Γιατί τα Canadair δεν έχουν εκτινασσόμενα καθίσματα - Τα κρίσιμα λεπτά πριν ή μετά τη ρίψη νερού

Πώς συνετρίβη το μοιραίο Canadair. Τι αναφέρει πτέραρχος εν αποστρατεία.Δύο ήρωες πιλότους, τον 34χρονο Σμηναγό Χρήστο Μουλά και τον 27χρονο Ανθυποσμηναγό Περικλή Στεφανίδη, θρηνεί σήμερα η χώρα, οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους με το μοιραίο Canadair επιχειρώντας πάνω…

«Οι πιλότοι για να σβήσουν πιο αποτελεσματικά μία φωτιά κατεβαίνουν πολύ χαμηλά»

Μιλώντας στο πρωί της Τετάρτης (26/7) στο MEGA, ο πτέραρχος εν αποστρατεία, Κώστας Ιατρίδης αναφέρθηκε στην τελευταία πτήση του μοιραίου Canadair, αλλά και στις δύσκολες συνθήκες κάτω από τις οποίες

υπηρετούν οι πιλότοι.

«Θα ήθελα να εκφράσω τα θερμά μου συλλυπητήρια στις οικογένειες των δύο πιλότων αλλά και στην Πολεμική Αεροπορία που έχασε δύο αξιόλογους πιλότους. Το δέντρο της Πολεμικής Αεροπορίας ποτίζεται πάντα με ιδρώτα αλλά και με αίμα. Ο φόρος αίματος είναι βαρύς και σήμερα θρηνούμε τον τραγικό χαμό των δύο αυτών πιλότων που απέδειξαν ότι έδωσαν τη ζωή τους για να σώσουν ζωές. Οι εντολές της αεροπυρόσβεσης που εκτελούν είναι δύσκολες και επικίνδυνες. Αλλά και η αυτοθυσία αυτών των πιλότων είναι μεγάλη και είναι οι «μαχητές» εναντίον της φωτιάς», είπε αρχικά ο κ. Ιατρίδης.

«Η ζωή του πιλότου, είτε είναι στα πυροσβεστικά είτε είναι στα μαχητικά, είναι ταυτισμένη με το καθήκον και την προσφορά. Η προσφορά απαιτεί αυτοθυσία. Και το τίμημα της αυτοθυσίας δυστυχώς είναι πολλές φορές ο θάνατος. Οι πιλότοι πάντα εκπαιδεύονται σκληρά για να μπορούν να αποδώσουν τα μέγιστα όταν χρειαστεί», πρόσθεσε ο κ. Ιατρίδης.

Πώς συνετρίβη το μοιραίο Canadair

Για τη συντριβή του αεροσκάφους ανέφερε πως, «πάντοτε υπάρχει κάποια αιτία. Είναι κάτω από αντίξοες συνθήκες, είναι το ανάγλυφο του εδάφους. Η προσπάθεια του πιλότου να κατασβέσει τη φωτιά τον ωθεί στο να κατέβει λίγο πιο χαμηλά από το επιτρεπτό, προκειμένου να είναι πιο αποτελεσματικός. Στην προσπάθειά του ο πιλότος να σβήσει τη φωτιά, το δεξί ακροπτερύγιο χτυπά σε μία συστάδα δέντρων, φεύγει ο πλωτήρας μαζί με τη βάση του και έκτοτε βλέπουμε μια σπειροειδή βύθιση του αεροσκάφους και προσκρούει στο έδαφος. Μέσα σε αυτά τα λίγα δευτερόλεπτα βλέπουμε την προσπάθεια του πιλότου να επαναφέρει το αεροσκάφος, αλλά δυστυχώς είναι δύσκολο, γιατί η αποκόλληση του πλωτήρα δημιούργησε ζημιές στο πηδάλιο κλίσεως και δεν μπορούσε να ενεργήσει ο χειριστής και να το επαναφέρει, με αποτέλεσμα να έχουμε αυτή την τραγική κατάληξη».

Γιατί τα Canadair δεν έχουν εκτινασσόμενα καθίσματα

Σύμφωνα με τον κ. Ιατρίδη, «κανένα μεταφορικό αεροσκάφος ή πυροσβεστικό δεν έχει κάθισμα εκτίναξης. Έχουν μόνο τα μαχητικά, έτσι τα έχει ο κατασκευαστής. Είναι δύσκολο να υπάρχουν εκτινασσόμενα καθίσματα. Σε πολλά αεροσκάφη υπάρχουν πολλές φορές 2-3 πιλότοι μαζί με τον μηχανικό όπως είναι τα C-130 και είναι δύσκολο να υπάρξει εκτίναξη. Λόγω κατασκευής είναι δύσκολο να φύγουν οι πιλότοι ή όσοι βρίσκονται στην καμπίνα. Ο μόνος τρόπος είναι η σκληρή εκπαίδευση, το πρωτόκολλο και η ασφάλεια των πτήσεων. Μόνο αυτά μπορεί να προλαμβάνουν ένα δυστύχημα ή μία τραγική κατάληξη. Πολλές φορές, όταν βλέπει ο πιλότος να καίγονται περιουσίες και ότι κινδυνεύουν άνθρωποι, κάνει ό,τι είναι δυνατόν, με αυτοθυσία κατεβαίνοντας και πιο χαμηλά για να σβήσει πιο αποτελεσματικά μια φωτιά. Όσο πιο ψηλά ρίχνεις το νερό και όσο πιο μεγάλη είναι η φωτιά, οι υψηλές θερμοκρασίες , το νερό εξατμίζεται. Γι’ αυτό πολλές φορές οι πιλότοι αναγκάζονται να το ρίξουν λίγο πιο χαμηλά για να υπάρχει αποτέλεσμα».

Γιατί είναι κρίσιμα τα λεπτά πριν ή μετά τη ρίψη του νερού

«Πάντοτε όταν υπάρχει πυρκαγιά και φεύγει ένα πυροσβεστικό να κάνει την πρώτη ρίψη, ποτέ δεν κάνει την πρώτη ρίψη άμεσα, πάντοτε θα περάσει να κάνει μία επιθεώρηση πώς εξελίσσεται η φωτιά και στη συνέχεια στη δεύτερη ρίψη, τότε θα δει από πώς θα πέσει για να ρίξει το νερό και στη συνέχεια πώς θα φύγει, όταν υπάρχουν χαράδρες και βουνά», κατέληξε ο κ. Ιατρίδης.

Keywords
Τυχαία Θέματα