Κάτι κρύβει το Λιμενικό - Τώρα λένε ότι ήταν «τυφλά» χωρίς κάμερες τα σκάφη διάσωσης

Μετά τα «μπρος - πίσω» για το σχοινί στο πλοίο, τώρα το Λιμενικό επιχειρεί να μας πείσει ότι δεν υπάρχουν βίντεο από το ναυάγιο στην Πύλο.Με ανόητους ισχυρισμούς προκειμένου να δικαιολογήσουν ότι δεν έχει καταγραφεί από τα σωστικά μέσα το ναυάγιο του πλοίου - φέρετρο για εκατοντάδες μετανάστες. Μία ημέρα αφότου το Λιμενικό παραδέχτηκε ότι…

Λιμενικό - Μετά από 48 ώρες παραδέχθηκαν ότι έριξαν σχοινί στο σκάφος

Απάντηση για το αν επιχειρήθηκε ή όχι ρυμούλκηση του σκάφους που ναυάγησε ανοιχτά της Πύλου και οδήγησε στον θάνατο 78 ανθρώπους μέχρι στιγμής, με εκατοντάδες ακόμα να αγνοούνται, εξέδωσε

το Λιμενικό, πολλά 24ωρα μετά από τη ναυτική τραγωδία, και ενώ έχουν μεσολαβήσει πολλά σενάρια και διαφορετικές εκδοχές για το τι έγινε.

Η ανακοίνωση του Λιμενικού:

«Τρεις ώρες περίπου νωρίτερα από τη βύθιση του Α/Κ σκάφους, το Παράκτιο Περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προσέγγισε και έριξε ένα μικρό κάβο στο Α/Κ προκειμένου να διαπιστώσει την υφιστάμενη κατάσταση του σκάφους και των επιβαινόντων. Αυτή η διαδικασία διήρκησε λίγα λεπτά και εν συνεχεία αφού λύθηκε ο μικρός κάβος από ίδιους τους μετανάστες το ΠΠΛΣ απομακρύνθηκε και παρακολουθούσε το Α/Κ από κοντινή απόσταση.»

Και ενώ πολλά ερωτήματα για το τι ακριβώς σημαίνει αυτό, προκύπτει ένα ακόμα: Γιατί το Λιμενικό δεν είπε από την αρχή για το σχοινί και τη ρυμούλκηση;

Η ανακοίνωση επιβεβαιώνει ρεπορτάζ του iEidiseis που δημοσιεύτηκε νωρίτερα σήμερα, και έκανε λόγο για βαρύ κλίμα στο Λιμενικό και τεταμένες σχέσεις μεταξύ πολιτικής και φυσικής ηγεσίας.

Παρότι υπήρχαν μαρτυρίες, σύμφωνα με τις οποίες, όταν οι επιβαίνοντες κατάλαβαν ότι πρόκειται για την ελληνική ακτοφυλακή, κάποιοι μέσα στο σκάφος αντέδρασαν γιατί ήθελαν να συνεχίσουν για Ιταλία, με αποτέλεσμα να προκληθεί αναστάτωση και ενδεχομένως κάποια μετακίνηση ανθρώπων. Όμως, το Λιμενικό, μέχρι και πριν λίγη ώρα, δεν είχε κάνει καμία αναφορά για δέσιμο του αλιευτικού με σχοινί, με αποτέλεσμα εάν αυτό επιβεβαιωθεί να δοθεί νέα διάσταση στην έρευνα.

Χαρακτηριστικά, ανέφερε, σε προηγούμενη επίσημη ανακοίνωσή του:

«Στις 02:04 πμ ο κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφους του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερά κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση, τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού (ναυτ. Ορολογία «παλάντζο»)».

Είναι μάλιστα τις τελευταίες ώρες σήμερα που έχει αρχίσει και γίνεται πιο έντονος ο «γρίφος» σχετικά με το σχοινί ρυμούλκησης που δέθηκε ή όχι στο σκάφος και από ποιον, ενώ έγιναν δύο αντίθετες τοποθετήσεις για το τι συνέβη, από την κυβέρνηση και από το Λιμενικό.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Ηλίας Σιακαντάρης, μιλώντας στην ΕΡΤ και σε ερώτηση που δέχθηκε για το σκοινί ρυμούλκησης από σκάφος του Λιμενικού, απάντησε χαρακτηριστικά:

«Σκοινί όχι ρυμούλκησης χρησιμοποίησε για λίγα λεπτά και το λιμενικό κατά την προσέγγισή του από απόσταση πλώρη με πλώρη. Στη συνέχεια το πήραν οι επιβάτες στο αλιευτικό, για λίγα λεπτά και στη συνέχεια το πέταξαν στη θάλασσα και συνέχισαν την πορεία τους».

Ωστόσο, νωρίτερα, ο εκπρόσωπος Τύπου του Λιμενικού, Νίκος Αλεξίου, είχε μιλήσει στην ΕΡΤ και είχε διαψεύσει τα περί σκοινιού από το Λιμενικό, λέγοντας χαρακτηριστικά:

«Δεν έγινε καμία προσπάθεια πρόσδεσης τους σκάφους» και σχολιάζοντας τη σχετική πληροφορία ανέφερε ότι το λιμενικό δεν έκανε κάτι τέτοιο αλλά τα σχοινιά τα είχαν πετάξει ναύτες από το εμπορικό πλοίο που τους πέταξαν εφόδια».

Την ίδια ώρα, οι πλέον ειδικοί, δύο ναύαρχοι εν αποστρατεία, εκτιμούν ότι υπάρχουν ευθύνες στο Λιμενικό με τραγικό αποτελέσματα και εκατοντάδες ζωές να έχουν χαθεί.

ΣΥΡΙΖΑ: Υπήρξε ή όχι επιχείρηση διάσωσης στο πλοίο από το Λιμενικό

Αναπάντητα ερωτήματα για το ναυάγιο στην Πύλο υπάρχουν ακόμα και σήμερα σύμφωνα με τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ που διερωτάται αν υπήρξε ή όχι επιχείρηση διάσωσης στο πλοίο από το Λιμενικό Σώμα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ:

Χθες ο πρώην Υφυπουργός της κυβέρνησης Μητσοτάκη και νυν υπηρεσιακός Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας κ. Τουρνάς είπε ότι δεν υπήρξε προληπτική επιχείρηση του Λιμενικού στο αλιευτικό στην Πύλο. Σήμερα το Λιμενικό επιβεβαιώνει ότι πραγματοποιήθηκε επιχείρηση.

Ωστόσο, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Σιακαντάρης παραδέχθηκε ότι το Λιμενικό χρησιμοποίησε ένα σχοινί προκειμένου «να σταθεροποιηθούν, να πλησιάσουν, να δουν αν θέλουν οποιαδήποτε βοήθεια».

Παράλληλα και η ιταλική εφημερίδα La Republica επιβεβαιώνει ότι υπήρξε επιχείρηση με σχοινί, ενώ σύμφωνα με ρεπορτάζ της, o καπετάνιος είχε φύγει με σχεδία από το αλιευτικό από τις 17:20.

Τα ερωτήματα προς τον κ. Τουρνά και τον Αρχηγό Λιμενικού της κυβέρνησης Μητσοτάκη και νυν Υπουργού Ναυτιλίας κ. Κλιάρη, παραμένουν αναπάντητα:

Υπήρξε ή όχι επιχείρηση διάσωσης στο πλοίο, ποια ήταν τα αποτελέσματά της και τι ώρα έγινε; Ισχύει ή δεν ισχύει ότι ο καπετάνιος είχε φύγει από το αλιευτικό και ήταν ακυβέρνητο για ώρες; Γιατί, ενώ ήταν δυνατόν να δοθούν νερά στους επιβαίνοντες, δεν ήταν δυνατόν να δοθούν σωσίβια; Για ποιον λόγο δεν ζητήθηκε συνδρομή της FRONTEX;

Η ελληνική κοινωνία και η διεθνής κοινότητα που παρακολουθούν σοκαρισμένες την τραγωδία ζητούν απαντήσεις.

Δύο αποφάσεις της Δικαιοσύνης με ερωτήματα - Η εγκύκλιος Ντογιάκου και το κατηγορητήριο

Ερωτηματικά προκαλεί η επιβολή σιωπής στην εισαγγελική και ανακριτική έρευνα, την οποία επιβάλλει η Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, για το ναυάγιο ανοιχτά της Πύλου, που οδήγησε στον θάνατο εκατοντάδες δυστυχισμένους ανθρώπους.

Με εγκύκλιο, που εστάλη προς τις δικαστικές και αστυνομικές Αρχές, που διενεργούν τις έρευνες, ο Ανώτατος Εισαγγελέας Ισίδωρος Ντογιάκος, ζητάει να τηρηθεί απόλυτη μυστικότητα λόγω της σοβαρότητας της υπόθεσης και την ανάγκη να διερευνηθούν τα αίτια της πρωτοφανούς τραγωδίας από τους αρμόδιους και μάλιστα δίνει εντολή για άμεση συμμόρφωση.

Δεν είναι φυσικά η πρώτη φορά, που η Εισαγγελία ΑΠ ενδιαφέρεται, για την τήρηση της μυστικότητας σε μία μεγάλη δικαστική έρευνα, για την οποία υπάρχει τεράστιο δημοσιογραφικό, κοινωνικό και πολιτικό ενδιαφέρον.

Όταν όμως ούτως ή άλλως ο νόμος προβλέπει και επιβάλλει τη μυστικότητα στις έρευνες και αυτό είναι κάτι, που καλύτερα από όλους γνωρίζουν αυτοί που τις χειρίζονται, γιατί χρειάζεται ο Εισαγγελέας ΑΠ να εκδώσει εγκύκλιο, για το προφανές και μάλιστα με εντολή γιά άμεση συμμόρφωση.

Έχουν προηγηθεί δικαστικές έρευνες και σε άλλες πολύ μεγάλες υποθέσεις, ειδικά τα τελευταία χρόνια, τις οποίες χειρίστηκαν οι Δικαστικές Αρχές. Δεν συνέβαινε ωστόσο κάτι αντίστοιχο, σε κάθε τέτοια υπόθεση, να εκδίδεται εγκύκλιος μυστικότητας κάθε φορά. Και όποτε συνέβη, συνήθως είχαν προηγηθεί διαρροές στα ΜΜΕ.

Γιατί λοιπόν η Δικαιοσύνη τώρα, στην υπόθεση του ναυαγίου με τους εκατοντάδες νεκρούς, επιδεικνύει τέτοια... αντανακλαστικά και επιβάλλει μυστικότητα, πριν γίνει οποιαδήποτε διαρροή; Μήπως αναμένονται σημαντικές αποκαλύψεις;

Αποκάλυψη για ολονύχτια σύσκεψη

Παρεμπιπτόντως, είχε προηγηθεί το αποκλειστικό ρεπορτάζ του iEdiseis σήμερα το πρωί, που αποκάλυπτε ότι, πριν από την άσκηση ποινικής δίωξης για το ναυάγιο, με κατηγορούμενους τους 9 Αιγύπτιους διακινητές, είχε προηγηθεί πολύωρη και σχεδόν ολονύχτια σύσκεψη, μέχρι τις 3 τα ξημερώματα, των Εισαγγελέων που ασχολούνται με τις έρευνες, τις οποίες εποπτεύει - με εντολή Ντογιάκου - ο Αντεισαγγελέας ΑΠ Γιώργος Οικονόμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, αντικείμενο της σύσκεψης ήταν τα αδικήματα, που αποτελούν την ποινική δίωξη, η οποία ασκήθηκε βάρος των κατηγορουμένων, που προς το παρόν είναι οι 9 Αιγύπτιοι, χωρίς να αποκλείεται στη συνέχεια, οι κατηγορούμενοι να γίνουν περισσότεροι!

Το iEdiseis αποκάλυψε ότι, υπήρχε σκέψη στις Δικαστικές Αρχές να ασκηθεί επιπλέον ποινική δίωξη, για ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο, αδίκημα που καλύπτει ενδεχομένως και ευθύνες εμπλεκομένων πέρα από τους συλληφθέντες κατηγορούμενους.

Σύμφωνα με το νόμο το παραπάνω αδίκημα αναφέρεται στο ότι, οι κατηγορούμενοι ή τυχόν άλλοι εμπλεκόμενοι μπορούσαν να προβλέψουν το θανατηφόρο αποτέλεσμα των πράξεων ή των παραλείψεων τους και το αποδέχτηκαν. Ωστόσο, επικράτησε η άποψη ότι, η ποινική δίωξη με τις υπάρχουσες κατηγορίες «απορροφά» και το αδίκημα της ανθρωποκτονίας με ενδεχόμενο δόλο, γι΄ αυτό και ασκήθηκε δίωξη και για την πράξη αυτή.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας, οι κατηγορούμενοι Αιγυπτιακής υπηκοότητας (ηλικίας 26, 21, 40, 36, 32, 26, 22, 29 και 20 ετών), αποτελούσαν πλήρωμα του πλοίου και είχαν διακριτούς ρόλους στη μεταφορά των υπολοίπων. Θα απολογηθούν τη Δευτέρα στον ανακριτή Καλαμάτας.

Keywords
Τυχαία Θέματα
Κάτι, Λιμενικό - Τώρα,kati, limeniko - tora