Ιστορία αποτυχιών της βιομηχανίας Gaming - Part 1

Μια ματιά στα μεγαλύτερα λάθη της βιομηχανίας

Η βιομηχανία gaming δεν μπορεί να μην έχει κάποιου είδους σκάνδαλο για πολύ καιρό. Ακόμα και τα πιο δημοφιλή ονόματα στον χώρο κάνουν λάθη, και κάποιες φορές αυτά τα λάθη φέρνουν άσχημα αποτελέσματα. Άλλες φορές πάλι είναι απλά μικρά εμπόδια στον δρόμο τους. Εμείς μαζέψαμε τα μεγαλύτερα fails των μεγάλων εταιριών από το παρελθόν μέχρι σήμερα για να δούμε πώς επανήλθαν, -αν- επανήλθαν.

Η Acclaim εκμεταλλεύεται μωρά, νεκρούς και γυμνούς μηχανόβιους

Η Acclaim έχει χτίσει έναν κατάλογο από αποτυχίες, με μετριότατα

παιχνίδια βασισμένα στους Simpsons, Batman Forever και άλλα γνωστά franchises. Arcade Ports όπως το NBA Jam και το Mortal Kombat 2 κράτησαν την εταιρεία ζωντανή για λίγο καιρό, αλλά τα οικονομικά της προβλήματα άρχισαν να συσσωρεύονται. Τις αρχές του 2000, η Acclaim βρέθηκε στο στόχαστρο μήνυσης από πρώην εργοδότες των δίδυμων Olsen.

Αυτό οδήγησε την εταιρία σε καταστροφικές απεγνωσμένες προσπάθειες να τραβήξει το ενδιαφέρον. Στην Αγγλία, η εταιρία πρόσφερε ένα ποσό που αναλογεί στα 10.000 δολάρια σε οποιονδήποτε γονέα ονόμαζε το παιδί του Turok πριν την κυκλοφορία του ομώνυμου παιχνιδιού εκείνη την περίοδο. Η εταιρία στη συνέχεια πρότεινε να βάλουν διαφημίσεις του παιχνιδιού Shadowman: 2econd Coming σε πραγματικούς τάφους στην Αγγλία, σε περίπτωση που οι θρηνούντες της οικογένειας ήθελαν να νοικιάσουν τους τάφους των αγαπημένων τους.

Η τελευταία απόπειρα της Acclaim για προσοχή ήρθε με το BMXXΧ ένα παιχνίδι με ακροβατικά ποδήλατα, που υποσχόταν ανεξέλεγκτη γύμνια, σε βαθμό που σπάνια βλέπεις σε mainstream βιντεοπαιχνίδι. Απέτυχε σε πωλήσεις, γελοιοποιήθηκε από την βιομηχανία gaming και έγινε προσωρινός σάκος του μποξ για γονείς. Η Acclaim δεν επανήλθε ποτέ και κήρυξε πτώχευση το 2004.

Η Activision χαραμίζει το Guitar Hero

Φανταστείτε ότι σας ανήκει μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της δεκαετίας: το μουσικό παιχνίδι που όλοι ξέρουμε, το Guitar Hero. Θα ήθελες να εκδίδεις όσο περισσότερα παιχνίδια μπορείς με νέα μουσική αλλά χωρίς να παραγεμίσεις την αγορά και βυθίσεις το ίδιο σου το παιχνίδι. Η Activision ξέχασε το δεύτερο κομμάτι.

Το Guitar Hero έκανε πολλά κεφάλια να στρίψουν το 2005, συνδυάζοντας ρυθμικό gameplay με μια τεράστια πλαστική κιθάρα από το Guitar Freaks της Konami. Ακολούθησαν πολλά sequel, με φορητές και arcade εκδόσεις και ειδικά πακέτα για συγκροτήματα όπως Aerosmith και Van Halen. Έγινε μεγαλύτερο απ' όσο έπρεπε μέχρι το 2009 με την Activision να βάζει ολόκληρη τη σειρά σε αναμονή καθώς άλλαζε τη δομή του development προσωπικού. Το 2015 προσπάθησαν να επανέλθουν με το Guitar Hero Live, αλλά δυστυχώς δεν κατάφερε να ανταπεξέλθει στην πρόκληση, και το μέλλον της σειράς είναι για μία ακόμη φορά αμφίβολο.

Παρόλα αυτά δεν είναι η μόνη σειρά που πήρε υπερβολική δόση Activision. Η γνωστή σειρά παιχνιδιών Tony Hawk έφυγε για διακοπές για ύποπτα πολύ χρόνο γύρω στο 2011, αφού είχε πνίξει τα προηγούμενα χρόνια με καινούργια παιχνίδια και η σειρά Skylanders φαίνεται να πλησιάζει κορεσμό της αγοράς.

Η Atari απορρίπτει το NES (όχι τον φραπέ)

Οι “παλιοί” θα θυμούνται την εποχή που η Atari κυριαρχούσε στον χώρο των βιντεοπαιχνιδιών. Με το VCS (ή το 2600) να είναι σχεδόν σε κάθε σαλόνι προς το τέλος των 70s και τις αρχές των 80s, κάθε μεγάλο παιχνίδι τις εποχής (από τον Pac-Man στον Mr. Do) πέρασε από το Atari. Κανείς δεν περίμενε ότι ο μεγαλύτερος της ανταγωνιστής θα ήταν η εταιρία που έφτιαξε το Donkey Kong, μια εταιρία με το όνομα Nintendo.

Οι δυο είχαν συνομιλίες για μια συμφωνία το 1983. Η Nintendo είχε εκδώσει ένα νέο σύστημα στην Ιαπωνία, το Famicom, και η Atari ήθελε τα παγκόσμια δικαιώματα. Το σχίσμα δημιουργήθηκε μεταξύ των δυο εταιριών όταν το Donkey Kong εμφανίστηκε στους υπολογιστές Adam της Coleco, παραβιάζοντας τα αποκλειστικά δικαιώματα που είχε η Atari. Κατά συνέπεια η εταιρία απέσυρε κάθε ενδιαφέρον για το Famicom και αντ' αυτού προτίμησε να υποστηρίξει τη δικιά της νέα κονσόλα: το 7800.

Το υπόλοιπο της δεκαετίας δεν ήταν καλό για την Atari. Η αγορά κονσολών για το σπίτι κατέρρευσε λόγο υπερβολικής παραγωγής και χαμηλού ελέγχου ποιότητας, αφήνοντας την Nintendo να μαζέψει τα σπασμένα κομμάτια και να πουλήσει το Famicom από μόνη της με νέο όνομα: Nintendo Entertainment System (NES). Με αυτή την κίνηση κατάφερε να ξαναχτίσει την αγορά για κονσόλες στην Αμερική, παίρνοντας τη θέση της Atari στα σαλόνια και στα στόματα των παιδιών της εποχής. Η Atari δεν μπόρεσε ποτέ να ξαναπάρει το στέμμα και η απόπειρες της ήρθαν σε άδοξο τέλος με το Jaguar στα μέσα της δεκαετίας του 90.

Η Capcom στέλνει μισοτελειωμένο Street Fighter.

H Capcom συνήθως κρατάει τα λάθη της μικρά και κρυφά. Μπορεί να περίμεναν πολύ για να βγάλουν το Street Fighter 3, αλλά το Street Fighter 2, με τα συχνά updates του, πουλούσε αρκετά καλά. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με το Resident Evil 6, ένα επιτυχημένο παιχνίδι παρά τα παράπονα κριτικών και καταναλωτών. Παρόλα αυτά η Capcom δεν μπόρεσε να αποφύγει ένα μεγάλο λάθος με το πρόσφατο Street Fighter V.

Ύστερα από την αναζωπύρωση της λατρείας για Fighting games με το Street Fighter IV, η Capcom ξάφνιασε κόσμο με ορισμένες αποφάσεις της για το Street Fighter V. Κράτησε την αποκλειστικότητα του για PS4 και PC αλλά σε αντίθεση με προηγούμενα παιχνίδια της σειράς δεν εμφανίστηκε στο XBOX 360 και το launch είχε πολλά θέματα. Το single player του ήταν αναιμικό, το παιχνίδι online ήταν γεμάτο bugs και η έκδοση για Steam ήταν απίστευτα ελαττωματική. Η εταιρία αποφάσισε να διορθώσει τμηματικά το παιχνίδι και να κάνει upgrades και προσθήκες χαρακτήρων.

Το Street Fighter V δεν είναι ακριβώς παταγώδης αποτυχία, αλλά πήρε 2 ολόκληρα χρόνια για να φτάσει τις εκτιμώμενες πωλήσεις του 1ου χρόνου. Είναι ένα περίεργα ατελές παιχνίδι για τα δεδομένα της Capcom και το “χτύπημα” στη φήμη της ίσως επηρέασε την φήμη του 2ου καλύτερου fighting παιχνιδιού της Capcom, το Marvel VS Capcom: Infinite.

H Ion Storm γκρινιάζει

Μια από τις πιο κακόφημες φράσεις στην ιστορία του gaming advertising είναι η φράση “Ο John Romero θα σε κάνει το πουτ@$&κι του”. Έτσι έγραφαν τα διαφημιστικά για το Daikatana. Υποσχόταν καινοτόμο first person shooter gameplay από τον σχεδιαστή, γνωστό για την δουλειά του για τα παιχνίδια τις id Software Doom, Quake και Wolfenstein 3d. Το όνομα του Romero έβαλε το Daikatana στους προβολείς της δημοσιότητας όταν ανακοινώθηκε το 1997 και κράτησε τον τίτλο ζωντανό μετά από πολλές καθυστερήσεις. Όταν κυκλοφόρησε το 2000, οι reviewers δεν εντυπωσιάστηκαν και οι πελάτες ήταν έξαλλοι.

Το Daikatana ήταν μια απογοήτευση, αλλά το διαφημιστικό spotάκι είναι που το έκανε να είναι αστείο. Κάποιοι το θεώρησαν πρόκληση και έσπευσαν να το "ξεσκίσουν". Άλλοι απλά προσβλήθηκαν και το αγνόησαν παντελώς. Το αποτέλεσμα ήταν να πληγωθεί η φήμη του Romero και της νεαρής εταιρίας Ion Storm, που είχε ιδρύσει ο Romero με τον σχεδιαστή Tom Hall.

Η αποτυχία του Daikatana θα είχε βυθίσει το studio αν δεν ακολουθούσαν οι διάδοχοι του: το καινοτόμο και πλέον κλασσικό, cyberpunk shooter Deus Ex και το έξυπνο sci-fi rpg Anachronox. Η Ion Storm ξεπέρασε την αποτυχία του Daikatana και επιβίωσε, αλλά όχι για πολύ καθώς η Eidos έκλεισε το studio ύστερα από την αναχώρηση πολλών εκ των μελών του. Το Daikatana μπορεί να μην έφταιγε για αυτό, αλλά σίγουρα δεν βοήθησε.

Η Konami χάνει τον Kojima

Πώς μπορείς να πεις μια εταιρία που είναι αποφασισμένη να κάνει λάθη; Μάλλον Konami. Όλα τα κλασσικά της, που τρέχουν και πουλάνε σταθερά από τα μέσα των 80's όπως το Castlevania, Contra, Metal Gear, Silent Hill απλά χάνονται σιγά σιγά ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν αναφορές ότι τα μεγαλοστελέχη της εταιρίας δεν ενδιαφέρονται για παιχνίδια πλέον. Σίγουρα δεν είναι καλό σημάδι.

Τίποτα δεν αναστάτωσε τους fans παραπάνω από τον χειρισμό του P.T, ενός παιχνιδιού τρόμου, βασισμένο στο Silent Hill, από την Konami. Παιχνίδι που δημιουργήθηκε από τον Guilermo Del Torro και τον Hideo Kojima, του Metal Gear. Ένα demo για το παιχνίδι εμφανίστηκε στο Playstation Network το 2014, αλλά προς τις αρχές του 2015 η Konami είχε ακυρώσει τον τίτλο, τον είχε βγάλει από το Playstation Network και έκανε τον Guilermo Del Torro να ορκιστεί ότι δεν θα ξανα ασχοληθεί με τα video games. Ο Kojima απ΄ότι φάνηκε ήρθε σε τριβές με την εταιρία για αυτόν τον λόγο και έφυγε από την εταιρία για να σχηματίσει την Kojima Productions το 2015.

Μπορεί όλα αυτά να ήταν στα σχέδια της εταιρίας με την ίδια να “σνομπάρει” τα αγαπημένα της game franchises και αντ΄ αυτού να εστιάζει σε παιχνίδια για κινητά τηλέφωνα και επιτυχίες όπως το Yu Gi Oh, ακόμα και σε σειρά από Health Clubs στην Ιαπωνία. Ένα multiplayer spin off του Metal Gear βγήκε στις αρχές του χρόνου αλλά οι λάτρεις της Konami ισχυρίζονται πως η εταιρία έχει παρατήσει τα βιντεοπαιχνίδια

Η Microsoft σκοτώνει το Kinect

Το Nintento Wii άφησε τις υπόλοιπες εταιρίες να προσπαθούν να αγκαλιάσουν την τεχνολογία motion-sensing, αλλά κανείς δεν προσπάθησε όσο η Microsoft. To Kinect βγήκε για το Xbox 360 το 2010 και όσο να 'ναι, είχε κάποιο γόητρο: αντί να κουνάς χειριστήριο στο χέρι όπως στο Wii, το Kinect ζήταγε από τους παίκτες να χρησιμοποιούν τις κινήσεις τους σε sensora για το Xbox 360.

Η Microsoft είχε μεγαλύτερα σχέδια για το Kinect στο καινούργιο σύστημα της. Το Xbox One περιλάμβανε sensora Kinect σε κάθε πακέτο με την Microsoft να τραγουδάει ύμνους για το motion sensing και για τα voice commands που είχε. Παρόλα αυτά το Kinect απλά δεν “τράβηξε”, και οι πωλήσεις του άρχισαν να πέφτουν, αναγκάζοντας την εταιρία να πουλάει τα Xbox χωρίς το kinect. Η επίσημη υποστήριξη σταμάτησε για το Kinect, αρχικά για χρήστες PC, μετά για Xbox 360 και τέλος για το Xbox one.

Το Kinect δεν θεωρείτε ολοκληρωτική αποτυχία παρόλα αυτά. Ο μικρός σένσορας υπήρξε πειραματόζωο για σχέδια που εν τέλη επιβίωσαν στο νέο HoloLens smartglasses και άλλες ποιο μικρές εφευρέσεις. Από μια άποψη, το Kinect θα βρίσκετε ανάμεσα μας για αρκετό καιρό, απλά μικρότερο.

To Virtual Boy της Nintendo

Τα λάθη της Nintendo φαίνονται μικρά μετά από καιρό. Οι κασέτες του Nintendo 64 ήταν τόσο μεγάλες που αρκετές εταιρίες δεν ασχολήθηκαν. Και όμως πούλησε πολύ καλά. Η παγωμένη είσοδος του Wii U σκότωσε την φόρα του Wii αλλά η Nintendo ξαναμπήκε στο παιχνίδι με το Switch. Η μεγαλύτερη αποτυχία της εταιρίας ήρθε με το Virtual Boy και παρόλο που δεν είχε μεγάλη επίπτωση στα χαρτιά, οι επιδράσεις της έφτασαν μακριά.

Το Virtual Boy ήταν πολλά υποσχόμενο γύρω στα μέσα τις δεκαετίας του 90. Ένα κράνος για 3-D σχεδιασμένο από τον Gunpei Yokoi, που έφερε πολλές καινοτομίες της Nintendo, όπως τον “σταυρό” στα χειριστήρια μέχρι και το Game Boy. Πρακτικά όμως, ήταν αποτυχία. Με ένα τεράστιο και δύσχρηστο κράνος που έδειχνε μόνο μαύρα και κόκκινα γραφικά, η κονσόλα ήταν αδύνατο να μεταφερθεί ενώ λόγο μεγέθους πολλοί δυσκολευόντουσαν να παίξουν ακόμα και στο σπίτι τους. Παράπονα για πονοκεφάλους δεν βοήθησαν την κατάσταση και η Nintendo το απέσυρε μόλις 7 μήνες απ' όταν βγήκε.

Ο Yokoi έφυγε από την Nintendo λίγο μετά. Ίδρυσε δικό του studio και σχεδίασε την κινητή κονσόλα Wonderswan της Bandai, αλλά δυστυχώς, ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα του αφαίρεσε την ζωή το 1997. Η Nintendo αλλά και οι συνεργάτες του Yokoi ισχυρίζονται ότι η απόφαση του να φύγει δεν είχε καμία σχέση να κάνει με το Virtual Boy, παρόλα αυτά είναι ασφαλές να θεωρήσουμε ότι αν η κονσόλα - που ο Yokoi ήθελε να γίνει παράταση της κυκλοφορίας της μέχρι να τελειοποιηθεί η τεχνολογία - είχε πάει καλύτερα, κατά πάσα πιθανότητα θα έμενε στην Nintendo. Η βιασύνη της να πουλήσει το Virtual Boy στοίχισε στην Nintendo ένα από τα πιο δημιουργικά της μυαλά

Τα λάθη και οι περίεργες κινήσεις δεν σταματάνε εδώ όμως. Μείνετε συντονισμένοι στο IGN Greece για ακόμα περισσότερες ιστορίες αποτυχιών στο gaming.

IGN GreeceGames και βίαιη συμπεριφορά: Συνδέονται ή όχι;Οδηγός: Τα πιο hot παιχνίδια του ΜαρτίουΟδηγός: Τα πιο hot παιχνίδια του Φεβρουαρίου

Πηγή: IGN Greece

Keywords
resident evil 6, nba jam, mortal kombat, guitar hero, resident evil, xbox 360, deus ex, silent hill, playstation network, xbox one, wii u, simpsons, batman, nba, jam, εταιρεία, olsen, πτώχευση, activision, guitar, hero, νέα, konami, sequel, aerosmith, live, hawk, atari, nintendo, ιαπωνια, adam, αντ, system, jaguar, capcom, fighter, fighting, games, ps4, xbox, single, player, online, steam, marvel, infinite, ion, storm, john, software, doom, quake, studio, rpg, eidos, contra, gear, hill, kojima, demo, playstation, network, ξανα, video, game, health, microsoft, wii, voice, switch, ign, κινηση στους δρομους, τελη κυκλοφοριας, αποτελεσματα δημοτικων εκλογων 2010, εκλογες 2010 αποτελεσματα , αποτελεσματα πανελληνιων 2011, Καλή Χρονιά, τελος του κοσμου, τελη κυκλοφοριας 2014, τελη κυκλοφοριας 2015, τελη κυκλοφοριας 2016, ξανα, αποτελεσματα, ign, nba jam, πτώχευση, δουλεια, κιθαρα, κινητα, κινητα τηλεφωνα, μουσικη, μωρα, ονοματα, παιχνιδια, περιεργα, ποδηλατα, φρασεις, games, game, ion, microsoft, nba, playstation network, ps4, rpg, xbox 360, αγορα, αμερικη, απιστευτα, απλα, γινει, γοητρο, γονεις, δευτερο, δυστυχως, δομη, εγινε, εποχη, επρεπε, εταιρεία, εταιρια, εφευρεσεις, εφυγε, τεχνολογια, εξυπνο, ζωη, ιδια, ιδιο, υπολογιστες, εκδοσεις, κινηση, λαθη, λαθος, λογο, μακρια, ματια, μηνες, μπορεις, ονομα, παιδι, προβληματα, πωλησεις, σαλονια, σιγουρα, συνεχεια, σειρα, σπιτι, σχεδια, σχισμα, φαινονται, φημη, φορα, χερι, activision, αδυνατο, aerosmith, ανηκει, adam, atari, batman, health, capcom, guitar, sequel, demo, deus ex, δικαιωματα, doom, eidos, network, jam, hawk, fighter, fighting, gear, john, guitar hero, hero, hill, jaguar, switch, kojima, κομματι, konami, κρυφα, marvel, mortal kombat, infinite, nintendo, olsen, πακετο, παιχνιδι, player, quake, resident evil, resident evil 6, studio, silent hill, simpsons, σκοτωνει, single, software, system, steam, online, θεματα, wii, wii u, ξεχασε το, voice, storm
Τυχαία Θέματα