5ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού – Erasmus+ 2023-24 – Κινητικότητα στη Γαλλία

11:55 8/4/2024 - Πηγή: Sch

5ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού

«Σχεδιάζοντας ένα σύγχρονο μαθησιακό περιβάλλον με βάση τη συμπερίληψη
και στόχο την ικανοποίηση των διαφορετικών μαθησιακών αναγκών»

2023-1-EL01-KA122-SCH-000113731

Κινητικότητα στη Γαλλία: Επιτόπια Παρακολούθηση στα σχολεία

Collège Sacre-Cœur Lamballe και Ecole Notre Dame

10-16 Μαρτίου 2024

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ με τίτλο «Σχεδιάζοντας ένα σύγχρονο

μαθησιακό περιβάλλον με βάση τη συμπερίληψη και στόχο την ικανοποίηση των διαφορετικών μαθησιακών αναγκών» και κωδικό 2023-1-EL01-KA122-SCH-000113731, που υλοποιεί το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού, πραγματοποιήθηκε η δεύτερη κινητικότητα δύο εκπαιδευτικών  –της κ. Χάιδως Βελαώρα και της κ. Μαρίας Λάζου– στην πόλη Lamballe της Γαλλίας από τις 10 έως τις 16 Μαρτίου για επιτόπια παρακολούθηση εργασίας στα σχολεία Collège Sacre-Cœur Lamballe και Ecole Notre Dame.

Σύμφωνα με το σχέδιο του προγράμματος, οι στόχοι της κινητικότητας ήταν η εξοικείωση με μεθόδους και τεχνικές που αφορούν στην ενσωμάτωση στη γενική εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ικανότητες, η δημιουργία συνεργατικού κλίματος, ώστε να κινητοποιούνται όλοι οι μαθητές, γενικής και ειδικής αγωγής, η εξοικείωση με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και τη συνδιδασκαλία σε διάφορα μαθήματα με διεπιστημονικότητα, η επίτευξη συμπεριληπτικής εκπαίδευσης όλων των μαθητών ανεξάρτητα από το κοινωνικό τους υπόβαθρο, η εκμάθηση τεχνικών μουσικής και γυμναστικής για την ενίσχυση των κινήτρων και της αυτοπεποίθησης των μαθητών.

Οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας παρακολούθησαν μαθήματα Αγγλικών, Γεωγραφίας, Ισπανικών, Μουσικής, Φυσικής, Φυσικής Αγωγής και μάθημα στο Τμήμα Ένταξης της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης καθώς και μάθημα στην προσχολική εκπαίδευση και στο Τμήμα Ένταξης της πρωτοβάθμιας. Στα περισσότερα τμήματα υπήρχε υποστήριξη μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης ή βοηθό, με άρτια συνεργασία με τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος.

Μεγάλο ενδιαφέρον είχαν τα μαθήματα στα τμήματα ένταξης και των δύο βαθμίδων. Τόσο στη δευτεροβάθμια όσο και στην πρωτοβάθμια, αυτά ήταν ολιγάριθμα, αποτελούμενα από μαθητές με εμφανείς μαθησιακές δυσκολίες, αδυναμία συγκέντρωσης και χαμηλή αυτοεκτίμηση. Σε κάθε τμήμα συνεργάζονταν ένας ή δύο βοηθοί με τον/την εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. Στη διάρκεια του μαθήματος, δίνονταν στους μαθητές κάποιες δραστηριότητες χαλάρωσης για να τους ξεκουράσουν.

Στο δημοτικό σχολείο Ecole Notre Dame, στο τμήμα του νηπιαγωγείου, το μάθημα γινόταν με συνδιδασκαλία τριών εκπαιδευτικών σε τάξη μαθητών ηλικίας 5-6 ετών. Οι μαθητές ξεκίνησαν με ελεύθερο παιχνίδι και συζήτηση για βασικές έννοιες. Έπειτα, τραγούδησαν και χόρεψαν ένα τραγούδι στην Αγγλική γλώσσα και κάθισαν σε ομάδες για να κάνουν εργασίες. Οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν τις εργασίες που θα κάνουν. Οι τρεις εκπαιδευτικοί βοηθούσαν διαφορετικές ομάδες μαθητών η καθεμιά κατά την υλοποίηση των εργασιών τους. Παράλληλα με αυτές, υπήρχε και εκπαιδευτικός που υποστήριζε αποκλειστικά ένα παιδί που ήταν στο φάσμα του Αυτισμού.

Κατά τη διάρκεια της κινητικότητας, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συζήτησαν με όλους τους εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στη διδασκαλία στο τμήμα ένταξης. Με αυτή τη συζήτηση, αποκόμισαν σημαντικές πληροφορίες αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών πριν παραπεμφθούν στον αντίστοιχο φορέα, τις διαγνώσεις τους και τον τρόπο παρέμβασης ανάλογα με αυτές.

Η εβδομάδα που πέρασαν οι Ελληνίδες εκπαιδευτικοί στα σχολεία της Γαλλίας ήταν πλούσια σε γνώσεις και εμπειρίες και ευχάριστη, χάρη στη φιλοξενία και την προθυμία των Γάλλων και Γαλλίδων εκπαιδευτικών, αλλά και την υποδοχή και το χαμόγελο όλων των μαθητών!

Απολαύστε το σχετικό βίντεο με στιγμές από την κινητικότητα

http://5dim-koryd.att.sch.gr/index.php/erasmus/erasmus-2023-2024/855-erasmus-kinitikotita-sti-gallia

Keywords
Τυχαία Θέματα