Αυτή είναι η νέα βενζίνη που θα σκοτώσει τα παλιά αυτοκίνητα -Γιατί είναι επικίνδυνη
Βραδυφλεγής βόμβα δείχνει να είναι ένα καύσιμο που παίρνει θέση σε όλο και περισσότερες αντλίες στην Ευρώπη.
Την ώρα που τα πρατήρια υγρών καυσίμων πνέουν τα λοίσθια, δεδομένου ότι θα τα μετασχηματιστούν σε σημεία φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων, υπάρχει ένα καύσιμο που κάνει ολοένα και πιο αισθητή την παρουσία του στις αντλίες. Πρόκειται για τη βενζίνη Ε10, δηλαδή εκείνη που εμπεριέχει βιοαιθανόλη σε ποσοστό έως και 10%.
Αρχικά πρέπει να διευκρινίσουμε ότι η βιοαιθανόλη αποτελεί ένα οικολογικό καύσιμο, για την παραγωγή του οποίου καλλιεργούνται φυτά (βλ. καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο,
Με δεδομένο ότι παράγεται από βιομάζα (σιτάρι, αραβόσιτος, ζαχαρότευτλα), όταν η βιοαιθανόλη καίγεται, στην ατμόσφαιρα ελκύεται τόσο διοξείδιο του άνθρακα όσο απορρόφησε η βιομάζα κατά την καλλιέργειά της. Όσο υψηλότερη είναι η ποσόστωση της βιοαιθανόλης στο καύσιμο, τότε πιο φιλικό στο περιβάλλον είναι αυτό.
Τα περιβαλλοντικά οφέλη της βιοαιθανόλης δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από την ΕΕ, η οποία έχει ζητήσει την ανάμειξη της βενζίνης με αυτό το οικολογικό καύσιμο -στο πλαίσιο της προσπάθειας μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.
Παρ΄όλα αυτά, είναι στη διακριτική ευχέρεια των χωρών και των πρατηριούχων το αν διαθέσουν βενζίνη με βιοαιθανόλη σε ποσοστό 10% ή μικρότερο.
Στην Ελλάδα, η Ε10 δεν έχει την εμφάνιση της, μιας και διατίθεται η «κλασική» βενζίνη που εμπεριέχει έως και 5% βιοαιθανόλη (Ε5). Σύμφωνα, βέβαια, με πρόσφατα στοιχεία, υπάρχουν τουλάχιστον 15 ευρωπαϊκές χώρες που έχουν υιοθετήσει το συγκεκριμένο καύσιμο. Αυτές είναι οι Βουλγαρία, Ρουμανία, Ολλανδία, Δανία, Σλοβακία, Βέλγιο, Ουγγαρία, Φινλανδία, Λουξεμβούργο, Σουηδία, Λετονία, Λιθουανία, Γαλλία, Εσθονία και Γερμανία.
Στροφή στην Ε10 έχει κάνει και το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο την εισήγαγε στα πρατήριά του προσβλέποντας στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα κατά 750.000 τόνους ετησίως, που ισοδυναμεί με την αφαίρεση 350.000 αυτοκινήτων από τους δρόμους.
Βιοαιθανόλη: Γιατί θεωρείται επικίνδυνη;Εκτός, όμως, από τα πλεονεκτήματα της βιοαιθανόλης, υπάρχουν και κάποια μελανά σημεία που είναι αρκετά προκειμένου να δημιουργηθούν πολέμιοι. Βασικό επιχείρημα των τελευταίων είναι ότι η βιοαιθανόλη μπορεί να καταστρέψει τους κινητήρες των αυτοκινήτων που δεν είναι συμβατοί με αυτή.
Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο, η ΕΕ έχει καταστήσει υποχρεωτική από τον Οκτώβριο του 2018 την τοποθέτηση ετικετών στην περιοχή της τάπας πλήρωσης καυσίμου, στο εγχειρίδιο χρήσης του ΙΧ, στην αντλία καυσίμου όλων των πρατηρίων και στο ακροφύσιο της αντλίας, ώστε να πληροφορούνται οι οδηγοί για την καταλληλότητα των εν λόγω καυσίμων στα οχήματά τους.
Σημειώνεται ότι τα περισσότερα αυτοκίνητα με έτος κατασκευής μετά το 2000 μπορούν να χρησιμοποιήσουν Ε10, χωρίς να κινδυνεύουν. Ορισμένες μάρκες, ωστόσο, δεν συνιστούν τη χρήση της στα αυτοκίνητά τους που έχουν κατασκευαστεί πριν το 2011, όπως φαίνεται και από την τελευταία λίστα του ACEA (Δείτε την εδώ).
Τα προβλήματαΣε αυτοκίνητα που δεν είναι συμβατά με την Ε10, ενδέχεται να προκληθούν -μεταξύ άλλων- ζημιές στα στεγανοποιητικά υλικά, τις φλάντζες και τις τσιμούχες του συστήματος καυσίμου, με αποτέλεσμα την εμφάνιση διαρροών.
Επίσης, λόγω της ζημιάς των παραπάνω υλικών ενδέχεται να σχηματιστούν επικαθίσεις σε διάφορα σημεία του συστήματος, ενώ η αιθανόλη δεν αποκλείεται να διαβρώσει τμήματα από αλουμίνιο, ψευδάργυρο, ορείχαλκο, χαλκό και χάλυβα επικαλυμμένου με μόλυβδο ή κασσίτερο.
Γιατί δεν έχουμε δει την Ε10 στην Ελλάδα;Όπως προαναφέραμε, υπάρχουν πολλές μάρκες που απαγορεύουν τη χρήση της Ε10 σε αυτοκίνητα με έτος κατασκευής πριν το 2011, δηλαδή είναι ηλικίας άνω των 12 ετών.
Με δεδομένο, λοιπόν, ότι στην Ελλάδα ο μέσος όρος ηλικίας των κυκλοφορούντων ΙΧ είναι 17 έτη, η ύπαρξη της Ε10 στα πρατήρια θα συνιστούσε μια βραδυφλεγή βόμβα που θα έστελνε δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στα συνεργεία.
Διαβάστε επίσηςΔιαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- Νέα γενιά Ford Puma || Τιμές και Εκδόσεις
- Οδηγούμε το νέο ηλεκτρικό MINI Countryman SE ALL4
- Audi Q3 και Q3 Sportback: Νέες εκδόσεις με πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό – Τιμές
- Πώς προχωρούν η «Αθηνά» και η «Νίκη»;
- Αυτή είναι η νέα βενζίνη που θα σκοτώσει τα παλιά αυτοκίνητα -Γιατί είναι επικίνδυνη
- Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο MINI Countryman SE ALL4 των 313 ίππων
- TractioN 2017 | Παρουσίαση VW Golf στην Ισπανία
- Asian Melodies Evaluations 66 Critiques Of Asianmelodies Com
- Το Alps DOM της Nio δηλώνει ότι είναι καλύτερο από το Model Y
- Οδηγούμε στην Πορτογαλία το MINI Countryman Electric
- Δημοφιλέστερες Ειδήσεις Car & Motor
- Τελευταία Νέα Car & Motor
- Αυτή είναι η νέα βενζίνη που θα σκοτώσει τα παλιά αυτοκίνητα -Γιατί είναι επικίνδυνη
- Με κλήση έφυγε 1 στους 3 οδηγούς από τα μπλόκα της Τροχαίας
- Οδηγούμε στην Πορτογαλία το νέο MINI Countryman SE ALL4 των 313 ίππων
- Η Toyota δηλώνει: Τα ηλεκτρικά είναι πεταμένα λεφτά
- Τι σημαίνουν αυτοί οι αριθμοί στις ζώνες ασφαλείας -Τι πρέπει να γνωρίζεις
- Formula 1: Ο Verstappen επισκίασε μία στρατηγική μάχη
- Πρώτη “γεύση” από το νέο CUPRA Terramar
- Έρχεται νέο σήμα στα φανάρια -Ποια εντολή θα δίνει στους οδηγούς
- Γιατί οι εταιρείες κατασκευάζουν μεγάλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
- Σπάνιος θησαυρός 200 αυτοκινήτων ήρθε στο φως -H τραγική ιστορία πίσω από την τεράστια συλλογή
- Τελευταία Νέα Κατηγορίας Αυτοκίνητο
- TractioN 2017 | Παρουσίαση VW Golf στην Ισπανία
- 20 Finest Countries To Find A Spouse Or A Significant Girlfriend
- Asian Melodies Evaluations 66 Critiques Of Asianmelodies Com
- Νέα γενιά Ford Puma || Τιμές και Εκδόσεις
- Η Jeep χρυσός χορηγός στο 11ο XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024
- Audi Q3 και Q3 Sportback: Νέες εκδόσεις με πιο πλούσιο βασικό εξοπλισμό – Τιμές
- Το Alps DOM της Nio δηλώνει ότι είναι καλύτερο από το Model Y
- Εμπρησμός στο εργοστάσιο της Tesla στο Βερολίνο
- Οδηγούμε στην Πορτογαλία το MINI Countryman Electric
- Πώς προχωρούν η «Αθηνά» και η «Νίκη»;