Εβδομάδα Βιώσιμης Μετακίνησης: τα συμπεράσματα

21:44 1/10/2012 - Πηγή: Econews

Γόνιμος και εποικοδομητικός διάλογος, εμπεριστατωμένη παρουσίαση προτάσεων και θέσεων και πλείστα συμπεράσματα, αποτέλεσαν το επιστέγασμα της πλατφόρμας καθημερινών διαβουλεύσεων, που οργάνωσε ο Δήμος Αθηναίων, στο αμφιθέατρο του ΑΘΗΝΑ 984,στην Τεχνόπολις, από τις 17 έως και τις 21 Σεπτεμβρίου, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Βιώσιμης Μετακίνησης.

Οι καθημερινές διαβουλεύσεις είχαν θεματικές ενότητες που αφορούσαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς,

τους Πεζούς, το Ποδήλατο, το ΙΧ και τις πρωτοβουλίες -δράσεις του Δήμου Αθηναίων και των συνεργαζομένων φορέων  στο πλαίσιο της βιώσιμης κινητικότητας.

Κατά την πρώτη ανοιχτή θεματική διαβούλευση της Δευτέρας 17 Σεπτεμβρίου 2012, εξετάσθηκαν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς . Παρευρεθήκαν εκπρόσωποι του δήμου Αθηναίων, του ΟΑΣΑ, του Εμπορικού Συνδέσμου Αθηνών, του Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ. του ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) και της «αμφίδρομης καταναλωτικής ενέργειας – MONEYBACK».

Συνοψίζοντας τους  βασικούς άξονες προβληματισμού επισημάνθηκαν  τα εξής:

- Η λειτουργία και η οικονομική δραστηριότητα της πόλης εξαρτάται και επηρεάζεται άμεσα από την καλή λειτουργία των Δημοσίων Συγκοινωνιών.

- Οι Δημόσιες Συγκοινωνίες της Αθήνας απέκτησαν κατά την τελευταία δεκαετία πολλές νέες υποδομές, ιδίως μέσων σταθερής τροχιάς αλλά και οχημάτων λεωφορείων και τρόλεϊ που την κατατάσσουν υψηλά ανάμεσα σε αντίστοιχες Ευρωπαϊκές πόλεις.

-Εδώ και πολλά χρόνια η στόχευση του Συστήματος των Δημοσίων Μεταφορικών Συστημάτων μεταστρέφεται από την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και της ζωής της πόλης στην εξυπηρέτηση άλλων πολιτικών ή συνδικαλιστικών στόχων.

-Σχετικές μετρήσεις αναδεικνύουν ικανοποίηση των επιβατών του Μετρό αλλά όχι αντίστοιχα και των οδικών συγκοινωνιών. Τα τρία βασικά κριτήρια της αξιολόγησης αναδείχθηκαν: το ύψος κομίστρου, η έλλειψη αξιοπιστίας και η αραιότητα των δρομολογίων.

- Παρουσιάστηκε η καινοτόμα «αμφίδρομη καταναλωτική ενέργεια – MONEYBACK» που δίνει αξία στα χρησιμοποιημένα εισιτήρια τονώνοντας την εμπορική δραστηριότητα και αποθαρρύνοντας την εισιτηριοδιαφυγή.

-Επισημάνθηκε ο σοβαρός αντίκτυπος στη λειτουργία των ΜΜΜ από την αδυναμία διαχείρισης του υπερβολικού αριθμού διαδηλώσεων στο κέντρο της Αθήνας και αναγνωρίστηκε η ανάγκη επικαιροποίησης του σχετικού νομικού πλαισίου, για την οποία ο Δήμος Αθηναίων έχει προτείνει σχέδιο Νόμου.

-Αναδείχθηκε η σημασία και η ανάγκη Συντονισμού των λειτουργιών της πόλης και η συνευθύνη όλων των εμπλεκομένων μερών και συμφωνήθηκε η στρατηγική συνεργασία του Δήμου Αθηναίων με τον ΟΑΣΑ σε θέματα σχεδιασμού αλλά και αστυνόμευσης των διαδρόμων κίνησης λεωφορείων και τρόλεϊ.

Στους Πεζούς ήταν αφιερωμένη η ημέρα διαβούλευσης στις 18 Σεπτεμβρίου. Συμμετείχαν εκπρόσωποι του Συνηγόρου του Πολίτη, του Συλλόγου «ΠΕΖΗ», αρχιτεκτονική ομάδα σχεδιασμού δημόσιου χώρου για τους πεζούς και εκπρόσωπος των ΑΜΕΑ. Εξήχθησαν τα συμπεράσματα:

- Ο Δημόσιος Κοινόχρηστος Χώρος είναι πολύ υποβαθμισμένος και αυτό επιδ

Keywords
Τυχαία Θέματα