Νέα προθεσμία έλαβε ο σταθμάρχης για τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη – Απολογείται την Κυριακή

Νέα προθεσμία για να απολογηθεί αύριο Κυριακή στις 11:00 ζήτησε και έλαβε ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας για το δυστύχημα στα Τέμπη, που οδηγήθηκε το μεσημέρι του Σαββάτου, στο ανακριτικό γραφείο.

Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για διατάραξη ασφαλείας των συγκοινωνιών αλλά για ανθρωποκτονία από αμέλεια κατά συρροή, και σωματική βλάβη από αμέλεια κατά συρροή.

Σημειώνεται πως σύμφωνα με όσα δήλωσε ο συνήγορος του σταθμάρχη κ. Στέφανος Παντζαρτζίδης ο πελάτης

του “αναλαμβάνει το μερίδιο της ευθύνης που του αναλογεί” αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο οι ευθύνες να στραφούν και σε άλλα πρόσωπα.

“Από ανθρώπινη πλευρά είναι πραγματικά συντετριμμένος. Ο άνθρωπος αναλογίζεται αυτό που έγινε και δεν μπορεί να σηκώσει το βάρος της ευθύνης. Ανέλαβε την ευθύνη μέσα στα πλαίσια που του αναλογεί, αλλά όπως είπα και σε συναδέλφους σας, αυτό το οποίο μετράει είναι να ψάξουμε όχι το δέντρο αλλά το δάσος, γιατί εδώ πέρα υπάρχει ένα δάσος ευθυνών. Το δικό μας μερίδιο το λαμβάνουμε από εκεί και πέρα είναι δουλειά της δικαιοσύνης και πιστεύω ότι η δικαιοσύνη θα κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Είμαι σίγουρος, πεπεισμένος” ανέφερε συγκεκριμένα ο συνήγορός του, Στέφανος Πατζαρτζίδης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η μοιραία αμαξοστοιχία κινούνταν για περισσότερο από 16 λεπτά σε λάθος γραμμή και ο σταθμάρχης Πόρων τον είχε ενημερώσει ότι ήδη από τις 23.05 η εμπορική αμαξοστοιχία είχε καθοδική πορεία προς Αθήνα.Τι θα δείξουν τα “μαύρα” κουτιά

Δύο κρίσιμα δεδομένα σχετικά με τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη βάζει ο κ. Χρήστος Γκλαβόπουλος, Μηχανολόγος – ηλεκτρολόγος μηχανικός, δικαστικός πραγματογνώμονας μιλώντας στην ΕΡΤ.

“Πρώτον, αυτό το οποίο δεν προκύπτει από έγγραφο και το οποίο θα πρέπει να προκύψει είναι κατά πόσον ο σταθμάρχης Λαρίσης γνώριζε την επερχόμενη εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν έχει βγει στη δημοσιότητα αν γνώριζε ότι πραγματικά στέλνει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια γραμμή, δεν μπορεί να εξηγηθεί με λογική αυτή η ενέργεια. Δεύτερον βλέποντας την κονσόλα του θα μπορούσε να είχε δει τη διαδικασία προσέγγισης των δύο τρένων ότι πάνε για σύγκρουση. Αυτό που θα πρέπει να ερευνήσουν οι τεχνικοί πραγματογνώμονες είναι κατά πόσον και η ίδια η κονσόλα δείχνει στην πραγματικότητα. Πώς μπορούμε να βγάλουμε ένα συμπέρασμα όταν δεν γνωρίζουμε δύο καίρια σημεία; Πρώτον αν είχε ενημερωθεί με έγγραφο και δεύτερον, αν η κονσόλα πραγματικά δείχνει αυτό που πρέπει να δείξει”.

Ο κ. Γκλαβόπουλος έδωσε έμφαση και στα “μαύρα κουτιά” των δύο τρένων που περιέχουν τον ταχογράφο και κατά πάσα πιθανότητα και τις διάφορες συνομιλίες που γινόταν και στο κόκπιτ μέσα στο χώρο του και τις επαφές. Όπως εξηγεί: “Το μαύρο κουτί με τις ενδείξεις ταχογράφου των συνομιλιών είναι ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο εύχομαι να μην έχει καταστραφεί από την έκρηξη. Ο ΟΣΕ σε όσα σιδηροδρομικά ατυχήματα έχουμε εμπλακεί υπό κανονικές συνθήκες η ανακριτική αρχή δίνει εντολή στον ΟΣΕ, “βγάλε τον ταχογράφου και πες μας τι γράφει”. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα ήθελα οι πραγματογνώμονες που θα οριστούν να είναι παρόντες με την εξαγωγή του ταχογράφου, αν μπορεί να γίνει, και επίσης την έρευνα και η μελέτη των καταγραφών ταχογράφου να γίνει από ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και όχι από τον ίδιο τον ΟΣΕ, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ακεραιότητα της”.Ολοκληρώνονται σταδιακά οι έρευνες στα συντρίμμια

Στο μεταξύ, ολοκληρώνονται σταδιακά οι έρευνες των αρχών στα συντρίμμια, με τον τραγικό απολογισμό να κάνει λόγο για 57 νεκρούς. Τα βαγόνια και οι λαμαρίνες απομακρύνονται από τους γερανούς, φορτώνονται σε τράκτορες και θα μεταφερθούν σε προκαθορισμένο χώρο στην περιοχή της Κούλουρης για την πραγματογνωμοσύνη και τις έρευνες της Αστυνομίας.

Πηγή: THE TOC

Keywords
Τυχαία Θέματα
Τέμπη – Απολογείται, Κυριακή,tebi – apologeitai, kyriaki