Έτσι έμοιαζε το πρώτο σύστημα πλοήγησης στον κόσμο

Οι πρώτεςπροσπάθειες για κατασκευή συστήματος πλοήγησης, η οποία θα έβρισκε εφαρμογή σεαυτοκίνητο, έγιναν στις αρχές του προηγούμενου αιώνα και συγκεκριμένα το 1932.

Τότε, μιαδημιουργία στην Ιταλία που ονομαζόταν Iter Avto, χρησιμοποιούσε χάρτες κατασκευασμένουςαπό χαρτί σε ρολά και ένα καλώδιο που συνέδεε τη συσκευή με τοταχύμετρο, απεικόνιζε που βρισκόταν το όχημα.

Ουσιαστικά, πραγματική πλοήγηση σε αυτοκίνητο υπήρξε τη δεκαετία του 1980 και μάλιστα σε Honda. Η ιαπωνική εταιρεία

σε συνεργασία με την Alpine, παρουσίασαν εκείνη την περίοδο το Electro Gyocator. Το εν λόγω μηχάνημα βέβαια εκείνη την εποχή δεν χρησιμοποιούσε δορυφόρους, αλλά ήταν ένα σύστημα που δούλευε με την αδράνεια. Ένα γυροσκόπιο καθόριζε τη θέση στο διάστημα.

Οι χάρτες τοποθετούνταν μέσα στη συσκευή και κυλούσαν σε μια μονόχρωμη οθόνη 15 εκατοστών κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Ο οδηγός είχε στη διάθεσή του επίσης και ένα… στυλό ώστε να πραγματοποιήσει σημειώσεις εάν και εφόσον ήθελε. Εν τω μεταξύ, υπήρχε η δυνατότητα να αλλάξει η κλίμακα, η φωτεινότητα, αλλά και η αντίθεση της οθόνης.

Εν έτει 1981, το Electro Gyocator ζύγιζε 9 κιλά περίπου και το πρώτο μοντέλο στο οποίο προσφερόταν προαιρετικά, ήταν το Accord και το αδελφάκι του Vigor. Με κόστος όμως γύρω στα 300.000 γιεν, όσο περίπου το ένα τέταρτο της αξίας ενός ολόκληρου του αυτοκινήτου, δεν είχε και τόσο μεγάλη ζήτηση. 

Διαβάστε επίσης

Διαβάστε περισσότερα στο carandmotor.gr

Keywords
Τυχαία Θέματα