής
- Συνάντηση Παπαστεργίου με τηλεπικοινωνιακούς παρόχους για τα δίκτυα οπτικών ινών
- Οι εκτιμήσεις της Morgan Stanley για τις ελληνικές τράπεζες
- Τι κέρδη είχαν οι πολυεθνικές που «έφαγαν» πρόστιμα από το υπουργείο Ανάπτυξης
- Συνέχισαν σε ανοδική τροχιά οι τιμές του πετρελαίου
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Mononews
- Όλη η αλήθεια για την AEGEAN και τους Π. και Θ. Λασκαρίδη, γιατί ΓΕΚ και Intrakat πάνε καλά, η κόντρα Καραβία – Μυλωνά, ο πανικός του Σταθόπουλου, ο πόλεμος τραπεζιτών με Χατζηδάκη και οι business Καραμούζη
- Τι κέρδη είχαν οι πολυεθνικές που «έφαγαν» πρόστιμα από το υπουργείο Ανάπτυξης
- Υπ. Υποδομών: Νέα παράταση για ΣΔΙΤ 694 εκατ. ευρώ – Ποιοι όμιλοι τα διεκδικούν
- Βουλή: Σε υψηλούς τόνους ξεκίνησε η συζήτηση για την αγορά ψηφιακών υπηρεσιών
- Δήμος Αθηναίων και επτά όμοροι δήμοι δημιουργούν την «Αθηναϊκή Ενεργειακή Συμμαχία»
- Ποια είναι η ιταλική εταιρεία που θα φέρει 200 λεωφορεία στην Ελλάδα – Η σχέση με το «διαπλεκόμενο» Τούρκο μεγιστάνα
- ΗΠΑ: Το Ισραήλ να αφήσει τον επικεφαλής της UNRWA να εισέλθει στη Γάζα
- Wall Street: Άλμα 320 μονάδων για τον Dow Jones πριν τη FED – Στο επίκεντρο ξανά η Τεχνητή Νοημοσύνη
- Ερυθρά Θάλασσα: Επίθεση των Χούθι στο πλοίο MADO της Naftomar
- Πώς ο Γιώργος Στάσσης προκάλεσε πανικό στον Νίκο Σταθόπουλο και οι άτσαλες κινήσεις του «mr Nova»
- Τελευταία Νέα Mononews
- Ποια είναι η ιταλική εταιρεία που θα φέρει 200 λεωφορεία στην Ελλάδα – Η σχέση με το «διαπλεκόμενο» Τούρκο μεγιστάνα
- Δήμητρα Δασκαλάκη: Δίνονται σήμερα ίσες ευκαιρίες; Η απάντηση είναι όχι
- Πιερρακάκης: Τι προβλέπει το σχέδιο δράσης κατά του bullying – Οι αλλαγές σε αποβολές και απουσίες
- Τι κέρδη είχαν οι πολυεθνικές που «έφαγαν» πρόστιμα από το υπουργείο Ανάπτυξης
- Υπ. Υποδομών: Νέα παράταση για ΣΔΙΤ 694 εκατ. ευρώ – Ποιοι όμιλοι τα διεκδικούν
- Τα απόνερα από τη μη αναβάθμιση «κλυδώνισαν» το χρηματιστηριακό σκάφος – Όλα τα σενάρια παραμένουν ανοιχτά
- Όλη η αλήθεια για την AEGEAN και τους Π. και Θ. Λασκαρίδη, γιατί ΓΕΚ και Intrakat πάνε καλά, η κόντρα Καραβία – Μυλωνά, ο πανικός του Σταθόπουλου, ο πόλεμος τραπεζιτών με Χατζηδάκη και οι business Καραμούζη
- REVOIL: Μπαίνει στην αγορά προμήθειας ηλεκτρικού ρεύματος
- «Sugar Daddies»: Η νέα απειλή των πολιτικών
- Microsoft: Ξεκινάει η επένδυση, στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πρώτο Data Center – Τι ακολουθεί
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Οικονομία
- Τράπεζες: Τι ρώτησαν οι ξένοι στο Λονδίνο τους Μεγάλου, Μυλωνά, Καραβία και Ψάλτη
- Νόμος για κρίσιμες πρώτες ύλες: Εγκρίθηκε από το Συμβούλιο – 34 κρίσιμα υλικά, τα 17 είναι στρατηγικά
- Δεν υπάρχει όφελος χωρίς κόστος – στην οικονομία και στην πολιτική
- Πώς ο Γιώργος Στάσσης προκάλεσε πανικό στον Νίκο Σταθόπουλο και οι άτσαλες κινήσεις του «mr Nova»
- CapsuleT: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για τον 5ο νεανικό διαγωνισμό «Idea Platfrom»
- Απ. Τζιτζικώστας: Χωρίς τις Περιφέρειες και τους Δήμους δεν υπάρχει μέλλον για την ΕΕ
- Πράσινες δεξιότητες σε πανεπιστήμια: 25.000 άνεργοι και εργαζόμενοι σε νέα δράση κατάρτισης
- Ισπανία: Σκύλος-ρομπότ βγήκε για δοκιμαστική περιπολία στην Μάλαγα
- Οι εκτιμήσεις της Morgan Stanley για τις ελληνικές τράπεζες
- Ο Ράμα έσπρωξε γυναίκα δημοσιογράφο on camera- Θύελλα αντιδράσεων